Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira puree jos nukkumassa ja menee silittämään

Vierailija
03.02.2018 |

Eli siis: meillä miehen kanssa eroaa koiran koulutusmetodit kuin yö & päivä, jonka johdosta mies ei koiraa kouluta vaan se on täysin minun vastuulla. Minä myös teen koiran kanssa kaiken, ruokin, lenkitän jne. Mies on joitakin kertoja ehtinyt pentu/murkkuaikana koiran heittää tai riepottaa niskasta jostain väärästä paikasta pois. (koira on nyt vuoden ikäinen) Minä en tätä ole tehnyt. Itse ajattelen että koira luottaa minuun mutta ei mieheen. Kyseessä vielä eroahdistuskoira, on itsepäinen mutta epäluuloinen ja pentuna oli mielettömän arka. Nyt parantunut huimasti.

Olen useaan kertaan sanonut että KOIRAAN EI MENNÄ KOSKEMAAN KUN SE NUKKUU. Eilen koira oli omalla paikalla, lapsi (ei mikään pieni vaan teini-ikäinen) meni ihan nätisti kylläkin, makaamaan koiran viereen ja alkoi silittämään. Sanoin että älä mene häiritsemään kun koira nukkuu. Saman tien koira havahtui, murahti vähän, lapsi ei perääntynyt vaan jatkoi silittämistä jolloin koira alkoi haukkua kimeästi ja nappasi sormeen kiinni. Lapsi säikähti totaalisesti, perääntyi ja itsekin säikähdin. Ei purrut kunnolla mutta sormeen tuli ihan vertavuotava viiltohaava.

Täältä varmaan tulee haukkuja lisää, mies huusi minut jo maan rakoon kun ''tuo piski on sinun niskan päällä niin se on kaikkien muidenkin'' hänen oli siis pakko mennä muutama tunti episodin jälkeen kokeilemaan muriseeko koira hänellekin nukkuessaan (kyllä murisi ja siitähän mies innostui ja olisi ollut heittämässä koiran niskapersotteella ympäri että alenee laumajärjestyksessä hänen sanojensa mukaan) koira on niskan päällä siitä huolimatta että se ei murise minulle. Minulla ei siis ole koiran kanssa mitään ongelmia. Minä voin mennä vaikka vääntämään koiran solmuun sen nukkuessa eikä se pihahdakaan. Tähän yritin vedota, että se on epävarma koira, se ei tiedä mitä sinä ja lapsi sille teette kun yhtäkkiä ilmestytte kun se nukkuu varsinkin kun molemmat olette sitä niskasta repineet, murisseet sille ja mies myös potkaissut. (tiedän että jotkut koirat sen kestävät murinan/niskasta ottamisen, mutta tämä ei) teidän pitäisi rakentaa koiraan luottamus ja saada se vakuuttumaan siitä ettei sen tarvitse puolustaa itseään.

Mutta ei, koira pitää itseään kuulemma perheen päänä ja sillä on dominanssiongelma. Nyt minun on kuulemma koulutettava käytös pois jos mies ei sitä saa tehdä (eli heitellä niskalenkkiotteella ja lyödä jos koira murahtaa) tai koira saa lähteä. Yritin selittää että minun on hankala sitä alkaa kouluttamaan kun et tule yhtään vastaan minun keinoillani, esim. että ruokkisi koiraa tai pitäisi hyvänä. Mutta ei. Siinä koira vaan kuulemma voittaisi jos mies sitä alkaisi mielistelemään. Minun mielestäni myöskään murinasta ei pidä rankaista vaan tehdä tilanne sellaiseksi ettei koira koe tarvetta siihen.

_todella_ epätoivoinen olo kun omat näkemykset poikkeavat niin paljon. Mitä ihmettä tässä tulee tehdä. Olenko kuitenkin itse väärässä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvaa koiraa ei mennä häiritsemään.

Piste.

Miksi tämä ei mene jakeluun.

Vierailija
2/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on vaikeeta nykyään lemmikin pitokin. Mulla oli nuorena koira, sillä oli ruokakuppi ja talutushihna. Se söi koiranruokaa ja lenkillä käytiin. Oli tosi kiva kaveri. Kauniit muistot jäi.

Vierailija
4/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tämä on todellakin provo. Kuvattuun ongelmaan on kaksi vaihtoehtoista ratkaisua:

A) luovut koirasta tai

B) luovut miehestä

Vierailija
5/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvaa koiraa EI häiritä. Ovatko lapsesi ja miehesi kehitysvammaisia?

Vierailija
6/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on vaikeeta nykyään lemmikin pitokin. Mulla oli nuorena koira, sillä oli ruokakuppi ja talutushihna. Se söi koiranruokaa ja lenkillä käytiin. Oli tosi kiva kaveri. Kauniit muistot jäi.

Olen monesti ajatellut samaa! Koiran pitäminen on rakettitiedettä nykyään.

Vierailija
7/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa, mutta et voi pitää koiraa, jos mies ei muutu vaan sille on etsittävä asiallinen uusi koti.

Vierailija
8/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koira niskan päällä, vaan on traumatisoitunut liian kovakouraisesta kohtelusta eikä enää luota perheesi jäseniin. Koiria ei muutenkaan pitäisi ikinä kouluttaa fyysisesti, oppivat vaan siitä että väkivaltaa on ok käyttää. Pos.vahvistaminen on paras tapa kasvattaa yhteiskuntakelpoinen, onnellinen koira.

Vierailija
9/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei pidä ottaa koiraa!!!!

Vierailija
10/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "minä tiesin tämän vatsallani"-kommentti on ihan huippu.

Ja tosiaan: koira on helpompi kouluttaa kuin miehesi, joka ilmeisesti on pudonnut vauvana pää edellä kivilattiaan. Vaihda mies älykkääseen.

Vierailija
11/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille. Kaikki.

Vierailija
12/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itsekin herättämään nulkuva miehesi ja teinisi eri aikoihin kun ovat nukkumassa. Viiden aikaan aamulla kolautat vaikka kattilankannet yhteen yhtäkkiä heidän korvan juuressaan. Kuritat heitä tarvittaessa.

Vierailija
13/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arka koira joka on traumatisointunut miehesi kovista otetteista aikoinaan. Säikähtää ja varautuu hyökkäyksellä kun yllättäen mennään häiritsemän koiran unta. Varmasti tuo "vihaisuus" tulee lisääntymään. Veikkaan, että olette itse pilanneet koiran. Joillakin yksilöillä on niin hyvä muisti että yksi kovakourainen rankaisu laumanjohtajan puolelta pilaa aran koiran. Luotto on mennyt, koirasta tulee sellainen vähän "luihu" vieraiden seurassa, se on aina vähän varuillaan.

Vierailija
14/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tuollaisen miehen heti! Käytös kertoo aika paljon luonteesta muutenkin.

Vierailija
15/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana saada myötämielisiä kommentteja, on ollut itku herkässä... Mies sai minut epäilemään itseäni ja ajatuksiani todella paljon. Koiralla kuulemma päässä vikaa koska perheenjäsenille ei murista eikä varsinkaan purra (olen kyllä siitä samaa mieltä) vaan koiralle pitäisi pystyä tehdä mitä tahansa ilman että se saa murahtaa jos se vain tietää olevansa lauman alin. 

Tässä nyt sotii se, että koira ei murise tai pure minua/minulle eikä minun ole tarvinut ''tehdä sille laumanjohtajaa selväksi'' mitenkään fyysisesti tai tarkoituksella. Olen vain ollut johdonmukainen, pidän koiraa ystävänä ja kohtelen sitä oikeudenmukaisesti. Tässäkin menen kuulemma metsään koska koiran pitäisi olla ''palveluskoira'' eikä mikään ''ystävä''. 

Keittää kyllä nyt niin paljon tuohon mieheen että en tiedä miten tästä päästään. On niin jästipää että hokee vain minun olevan väärässä kun yritän perustella ajatuksiani ja koiran epävarmuutta.

ap

Vierailija
16/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala itsekin herättämään nulkuva miehesi ja teinisi eri aikoihin kun ovat nukkumassa. Viiden aikaan aamulla kolautat vaikka kattilankannet yhteen yhtäkkiä heidän korvan juuressaan. Kuritat heitä tarvittaessa.

Niin, jos ihmiset hieman miettisivät itsensä kautta mitä eläimille tekevät...

Vierailija
17/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on juntti jolle ei lemmikit sovi. Tiedän lähipiiristä erään miehen, joka meillä kyläillessään uhkailee koiriamme että jos ”tulette lähellekään, ni heitän teidät niskasta seinään” sun muuta keskenkasvuista paskaa, siis iso mies uhkailee alle 30 kiloisia koiria. Mies ei ole koiriin koskaan koskenut, mutta vannon että jos sen tekee niin ärähdän kunnolla. Omat koirat on siis ystävällisiä ja tulee lähelle luottavaisesti koska rakastaa ihmisiä, ja ovat luonteeltaan avoimia.

Mua lähinnä säälittää ja huvittaa tuo mies, kun ei tiedä koirista mitään ja omien koirien käytöksestä näen että miestä jännittää ja pelottaa koirat. Kovasti mies uhoaa hankkivansa ison laumanvartijakoiran itselleen. (Toivottavasti ei hanki)

En oikein osaa ap:tä auttaa, muutenkuin että ehdottaisin ettå menette porukalla ongelmakoirakouluttajalle. Siis jollekin napakalle ja osaavalle. Tässä tapauksessa koulutusta tarvitsee ihminen eikä koira, mutta ammattilainen varmasti hoksaa ongelmanne ja osaa auttaa.

Vierailija
18/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka empaattisesti mies suhtautuu sinuun? Onko suhteenne hyvä? Jos on, menette yhdessä koiran kansaa positiivisen ehdollistamisen koirankouluttajan yksityistunneille.

Vierailija
19/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana saada myötämielisiä kommentteja, on ollut itku herkässä... Mies sai minut epäilemään itseäni ja ajatuksiani todella paljon. Koiralla kuulemma päässä vikaa koska perheenjäsenille ei murista eikä varsinkaan purra (olen kyllä siitä samaa mieltä) vaan koiralle pitäisi pystyä tehdä mitä tahansa ilman että se saa murahtaa jos se vain tietää olevansa lauman alin. 

Tässä nyt sotii se, että koira ei murise tai pure minua/minulle eikä minun ole tarvinut ''tehdä sille laumanjohtajaa selväksi'' mitenkään fyysisesti tai tarkoituksella. Olen vain ollut johdonmukainen, pidän koiraa ystävänä ja kohtelen sitä oikeudenmukaisesti. Tässäkin menen kuulemma metsään koska koiran pitäisi olla ''palveluskoira'' eikä mikään ''ystävä''. 

Keittää kyllä nyt niin paljon tuohon mieheen että en tiedä miten tästä päästään. On niin jästipää että hokee vain minun olevan väärässä kun yritän perustella ajatuksiani ja koiran epävarmuutta.

ap

Rakas ihmisystäväni... Tulosta netistä TUTKIMUStietoa joka tukee ajatuksiasi ja jätä artikkeleita pöydille luettavaksi. Samoin voit ostaa koulutusoppaan, jossa kerrotaan nämä perusasiat ja antaa sen heidän luettavakseen.

Vierailija
20/61 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Teidän mies ja teini ovat koiran lauman jäseniä ja kohtelevat sitä väkivaltaisesti ja epäreilusti ja arvaamattomasti. Ja koiran pitäisi ilahtua tai vähintään alistua heidän lähestyessään? Onnistuu tuolla menolla vain niin, että jähmettyy kauhusta. Kiva elämä haukulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi