Mainitse yksi ajattelu- tai käyttäytymismalli joka saa sinun veresi kiehumaan!
Kommentit (70)
Ihmiset ovat erilaisia, ja jokaisella on omat ajatuksensa ja ajatusmallinsa. Miksi minun kannattaisi kiehua muiden ajatuksista?
Sä vain luulet ap, että saamasi vastaus on joku olkiukko, kun se ei miellytä sinua.
Vierailija kirjoitti:
anteeksi kirjoitti:
Se kun jossain ruuhkasuomessa asuvat/oleilevat päättäjät olettavat, että työtä olisi tarjolla kaikille haluaville ja että ovat laiskoja, jos he jotka eivät työllisty.
Sitten muutetaan sieltä peräjunttilasta ihmisten ilmoille.
Ei työ sinne tule, sinun on mentävä työn perässä.
Nimim: vuosikaudet ulkomailla työskennellyt.
tämä myös
Elämä on opettanut tyyneyttä. En kiehu.
Se, kun näen jonkun tosi mäntin hyväksyvän itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus.
Minusta ei niinkään kateus, vaan se miten tiedostamattoman kateuden vallassa usein käyttäydytään. Eli etsitään kateuden kohteesta kaikkea mahdollista haukkumisen aihetta, koska jostain syystä se kai helpottaa oloa, kun voi poistaa kohteesta sen "kadehdittavuuden". Jos myöntää itselleen olevansa kateellinen, niin ei silloin niin helposti lähde esim. haukkumaan kateuden kohdetta.
Ja nämä ihmiset vielä uskovat itse omia puheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on opettanut tyyneyttä. En kiehu.
Hienoa. :-) Miten olet oppinut tyyneyttä? Onko se tullut huomaamatta iän myötä vai oletko opetellut vaikka pysähtymällä laskemaan kymmeneen silloin kun alkaa kiehuttaa?
Vaikka en ole ollut työtön sitten vuoden 2010, niin silti tämä ajattelumalli, että työpaikat menisivät vain parhaille ja että jokainen työtön olisi työtön omasta halustaan. Mä olisin työtön, jos haluaisin olla, mutta en halunnut.
Sekä se, että työtön saa automaattisesti kaikenmaailman tuet. Voi olla pieni shokki, kun useimmat eivät saakaan kahtatonnia kuussa tukia, eivätkä edes lähelle sitä.
Omien kokemusten ja mieltymysten yleistäminen ja toisella tavalla kokevien ihmisten alentaminen/paheksuminen; "mä en pidä perinteisistä sukupuolirooleista joten ne jotka kokevat ne itselleen sopiviksi, ovat tyhmiä".
Ihmiset, jotka eivät suostu edes maistamaan jotain uutta, esim. kasvisruokaa, ja haukkuvat sen lyttyyn maistamatta. Jos sellaisen ihmisen saakin maistamaan sitä ruokaa, se onkin hyvää ja se ihminen on ihan hämmentynyt. Ärsyttää tuollainen ennakkoluuloisuus uusia ruokia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Omien kokemusten ja mieltymysten yleistäminen ja toisella tavalla kokevien ihmisten alentaminen/paheksuminen; "mä en pidä perinteisistä sukupuolirooleista joten ne jotka kokevat ne itselleen sopiviksi, ovat tyhmiä".
Vielä vähän tarkennusta tähän kun tää on vastaus tuohon yhteen ekasivun kommenttiin. Siis eihän kukaan vaadi eikä voi vaatia kokemaan niitä perinteisiä rooleja itselleen sopiviksi, mutta esim. mä olen joskus voinut ihmetellä ja kysyä että MIKSI ja MIKÄ niissä häiritsee? Ihan ymmärtääkseni asiaa ja omasta näkökulmastani poikkeavia mielipiteitä paremmin.
Se kun eläimiä pidetään esineinä ja arvottomina "työkaluina". Kun joku sanoo että Raamatussakin sanottiin ihan että ihminen on maailman paras ja eläimet hänelle tehtyjä jotakin käyttöesineitä. Ja ihmisellä vaan on sielu, eläimellä ei. Ihminen ei muka ole eläin. Tai se kun ihan vakavissaan luullaan ettei eläin kärsi vaikka sitä rääkkä, koska ei se mitään tajua, ne on vaan refleksejä.
Ärsyttää kun joillakin on pakonomainen ja jotenkin toisen älykkyyttä mitätöivä tarve neuvoa kysymättä elämän valinnoissa ja vaikka joissakin vähän monisyisemmissä ongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineutraaliutta huutava apina, joka kuitenkin halveksuu jos nainen pukee mekon tai vauvalle vaaleanpunaista. Ilmeisesti joku on niin epälooginen, ettei tajua miten pahasti kusee omaan nilkkaan tuossa...
Öh, eihän tässä ole mitään? Ne alistavat tavat eivät ikinä lopu jos alistatte itsenne miehille. Teillä perinteisillä on joku ihme hinku kertoa muille miten elää, jopa laissa olette päättäneet perheen dynamiikan ja naisen alisteisen aseman, mutta ette ota mitään kritiikkiä omista toimistanne.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se että naisilla ei ole mitään kykyä nähdä isa kuvaa. Minä minä minä minä. Minun koti, minun mies, minun mekko. Kulttuuria voi verrata tuotteeseen. Jos ostat tuotetta, tuet yritystä. Jos kannatat kulttuurista tapaa, aiheutat yhteiskuntaan tietyn rakenteen. Se ei ole oma asia tai yksityisasia.
Naisia ja vain naisia on alistettu sukupuoliroolien avulla tuhansia vuosia. Naiset on määritelty alemmaksi roduksi, vähä-älyisiksi ja eläimiksi. Ne roolit eivät ole mikään pikkujuttu, ne liittyvät maailmanlaajuiseen naisvihaan ja se ei ole mikään "mutku en tykkää" -asia.
Kannattamalla naisen perinteistä asemaa kannatat ihmisoikeusrikkomusta, väkivaltaa ja vihaa.
Se kun pilkataan ihmisiä joita ei ymmärretä. Tässä hyvä esimerkki kommentista joka kerää alapeukkuja ja saa osakseen ilkeilyä : "En uskalla käydä isolla asialla jos joku ihminen on liian lähellä vessaa".
Ja yhtä aikaa masennukseen suhtaudutaan ymmärtävästi. Masennus on myös sairaus, paljon vakavampi. Eli pilkatkaa kaikkia sairaita tasapuolisesti jos on pakko pilkata.
On raivostuttavaa katsoa kun aikuiset ihmiset eivät kykene tunteiltaan arvioimaan omaa kulttuuriaan kriittisesti. Monille on kipeä asia myöntää oman kulttuurin epäeettisyys ja se että oma perhe ja oleminen perustuu useille moraalirikkeille tai tavoille joita ei eettisesti voi perustella. Etenkin naisille on vain niin vaikeaa käsittää että se valkoinen kolttu, isän talutus ja koko esiintymisesi muuttava nimi nyr vain on naista halventavaa. Ja ei, se että valitset sen "vapaana" ei poista tätä faktaa.
Oletteko muuten huomanneet että naiset puolustavat aina omaa syrjimistään? Naiset itse puoltavat esim. ehkäisykieltoja, oikeudettomuutta liitossa, miehen valtaa itsensä yli, miehen sukunimeä, huiveja, kaapuja, poikalasten suosimista, Raamatun naisvihaa, naisen seksuaalisuuden rajoittamista, vanhempien puuttumista tyttären kumppanivalintaan...
Lasten arvottaminen vanhempiensa mukaan. Esim. Alkoholistivanhemmat, niin lasta pidetään automaattisesti myös pohjasakkana.
The Secret - uskovaiset