Miksi HIV+ nimiä ei julkaista? Suuri huoli
HIV+ on vaarallinen tartuntatauti, jonka kantaja rekisteröidään. Miksi näitä nimiä ei julkaista? Yhdellä jätkällä oli Truvadaa jääkaapissa, meinasi paskat tulla housuihin, kun näin pullot. Ei helvetti! Miten saan selville, onko hän HIV+? Asia on elintärkeä minulle!
Eräs N
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä purkissa varmaan ollut truvadaa, koska jääkaappi on sille huono säilytyspaikka. Ainakin Suomessa.
Mistä tiedät, että ei säily jääkaapissa? Oletko itse hiviläinen? Eihän tuollaista voi muuten tietää!
Esim. lääkäri tai farmaseutti ei voi tietää? Joku sairastuneen läheinen?
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisitko oman nimesi julki jonkin leimaavan asian tiimoilta?
No jos aloittaja on saanut tartunnan, niin hän voi ilmoittaa siitä julkisesti. Onnihan on siinä, että jos henkilöllä on hiv ja lääkitys, niin kuin aloittaja epäilee, niin tartunta on vain teoreettinen. Se tarkoittaa että lääketieteessä ei ole täyttä varmuutta milloinkaan, mutta käytännössä se tarkoittaa että tartunta on mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiv ei itse asiassa tartu kovin helposti. Hiv tartu ainoastaan veren kautta, eikä muiden nesteiden kautta.
Jos hiv-positiivinen potilaalla on lääkityksensä kunnossa, hänestä ei voi saada tartuntaa.
Nykyään hiviä pidetään kroonisena sairautena, ei tappava sairautena.
Hiv-potilailla on oikeuksia. Suuren massan osaamistaso hirvistä on todella matala.
"Emätinerite, sperma, esiliukaste ja veri ovat kaikki mahdollisesti tartuttavia." hivpoint.fi nettisivuilta.
Nojoo, mutta todellisuudessa veri on ainut tartuntavaara. Ja vastapuolella on pakko olla haava, jotta viruksen pääsee kehoon. Muuten se ei tartu.
Mistä nämä hiviläiset hakevat lääkkeensä? Ei heitä tavallisissa apteekeissa näy.
Farmis
Et sitten voi kysyä tältä ihmiseltä itseltään, vaan haluaisit mielummin lukea asian jostain lehdestä, netistä tai rekisteristä?
Aikuinen ihminen osaa avata suunsa useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä purkissa varmaan ollut truvadaa, koska jääkaappi on sille huono säilytyspaikka. Ainakin Suomessa.
Mistä tiedät, että ei säily jääkaapissa? Oletko itse hiviläinen? Eihän tuollaista voi muuten tietää!
Esimerkiksi lääkärit, farmaseutit ja sairaanhoitajat yleensä tietävät tuon.
Mä en ainakaan farmaseuttina tiennyt, hiv-positiiviset eivät hae hiv-lääkkeitään apteekista. Olin ollut alalla jo useita vuosia, kun tajusin sen yks kaks. No, hyvä niin... en tarkoita, että pelkäisin tartuntaa, vaan se hysteria potilailla että muut näkee ois varmaan käsinkosketeltava.
Vierailija kirjoitti:
Täh?? Täällä syyllistetään minua vaikka saatan olla UHRI!! Ihme sekopäitä täällä. Nimien julkaisulla turvattaisiin naiset raiskauksilta jne.
AP
Ei se ole raiskaus jos sakset ihan omissa himoissas avannut.
Kuulostaa jälleen siltä, että suomalaiset naiset ja varsinkin mammafoorumilaiset ovat välttyneet kokonaan sukupuolitaudeilta eivätkä levitä mitään niistä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi niitä ei julkaista, koska kävisi ilmi, että kyse on homoista ja piikkihuumeiden käyttäjistä. Ja koska "asia ei ole niin", niin totuutta ei saa missään nimessä tuoda julki...
Ja taas on moralistit tätäkin alaspeukuttamassa. Mikä yllätys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan farmaseuttina tiennyt, hiv-positiiviset eivät hae hiv-lääkkeitään apteekista. Olin ollut alalla jo useita vuosia, kun tajusin sen yks kaks. No, hyvä niin... en tarkoita, että pelkäisin tartuntaa, vaan se hysteria potilailla että muut näkee ois varmaan käsinkosketeltava.
Apteekeissa onkin vähän huono yksityisyyden suoja. Jos itse odottaa lääkkeitään, niin kuulee täysin mitä viereisessä looseissa puhutaan.
Seksin harrastaminen on vapaaehtoista. Kun et harrasta, voit elää ilman huolta.
Jos hiv-positiivisista henkilöistä tehtäisiin julkinen rekisteri, niin varmasti kyseiset henkilöt alkaisivat vain enemmän karttamaan taudin testaamista, vaikka epäilys asiasta olisi. Näin ollen he eivät saisi myöskään hoitoa. Ja mitä tuollainen rekisteri ketään auttaisi, koska kaikki hiv-positiiviset eivät itseään testauta, eivätkä välttämättä aavistakkaan tartuntaansa. Loppu tulos joka tapauksessa on sama, eli jokainen voi ottaa vastuunsa vain itsestään ja minimoida riskit vastuullisella toiminnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmaseuttinen varmaan tiedät mitä kosteus tekee useimmille lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
HIV+ on vaarallinen tartuntatauti, jonka kantaja rekisteröidään. Miksi näitä nimiä ei julkaista? Yhdellä jätkällä oli Truvadaa jääkaapissa, meinasi paskat tulla housuihin, kun näin pullot. Ei helvetti! Miten saan selville, onko hän HIV+? Asia on elintärkeä minulle!
Eräs N
Mikä pakko sitä oli paljaalla mennä panemaan? Omasta tyhmästä päästä todellakin kärsii koko ruumis. Oma on mokasi, ihan suoraan sanoen.
Jos ollaan oikein raadollisia niin positiiviseksi testattu ja lääkkeitä syövä on kaikista turvallisin seksipartneri.
Negatiivisista ei voi koskaan tietää varmaksi. Sen tartuntariski takia pitäisi rekisteröidä kaikki lääkkeettömät statuksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä😘
No se on hiv lääke, joten miksiköhän sitä siellä kaapissa oli. Käytittekö kumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekeissa onkin vähän huono yksityisyyden suoja. Jos itse odottaa lääkkeitään, niin kuulee täysin mitä viereisessä looseissa puhutaan.
No siis entä sitten? Mitähän lääkkeitä naapurillasi on: terbinafin ratiopharm, flagyl comp ja
Proctosedyl? Googlaamatta, kiitos. Ja jos kuulija tuntee nimet, itsekin on niitä käyttänyt, onpa noloa.
Ohjeitakaan ei tarvitse juuri antaa puhuen siitä, mikä itse vaiva on. No, joskus täytyy mainita, että lääke tulee emättimeen, onko se siis noloa? Kuulikohan viereisen loossin ihminen juuri sen sanan?
Ja jos Imovanesta, Opamoxista, Xanorista, Diflucanista, Nitrofur-C:stä, Escitalopramista, Lyricasta tai Sildenafiilista puhuminen nolottaa, niin jos toinen tietää, mistä puhutaan, niin miten ihmeessä!? Oisko hänellekin aika lailla tuttuja lääkkeitä sitten ainakin jostain. En tajua tätä hirveää häpeämistä aivan turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, kun eräs tuttu osti antabusta. No tiesin, että viina hälle maistuu, joten ei yllätys.
Truvadaa voi käyttää myös hiv-negatiivinen henkilö, joka haluaa minimoida tartunnan saamisen, mikäli se kondomi nyt syystä tai toisesta jää. Toiseksi, kuka pakottaa harrastamaan seksiä ilman kumia puolitutun kanssa? Kannattaa aina lähteä perusoletuksesta, että henkilö voi olla positiivinen jonkin taudin osalta, eikä hypätä suit sait sukkelaan lakanoihin ilman kumia, kun tilaisuus tulee. Ja kolmanneksi, ei olisi kovin miellyttävää, jos sairastamasi sairaudet löytyisivät avoimesta rekisteristä, vai olisiko?