Isä löi äitiä :(
Puhuin hetki sitten äidin kanssa puhelimessa ja hän kertoi että isä oli lyönyt häntä niin että naamaan oli jäänyt jälkiä. Hän ei tuntunut välittävän siitä vaan jatkoi iltaa normaalisti. Olen jo muuttanut kotoa muutama vuosi sitten mutta voinko silti tehdä tilanteelle jotain?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Voimia, kuulostaa tosi kurjalta. Eihän tuo tietenkään oikein ole. Voit ehdottaa äidillesi, että tekee ilmoituksen pahoinpitelystä poliisille.
No eikä ilmoita mihinkään kun suhtautuu pahoinpitelyyn niin väliinpitämättömästi. Eikä tämä tapahdu edes ensimmäistä kertaa. Muistan vuonna 2008-2009 kun isä joutui työttömäksi finanssikriisin takia. Perhetilanne oli kireä kun vanhemmat ei tiennyt miten ne selviää lainoista ja silloinkin äiti sai nyrkistä vähintään kerran kun meni puhumaan siitä liikaa. On voinut saada useamminkin mutta tuo tapahtui kun olin kotona ja samassa huoneessa.
Voit viedä äidillesi ohjelehtisiä tmv., tai soittaa poliisille, jos näet tilanteen. Oikein mitään muuta ei voi tehdä, jos aikuinen ei tee asialle itse mitään.
Voit myös harkita, että onko sinun mielenterveydellesi hyväksi pitää enää yhteyttä vanhempiisi.
Monet naiset tykkää kun on vähän nyrkin ja hellan välissä muutenhan ne lähtisivät suhteesta eikös vain?Siitä saa varmaan sellaista alkukantaista turvallisuuden tunnetta että mies johtaa.
Olen pahoillani sun puolesta.
En tiedä miten voisin suhtautua omaan isääni luontevasti tuollaisen jälkeen.
Vaikka äitisi vähättelee tapahtunutta, sinun ei silti tarvitse. Voit sanoa äidillesi suoraan, että et pysty kunnioittamaan isääsi tuollaisen jälkeen, jos siltä sinusta tuntuu. Voit sanoa sen myös isällesi.
Mitäpä äitisi muuta voi kuin jatkaa normaalisti, jos hänellä ei oikein vaihtoehtojakaan ole?
Pitäisikö sinun kysellä äidiltäsi, miten hän tilanteen hahmottaa, ja miksi hän kertoo sinulle, jos asia on niin yhdentekevä?
En tiedä, miten nämä asiat menevät käytännössä nykymaailmassa, kun juuri tuli uutisia siitä, miten paljon juttuja jätetään tutkimatta ja viemättä oikeuteen. Mutta toisaalta, tuohan on yleisen syytteen alainen asia, eikä tässä pitäisi kenenkään jäädä arpomaan. Eli soittoa poliisille. Etkö ole tätä harkinnut?
Onko äitisi muutenkin tuollainen fatalisti ja hiiri?
Minun vaimoni poski kans punotti viikko pari sitten. Ajoi tilanteen käsirysyyn. Kun olin tietokoneella korvakuulokkeet päässä niin toi jonkun lappusen luettavakseni. Ruttasin lukematta ja hieno heitto ja roskakoriin. Tästä pimahti ja alkoi pieniä paperilaskujani. Yritin estää ja siinä yhteydessä sai tuota punotusta poskeensa.
On pyytänyt jo anteeksi käytöstään. Kaikkea sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimoni poski kans punotti viikko pari sitten. Ajoi tilanteen käsirysyyn. Kun olin tietokoneella korvakuulokkeet päässä niin toi jonkun lappusen luettavakseni. Ruttasin lukematta ja hieno heitto ja roskakoriin. Tästä pimahti ja alkoi pieniä paperilaskujani. Yritin estää ja siinä yhteydessä sai tuota punotusta poskeensa.
On pyytänyt jo anteeksi käytöstään. Kaikkea sitä on.
Niinpä niin. Minäs vuonna sinun vuorosi mahtaa tulla? Siis pyytää anteeksi? Poskihan sinulla ei punoita, häpeämätön. Paitsi jos mahtiletkusi mäjähtää siihen, kun leikit helikopteria.
Voimia, kuulostaa tosi kurjalta. Eihän tuo tietenkään oikein ole. Voit ehdottaa äidillesi, että tekee ilmoituksen pahoinpitelystä poliisille.