Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä sano näitä lauseita yksinhuoltajalle

Vierailija
04.02.2018 |

Tässä pari toivetta sinulle, kahden vanhemman perheen jäsen. Älä enää sano näitä meille yksinhuoltajille kiitos. Alkaa riittää.
Nämä siis ystävättärien välisiä keskusteluja.

1. "Voimmeko tavata / soitella aikavälillä X, kun puolisoni on silloin työmatkalla / kavereidensa kanssa / tms."

Perustelu: Minulle ystävänäsi tulee olo, että olen sinulle ajanvietettä silloin, kun oma ykkösesi eli puolisosi on poissa. Että vain silloin voit olla yhteydessä ystävääsI kun muuta tekemistä ei ole.

2. Tunnen olevani yh, kun puoliso on nyt työmatkalla / rakentaa taloa töiden jälkeen / muusta syystä paljon pois kotoa hetkellisesti.

Terveisin jo raskausaikana yksin jäänyt totaaliyksinhuoltajaäiti.

Ps. Ei, en ole WT joka tuli vahinkoraskaaksi. Olen yliopistolla tohtorikoulutettava. Parisuhde päättyi erinäisistä syistä raskauden aikana. Tyttäremme isä ei ole ollenkaan mukana elämässä eikö ole koskaan nähnyt lastaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sillälailla.

Vierailija
2/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskän oleskelulupa peruutettiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto ei poista wt:yttä. Akateemisissa on paljon valkoroskaa.

Vierailija
4/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas toive; käyttäydy normaalisti ja suhtaudu minuun samalla tavalla kuin muihinkin. Harva tekee yksinhuoltajuudesta numeron 2000- luvulla.

Vierailija
5/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu. Mulla myös muutama "ystävä " jotka harrastaa just noita typeriä lauseita.

En pidä kovasti yhteyttä.

Vierailija
6/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun lemppari on kans "sun pitää ottaa itelles omaa aikaa!" Niin. Se vaan ei aina oo niin yksinkertasta. :D

Toinen totaaliyh.

Vierailija
7/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.

Vierailija
8/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!

Mua loukkaa, kun joku sanoo muutaman päivän yksin lapsiansa tilapäisesti hoitamisen jälkeen että nyt mä ymmärtän yyhooita.

Vierailija
9/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. "Voimmeko tavata / soitella aikavälillä X, kun puolisoni on silloin työmatkalla / kavereidensa kanssa / tms."

2. Tunnen olevani yh, kun puoliso on nyt työmatkalla / rakentaa taloa töiden jälkeen / muusta syystä paljon pois kotoa hetkellisesti.

1. Kun mies on muissa puuhissa, on naisella kunnolla aikaa keskittyä ihan vain ystäväänsä.

2. Jos mies ei ole kuvioissa mukana vaikkakin vain sen matkan takia, silloin nainen on hetkellisesti yksinhuoltaja.

Meillä on pieni lapsi. Mies on joka toinen viikko iltavuorossa ja tulee yöllä yhdeltä kotiin. En siis lapseni kanssa näe miestäni kuin joka toinen viikko. Likapyykkiä vain ilmestyy pyykkikoriin ja tiskiä altaaseen. Minulla ei olisi toivoakaan tavata ystäviäni muuta kuin silloin, kun mies on maisemissa ja pitämässä huolta lapsestamme. Miksi en saisi ehdottaa tapaamista silloin, kun minulla on siihen sopiva hetki? Onko yksinään arjen pyörittäminen jotenkin jalompaa, kun sitä tekee joka viikko eikä vain joka toinen viikko?

Vierailija
10/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on elämästä peestä, miksi inhoilet siitä muille?

Vierailija
11/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin...

Vierailija
12/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi elämänkumppani, niin kyllä säkin laittaisit sen ystävien edelle :)

Vierailija
13/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera olet.

Vierailija
14/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 9. Kerroit miten rankkaa on joka toinen viikko hoitaa koti ja lapsi yksin, kun mies tulee yhdeltä yöllä töistä. Totesit ettet muulloin todellakaan kerkiä näkemään ystäviä kuin sillä viikolla, kun mies on illat kotona. Ahaa, mites me totaaliyksinhuoltajat jotka olemme 24/7 yksin lastemme kanssa "todellakaan emme ehdi nähdä ystäviä" mutta järjestämme jotenkin että kyllä ehdimme! Lapset mukaan vaikka!

Ja siihen vielä että olet joka toinen viikko yh. Et ole. Sun mies tuo rahaa kotiin ja ostaa osan lapsen ruoasta ja kodin maksuista ja lääkärikäynneistä yms.

15/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua miksi sä loukkaannut jos jostain tuntuu "kuin olisi yksinhuoltaja", jos puolisoa ei näy muualla kuin pankkitilillä tai lainan helpotuksessa.... Ei hän varmaan yritä viedä kruunuasi millään tavalla, vaan tarkoittaa vain sitä, että hänestä tuntuu, kuin hän olisi yksin vastuussa lapsista ja on väsynyt siihen. En ottaisi ihan noin kirjaimellisesti. Jos lapsia tehdään yhdessä, "yh-olo" ei kyllä ole mikään hyvä asia, vaan varmasti todella puuduttava, etenkin jos se sisältää parisuhdeongelmia ja toisen päivittäistä hylkäämistä ja välinpitämättömyyttä. Se pankkitili ei sellaisissa tilanteissa kauheasti lohduta.

Vierailija
16/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numerolle 9. Kerroit miten rankkaa on joka toinen viikko hoitaa koti ja lapsi yksin, kun mies tulee yhdeltä yöllä töistä. Totesit ettet muulloin todellakaan kerkiä näkemään ystäviä kuin sillä viikolla, kun mies on illat kotona. Ahaa, mites me totaaliyksinhuoltajat jotka olemme 24/7 yksin lastemme kanssa "todellakaan emme ehdi nähdä ystäviä" mutta järjestämme jotenkin että kyllä ehdimme! Lapset mukaan vaikka!

Ja siihen vielä että olet joka toinen viikko yh. Et ole. Sun mies tuo rahaa kotiin ja ostaa osan lapsen ruoasta ja kodin maksuista ja lääkärikäynneistä yms.

Minä tienaan niin paljon, etten tarvitse miehen rahoja. Minä hoidan myös kaupassakäynnin ja ruuanlaiton kuten myös kaikki kotiaskareet, koska työmatkani on niin paljon lyhyempi ja ehdin paremmin.

Miksi sinua harmittaa se, että minä pystyn halutessani joka toinen viikko keskittymään ystävääni (jos mies ei jää ylitöihin tai jos minulla ei ole kotona tehtävää työasiaa)? Useimmiten kuitenkin kasaan työasioita miehen aamuvuoroviikkoihin, jotta saan rauhassa keskittyä illalla niihin, kun mies katsoo lapsen perään, joten käytännössä tapaan ystäviäni vain loma-aikoina. Kun tapaan ystäviäni, en ota lasta mukaan, koska en halua lapseni vievän huomiota ystävästäni. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin mukula, joka jatkuvasti keskeyttämällä kinuaa huomiota aikuisilta.

Minä en ole väittänyt elämääni rankaksi. Väitin vain, että ap:n kaltaiset yh:t eivät näe mitään muuta kuin oman napansa. Ei ihme, että ovat yksinhuoltajia.

Vierailija
17/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-trash on wt:n alakulttuuri.

Vierailija
18/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmasti ärsyttävältä, mutta ehkä sitä ei ymmärrä ennen kuin itse on se totaali yh. Muakin ärsytti suunnattomasti kun veljen vaimo sanoi olevansa yksinhuoltaja kun miehensä oli joka toinen viikko iltavuorossa. Loukkasi kun hän sai kuitenkin näinä iltaviikkoinakin tukea puolisoltaa. Kun on ihan yksin lapsen/lasten kanssa, niin tuntuu että välillä riittäisi, jos olisi joku jonka voisi ihan hetkenkin jutella ennen kuin nukahtaa. Ja saisi joskus edes halauksen..

Vierailija
19/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas toive; käyttäydy normaalisti ja suhtaudu minuun samalla tavalla kuin muihinkin. Harva tekee yksinhuoltajuudesta numeron 2000- luvulla.

Nyt onkin 2010-luku.

Vierailija
20/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ystävättärellä on puoliso, ei ole mitenkään sinulta pois. Eikä ole ystävättären vika, että sinä jäit yksin raskausaikana, teit lapsesi vastuuttoman tollon kanssa saati se, ettet ole saanut solmittua uutta parisuhdetta. Aika katkeroitunut aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan