Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalo, normaalien elämän äänien raja?

Vierailija
04.02.2018 |

Missä menee raja, onko kuunneltava päivästä toiseen kun yläkerrassa rymistellään kovia esineitä pitkin laminaattia? Lapset siellä varmaan heittelee palikoita ja vetävät vetoleluja, mutta kun tuota kuuntelee aamu 7 ilta 9 joka päivä, meinaa hermot loppua. Voiko tuosta valittaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä enää koskaan asu muualla kuin ylimmässä kerroksessa. Naapuruston kunnollisuuskaan ei merkitse mitään. Ihan sama, mitä alakerrassa tapahtuu, mutta yläkerran äänien suhteen ollaan todella naapurin armoilla.

Jossain kerrostaloissa ei ole edes yläkerrassa turvassa naapurimelulta. Mm. runkoäänet voi olla kovin voimakkaat. Voi kuulua monta kerrosta ylöspäin jo pelkästään, kun ulko-ovella tampataan lumisia kenkiä laatoitukseen. Niin sen tietää mitä runkoäänet sitten naapurista :D En yhtään ihmettele, jos lapsen tai kotieläimen leikit kuuluu naapuriin, jos on sellainen talo. Minkäs sille voi, kun rakennettu, mitä rakennettu. Elää täytyy saada. Mattoja kannattaa pyytää naapuria käyttämään. Toki isot ja paksut matot on aika kalliita, että ei niitä jokainen pysty ostamaan.

Tämä on hyvin totta. Asun kolmannessa kerroksessa ja kuulen rapun ulko-oven käymisen runkoäänenä - vaikea oli uskoa aluksi, että tällainen on mahdollista. Ja asuntoni ei ole ikkunoiltaan ulko-oven läheisyydessä. Vastaavasti ihmettelin kerran päivän kestänyttä voimakasta kolinaa: kävi ilmi että ykköskerroksessa alapuolellani asuva naapuri teki muuttoa. Nykyään siinä asuu lapsiperhe, joka sai hiljattain vauvan. Tuon vauvan huuto kuuluu vaimeasti asuntoon toisinaan. Kiitän onneani, että yläkerrassa asuva naapuri on hiljainen, koska muuten joutuisin muuttamaan hyvin äkkiä pois talosta.

Vierailija
22/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa itse matot niille naapureille! Tiedättekö kuinka kalliita isot matot on? Kukaan tuskin haluaa kirpparilta ostaa sitä kaikkein halvinta, kuluneinta ja pinttyneintä mattoa vain siksi että naapuri nätisti pyytää. Minä inhoan tätä kolisevaa laminaattia ja ottaisin mielelläni kokolattiamaton tilalle ettei tarvitsisi koko ajan lapsia käskeä olemaan hiljempaa, mutta kun ei oikein ylimääräisiä satasia ole.

Oletko ihan tosissasi? Puhut kuin matto olisi jokin ylellisyystuote. Kyllä se on ihan kodin perus elementti. Ei ole pakko olla kalleinta pörrödesignia, itse juuri ostin ison maton alle 50€ kun oli sotkassa puoleen hintaan. Harmi vaan, että kukaan naapuri ei hyödy siitä, koska asun alimmassa! Ei kyllä täällä matottomuus johdu mistään rahanpuutteesta. Jotkut tykkää sisustaa ilman tekstiilejä, mutta jos on lapsi, laminaatti ja asuu kerrostalossa, niin joutaa kyllä tinkiä omasta maustaan. Pysyy se laminaattikin nätimpänä!

Ostin hiljattain karvamaton netistä tilaamalla Saksasta. 160x230cm, painoa 4400 g/m2 eli matolla painoa n. 16 kg. Postikuluja tuli kokonaiset 10e ja matolla hintaa 150e. Mitään vastaavaa kotimaisista kaupoista ei löytynyt koon tai laadun puolesta. Ja ulkomailta nuo matot tulevat joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa itse matot niille naapureille! Tiedättekö kuinka kalliita isot matot on? Kukaan tuskin haluaa kirpparilta ostaa sitä kaikkein halvinta, kuluneinta ja pinttyneintä mattoa vain siksi että naapuri nätisti pyytää. Minä inhoan tätä kolisevaa laminaattia ja ottaisin mielelläni kokolattiamaton tilalle ettei tarvitsisi koko ajan lapsia käskeä olemaan hiljempaa, mutta kun ei oikein ylimääräisiä satasia ole.

Oletko ihan tosissasi? Puhut kuin matto olisi jokin ylellisyystuote. Kyllä se on ihan kodin perus elementti. Ei ole pakko olla kalleinta pörrödesignia, itse juuri ostin ison maton alle 50€ kun oli sotkassa puoleen hintaan. Harmi vaan, että kukaan naapuri ei hyödy siitä, koska asun alimmassa! Ei kyllä täällä matottomuus johdu mistään rahanpuutteesta. Jotkut tykkää sisustaa ilman tekstiilejä, mutta jos on lapsi, laminaatti ja asuu kerrostalossa, niin joutaa kyllä tinkiä omasta maustaan. Pysyy se laminaattikin nätimpänä!

Ostin hiljattain karvamaton netistä tilaamalla Saksasta. 160x230cm, painoa 4400 g/m2 eli matolla painoa n. 16 kg. Postikuluja tuli kokonaiset 10e ja matolla hintaa 150e. Mitään vastaavaa kotimaisista kaupoista ei löytynyt koon tai laadun puolesta. Ja ulkomailta nuo matot tulevat joka tapauksessa.

On se kumma, että ennen wanhaan joka pirtissä oli matto :) Liikaa pyydetty ilmeisesti. No, kivasti kolisee lapsen mielestä siihen paljaaseen lattiaa, se on varmaan se matottomuuden hyvä puoli. Mutta lattia kärsii, naapurit kärsii ja lapsikin siinä kovaa lattiaa vasten pikku polvillaan... En vaan tajua, miten se maton hankkiminen voi olla niin vaikeaa. Suorastaan itsestäänselvyys. Ja joo, mattoa voi joskus joutua pesemään, sekin on ollut normaalia.

Vierailija
24/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerrostalossa jossa on oikein hyvät äänieristeet. Ei kuulu seinien läpi käytännössä yhtään mitään koskaan. Äänieristyksen heikko kohta on kuitenkin ovi rappukäytävään, jonka läpi saattaa kuulua sellainen, jos joku kävelee ohitse. Asentaisin välioven, jos asuisin tässä osakkeenomistajana, enkä vuokralaisena.

Vierailija
25/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko älypäät ajatelleet että miltä se tuntuu vanhemmista se melu.

Varmasti kamalaa ja asiasta on sanottu. Ei se isännöitsijälle viestittely muuta melua mihinkään. Meillä molemmat vanhemmat käyttää kuulosuojaimia. Meteli on kova kahdesta lapsesta. Ei auta vaikka sanoo niin nauravat vain ja heittävät palikoilla. Jos ottaa lelun rangaistukseksi niin rikkovat jotain tai nuorempi alkaa itkemään ihan vietävästi. Silloin ei auta edes kuulosuojaimet.

Molempien suvussa on ylivilkkautta ja hyvin menestyneitä urheilijoita.

Isäntä tuossa sanoi että jos joku tulee valittamaan melusta niin miettisivät saatana miltä se meistä tuntuu. Ei se niin hirveää ole seinän takana kuin täällä meluhirviöiden kanssa.

Parempi että lapsettomat muuttaa pois, kun lapsiperheen kanssa muuttaessakin tulee hirveää meteliä ja kaaosta.

Kyllä mä olen naapureiden koliikit ymmärtänyt, mutta ei ole mikään lasten oikeus hakata lattiaa ja aiheuttaa terävää ääntä, jota joudun omista äänistäni huolimatta kuulemaan kuuntelematta. Ja vanhemmat ei edes mattoa viitsisi hankkia vaimentamaan... Tuo ääni on ihan varmasti harmittomampi siellä asunnossa, mutta naapurissa kaikuu koko kämppään. Matto, pahimmat melulelut pois, energian purku esim pihalla, lapsen ojentaminen muunlaisiin leikkeihin.. on mulla ymmärrystä, mutta onko vanhemmilla mitään tahtoa?!

Vierailija
26/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alakertaan muutti vanhempi pariskunta, jolla oli seinäkello joka lyö puolen tunnin välein. Puolelta lyö vaan kerran, mutta esim. neljältä vetää neljä harrasta pium-paumia.

Järki meinas lähteä kun puolen vuoden ajan herätettiin puolen tunnin välein ja sit ei saanut unta uudestaan ku just ennen sitä seuraavaa soittoa.

Oli pakko sanoa heille et tää ei käy, kun mun pitäis töissäkin käydä ja unet on jääny aika vähiin.

Nyt kello on onneks kai hajonnut ja kuopattu, kun ei ole kuulunut enää mitään.

Vierailija
27/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko älypäät ajatelleet että miltä se tuntuu vanhemmista se melu.

Varmasti kamalaa ja asiasta on sanottu. Ei se isännöitsijälle viestittely muuta melua mihinkään. Meillä molemmat vanhemmat käyttää kuulosuojaimia. Meteli on kova kahdesta lapsesta. Ei auta vaikka sanoo niin nauravat vain ja heittävät palikoilla. Jos ottaa lelun rangaistukseksi niin rikkovat jotain tai nuorempi alkaa itkemään ihan vietävästi. Silloin ei auta edes kuulosuojaimet.

Molempien suvussa on ylivilkkautta ja hyvin menestyneitä urheilijoita.

Isäntä tuossa sanoi että jos joku tulee valittamaan melusta niin miettisivät saatana miltä se meistä tuntuu. Ei se niin hirveää ole seinän takana kuin täällä meluhirviöiden kanssa.

Parempi että lapsettomat muuttaa pois, kun lapsiperheen kanssa muuttaessakin tulee hirveää meteliä ja kaaosta.

Vielä toinen kommentti sulle, jotta ymmärtäisimme toisiamme paremmin: mulla ei ole kyse ADHD:stä ja kamppailusta lasten kanssa, vaan siitä, että äänten perusteella vanhemmat jopa yllättävät näihin leikkeihin / eivät puutu niihin. Mitään torjua tai yritystä ei kuulu. Päin vastoin.

Vierailija
28/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on lapsiperhenaapurilla ja juopponaapurilla? Ei mitään, paitsi että lapsiperhe epätodennäköisemmin listii toisiaan tai sammuu suihkuun. Ihan tosi, taas sen huomaa, ette ole paljoa parempia. Elämöintinne ei loputtomiin asti kiinnosta!

Vierailija
29/31 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on lapsiperhenaapurilla ja juopponaapurilla? Ei mitään, paitsi että lapsiperhe epätodennäköisemmin listii toisiaan tai sammuu suihkuun. Ihan tosi, taas sen huomaa, ette ole paljoa parempia. Elämöintinne ei loputtomiin asti kiinnosta!

Se joka kerrostaloon muuttaa se kerrostalon kestäköön. Onhan meillä kaikkia muitakin asumismuotoja, jopa halvempiakin.

Muiden huomioiminen ei ilmeisesti ole muodissa. Mun ei ole pakko kuunnella musaa täysillä joten en kuuntele. Ihan hyvin se lapsikin voisi hakata pehmolelua. Ei oo pakko olla noin itsekäs. Kilpaako täs pitäis meluta? Kestäköön sitten. Jep, en enää muuta välikerroksiin.

Vierailija
30/31 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalojen pahin puute on onneton ääneneristys. En mä haluaisi kuulla kun neiböri pieraisee mutta en mä nosta siitä meteliä. Eniten rassaa kun vkl aamuisin joku aina huudattaa imuria. Vuuu, uuu, uuu just kun kerrankin saisi nukkua. Joku aamu käyn vielä tilttaamassa koko talosta sähköt poikki niin loppuu se imurin huudatus silloin kun haluaa vielä nukkua.

Toki elämisestä saa lähteä ääntä, se on ihan normaalia. Kuitenkin iltaisin ja aamuisin voisi ajatella muitakin ettei ainakaan tahallaan pidä meteliä. En ymmärrä miksi joillakin on pakottava tarve imuroida lauantaiaamuna kahdeksalta? Luulis sen pölyn voivan odottaa pari tuntia myöhempään.

Joskus oli vanha pariskunta seinänaapureina. Molemmilla huono kuulo niin ne huusi kaiken niin että sitä ei voinut olla kuulematta. Otatko kahvia! Mitä! KAHVIA! Pokka petti lopullisesti kun jouduin kuulemaan niiden intiimin hetken. Niitä puheita en kehtaa kertoa.

Mua taas rassaa se, kun naapuri huudattaa imuriaan iltaisin juuri ennen hiljaisuusaikaa, jolloin yritän nukkua (töihin aikainen herätys). Mutta en voi valittaa koska imurointi kuuluu normaaleihin elämiseen ääniin, samoin kuin imuroiminen viikonloppuaamuna, jolloin itse imuroin.

Vierailija
31/31 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta maalle. Minäkin muutin kun en sietänyt ääniä kerrostalossa, enkä varsinkaan idootteja naapureita.

En muuta, eihän se voi olla näin, että lasten varjolla saa terrorisoida koko rappua. On minullakin lapsia, mutta eivät he sentään kilju, huuda ja rymistele koko päivää. Joku raja kait se on oltava lastenkin melulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi