Vierailija

Laittaa lapset katsomaan videota tai pelaa pleikkaa. Koko viikonlopun lapset odottavat, että tekisivät jotain. Pääsevät lauantaisin hoploppiin, muuten istuvat sohvalla, elleivät itse keksi tekemistä.

Mitä tästä pitäisi ajatella?

• ylös 1
  • alas 15

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Ehkä ei jaksa joka viikonloppu tehdä jotain lastensa kanssa? Välillä voi varmaan rauhoittuakin.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Kai ne kakarat osaa itsekin keksiä tekemistä, ei ennenkään tarvittu ketään järjestämään ohjattua toimintaa. Nykyään vanhempien pitää osallistua leikkeihinkin.

• ylös 24
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei jaksa koskaan tehdä mitään. Siis ei osaa olla lasten kanssa. Jos lapset haluavat luistelemaan, ja ottavat luistimet mukaan, niin ei mene. Koska liian kylmä. Hoplop sopii, kun itse voi istua puhelimen kanssa lämpimässä.

Vierailija

Onko tämä seuraava trendi. Valitus viikonloppuisästä tai viikko-viikko -isästä. Ei riitä nalkutus parisuhteen aikana, eikä edes eron aikana, vaan jaksetaan valittaa vielä sen jälkeisessäkin elämässä.

Anna sen miehen nyt viimein elää omaa elämäänsä.

• ylös 23
  • alas 4
Vierailija

Pitäsikö jokaisena isän tapaamisviikonloppuna olla ohjelmaa? Jos ei ole ohjelman järjestäjätyyppiä, ei välttämättä edes tule mieleen mitään ihmeellistä järjestää. Jos viikonloppuun kuuluu joku hop lop, niin se kuulostaa minun korvaani jo erityiseltä ohjelmalta, eikä muuta sen kummenpaa tarvi ollakaan. Toki hienolla kelillä olisi fiksua olla myös ulkona...

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Miksi isäviikonloppu pitäisi olla joku ohjelmatoimisto? Eikö ihan tavallinen elämä riitä? Toki on suotavaa, että isä "olisi läsnä" ja keskustelisi lasten kanssa jne.
Eivätkö lapset osaa keksiä itse itselleen tekemistä, kuten leikkimistä tai muita ikätason mukaista tekemistä? Pitääkö jonkun koko ajan ohjailla heitä?

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

-eivät halua tehdä muuta
-eivät osaa tehdä muuta
- kostavat toiselle vanhemmalle näin hömösti
-haluavat antaa lapsen kotonaan tehdä lapsen mieleistä hommaa
-ovat vähän yksinkertaisia,eivätkä ymmärrä ettei koko ajan ole hyvä pelata
- Haluavat antaa lapsen päättää mitä tehdään

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai ne kakarat osaa itsekin keksiä tekemistä, ei ennenkään tarvittu ketään järjestämään ohjattua toimintaa. Nykyään vanhempien pitää osallistua leikkeihinkin.

Juurin näin. Miksi aikuisen pitää osallistua ihan joka asiaan? Wilmastakin pommitetaan koulun asioilla jatkuvasti. Antakaa aikuisten tehdä omiakin asioitaan välillä, niin kaikki voivat paremmin.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Ap nyt rauhoittuu ja on tyytyväinen, että exä on exä. Lapset eivät mene pilalle, jos meno on tollaista vain joka toinen viikonloppu. Saat aivan vapaasti järjestää lapsille muuksi ajaksi laadukasta tekemistä.

Kai lapset ruokitaan ja hampaat pestään kuitenkin eli minimitaso toteutuu?

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Kyse ei ole eksästäni, vaan veljestäni.

Olen siis itse ollut joskus paikalla. Lapset heräävät seiskalta, ja isä nukkuu puoleen päivään. Itkua vääntävät, kunnon niin tylsää katsoa videoita viisi tuntia.

Ei siinä mitään, jos lapset tykkäisivät. Mutta kun ovat selkeästi turhautuneita, paitsi silloin, kun pääsevät hoploppiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap nyt rauhoittuu ja on tyytyväinen, että exä on exä. Lapset eivät mene pilalle, jos meno on tollaista vain joka toinen viikonloppu. Saat aivan vapaasti järjestää lapsille muuksi ajaksi laadukasta tekemistä.

Saavat ruokaa kerran päivässä. Usein mäkkärissä. Muun ajan syövät karkkia.

Hampaiden pesusta en tiedä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi isäviikonloppu pitäisi olla joku ohjelmatoimisto? Eikö ihan tavallinen elämä riitä? Toki on suotavaa, että isä "olisi läsnä" ja keskustelisi lasten kanssa jne.
Eivätkö lapset osaa keksiä itse itselleen tekemistä, kuten leikkimistä tai muita ikätason mukaista tekemistä? Pitääkö jonkun koko ajan ohjailla heitä?

Tavallinen elämä = tv:n katsomista 10 tuntia vuorokaudessa.

???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten tuon homman hoiti, kun vielä olitte pari?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, kyse ei ole eksäni, vaan veljeni.

En ole mitään veljelleni puhunut. Kunhan ihmettelen tästä sivusta.

Vierailija

Ap, lapsille on ihan hyväksikin välillä joutua ideoimaan itse itsellene jotakin tekemistä. Siinä se mielikuvitus kehittyy, paljon paremmin kuin jos kaikki aika on vanhemman aikatauluttamaa ja ohjaamaa.

Jos sinua kovasti asia murehduttaa, niin lahjoia lapsille muutamia lautapelejä ja kirjoja. Käy välillä hakemassa heitä luistelemaan.

Simple as that. Kyllä sinä voit ihan yhtä hyvin vielä lapset luistelemaan kuin veljesikin. Jos nyt koet, että lapsiparat ovat täysin hunningolla...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisi paljon parempi jos ihmettelisit suoraan hänelle. Jos yhtään lapsista välität, kuten ymmärrän tämän jutun pointti olevan.

Vierailija

Minulla on omia lapsia. Kun he olivat tuon ikäisiä (7,8), niin heillä oli ruutuaika, me leivoimme, teimme yhdessä palapelejä, joka päivä ulos, jne.

En todellakaan aio viedä niitä lapsia luistelemaan. Minä olen jo velvollisuuteni hoitanut.

Aloitin ketjun ihmetelläkseni, pidetäänkö tätä normaalina. Sain vastauksen: kyllä pidetään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta mikä dysfunktionaalisuus.
Ei puhu veljelleen, kuskaa skidit sinne hengailemaan ja sitten ihmettelee kun veli ei osannu lukea ajatuksia toiveista miten veli rikastuttaisi lasten arkea.

Aloita ny ihan ekana puhumisen äläkä harrasta pelkkää telepatiaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.