Millainen nainen vetää narsisteja puoleensa?
Taidan itse herkkänä ja kilttinä olla tälläinen narsistimagneetti. Aina huomionhakuiset itsetunnon vahvistusta kaipaavat kukkoilijat tuntuu tykkäävän.Toki myös muunkinlaiset miehet ovat lähestyneet mutta juuri noita narsistisia taipumuksia omaavia vedän puoleeni.
Kommentit (43)
Sellainen nainen, joka ei kykene pysyvään parisuhteeseen vaan eroaa usein. Kaikkihan tietävät että narsisti=exmies. Eli mitä enemmän exiä, sitä enemmän narsisteja. Exmiehestä tulee aina naistenlehtien ja keskustelupalstojen mukaan narsisti. Ja tietenkin tarvitaan myös se exvaimo, joka tekee diagnoosin ja levittää sitä.
Läheisriippuvainen, sellainen joka ei osaa arvostaa itseään. Näin vierestä seuranneena sanoisin. Tällaiset tapaukset jäävät helposti alkuun koukkuun siihen, että saa joltain huomiota ja sitten kun elämä muuttuu helvetiksi, uskovat osaltaan sen, että syy on itsessä. Uskovat ne vakuuttelut, että kyllä tämä tästä paremmaksi muuttuu. Eivät uskalla olla yksin.
Olen nähnyt myös sellaisia, joilla on hyvä itsetunto ja jotka alkavat seurustella narsistin kanssa. Nämä suhteet ei kauaa kestä, koska he osaavat asettaa rajat kuinka itseään antaa kohdella ja kuinka ei.
Riittää kun luulee hyväuskoisesti muiden ihmisten ajattelevan ja toimivan samansuuntaisesti kuin itse, eli ajattelevan normaalisti ja toivovan kanssaihmisille kaikkea hyvää. Narsisti välittää vain itsestään.
Nää naiset ketä mä tunnen ja ovat narsistien uhreiksi joutuneet ovat olleet heikkoja, yksinkertaisia ja/tai läheisriippuvaisia. Pakko olla joku mies, olkoon vaikka narsisti kunhan on se joku kun yksin ei osata tai uskalleta olla.
Narsistit potkivat mielellään heikompiaan. Ajankuluksi. Siinä välissä he tavoittelevat omaa tasoaan korkeampia naisia - ihan näkyvästi. Ja palaavat potkimaan kun flaksi ei käy.
Sellaiset jotka tykkäävät kevään kukista
Ykkönen jatkaa.
4- juuri tätä tarkoitin. Ihminen uskoo, että kaikki ihmiset ovat hyviä. Ei tule mieleenkään, että kaikki eivät ole.
3 - olet oikeassa, että uskoo syyn olevan itsessä. Minuakin eksä hallitsi syyllisyydellä. Ja kun se herää, niin minähän tein mitä tahansa, jotten olisi syyllinen.
5 - minä olen erittäin hyvä olemaan yksin. Rakastan yksinoloa. Ja tunnen itseni lisäksi yhden naisen, joka oli naimisissa ihan ehdan narsistin kanssa. Hän vasta introvertti onkin. Ja on eron jälkeen ollut 15 vuotta sinkkuna. Eli omasta kokemuksesta en usko siihen, että on vain pakko olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka uskoo toisesta hyvää ja omaa kyvyn arvostaa toista ihmistä. Ja jonka itsetuntemus on heikko. Kun ei oikein tunne itseään, ei tunne toisiaan,
Ja ehkä tärkeimpänä: sellainen, joka asuin lapsuutensa narsistisen ihmisen lähellä ja katsoo, että ko käyttäytyminen on normaalia ja rakkautta.
Tämän kirjoitan sillä kokemuksella, että elämäni ensimmäiset 20 vuotta asuin itseriittoisen isän varjossa ja seuraavat 20 vuotta narsistisesti taipuneen eksän vierellä.
Kuin mun näppiksestä, sillä erotuksella, että narsisteja oli lapsuudessani useampia. Miten pääsit eksästä eroon? Uhkailiko miten pahasti erossa ja sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka uskoo toisesta hyvää ja omaa kyvyn arvostaa toista ihmistä. Ja jonka itsetuntemus on heikko. Kun ei oikein tunne itseään, ei tunne toisiaan,
Ja ehkä tärkeimpänä: sellainen, joka asuin lapsuutensa narsistisen ihmisen lähellä ja katsoo, että ko käyttäytyminen on normaalia ja rakkautta.
Tämän kirjoitan sillä kokemuksella, että elämäni ensimmäiset 20 vuotta asuin itseriittoisen isän varjossa ja seuraavat 20 vuotta narsistisesti taipuneen eksän vierellä.
Kuin mun näppiksestä, sillä erotuksella, että narsisteja oli lapsuudessani useampia. Miten pääsit eksästä eroon? Uhkailiko miten pahasti erossa ja sen jälkeen?
Eksä löysi toisen, eli ero oli siksi helppo. Mutta tietystihän hän käänsi kaiken minun syyksi. Jos minä olisin käyttäytynyt yhdessä tilanteessa toisin, niin hän ei olisi rakastunut yms. Ja kun minä sitten tein avioerohakemuksen, niin kuulin, että minä olin jo vuosia tätä suunnitellut...
No, eksä kun oli rakastunut, niin alku meni hyvin. Hän oli niin onnellinen, kun oli löytänyt sielunkumppaninsa. Alamäki alkoi, kun hän kuuli minun seurustelevan.... ja kun vuoroviikkolapsemme halusi muuttaa kokonaan minun luokseni, niin silloin käytiin pohjalla. Oikeuden kautta mentiin.
Silloin eksä päästi irti. Tunnen nahoissani, että tänä päivänä minä en ole hänelle enää edes olemassa. Kuusi vuotta tähän meni. Sitä ennen halusi vaikuttaa kaikkeen mitä minä teen. Ensin pyysi ystävällisesti, jos en suostunut niin manipuloi. Jos en suostunut, niin uhkaili.
Mutta nyt olen vapaa. Lapsikin pian täysi-ikäinen, eli pian lopullisesti vapaa.
Kuullostaa tekosyyltä hakeutua jän-nä-miehen seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä löysi toisen, eli ero oli siksi helppo. Mutta tietystihän hän käänsi kaiken minun syyksi. Jos minä olisin käyttäytynyt yhdessä tilanteessa toisin, niin hän ei olisi rakastunut yms. Ja kun minä sitten tein avioerohakemuksen, niin kuulin, että minä olin jo vuosia tätä suunnitellut...
No, eksä kun oli rakastunut, niin alku meni hyvin. Hän oli niin onnellinen, kun oli löytänyt sielunkumppaninsa. Alamäki alkoi, kun hän kuuli minun seurustelevan.... ja kun vuoroviikkolapsemme halusi muuttaa kokonaan minun luokseni, niin silloin käytiin pohjalla. Oikeuden kautta mentiin.
Silloin eksä päästi irti. Tunnen nahoissani, että tänä päivänä minä en ole hänelle enää edes olemassa. Kuusi vuotta tähän meni. Sitä ennen halusi vaikuttaa kaikkeen mitä minä teen. Ensin pyysi ystävällisesti, jos en suostunut niin manipuloi. Jos en suostunut, niin uhkaili.
Onneksi pääsit lopulta vapaaksi. Miten sun henkinen kantti kesti? Itse aloitin terapian, mutta voimavarani eivät riittäneetkään lopulta siihen ja oli pakko lopettaa se. Ehkä kykenen vielä joskus jatkamaan sitä.
Allekirjoitan, että hyväuskoinen, joka ei kuvittele lähtökohtaisesti muista ihmisistä jotain katalaa. Omantunnontarkka ja helposti syyllistyvä pitää myös olla. Sellainen myös, että jättää käytöstavat toisten ihmisten omaksi omantunnon asiaksi, ei ala paimentamaan. Sen sijaan seurankipeä ei tarvitse olla yhtään, narsistinen ihminenhän roikkuu kiinni kuin takiainen - haukkuu ja lyttää, mutta roikkuu silti kaikin keinoin. Hyvin työlästä on päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsit lopulta vapaaksi. Miten sun henkinen kantti kesti? Itse aloitin terapian, mutta voimavarani eivät riittäneetkään lopulta siihen ja oli pakko lopettaa se. Ehkä kykenen vielä joskus jatkamaan sitä.
Jaksaa, kun on pakko jaksaa... puhuin myös kaiken äidilleni ja kahdelle kaverilleni. Sain heiltä paljon tukea. En koskaan lähettänyt tekstaria ennen kuin joku oli lukenut viestin. Näin tiesin, että kyn eksä tulee silmille, niin syy ei ole minun. En ole sanonut mitään provosoivaa tai väärin. Näin sain tukea, että minä käyttäydyn oikein, eikä syy ole minun.
En siis puhunut puhelimessa eksän takia, koska se oli tilanne, jota ei voinut kontrolloida. Vain kirjoitin. Ja aina näytin minun viestini kaikille, ja kerroin eksän viestit kaikille.
Tämä on teraputtista.
Mutta kerta kun tekstari tuli, niin sydän pompahti kurkkuun. Pelkäsin, mitä sieltä taas tulee...ja pahinta oli silloin oikeudessa. Silloin meinasi kantti loppua.
Minun neuvoni on, että hae sitä tukea itsellesi. Oli se terapeutti tai joku muu. Että opit tietämään, että sinussa ei ole mitään vikaa.
Joustaviin ja kiltteihin naisiin taitaa narskut tykästyä. Itse olen sellainen. Minua oli varmaan mukava ja helppo dissailla. Suhde loppui, kun tajusin alkaa kylmäksi ja välinpitämättömäksi. Se oli oikeastaan ihme, kuinka nopeasti kaikki lopulta kävi, eksä vaan ilmoitti löytäneensä uuden.
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen jatkaa.
4- juuri tätä tarkoitin. Ihminen uskoo, että kaikki ihmiset ovat hyviä. Ei tule mieleenkään, että kaikki eivät ole.
3 - olet oikeassa, että uskoo syyn olevan itsessä. Minuakin eksä hallitsi syyllisyydellä. Ja kun se herää, niin minähän tein mitä tahansa, jotten olisi syyllinen.
5 - minä olen erittäin hyvä olemaan yksin. Rakastan yksinoloa. Ja tunnen itseni lisäksi yhden naisen, joka oli naimisissa ihan ehdan narsistin kanssa. Hän vasta introvertti onkin. Ja on eron jälkeen ollut 15 vuotta sinkkuna. Eli omasta kokemuksesta en usko siihen, että on vain pakko olla mies.
Millainen nainen? Nainen, joka on narsisti itsekin, mutta vain eri tavalla. Paksunahkaisen (kovan ja itsekkään) pari on ohutnahkainen narsisti. Hän on hyvä ja kiltti. Häntä on helppo syyllistää ja hän tekee mitä vain päästäkseen syyllisyydentunteesta eroon.
Normaali ihminen kestää syyllisyyttä paremmin, eikä paksunahkainen narsisti pääse valloittamaan häntä palkkioilla ja rangaistuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen jatkaa.
Millainen nainen? Nainen, joka on narsisti itsekin, mutta vain eri tavalla. Paksunahkaisen (kovan ja itsekkään) pari on ohutnahkainen narsisti. Hän on hyvä ja kiltti. Häntä on helppo syyllistää ja hän tekee mitä vain päästäkseen syyllisyydentunteesta eroon.
Normaali ihminen kestää syyllisyyttä paremmin, eikä paksunahkainen narsisti pääse valloittamaan häntä palkkioilla ja rangaistuksilla.
No höps! Ei naisen tarvitse olla sellainen, joka näkee kyllä, että häntä kohdellaan huonosti, mutta hyväksyy, koska kokee ansaitsevansa kurjaa kohtelua. Voi olla myös niin, että naisella on huonot hoksittimet sen suhteen, mikä diili on hyvä ja mikä epäreilu, siis puutteelliset sosiaaliset taidot. Asian laita valkenee vasta, kun alkaa erikseen ynnäämään asioita yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen jatkaa.
Introverttius ei tarkoita etteikö voisi olla läheisriippuvainen. Tunnen enemmän introvertteja (piilo)läheisriippuvaisia kuin ekstrovertteja läheisriippuvaisia.
^ Sitten se syyllistämisen määrä on myös jotain ihan posketonta, kaikesta sitä voikin ihminen loukkaantua. Milloin on puoliso kävellyt, syönyt tai nukkunut väärin, milloin oli väärä ilme tai äänensävy, milloin oli joku yksi sana väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen jatkaa.
Niin, noinhan aina sanotaan. Myönnän kyllä olleeni läheisriippuvainen (hellstenin määritelmän mukaan, en arkimääritelmän -ei voi olla yksin- mukaan). Se on tavallaan sitä ohutnahkaisuutta.
Tässä ketjussa kun olen menneitä muistellut, niin haluan vielä lisätä yhden piirteen itsestäni: sellainen nainen, joka unohtaa helposti ja antaa anteeksi.
Eksä on viimeisen vuoden aikana kohdellut minua ihan hyvin ja asiallisesti. Huomaan, että olen siksi unohtanut kaikki hänen tempauksnsa. Pidän häntä taad hyvänä tyyppinä. Nyt kun tähän ketjuun olen vastannut, niin muistan hänen tempauksensa taas.
Kun hän avioliitossakin syyllisti tms minua, niin minä aina annoin anteeksi, kun hänestä tuli kiva taas.