Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalo, normaalien elämän äänien raja?

Vierailija
04.02.2018 |

Missä menee raja, onko kuunneltava päivästä toiseen kun yläkerrassa rymistellään kovia esineitä pitkin laminaattia? Lapset siellä varmaan heittelee palikoita ja vetävät vetoleluja, mutta kun tuota kuuntelee aamu 7 ilta 9 joka päivä, meinaa hermot loppua. Voiko tuosta valittaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja työn ääniähän nuo. Sunnuntaisin voisi varmasti olla hiljempaa taloyhtiösi sääntöjenkin mukaan.

Oletko käynyt kysymässä  mitä siellä tehdään? ja että voisiko leluja edes joskus vaihtaa vähän hiljaisempiin?

Vierailija
2/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi valittaa ja kannattaakin, varoitusta tuollaisesta tuskin annetaan kuitenkaan.

Toki voit myös ottaa isännöitsijään yhteyttä, selvitä että olet kotona aamusta iltaan syystä x ja siksikin jatkuva meteli ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä laittamaan matot lattioille. Se vaimentaa melua.

Vierailija
4/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oma toiminta kannattaa tarkistaa ennen isännöitsijälle soittoa. Ensinnäkin, oletko käynyt keskustelemassa asiasta naapurin kanssa? Voihan olla, etteivät he yksinkertaisesti ole ajatelleet, että vetoleluista lähtee niin kamala ääni. Toinen homma on se, että kuuletko vai kuunteletko? Jos kuulet naapureiden ääniä ilman että kiinnität siihen huomiota, voi olla että melutaso on liian kova kerroataloasuntoon, jos kuuntelemalla kuuntelet, niin kuulet pienimmänkin asian. Kolmas on sitten tuo kellonaika, minusta jos normaali elämisen ääniä kuuluu 7-21, niin eipä tuossa ole sinulla tai isännöitsijällä sanomisen varaa, ellei melutaso tosiaan ole aivan älytön. Toisaalta voit ajatella myös niin, että kun naapurista kuuluu elämisen ääniä niin sinäkin voit relata ja elää välillä niiin, ettei aina tarvitse huopatossut jalassa kulkea. Lopuksi voi totdeta, että kaikille ei kerrostaloeläminen sovi.

Vierailija
5/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle. Minäkin muutin kun en sietänyt ääniä kerrostalossa, enkä varsinkaan idootteja naapureita.

Vierailija
6/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävisin juttelemassa asiasta. Meillä alakerrasta kaikuivat keittiöstä puheäänet meidän asuntoon, niin selkeästi että saimme kaikesta selvää ilman ihmeempiä kuuntelemisia. Kävin tästä hyvässä hengessä sanomassa, kun heillekin kurjaa, että jutut kuuluu siitä liesituulettimen kohdalta ja kautta :D Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
7/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama tilanne tällä hetkellä. Ei ole minusta normaalia elämisen ääntä, silläon sekä häiritsevää että helposti lievennettävissä. Edes minun "normaalit elämisen äänet" eivät blokkaa noita ääniä, jotka syntyvät tavaroiden tippumisesta / hakkaamisesta / raahaamisesta paljaalle lami-hiton-naatille. Eikö ole siis vähän kohtuutonta kuunnella tätä jopa oma TV päällä? Vanhemmat voisivat hankkia mukavan maton, jonka päällä leikkiä, tai / ja vähän katsoa perään jos menee turhan villiksi, esim pattereihin hakkaamiseksi. Ennen lasta tämä oli kuin huopatossutehdas joten ei johdu sysihuonosta eristyksestä. Luulin, että kämpässä asuu joku vanhus, mutta nykyään kamat lentelee tiettyinä kellonaikoina koko ajan. Itku, nauru, kaikki lapsen päästämä kuuluu läpi, mutta tämä paljaalla laminaatilla riehuminen MENEE YLI.

Vierailija
8/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen pahin puute on onneton ääneneristys. En mä haluaisi kuulla kun neiböri pieraisee mutta en mä nosta siitä meteliä. Eniten rassaa kun vkl aamuisin joku aina huudattaa imuria. Vuuu, uuu, uuu just kun kerrankin saisi nukkua. Joku aamu käyn vielä tilttaamassa koko talosta sähköt poikki niin loppuu se imurin huudatus silloin kun haluaa vielä nukkua.

Toki elämisestä saa lähteä ääntä, se on ihan normaalia. Kuitenkin iltaisin ja aamuisin voisi ajatella muitakin ettei ainakaan tahallaan pidä meteliä. En ymmärrä miksi joillakin on pakottava tarve imuroida lauantaiaamuna kahdeksalta? Luulis sen pölyn voivan odottaa pari tuntia myöhempään.

Joskus oli vanha pariskunta seinänaapureina. Molemmilla huono kuulo niin ne huusi kaiken niin että sitä ei voinut olla kuulematta. Otatko kahvia! Mitä! KAHVIA! Pokka petti lopullisesti kun jouduin kuulemaan niiden intiimin hetken. Niitä puheita en kehtaa kertoa.

Vierailija
9/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja työn ääniähän nuo. Sunnuntaisin voisi varmasti olla hiljempaa taloyhtiösi sääntöjenkin mukaan.

Oletko käynyt kysymässä  mitä siellä tehdään? ja että voisiko leluja edes joskus vaihtaa vähän hiljaisempiin?

Onko jossain taloyhtiössä oikeasti hiljaisuus sunnuntaisin päivällä?

Minun mielestä päiväsaikaan ihan ok jos kuuluu ääniä mitä ei tahallaan ole aiheutettu esim. huutamalla tai soittamalla kovaäänistä musiikkia.

Vierailija
10/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä enää koskaan asu muualla kuin ylimmässä kerroksessa. Naapuruston kunnollisuuskaan ei merkitse mitään. Ihan sama, mitä alakerrassa tapahtuu, mutta yläkerran äänien suhteen ollaan todella naapurin armoilla.

Vierailija
11/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja, onko kuunneltava päivästä toiseen kun yläkerrassa rymistellään kovia esineitä pitkin laminaattia? Lapset siellä varmaan heittelee palikoita ja vetävät vetoleluja, mutta kun tuota kuuntelee aamu 7 ilta 9 joka päivä, meinaa hermot loppua. Voiko tuosta valittaa?

Omassa talossa oli tuo sama ongelma, mutta äänet painottuivat yöhön ja aamuyöhön. Joku nuori työtön tyttö siellä asui kaninsa kanssa.

Vierailija
12/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin huomio on tullut tehtyä, että äänet kuuluvat joka puolella kämppää. Luulin ennen, että vesselin leikkipaikka on varmaan suoraan sänkyni yläpuolella, mutta ei, sama ääni kuuluu mun jokaisessa huoneessa. Ihana lattiarakenne... prkl laminaatti! T. Eräs aiemmin kommentoinut

Vierailija
13/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä enää koskaan asu muualla kuin ylimmässä kerroksessa. Naapuruston kunnollisuuskaan ei merkitse mitään. Ihan sama, mitä alakerrassa tapahtuu, mutta yläkerran äänien suhteen ollaan todella naapurin armoilla.

Jossain kerrostaloissa ei ole edes yläkerrassa turvassa naapurimelulta. Mm. runkoäänet voi olla kovin voimakkaat. Voi kuulua monta kerrosta ylöspäin jo pelkästään, kun ulko-ovella tampataan lumisia kenkiä laatoitukseen. Niin sen tietää mitä runkoäänet sitten naapurista :D En yhtään ihmettele, jos lapsen tai kotieläimen leikit kuuluu naapuriin, jos on sellainen talo. Minkäs sille voi, kun rakennettu, mitä rakennettu. Elää täytyy saada. Mattoja kannattaa pyytää naapuria käyttämään. Toki isot ja paksut matot on aika kalliita, että ei niitä jokainen pysty ostamaan.

Vierailija
14/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa itse matot niille naapureille! Tiedättekö kuinka kalliita isot matot on? Kukaan tuskin haluaa kirpparilta ostaa sitä kaikkein halvinta, kuluneinta ja pinttyneintä mattoa vain siksi että naapuri nätisti pyytää. Minä inhoan tätä kolisevaa laminaattia ja ottaisin mielelläni kokolattiamaton tilalle ettei tarvitsisi koko ajan lapsia käskeä olemaan hiljempaa, mutta kun ei oikein ylimääräisiä satasia ole.

Vierailija
15/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa itse matot niille naapureille! Tiedättekö kuinka kalliita isot matot on? Kukaan tuskin haluaa kirpparilta ostaa sitä kaikkein halvinta, kuluneinta ja pinttyneintä mattoa vain siksi että naapuri nätisti pyytää. Minä inhoan tätä kolisevaa laminaattia ja ottaisin mielelläni kokolattiamaton tilalle ettei tarvitsisi koko ajan lapsia käskeä olemaan hiljempaa, mutta kun ei oikein ylimääräisiä satasia ole.

Hmm? Hieman outoa. En ole koskaan ostanut yhtäkään mattoa ja usean olen lahjoittanut. Ilmiintyykö nuita mattoja jostain vai mitä hittoa? Nytkin niillä on käytännössä peitetty lähes kaikki 60 neliötä.

Huono se on äänieristys täälläkin. Naapuri remontoi niin sieltä kuului tömäys ja perään tunteella kiroilua. Mietin ei kait se noin lujaa lyönyt vasaralla sormeensa? Erotin joka ikisen kirosanan mitä sanoi. Vähällä oli etten käynyt kysymässä sattuiko pahasti.

Vierailija
16/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa taloissa on tiukemmat äänieristysnormit kuin vanhoissa, mutta laminaatti kolisee. Mikähän siinä on että nykyään kaikkiin taloihin tehdään laminaattilattia? Nyt hyvinkin pienen esineen putoamisesta tulee iso kolina, kun taas vastaava pudotus muovimatolle ei saisi aikaan minkäänlaista ääntä naapuriin.

Vierailija
17/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten leikit on sitä normaalia elämää, josta voi toki valittaa, mutta ei siitä ihan oikeusjuttua saa. Mutta: jos talon äänieristys on todistettavasti kelvoton (siis rakenteissa tod.näk. virheitä), pitää taloyhtiön tehdä asialle jotain. Ota yhteys taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan/isännöitsijään ja kysele, miten asiaa voisi selvittää ja viedä eteenpäin. Hyvällä tuurilla tämä on ihan ratkaistavissa oleva asia. Kyllä asuntoon voi äänieristysremontin tehdä, mutta vain taloyhtiön siunauksella - ja hyvällä tuurilla myös sen kustannuksella.

Vierailija
18/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa taloissa on tiukemmat äänieristysnormit kuin vanhoissa, mutta laminaatti kolisee. Mikähän siinä on että nykyään kaikkiin taloihin tehdään laminaattilattia? Nyt hyvinkin pienen esineen putoamisesta tulee iso kolina, kun taas vastaava pudotus muovimatolle ei saisi aikaan minkäänlaista ääntä naapuriin.

Laminaatti on halpa ja helppo laittaa niin siksi se on hyvin yleinen. Hyvää ja halpaa ei valitettavasti ole.

Vierailija
19/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan tosissasi? Puhut kuin matto olisi jokin ylellisyystuote. Kyllä se on ihan kodin perus elementti. Ei ole pakko olla kalleinta pörrödesignia, itse juuri ostin ison maton alle 50€ kun oli sotkassa puoleen hintaan. Harmi vaan, että kukaan naapuri ei hyödy siitä, koska asun alimmassa! Ei kyllä täällä matottomuus johdu mistään rahanpuutteesta. Jotkut tykkää sisustaa ilman tekstiilejä, mutta jos on lapsi, laminaatti ja asuu kerrostalossa, niin joutaa kyllä tinkiä omasta maustaan. Pysyy se laminaattikin nätimpänä!

Vierailija
20/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi naapuri käy anteeksi pyytelemässä, kun siellä vierailulla olevat lapselapset metelöivät joskus. Kuuluuhan se mekastus, mutta kun ei usein tapahdu, niin ei juuri haittaa.

Olen miettinyt itse, että kun menen nukkumaan vasta puolilta öin, niin kuuluuko ehkä sähköhammasharja naapuriin häiritsevästi. Ymmärrän, että jos joku on ylä- tai alakerran kylppärissä yhtä aikaa, niin silloin kuuluu, mutta sehän on jo hereillä muutenkin. Ainakaan oma perhe ei herää siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi