Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa avioeron, mutta vaatii että allekirjoitan myös eropaperin

Vierailija
04.02.2018 |

Sanoin, et jos haluat sitä niin paljon, niin voithan laittaa sen menemään ihan sellaisenaankin? Mitä eroa sillä on allekirjoitanko paperin vai en? Siis käytännössä? Vaikuttaako se johonkin?

Siis kun minun pitää sulatella tätä asiaa, en voi tuosta noin vaan laittaa nimeä paperiin. Meillä on kaksi lasta, ja mietin eniten mikä heille olisi paras ratkaisu. Muutto olisi vääjäämättä edessä, ehkä koulun vaihto ja niin pois päin. Ei sellainen asia, jota tehdään ihan tuosta noin vaan. Minulla täytyy olla jonkinlainen suunnitelma miten edetä asiassa, jota minulla ei siis vielä todellakaan ole. Mies muistuttaa joka käänteessä paperista, ja alan kyllä voida pian pahoin asian takia... Toki jos hän haluaa erota, niin muuta ratkaisuahan ei silloin ole. Mutta silloin voi varmasti itse hakea avioeroa yksin? Miksi ei tee sitä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan itsekin olla sitä mieltä, että ero on varmaan paras ratkaisu. Mies osaa olla tosi ilkeä, ja pitänyt minua pitkälti itsestäänselvyytenä aina. Tuo eropaperista muistuttelu joka käänteessä kuvaa oikeastaan aika hyvin hänen luonnettaan.

Silti haluan vielä sulatella tätä asiaa. Jos päättää laittaa paperit nyt eteenpäin ilman allekirjoitustani, niin sitten en voi kun koittaa nopeasti sopeutua tilanteeseen.

Luuleeko miehesi, ettei saa eroa, jos sinä et allekirjoita?!

Ei, luulen että ei halua näyttää yksin pahalta, ”perheen rikkojalta”, haluaa kertoa ihmisille että ollaan haettu eroa yksin. Ehkä eniten ei kestä sitä, että lapsille kerrottaisiin että isä halusi erota. En usko, että hän on raha-asioita miettinyt sen kummemmin. Tiedän, kyllä että saa painostamalla minun allekirjoittamaan lapun ennen pitkään, koska en henkisesti kestä sitä painostusta ja muutenkaan tätä ilmapiiriä enää.

T. Ap

Vierailija
22/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan itsekin olla sitä mieltä, että ero on varmaan paras ratkaisu. Mies osaa olla tosi ilkeä, ja pitänyt minua pitkälti itsestäänselvyytenä aina. Tuo eropaperista muistuttelu joka käänteessä kuvaa oikeastaan aika hyvin hänen luonnettaan.

Silti haluan vielä sulatella tätä asiaa. Jos päättää laittaa paperit nyt eteenpäin ilman allekirjoitustani, niin sitten en voi kun koittaa nopeasti sopeutua tilanteeseen.

Ei, luulen että ei halua näyttää yksin pahalta, ”perheen rikkojalta”, haluaa kertoa ihmisille että ollaan haettu eroa yksin. Ehkä eniten ei kestä sitä, että lapsille kerrottaisiin että isä halusi erota. En usko, että hän on raha-asioita miettinyt sen kummemmin. Tiedän, kyllä että saa painostamalla minun allekirjoittamaan lapun ennen pitkään, koska en henkisesti kestä sitä painostusta ja muutenkaan tätä ilmapiiriä enää.

T. Ap

Siis haluaa kertoa ihmisille, että ollaan haettu eroa yhdessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys lastenvalvojaan, minä sain todella paljon apua sieltä. Pääsin terapiaan, miehellä oli uusi nainen jo katsottuna sekä raskaana jo, ja sitä kautta sain suunniteltua myös raha-asiat ja koulut jne...

Vierailija
24/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, että avioeron hakeminenkin maksaa 300 euroa?! Eihän mulla olisi varaa edes erota, jos olis tarvis..

Vierailija
25/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Et jukoliste allekirjoita! Nyt vähän ryhtiä. Millä se sua kiristäisi tai uhkailisi? Pidä pintasi etkä taivu mihinkään.

Vierailija
26/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä allekirjoita jos ei tunnu siltä.

Älä allekirjoita myöskään viime hetken avioehtoa, jolla hän saa lähes kaiken omaisuuden.

Vierailija
27/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys lastenvalvojaan, minä sain todella paljon apua sieltä. Pääsin terapiaan, miehellä oli uusi nainen jo katsottuna sekä raskaana jo, ja sitä kautta sain suunniteltua myös raha-asiat ja koulut jne...

Kiitos tästä neuvosta! :) Mies myös ilmoitti, että ei ole tilivelvollinen mistään niin kauan kun tilanne on tällainen epäselvä. Taitaa hänelläkin olla joku toinen? Itselleni ei tulisi mieleenkään tällaisessa tilanteessa alkaa ensimmäisenä alkaa miettiä uutta miestä itselleni? Joten ehkä suurempi todennäköisyys on, että uusi nainen on jo valmiina? En tiedä... Outoa kun sanoi noin... T. Ap

Vierailija
28/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on paska mies ja avioliitto etkä suostu allekirjoittamaan avioeropaperia? Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka pitkittävät eroa tai pahimmat jopa pakenevat haastemiestä, että eroa ei saada aloitettua kun asiaa ei saada tiedoksi.

Vierailija
29/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se teidän suhteenne nyt tule tuosta paranemaan ja tiedät sen itsekin. Joten lastenne ja itsesi tähden, allekirjoita sopimus, katso uusi asunto(?) ja varaa aika lastenvalvojalle.

Vierailija
30/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on paska mies ja avioliitto etkä suostu allekirjoittamaan avioeropaperia? Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka pitkittävät eroa tai pahimmat jopa pakenevat haastemiestä, että eroa ei saada aloitettua kun asiaa ei saada tiedoksi.

Taitaa mies vaan yrittää vierittää vastuuta eropäätöksestä Ap:n niskaan että ei tarvis myöntää kenellekään kuka sitä eroa on alunperin hakenut.

Vierailija
31/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa meissä on hyvät ja huonot puolet. Täydellistä ihmistä ei olekaan. Tilanne on tällä hetkellä paska, mutta ei se aina ole sitä ollut. Huonoja aikoja on ollut myös aiemmin, mutta koskaan aiemmin ei ole mies halunnut erota, nyt haluaa. Ei se ole minulle sellainen asia, jonka sulatan samantien kun toinen ehdottaa, kun ei se ole tullut minulle edes mieleen. Toki nyt kun mies otti sen esille, niin alkaa miettiä niitä syitä puolesta ja vastaan. Ja molempia löytyy.

T. Ap

Vierailija
32/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä allekirjoita jos ei tunnu siltä.

Älä allekirjoita myöskään viime hetken avioehtoa, jolla hän saa lähes kaiken omaisuuden.

Avioehdollahan ei saa muuta kuin oman omaisuutensa.

Vierailija
33/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten etu on tärkein. Miten teillä lapset suhtautuvat teidän tulehtuneisiin väleihin?

Vierailija
34/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä merkitystä ole, allekirjoitatko heti vai et. Mies saa eron siitä huolimatta. Ja kun haluaa eron, niin mitä se sun miettiminen siihen merkkaa. Tyhjää vaan luulet kiusallasi pitkittäväsi asioita.

Vierailija
35/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mies vaan yrittää vierittää vastuuta eropäätöksestä Ap:n niskaan että ei tarvis myöntää kenellekään kuka sitä eroa on alunperin hakenut.

Jep, siltä minustakin tuntuu. Olen vastuun ottanut muutenkin aina lähes kaikesta, joten tuttua ja turvallinen kaava toistuu tässäkin. Siksi yritän vielä vitkutella tässä, vaikka tilanne alkaa käydä sietämättömäksi. Voin oikeasti tosi pahoin, lapsetkin kärsii tästä ilmapiiristä täällä kotona jne. Pelkään, että pilaan lapseni tein mitä tahansa. Jos jään kärvistelemään, ja toisaalta jos eroan. Tää on kyl tosi raskasta... Miksi mun avioliitto on tullut tällaiseen pisteeseen? Olen turhaan yrittänyt kaikki nämä vuodet?

T. Ap

Vierailija
36/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä neuvosta! :) Mies myös ilmoitti, että ei ole tilivelvollinen mistään niin kauan kun tilanne on tällainen epäselvä. Taitaa hänelläkin olla joku toinen? Itselleni ei tulisi mieleenkään tällaisessa tilanteessa alkaa ensimmäisenä alkaa miettiä uutta miestä itselleni? Joten ehkä suurempi todennäköisyys on, että uusi nainen on jo valmiina? En tiedä... Outoa kun sanoi noin... T. Ap

Tietenkin on uusi jo katsottuna, näkyyhän se tuossa hänen asenteessaan aivan selvästi. Ei halua vaikuttaa avionrikkojalta ja kun yksin eroa hakee ja uusi nainen ihmisille paljastuu, näyttää juuri siltä ihmisten silmissä. Mikä toki totuus onkin. Ja haluaa sinun allekirjoituksella myös nopeuttaa prosessia että pääsee mahdollisimman nopeasti elelemään sitä uutta suhdetta. Nyt pistät kyllä kapuloita rattaisiin. Tuo ketku ei ansaitse mitään myönnytyksiä. Hakekoon eronsa ja kärsikyyn aiheellisesti menetetystä maineestaan.

Vierailija
37/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille tyynesti ja rauhallisesti, että sinulla ei ole aikomustakaan allekirjoittaa. Eli et välttele aihetta, kiertele kaartele ja kyyristele, vaan sanot vaan tuon yhden lauseen. Ja kun mies pillastuu, sanot että sinun ei ole sitä mikään pakko allekirjoittaa, that s it, mies allekirjoittakoon sopimuksensa itse. Mitä se sinulle muka voi?

Vierailija
38/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten etu on tärkein. Miten teillä lapset suhtautuvat teidän tulehtuneisiin väleihin?

No varmasti kärsivät. Itkivät kun kuulivat, että mahdollisuus on että eroamme. Ei heidän pitäisi edes kuulla sellaisia juttuja, vasta sitten jos oikeasti olemme tehneet päätöksen. Tosi surullista oikeasti... Miten ihmiset kestää eron? Mä en ole varma pystynkö järjissäni :( Mies sanoi jo muuttavansa yksin vanhempiensa omistamaan asuntoon, joten lapset jäävät minulle. Toisaalta ihanaa, että ei tarvitse olla erossa heistä. Mutta siis, entä jos itken vaan kaiket päivät putkeen? Kauhea elämä lapsiraukoilla. Joutuvat vaihtamaan koulua, jättämään kaverinsa jne... Miten jaksan yksin olla heidän tukena? Mulla ei ole vanhempia auttamassa, ei oikeastaan ketään.

T. Ap

Vierailija
39/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on uusi jo katsottuna, näkyyhän se tuossa hänen asenteessaan aivan selvästi. Ei halua vaikuttaa avionrikkojalta ja kun yksin eroa hakee ja uusi nainen ihmisille paljastuu, näyttää juuri siltä ihmisten silmissä. Mikä toki totuus onkin. Ja haluaa sinun allekirjoituksella myös nopeuttaa prosessia että pääsee mahdollisimman nopeasti elelemään sitä uutta suhdetta. Nyt pistät kyllä kapuloita rattaisiin. Tuo ketku ei ansaitse mitään myönnytyksiä. Hakekoon eronsa ja kärsikyyn aiheellisesti menetetystä maineestaan.

Ja lapset kärsijöinä. Ei näin, vaikka kuinka vi*uttaisi!

Vierailija
40/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ap rakas: mikäli miehesi hakee eroa yksin on sinulla pohdintaaikaa enemmän, et joudu erostanne maksamaan ja asiat katsotaan paremmin sun edun mukaisesti kun oot ollu erossa kärsijänä. Onko teillä avioehto? Älkää kostako eroa lapsille vaan yrittäkää hoitaa niin ettei koulua tarvitse vaihtaa yms. Älä oo mikään rätti mitä saa kohdella miten haluaa, nyt on hyvä aika kasvattaa munaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä