Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomoni ongelma on minun väsyminen ja hitaus

Vierailija
03.02.2018 |

Osaan työni, se vastaa koulutustani ja kokemustani, ja minusta pidetään henkilönä. En tee työssäni virheitä eikä minusta tule valituksia. En käy valittamassa pomolle ikinä mistään, vaan keskityn työni tekemiseen, en myöskään istu juoruilemassa kahvilla tms. Olen siis hyvä ja osaava työntekijä. Mutta ongelma on se, että olen aika väsynyt, ja väsyn nykyään helposti. Tämä näkyy työssäni tiettynä hitautena, eli en pysty enää samaan työmäärään kuin jotkut pystyvät. Pomon mielestä olen tehoton ja epäonnistunut siksi. En siis laiskottele, vaan teen parhaani jaksamiseni rajoissa. Mutta määrällisesti se on liian vähän kuin mitä minulta vaaditaan. Työterveyshuollon kanssa oli neuvottelu, mutta ei se muuttanut pomon asennetta. En kai voi potkujakaan tämän vuoksi saada, mutta saan viikosta toiseen haukkuja ja valitusta siitä että en tee riittävästi. Kerran rupesin jopa itkemään, kun olin niin väsynyt ja olin sanonut monta kertaa että teen niin paljon kuin jaksan ja yritän parhaani enkä jaksa kuulla enää kertaakaan haukkuja asiasta, johon en koe pystyväni vaikuttamaan. Mikä avuksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea suljettu pois?

Onko sinulla silminnäkijöitä nukkumisellesi, miten se sujuu?

Tietysti sekin, että jos on ollut rankkaa ja nyt on varaa vasta kokea se kaikki, voi olla uuvuksissa siitä. Eli tavallaan aivot vaativat tilaa, jotta saat käsitellä kokemukset ja orientoitua uudelleen.

Mitä tapahtuu, jos elämääsi tulee jokin uusi asia? Energisoiko se vai väsyttää lisää?

Paraneeko työtahti vihaisena, vai lannistutko?

Miehen mielestä nukun hyvin enkä kuorsaa tms. 

Jos elämääni tulee jokin uusi asia, niin muutaman minuutin ajan siitä innostun (tykkään uusista asioista), mutta sitten uupumus valtaa taas.

En oikeastaan ole koskaan töissä vihainen, niin en tiedä mitä se tekisi työtahdilleni. Jos kotona olen vihainen, niin en saa mitään järkevää esim. kotitöitä kyllä silloin aikaiseksi, koska käytän kaiken energiani sen vihan aiheen ratkomiseen.

Ap. 

Vierailija
22/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea? Voi olla myös normaalipainoisella. Tai unenlaatu ylipäätään, hankalia mittauksia ei välttämättä tarvita heti ensi hätään, jo aktiivisuusrannekkeella voi saada paljon arvokasta tietoa. Mites perhetilanne, onko lapsia uuvuttamassa? On toisaalta myös niin, että kaikki ihmiset eivät jaksa tietotyötä loputtomiin yhtä paljon kuin toiset. Siihen ei välttämättä tarvita mitään sairautta, vaikka tämä sairas suoritusyhteiskunta muuta kuvitteleekin. Ei ihmistä ole tarkoitettu tekemään vaativaa ajattelutyötä 8 tuntia putkeen päivässä, ei läheskään jokaista ainakaan. Alkaisin itse tuossa tilanteessa kartoittaa mahdollisuuksia osa-aikatyöhön, tarvittaessa vaikka eri työnantajalla.

Pyysin jo pääsyä osa-aikatyöhön, mutta siihen ei suostuttu, edes parin kuukauden ajaksi. Olen hakenut muita töitä, mutta en ole saanut. 

Luulen, että olen jotenkin yleisväsynyt tai yleisuupunut, ei siis pelkkää työuupumusta. Vaan yhdistelmä liian pitkään samanlaisena jatkunutta työtä, työpaikan sisäilmaongelma ja vähäinen happi, lannistava johtamiskulttuuri, yksityiselämässä huolia ja rankkoja asioita, pettymyksiä siitä että asiat mitä olen yrittänyt saada aikaiseksi eivät toteutu, eräs fyysinen vamma joka ei haittaa muuten kuin estää rankan liikunnan jne. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jonkunlainen piikki pomon lihassa, kun en ole riittävän tehokas. Hän nimittäin saa omalta pomoltaan sitten haukut siitä. Ap.

Vierailija
24/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oireilin ylenpalttisells väsymyksellä. Tuntui että vaikka nukun kuinka paljon tahansa, olin aina väsynyt. Olisin vain halunnut nukkua. Ruokatunneillakin söin nopeasti että pääsen torkkumaan pukkariin. Tein siivoustyötä. Työtahti hidastui. Tuntui etten jaksa raajoja liikutella. Jonkin verran särki käsivarsia, sellaista kolottavaa, jomottavaa. Vähän kuin hammassärkyä. Eli hermosärkyä oli. Työterv lääkäri tutki, hutki, kuunteli ja totesi: fibromyalgia. Kyseli paljon, paineli tiettyjä pisteitä kropasta joista lähes kaikki sattui. Sen jälkeen muutama lääkekokeilu ja elämä alkoi voittaa. Nyt ollut vuosia rauhallista, silloin tällöin käsivarsiin tulee kipua. Olin mukana kuntoutuksessa yhden viikonlopun, mukana muitakin diagnoosin saaneita. Yllätyin kuinka monella taustalla mm.masennusta. Ja monihan ei pidä fibroa edes oikeana sairautena. Ihan sama mulle. Aikanaan sain apua ja nyt ollut rauhallista.

Vierailija
25/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out, siis "lisämunuaisen uupumus", siihen ei välttämättä auta kuin sairasloma, mutta googleta.

Vierailija
26/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kilpirauhasarvosi olivat? Suurin osa lääkäreistä ei tajua niistä mitään, katsovat vain viitearvoja. Kuulostat vajaatoimintaiselta. Myös ferritiini eli raudan varastoarvo on tärkeää olla kunnossa, hemoglobiini voi olla ihan normaali mutta ferritiini lähes nollissa, aiheuttaa väsymystä ja monia vajaatoiminnan kaltaisia oireita.

Vierailija
27/27 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kilpirauhasarvosi olivat? Suurin osa lääkäreistä ei tajua niistä mitään, katsovat vain viitearvoja. Kuulostat vajaatoimintaiselta. Myös ferritiini eli raudan varastoarvo on tärkeää olla kunnossa, hemoglobiini voi olla ihan normaali mutta ferritiini lähes nollissa, aiheuttaa väsymystä ja monia vajaatoiminnan kaltaisia oireita.

Kilppariarvot on parissakin mittauksessa olleet juuri viitearvojen keskellä, eli ei siis lähelläkään viitearvojen ylä- tai alarajaa. Hemoglobiinini on koko aikuisiän ollut hyvä, jopa 145 (välillä vain 135), mutta ei koskaan lähelläkään matalaa. Jos ferritiini olisi nollissa, niin eikö se näkyisi viimeistään nyt parin vuoden jälkeen hemoglobiinissakin? Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä