Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijataanko Brother Christmasia?

TreenElli
03.02.2018 |

Tiedän perheen jolle Brother Christmasin kautta kerättiin rahaa. Eräänlaista apuvälinettä varten. Kuitenkin perheellä on rahaa kuin rosvopäälliköllä, on ihan uusi okt-talo, uudet autot jne, ostellaan merkkivaatetta kokoajan jne.

Apuväline olisi varmasti ollut tarpeen köyhempäänkin perheeseen...

Tiedättekö muita ketkä on jouluveljeltä saaneet apua ilman todellista tarvetta?

Todelinen tarve ei minusta ole se että joku tarvitsee apuvälineen, jos on ihan selvästi rahaa ihan itse ostaa se!

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko HS:n artikkelissa mainittu AV lähdeaineistona?

Mikä on AV?

Aihe vapaa. Tämä palsta, jolla on kaikki maailman tieto.

Vierailija
62/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner on ainoa joka saa kerätä rahaa.

Nyt joku on astunut liian suurille varpaille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on AV?

Kyllä toimittaja on tehnyt artikkelin eteen työtä! Ei varmasti ole kopioinut keskustelupalstan mutu juttuja.

Ymmärrän kyllä, että BC:n fanien on vaikea hyväksyä todellisuus tästä yhdistyksestä.

Reilunkerhon jäsenet hyväksyy faktat varmasti!

Vierailija
64/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on AV?

Kyllä toimittaja on tehnyt artikkelin eteen työtä! Ei varmasti ole kopioinut keskustelupalstan mutu juttuja.

Ymmärrän kyllä, että BC:n fanien on vaikea hyväksyä todellisuus tästä yhdistyksestä.

Reilunkerhon jäsenet hyväksyy faktat varmasti!

Mitä sanot tuohon että Lastensairaala-säätiön Anne Berner on havainnut kilpailijan jonka on päättänyt vaientaa?

Vierailija
65/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata huomenna aamulla vartti enemmän aikaa lehden lukuun!

Kommentoidaan sen jälkeen faktoista!

Missä lehdessä on juttua? Onko linkkiä?

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005579869.html 

Ei näy kuin tilaajille. Saisiko yhteenvetoa?

Vierailija
66/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernerin oma hanke on ollut vastatuulessa arpajaislain vuoksi koska verotulojen alaisia varoja ei voinutkaan ohjata bulvaaneille.

Vierailija
67/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijaako Brother Christmas ihmisiä keräämällä heiltä rahaa hyväntekeväisyyden nimissä?

Tämä minua huolestuttaa enemmän!

Kovaa tiliä tekee Ari Koponen!

Hänellä lienee melkoisen lihava henkilökohtainen osakesalkku sillä hän tiesi jo vuonna 2010 yli 200 000 euroa. Veikkaisin että on jonkun menestyvän yrityksen entinen toimitusjohtaja ja Brother Christmas on hänelle eräänlainen "eläkeläisen" viihde ja tapa kuluttaa aikaa sekä tehdä samalla hyvää.

Työtön vuonna 2016 ja keksi hyvän liikeidean!

Voihan sitä viihteeksi kutsua; rahastaa hyväuskoisia! Rahahanat on auki!

Miljoona liikevaihto! Toivottavasti totuus tulee joku päivä julki mihin rahat on käytetty.

Ari Koponen on yhdistyksen puheenjohtaja ja rahastonhoitaja sekä sihteeri. Erittäin huonoa yhdistystoimintaa!

Niin ylimielinen ja itseensä täynnä oleva persoona! Luulee olevansa joku Messias!

Miten ihmiset ovat niin sokeita, ettei näe todellisuutta tästä ”hyväntekeväisyys” bisneksestä!

Tänään Hesarissa onkin iso juttu hänestä ja yhdistyksen rahankäytön epäselvyyksistä. Kannattaa lukea!

Vierailija
68/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on AV?

AV on tämä Aihe vapaa -palsta. 

Vierailija
69/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata huomenna aamulla vartti enemmän aikaa lehden lukuun!

Kommentoidaan sen jälkeen faktoista!

Missä lehdessä on juttua? Onko linkkiä?

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005579869.html 

Ei näy kuin tilaajille. Saisiko yhteenvetoa?

Tässä pari lainausta. Saatte itse tehdä omat päätelmänne. 

"Selvitimme, mitä on Brother Christmasin hyväntekeväisyyden taustalla. Kävi ilmi, että rahankäyttöön liittyy epäselvyyksiä."

"Viime vuonna yhdistyksen tulot nousivat lähes miljoonaan euroon. Vuoden 2017 tilinpäätöksen mukaan Koposen yhdistys sai tuloja 962 000 euroa. Varsinaisen toiminnan kulut olivat yli 920 000 euroa."

"

Koponen on tehnyt paljon hyvää. Hän on käyttänyt satojatuhansia euroja ihmisten auttamiseen, ja monet ihmiset ovat siitä kiitollisia. Viime vuonna hän sanoo auttaneensa noin 7 000:ta ihmistä.

Osa tempauksista, kuten golffari Mikko Ilosen kanssa toteutetut hyväntekeväisyyshankkeet, on hoidettu läpinäkyvästi."

"Koposen tapauksessa rahankäytön epäselvyydet vaikuttavat selittyvän ainakin osittain kokemattomuudella. Hän on ottanut esimerkiksi viitenumerot eri lahjoituskohteille käyttöön vasta viime syksynä."

Vierailija
70/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykseen, huijataanko Brother Christmasia sanon, että onhan se mahdollista. Hesarin jutussa kerrotaan, että BC oli antanut eräälle naiselle 1000 € talvirenkaita varten, mutta ei ollut pyytänyt kuittia renkaiden ostosta. 

Vierailija
71/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijaako Brother Christmas ihmisiä keräämällä heiltä rahaa hyväntekeväisyyden nimissä?

Hesarin jutun mukaan viime vuonna Koponen sai yhdistykseltä 31 000 €, jossa oli palkan lisäksi kilometrikorvauksia ja päivärahoja. 

Vierailija
72/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin jutun mukaan viime vuonna Koponen sai yhdistykseltä 31 000 €, jossa oli palkan lisäksi kilometrikorvauksia ja päivärahoja. 

Kuulostaa perin kohtuulliselta.

Yleensähän keräysvaroista vain murto-osa päätyy kohteeseensa.

Vierailija
73/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan huijari on hereillä, kun jossain jaetaan rahaa.

Mutta eniten minua riepoo nämä kaikkein ökyimmät hyväntekeväisyysjärjestöt, joissa on paljon kuukausilahjoittajia (olin minäkin) ja vaikka osa keräysrahoista menee varmaan hyvään tarkoitukseen, niin nyt lopulta on alettu uutisoida esimerkiksi näistä lasten hyväksikäyttötapauksista. 

Vaikka on inhimillistä erehtyä, niin jotenkin odottaisi erityisen korkeaa moraalia tahoilta, joihin jopa vähävaraiset ympäri maailmaa lahjoittavat rahaa pelastaakseen lasten henkiä.

Vierailija
74/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu järjestöstä. Itse luotan eniten Kirkon ulkomaanapuun ja Punaiseen ristiin. Tottakai kuluja menee myös toiminnan pyörittämiseen, koska mitään toimintaa ei voi hoitaa järkevästi ja suunnitelmallisesti vain vapaaehtoisvoimin. Olen ollut parissakin yhdistyksessä mukana vapaaehtoistöissä ja lopetin väsyttyäni. Ihmiset tekevät vapaa-ajallaan sen mitä jaksavat ja viitsivät, osa vapaehtoisista oli ihan pihalla ja halusi keksiä omia touhuja kuten esim. järjestää omia rahankeruita, mikä vaatii varainkeruuluvan. Ihmisillä voi olla vilpitön halu auttaa ja toimia, mutta järki on pidettävä mukana. Sen vuoksi en luota näihin yksityisiin toimijoihin. Eivät he ole välttämättä epärehellisiä, mutta taitoa ja suunnitelmallisuutta puuttuu. 

Vierailija
75/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin jutun mukaan epäselvyyksiä oli mm lahjakorttien käytössä. BC:lle on lahjoitettu erilaisia lahjakortteja, joista ainakin osa vaikuttaisi menneen BC;n omaan ja lähipiirin käyttöön. Nämä siis tuon palkan päälle.

Vierailija
76/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tänne pölähtää öyhöttäjät jotka kertovat meille totuuden SPR:stä.

Vierailija
77/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän lisäksi jutussa kerrotaan, että hän on käyttänyt lahjakortteja omiin kuluihinsa ilman että niitä on merkitty mitenkään tai kuitteja esitetty. Eli mikä on todellinen henkilön itsensä kuluihin mennyt osa?

Vierailija
78/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän saa jokaisesta juonnosta, haastattelusta, esiintymisestä jne. erillisen korvauksen.

Jos henkilö myy pois oman auton maaliskuussa ja saa sponssori auton tilalle Vaunula liikkeestä, hänellä ei ole mitään kuluja autosta. Siitä huolimatta hän on nostanut kilometrikorvauksia 14000€ yhdistyksen tililtä!

Veropetos!

Kuinka paljon ihmiset lähettää lahjakortteja ja käteistä rahaa hänen kotiosoitteeseen. Mihin nämä lopulta päätyy? Helppo käyttää henkilökohtaisiin ostoihin ja menoihin, sillä kukaan ei tiedä todellisuutta!

On myös ihmeellistä, ettei hallituksen jäsen Pasi ole tietoinen yhdistyksen rahojen käytöstä!

Koponen pitää tiukasti kiinni yhdistyksen varoista!

Vierailija
79/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän lisäksi jutussa kerrotaan, että hän on käyttänyt lahjakortteja omiin kuluihinsa ilman että niitä on merkitty mitenkään tai kuitteja esitetty. Eli mikä on todellinen henkilön itsensä kuluihin mennyt osa?

Kuinka tämä epäilty lahjakorttien käyttö omaan tarkoitukseen on selvitetty? Kuka selvityksen tilasi ja maksoi?

Tämä on kysymys johon itse odotan vastausta.

Vierailija
80/276 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tämä epäilty lahjakorttien käyttö omaan tarkoitukseen on selvitetty? Kuka selvityksen tilasi ja maksoi?

Tämä on kysymys johon itse odotan vastausta.

Kannattaa lukea se Hesarin juttu.