Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijataanko Brother Christmasia?

TreenElli
03.02.2018 |

Tiedän perheen jolle Brother Christmasin kautta kerättiin rahaa. Eräänlaista apuvälinettä varten. Kuitenkin perheellä on rahaa kuin rosvopäälliköllä, on ihan uusi okt-talo, uudet autot jne, ostellaan merkkivaatetta kokoajan jne.

Apuväline olisi varmasti ollut tarpeen köyhempäänkin perheeseen...

Tiedättekö muita ketkä on jouluveljeltä saaneet apua ilman todellista tarvetta?

Todelinen tarve ei minusta ole se että joku tarvitsee apuvälineen, jos on ihan selvästi rahaa ihan itse ostaa se!

Kommentit (276)

Vierailija
101/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV:n miesvihamielisellä foorumilla lyödään joukolla suomalaista keski-ikäistyvää heteromiestä.

Nyt kun täällä ei ole enää palstapersuja.

Niin, kyllähän suomalaisen keski-ikäistyvän heteromiehen pitää antaa bisnesmielessä ja hyötymistarkoituksessa pyörittää hyväntekeväisyysjärjestöä, jossa käyttää mannekiineina mm. kuolevia lapsia. Anteeksi, ettei sitä ymmärretty, vaan Helsingin Sanomien laajan jutun tuomien epäilysten annettiin sumentaa arvostelukykymme ja ajattelimme hetken kriittisesti. Hyvä, että muistutit meitä siitä, ettei niin saa tehdä.

Vierailija
102/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää ketku kutsuttiin itsenäisyyspäivän vastaanotolle? Ei taida Niinistökään ihan täydellä pakalla pelata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
104/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi näyttää maistuvan FB-kuvien perusteella....

Vierailija
105/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän suomipoika saa brenkkua ottaa. Ei olekaan mikään muslimi vaan oikea kristitty.

Vierailija
106/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos paljastuisi että Veli Joulu ei kirkkaudessaan ylistä Jeesusta, Kristusta.

Vierailija
107/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa haastateltiin 2 äitiä, joiden sairaalle lapselle oli lahjoitettu rahaa. Rahoja ei vaan meinannut saada millään, itse hyväntekeväisytsmatkat järjestyivät yritysten lahjoituksilla. Eli rahalahjoitukset jäivät suurelta osin BC:lle.

Lisäksi jutun alussa oli viesti, jossa BC varsin karusti kyseli keinoja miten saisi suurimman huomion itselleen ja samoin rahaa. Tämä siis ennen kuin aloitti toimintaansa. Ei halunnut kerätä rahaa "separeille" vaan itselleen

Epäilyttävää joo. Mutta miksi äitien olisi pigänyt vielä rahaakin saada jos kaikki saatiin sponsoreilta.

Vierailija
108/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en nää tuota silleen että ne äitit ois kerjännyt sitä rahaa itselleen vaan ihmettelee, että mihin ne oikein katosi kun lähes kaikki tuli sponsoreilta. Ihan oikein ihmetelläkkin kun monta kymmentä tonnia katoaa jonkun taskuun. Ne rahat on kuitenkin oikeat ihmiset lahjoittaneet sairaan lapsen viimeistä toivetta varten, joten kyllähän lahjoittajat ansaitsee tietää mihin ne rahat on tosiasiassa mennyt.

Vierailija
110/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sit joku keräys mut siin vähä vaarana se rehellisyys sit ku itelle täs kumminki kouttaa kerätä eikä millekkää separeille!!!

Nyt kyllä kosahti omaan koipeen. 

Vierailija
111/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa minun sanoneen, BC:stä saadaan vielä lukea talousrikosotsikoissa...

Helppo uskoa.

Voi sitä hyväuskoisten lelusalakuljettaja-Raminkin hehkutusta palstalla, haukkuivat varautuneempia kateellisiksi kuten taas tässäkin ketjussa. Jotkut on vaan niin lapsellisia, ei kai sille mitään voi.

Hyväuskoisia ehkä. Sekään ei ole rikos, mutta mm. huijaaminen on.

Vierailija
112/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa mihinkään keräyksiin. 

Vierailija
113/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään Messiaaksi kuvitteli itsensä manan majoille muuttanut Veikko Hursti. Pojastaan en osaa sanoa mitään, mutta ruokaa on ainakin hänellä riittänyt vatsan koosta päätellen. Aikoinaan olin isä-Hurstin avustusjoukoissa parina jouluna Jäähallissa ja todella vastenmielisen kuvan hänestä sain. "Metsien miehiä ja naisia" pidettiin pakkasessa odottamassa sisälle päästämistä, vaikka oli todella kylmä ilma. Ruokaa sai vasta kun oli ensin kuunneltu Herran sanaa ym. VH komenteli avustajia kakofoniin huutaen. Senkin huomasin, että jotkut avustustyöntekijät laittoivat = varastivat itselleen osan lahjoitetuista tavaroista (kaupan paketissa alusvaatteita, paitoja, sukkia, hanskoja jne.). Lahjoituksia (ruokaa ja vaatteita) oli todella runsaasti, ja jokainen vieras sai jouluaterian syötyään ruokakassin ja vaatteita mukaansa. 

Olen melko varma, että leipäjonoissa ovat ja avustuskasseja hakevat erittäin monet sellaisetkin henkilöt, jotka eivät välttämättä avun tarpeessa olisi, mutta kaikkihan pitää ottaa kun ilmaiseksi saa. Osalla "omat" = sossun rahat menevät kaljaan, tupakkaan jne. Toki tunnen itsekin henkilöitä, jotka hakevat seurakunnalta tai leipäjonosta ruokaa ihan vain siksi, kun sitä sieltä saa ilman mitään todisteita varattomuudesta. Samoin sossusta hakevat rahaa/maksusitoumuksia sellaiset, joilla on rahaa/omaisuutta itselläänkin, mutta ne on jemmattu piiloon. Epärehellisyys maan perii...

Vierailija
114/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tunnen itsekin henkilöitä, jotka hakevat seurakunnalta tai leipäjonosta ruokaa ihan vain siksi, kun sitä sieltä saa ilman mitään todisteita varattomuudesta. Samoin sossusta hakevat rahaa/maksusitoumuksia sellaiset, joilla on rahaa/omaisuutta itselläänkin, mutta ne on jemmattu piiloon. Epärehellisyys maan perii...

Kai olet kertonut tietosi myös avustajille? 

Vierailija
115/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijaako Brother Christmas ihmisiä keräämällä heiltä rahaa hyväntekeväisyyden nimissä?

Tämä minua huolestuttaa enemmän!

Kovaa tiliä tekee Ari Koponen!

Hänellä lienee melkoisen lihava henkilökohtainen osakesalkku sillä hän tiesi jo vuonna 2010 yli 200 000 euroa. Veikkaisin että on jonkun menestyvän yrityksen entinen toimitusjohtaja ja Brother Christmas on hänelle eräänlainen "eläkeläisen" viihde ja tapa kuluttaa aikaa sekä tehdä samalla hyvää.

Henneh, voi näitä hyväuskoisia. Jamppa on tehnyt isoa tiliä suomalaisten hyväuskoisuudella, aivan kuten muutkin hyväntekeväisyyskusettajat, joita tässä maassa riittää.

Vierailija
116/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tunnen itsekin henkilöitä, jotka hakevat seurakunnalta tai leipäjonosta ruokaa ihan vain siksi, kun sitä sieltä saa ilman mitään todisteita varattomuudesta. Samoin sossusta hakevat rahaa/maksusitoumuksia sellaiset, joilla on rahaa/omaisuutta itselläänkin, mutta ne on jemmattu piiloon. Epärehellisyys maan perii...

Kai olet kertonut tietosi myös avustajille? 

Enpä ole kertonut enkä ole aikeissa kertoa vastedeskään. Ei ole minun asiani valvoa mätää systeemiä. Riittää kun en itse syyllisty moiseen. 

Vierailija
117/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun joku perhe sai rahaa lasten hautaamiseen. Siis eikö yhteiskunta enää auta tällaisessa?

Vierailija
118/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BC ja sen massikaverit käy täällä puolustelemassa vedätyksiään. Sitä olen ihmetellyt jo vuosia, että ihmiset ja yritykset lankeaa näin mediaseksikkäisiin ja somessa leviäviin tarinankertojiin aina uudestaan!! Miksi helvetissä ihmiset antavat näihin rahaa??!! En lahjoita penniäkään.

Vierailija
119/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma, että leipäjonoissa ovat ja avustuskasseja hakevat erittäin monet sellaisetkin henkilöt, jotka eivät välttämättä avun tarpeessa olisi, mutta kaikkihan pitää ottaa kun ilmaiseksi saa. Osalla "omat" = sossun rahat menevät kaljaan, tupakkaan jne. Toki tunnen itsekin henkilöitä, jotka hakevat seurakunnalta tai leipäjonosta ruokaa ihan vain siksi, kun sitä sieltä saa ilman mitään todisteita varattomuudesta. Samoin sossusta hakevat rahaa/maksusitoumuksia sellaiset, joilla on rahaa/omaisuutta itselläänkin, mutta ne on jemmattu piiloon. Epärehellisyys maan perii...

Erittäin hyvä kirjoitus, joka todistaa sen, että nämä jonot eivät lopu koskaan. Hurstille Hynää ja muuta vinkumista riittää "rahapulasta" ja kopterikameralla kuvataan korttelin ihmisiä kiusaavia jonoja.

Vierailija
120/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BC ja sen massikaverit käy täällä puolustelemassa vedätyksiään. Sitä olen ihmetellyt jo vuosia, että ihmiset ja yritykset lankeaa näin mediaseksikkäisiin ja somessa leviäviin tarinankertojiin aina uudestaan!! Miksi helvetissä ihmiset antavat näihin rahaa??!! En lahjoita penniäkään.

En aio ryhtyä kovasydämiseksi saituriksi siinäkään tapauksessa, että BC-kuviossa osoittautuu olevan jotain mätää. Valitsen uskoa ihmisiin jatkossakin, sekä myötätunnon, koska se on oman hyvinvointini kannalta mielekkäintä elämää.