Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle kolmikuinen poikavauva ympäri­leikattiin vaasalaisen omakotitalon olo­huoneessa – pojalle vakava komplikaatio

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nigerialaisäiti.

Vierailija
2/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justihinsa, menikö kokonaan poikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on täysin laillista korkeimman oikeuden päätöksellä, koska kulttuurisista syistä tehdyt ympärileikkaukset ovat lapsen etu.

Vierailija
4/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo antiikin rooma oli kehittyneempi 2000v sitten kuin afrikka. Mulle on itsestäänselvyys jos on joki mistä nostetaan juomavettä niin sinne ei paskanneta tai heitetä roskia. Eikä paskanneta siihen savimajan kylkeen kun siellä nukutaan ja syödään vaan mennään sinne vähän kauemmas paskomaan.

Vierailija
5/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo antiikin rooma oli kehittyneempi 2000v sitten kuin afrikka. Mulle on itsestäänselvyys jos on joki mistä nostetaan juomavettä niin sinne ei paskanneta tai heitetä roskia. Eikä paskanneta siihen savimajan kylkeen kun siellä nukutaan ja syödään vaan mennään sinne vähän kauemmas paskomaan.

Mä en ymmärrä miten tätä kommenttia voi alapeukuttaa kun asia on fakta.

Vierailija
6/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kehittyneissä maissa ympärileikataan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kehittynyt maa on.

Vierailija
7/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kehittyneissä maissa ympärileikataan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kehittynyt maa on.

Kyllä se heijastaa miten kehittyneitä mieliä siinä maassa on.

Vierailija
8/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kulttuuriin, älkää valittako. Vauvoja saa lisää.

Vierailija
9/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Yhdysvalloissa 75% miehistä on ympärileikattuja. Olin järkyttynyt kun sain tietää tämän.

Vierailija
10/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Yhdysvalloissa 75% miehistä on ympärileikattuja. Olin järkyttynyt kun sain tietää tämän.

Mutta noi on sentään varmaan pääasiassa leikattu asiallisesti eikä jonkun olohuoneessa

Vierailija
11/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaiset leikkaa edelleen kotioloissa, myös Suomessa.

Vierailija
12/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta noi on sentään varmaan pääasiassa leikattu asiallisesti eikä jonkun olohuoneessa

Puolustuskyvyttömän lapsen ympärileikkaaminen ei ole koskaan asiallista.

Vierailija
13/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Mies tuli meidän kanssa sisälle ja siellä odotti yksi noin 45–50-vuotias mies. Hän puki lääkärin vaatteet päälle ja selitti, että hän on tehnyt näitä toimenpiteitä monta kertaa ja ettei minun tarvitsisi olla huolissani. Hän sanoi, etten ollut ensimmäinen asiakas, nainen sanoi poliisille.

– Hän käytti kyllä jotain puudutusainetta. Se annettiin injektiona. Hän selitti, että lapsi ei tunne mitään kipua ja silloin myös pysyy paremmin paikoillaan. Hän käytti itsestään sulavia ompeleita, nainen sanoi.

Leikkaus tehtiin ilmeisesti talon olohuoneen pöydällä. Nainen antoi ”lääkärille” noin 220 euroa. Leikkauksen tehneen miehen henkilöllisyys jäi poliisitutkinnassa epäselväksi.

Vierailija
14/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jonkun mielestä jenkkilä sivistynyt paikka?😂

Vierailija
15/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten tätä kommenttia voi alapeukuttaa kun asia on fakta.

Usa:ssa yli puolet pojista ympärileikataan.

Vierailija
16/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkein oikeus on linjannut aiemmin, että poikien ympärileikkauksia voidaan tehdä lääketieteellisin perusteluin lisäksi uskonnollisista syistä, jos ne tehdään lääketieteellisesti asianmukaisesti.

Syyttäjän mukaan teko täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkistön, koska leikkaukselle ei ollut lääketieteellistä perustetta. Syyttäjän mukaan syytteen puolesta puhuvat lapsen vammat. Syyttäjä vaatii 30-vuotiaalle äidille pahoinpitelystä ehdollista vankeutta tai tuntuvaa sakkoa.

Lapsen etuuksia oikeudessa puolustanut asianajaja vaatii äidille pahoinpitelyn lisäksi rangaistusta vammantuottamuksesta. Hänen mukaansa ympärileikkaukselle ei ollut kulttuurillisia, uskonnollisia eikä lääketieteellisiä perusteita.

– Ympärileikkaus vaikuttaa haitallisesti muun muassa seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen. Ja siitä on muutakin terveydellistä haittaa, asianajaja sanoo IS:lle.

Vierailija
17/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAHAAAHAAAHAHAAA!

Päivän paras uutinen.

Vierailija
18/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eräänä päivänä nainen asioi Kristiinankaupungin Lapväärtissä sijaitsevassa liikkeessä, jossa myytiin käytettyjä vaatteita. Nainen vaihtoi vauvalle vaippaa kaupassa olevalla hoitopöydällä, kun häntä lähestyi englantia puhunut, valkoihoinen mies.

– Mies tuli sanomaan, että eikö afrikkalaisia poikalapsia normaalisti ympärileikata.

– Kerroin hänelle, mitä neuvolassa oli kerrottu, ja siihen hän totesi, että voi auttaa minua. Hän kertoi, että hän tietää paikan Vaasassa, missä tämä voidaan tehdä."

Nytpä oli kyllä harvinaisen uskottava tarina :D Siis oikeesti. Hoitopöydät harvemmin on esillä niin, että kaikki näkee vaipanvaihdot, ja miten joku random äijä jolla on tietoa ympärileikkauksesta onkin just sattunut paikalle sitä vauvan penistä tuijottelemaan? Eiköhän toi lapsen äiti ole ihan itse jotakin kautta ton puoskarin etsinyt käsiinsä.

Vierailija
19/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatananpalvojat tunnistaa siitä, että ensitöikseen silpovat lapsensa. Jumalan kuva rikotaan.

Vierailija
20/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sai rangaistuksen ainoastaan koska ei ollut uskonnollista tai terveydellistä motiivia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä