kakkoshädän pelko- ärtyvä suoli
Minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä ja olen tottunutkin elämään oirehtelevan suolistoni kanssa. Hätä saattaa yllättää ihan yhtäkkiä ilmoittamatta. Olen kohdannut paljon noloja tilanteita. Joskus on tullut housuun, joskus ollut todella lähellä. Vatsasta stressaaminen usein pahentaa oireita. Jos stressaan vatsasta, todennäköisesti se silloin toimii ja kunnolla.
Edellinen suhteeni (7v) päättyi viime kesänä ja olen hiljattain tutustunut uuteen mieheen. Ulostusongelmani rajoittavat elämääni, sillä häpeän kakkaamista miehen luona tai läsnäollessa. Vatsassani kiertää aina ilmaa ja kaasut haisevat kamalalta. Olen noudattanut lääkärien suosittelemia ruokavalioita, kaasun tuotantoon niistä ei juurikaan ole apua. Pierua vaan tulee.. Olen muutaman yön viettänyt tämän uuden miehen luona ja ottanut imodiumia näinä kertoina. Imodium auttaa suolta rauhottumaan eikä minun näinollen tarvitse stressata mahdollista ripulointia hänen luona yöpyessä. Edellinen mieheni tiesi ongelmistani ja ahdistuksestani vatsani kanssa. Hänen seurassaan pystyin olemaan kakkoshädällä vaikka samalla kun mies oli suihkussa. Uudessa suhteessa kaikki on vasta alussa, eikä luonnollisesti olla päästy kakka-pieru vaiheeseen vielä.
Miten pääsisin tästä ongelmasta eteenpäin? Tuskin mies ajattelisi mitään vaikka menisin muina miehinä kakkoshädälle hänen vessaan? Miksi se on niin hankalaa? Olen miehelle kertonut vatsaongelmista, hän on hyvin ottanut ne vastaan. En kuitenkaan kehtaq hädän sattuessa mennä ulostamaan hänen vessaan vaan lähden usein jollain verukkeella kotiin. Lenkillä ollaan myös yhdessä käyty, joka on minulle stressaavaa myös sillä liikunta vaikuttaa aina suoleeni. Onko muita saman ongelman kanssa painivia?
On joo sama sairaus. Inhottaa vieläkin olla turvonnut ja ravata vessassa vaikka olemme olleet jo vuosia yhdessä. Haluaisin olla viehättävä enkä turvonnut pierupe...