Vierailija

Onko kellään täällä Helsingin asumisoikeusasuntojen järjestysnumeroa? Oma numero on vähän vajaa 100 000 ja hain sen jo kymmenen vuotta sitten. Kiinnostaa tietää, että onko se miten hyvä numero, koska se tuntuu aika huonolta.

• ylös 1
  • alas 1

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Numeron hyvyys riippuu siitä mistä haluat asunnon. Itse sain 4 vuotta sitten haluamani asunnon numerolla 97 000 puolen vuoden jonotuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Numeron hyvyys riippuu siitä mistä haluat asunnon. Itse sain 4 vuotta sitten haluamani asunnon numerolla 97 000 puolen vuoden jonotuksella.

Mä en ole oikein perehtynyt näihin asumisoikeusasuntoihin. Mies haluaisi muuttaa pois vuokralta, mutta hänellä ei ole numeroa. Ei olla vielä edes katsottu asuntoa. Mitkä on hyviä ja mitkä huonoja alueita?

Vierailija

Hason Kalasataman uudisasuntoihin pääsi numeroilla 300-80000. Näin luki heidän sivuillaan. Jos asunnolla ja sijainnilla ei ole kummoisia kriteereitä niin kämpän saa nopeasti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hason Kalasataman uudisasuntoihin pääsi numeroilla 300-80000. Näin luki heidän sivuillaan. Jos asunnolla ja sijainnilla ei ole kummoisia kriteereitä niin kämpän saa nopeasti

No sittenhän mun numero ei ole ihan surkea. :)

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No sittenhän mun numero ei ole ihan surkea. :)

Ap

Luulis, että olet jo lähellä :). Toisaalta riippuu siitä, mille alueelle haluat ja minkä kokoista asuntoa havittelet? Yksiöt ja kaksiot ovat haluttuja, mutta esim 3 h + keittiö irtoaa helpommin.

Vierailija

En nyt jaksa kaivaa laatikosta lappua, mutta numero hankittu noin 14 v. sitte. Eli aika hyvä varmaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa kaivaa laatikosta lappua, mutta numero hankittu noin 14 v. sitte. Eli aika hyvä varmaan?

Ei nyt hyvä mutta ihan ok. Kyllä sillä jotain saisi

Vierailija

saattaa vielä vaan mennä kalliiksi noi asumisoikeudet, helsinki törsää rahaa ihanaan värinään ja on päättänyt ryöstää rahat asukkailta vuokrien (maa ja asunto) kautta.

Vierailija

Minä hain 2010 numeron 15? ??? jotain. En muista tarkkaa numeroa ulkoa, mutta ei tuolla vähään aikaan vielä mitään mieleistä saa. Huopalahdessa oli yksi kiva kolmio, muttei toivoakaan ollut. Taisin olla sijalla 5. hakijoista.

Vierailija

Ei luoja, mun numero on jotain 180 000... en vissiin ikinä saa asuntoa? Nytkin oon joka tarjouskierroksella noin sijalla 30.

Vierailija

SIisn oikeastiko panttaatte kymmeniä vuosia numeroa?

Itse sain Espoosta asunnon kolme kuukautta vanhalla numerolla, useampaakin tarjottiin ennenkuin mieleinen tarjous tuli ja sen otin :P Kauhealta kuulostaa jos Helsingissä on ootettava vuosikymmeniä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse sain Espoosta asunnon kolme kuukautta vanhalla numerolla, useampaakin tarjottiin ennenkuin mieleinen tarjous tuli ja sen otin :P Kauhealta kuulostaa jos Helsingissä on ootettava vuosikymmeniä...

Miten onnistuit? Mun numero pk-seudulle on jotain 5 vuotta vanha enkä yksinkertaisesti saa Espoo-Vantaa-Helsinki -seudulta tällä mun numerolla (reilu 180 000). Oon aina jossain sijalla 30 kun haen mua kiinnostavaa yksiötä/kaksiota.

Vierailija

Kantakaupungin asuntoja sillä ei vielä saa, mutta esim. Kruunuvuorenrannan asoihin se voi riittää. Muita kohteita tuolla numerolla saa jo hyvin. Parhaillaan rakennetaan paljon myllypuroon ja maunulaan. Numero kannattaa käyttää pian, sillä numerojärjestelmä on muuttumassa määräaikaiseksi jolloin noinkin vanhan numeron etu katoaa.

Vierailija

Asumisoikeusasunnoissa on kusatannuksissa, vastikkeissa ja maksuissa eroa. HASO on Helsingissä halvin ja monella tapaa luotettavin ja paraskin (vaikka isännöinti jättää toivomisen varaa). Siksi niistä on kilpailua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit? Mun numero pk-seudulle on jotain 5 vuotta vanha enkä yksinkertaisesti saa Espoo-Vantaa-Helsinki -seudulta tällä mun numerolla (reilu 180 000). Oon aina jossain sijalla 30 kun haen mua kiinnostavaa yksiötä/kaksiota.

Jaa, no ehkä miulla oli tuuria sitten. Hain aika laajalla alueella kaksiota. Useampaa  tarjottiin ja niissä olin jo ekassa tarjoiksessa sijoilla 10-15 muistaakseni. Kun lopulta se mieleinen tarjottiin, olin sijalla 10. Sain asunnon silti kun ei sitä eellä olleet ottaneet vastaan. Tästä on pari vuotta aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Numeron hyvyys / huonous riippuu siitä, ketä tuntee.

Näin. Minä hain numeron ja pari päivää myöhemmin sain aso-asunnon, kiitos suhteiden.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei nyt hyvä mutta ihan ok. Kyllä sillä jotain saisi

Kyllä hyvällä mahkulla yksiö nivalasta voi jo irrota.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.