Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Tehokkain auto, millä olet ajanut?

Vierailija
02.02.2018 |

Otsikko :)

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelilitranen supra turboahtimella nelikoppanen vm -76

N. 44 v.

Vierailija
62/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tehokas vaan sen verran että BMV m3 mitälie. Oli ihannnnna ajaa :)

Mitä ihanaa siinä on että käyttöautossa on järjettömän tehokas moottori? Ihan samalla tavalla sinä ajat sillä kahdeksaakymppiä maantiellä kuin pienemmälläkin moottorilla. Paremmalla kiihtyvyydellä ei säästä aikaa juuri yhtään ja yli puolet vuodesta sitäkään ei voi hyödyntää kun on liukasta.

Ohitustilanteissakaan harvoin tarvitsee mitään kiihtyvyyttä nimeksikään. Nopeusrajoitusta ei kuitenkaan voi ylittää ja nopeuseron kiihdyttää pienemmälläkin moottorilla turvavälin mitalla.

Maantieajossa ohittaessa paremmasta kiihtyvyydestä on se hyöty, että ohitus käy nopeammin ja siten turvallisemmin, kun ei tarvitse hilata kilometrin matkaa sitä pientä katiskaa toisen auton ohi. Tehokkuus on yksi tärkeä hyvän auton ominaisuus, mutta jos sellaisella ei ole koskaan ajanut niin eihän sitä tietenkään osaa kaivata.

Ison perheen äiti tarvitsee ison moottorin kuljettamaan isoa autoa. Kun on täysikokoinen 7 hengen auto, johon mahtuu vielä iso koira kyytiin tai paljon matkatavaraa, ihan pienillä tehoilla sitä ei vedetä. Ja tosiaan sitten yhtään haastavammissa tilanteissa ei tarvitse murehtia, miten auto jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 100 heppaa riittää naisille niin pysyy vielä auto käsissä :D

Oi voi. Minulla on melkein 300 ja hyvin pysyy, koskaan ei ole ongelmia ollut. Enkä kuvittele olevani mikään hyvä kuski vaan ihan tavallinen perheenäiti.

Pysyy varmasti ku vaan hiljaa hissuttelee kaupunki nopeutta.

? Mikähän ongelma sinulla on? Mitä sinä minun hissuttelustani tiedät? Etkä taida minun ajeluistani tietää mitään muutakaan. Etkä missä kaupungissa minä autollani ’hissuttelen’.

Meni näköjään niin hyvin tunteisiin, että varmasti oot just sellanen hissukka 😂

Vierailija
64/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi TT, en millään enää muista tehoja yms. mutta oman kaveripiirin miehet kuolasivat siihen malliin, että oli varmaan tarpeeksi. Oli siinä 2000-luvun alussa kun it-nörtit ostivat kilvan urheiluautoja optiovoitoillaan ja silloinen mieheni (sekä hänen työkaverinsa) oli yksi näistä.

En sitä usein ajanut, olisin saanut kyllä ja mies suorastaan tyrkytti, mutta oli mun makuun liiankin tehokas. Nykyinen Audi A6 (muutaman vuoden vanha) on sopivampi, tarpeeksi tehoja arkiajoon.

Ja huvittavaa kyllä, nämä ovat ainoat Audi-kokemukseni, muut joko käytössäni olleet tai ostamani autot ovat olleet japanilaisia,

Vierailija
65/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun naiset ajaa tehokkaalla autolla niin se on ukon auto lainassa :D Kotiin tullessa vaimo toteaa miehelleen "Bemari karkas risteyksessä penkkaan kun painoin liikaa kaasua"

Vierailija
66/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tehokas vaan sen verran että BMV m3 mitälie. Oli ihannnnna ajaa :)

Mitä ihanaa siinä on että käyttöautossa on järjettömän tehokas moottori? Ihan samalla tavalla sinä ajat sillä kahdeksaakymppiä maantiellä kuin pienemmälläkin moottorilla. Paremmalla kiihtyvyydellä ei säästä aikaa juuri yhtään ja yli puolet vuodesta sitäkään ei voi hyödyntää kun on liukasta.

Ohitustilanteissakaan harvoin tarvitsee mitään kiihtyvyyttä nimeksikään. Nopeusrajoitusta ei kuitenkaan voi ylittää ja nopeuseron kiihdyttää pienemmälläkin moottorilla turvavälin mitalla.

Maantieajossa ohittaessa paremmasta kiihtyvyydestä on se hyöty, että ohitus käy nopeammin ja siten turvallisemmin, kun ei tarvitse hilata kilometrin matkaa sitä pientä katiskaa toisen auton ohi. Tehokkuus on yksi tärkeä hyvän auton ominaisuus, mutta jos sellaisella ei ole koskaan ajanut niin eihän sitä tietenkään osaa kaivata.

Et saa ylittää rajoitusta kuitenkaan joten et voi todellakaan ajaa tehokkaalla autolla kaasu pohjassa ohi "turvallisesti". Ja muutenkin täytyy pitää riittävä turvaväli eli jos edessä ajaa vaikka joku 40km/h ja rajoitus on 80km/h ja ajat ohi niin kyllä pienemmälläkin teholla kerkeää muutaman sadan metrin matkalla saamaan sen verran vauhtia että ohitus onnistuu suht nopeasti.

Vierailija
67/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, naiset osaa vaan sanoa auton merkin ja ehkä mallin :D Kyllä suurinpiirtein moottorin koko ja hevosvoimat pitäis tietää ;)

Googlaa

Vierailija
68/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa ylittää rajoitusta kuitenkaan joten et voi todellakaan ajaa tehokkaalla autolla kaasu pohjassa ohi "turvallisesti". Ja muutenkin täytyy pitää riittävä turvaväli eli jos edessä ajaa vaikka joku 40km/h ja rajoitus on 80km/h ja ajat ohi niin kyllä pienemmälläkin teholla kerkeää muutaman sadan metrin matkalla saamaan sen verran vauhtia että ohitus onnistuu suht nopeasti.

Sata metriä tai alle vs. muutama sata metriä. No joo...

Vierailija
69/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Minulla on melkein 300 ja hyvin pysyy, koskaan ei ole ongelmia ollut. Enkä kuvittele olevani mikään hyvä kuski vaan ihan tavallinen perheenäiti.

? Mikähän ongelma sinulla on? Mitä sinä minun hissuttelustani tiedät? Etkä taida minun ajeluistani tietää mitään muutakaan. Etkä missä kaupungissa minä autollani ’hissuttelen’.

Ihan vaan ihminen, joka ihmettelee, että mikä on ihmisen elämässä pielessä, kun pitää yrittää ihan keksimällä keksiä loukattavaa toisesta, vaikka ei edes tiedä, kuka ja millainen se toinen on (paitsi nainen, jonka auton moottori on isompi kuin sinun). Ja koska olen nainen, ei mene tunteisiin, koska autolla ajaminen ei ole osa minun identiteettiäni, enkä ylpeile sillä. Ja kaikilla tuntemillani naisilla on isommat moottorit autoissa kuin suomalaisilla miehillä, koska asun Usassa, ja bensa on täällä halpaa. Eikä kenelläkään naisella ole täällä mitään ongelmia isojen autojensa kanssa. Eikä edes 16 v tytöillä, joilla on täällä myös kaikilla tehokkaammat moottorit autoissa kuin suomalaisilla miehillä.

Vierailija
70/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kun naiset ajaa tehokkaalla autolla niin se on ukon auto lainassa :D Kotiin tullessa vaimo toteaa miehelleen "Bemari karkas risteyksessä penkkaan kun painoin liikaa kaasua"

Naisille sattuu vähemmän onnettomuuksia. Ei kato tarvi munan jatkeena esittää mitään.

Vierailija
71/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi A3

Vierailija
72/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ison perheen äiti tarvitsee ison moottorin kuljettamaan isoa autoa. Kun on täysikokoinen 7 hengen auto, johon mahtuu vielä iso koira kyytiin tai paljon matkatavaraa, ihan pienillä tehoilla sitä ei vedetä. Ja tosiaan sitten yhtään haastavammissa tilanteissa ei tarvitse murehtia, miten auto jaksaa.

Nuo kaikki mahtuu Skoda Fabiaan. Rahaakin säästyy kun se kulkee melkein pyhällä hengellä.

Vierailija
73/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on ollut vikaa ESPssä tai mikä sen ajonvakautusjärjestelmän kirjainyhdistelmä bemarilla onkaan, tai järjestelmä kytketty pois päältä. En ymmärrä miksi sen edes saa kytkettyä pois päältä, minusta ihan turha toiminto mutta jos joku haluaa autonsa väkisin rutata niin ei kai siinä sitten mitään.

Vierailija
74/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on huvittavaa osua kahden "vähempi teho kyllä riittää" -kuskin väliin moottoritien rampilla. Edellä oleva matelee kaasu pohjassa ja mietityttää, että kulkeeko se auto edes kahdeksaakymppiä tielle liittyessä. Ei voi muuta kuin varoiksi itse höllätä kaasua ja odotella pääsee turvallisesti kiihdyttämään. Ja sitten se takana tuleva vetää herneitä nenään kun ei itse pääse aloittamaan kiihdytystä rampin alusta.

Vierailija
75/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audi TT, en millään enää muista tehoja yms. mutta oman kaveripiirin miehet kuolasivat siihen malliin, että oli varmaan tarpeeksi. Oli siinä 2000-luvun alussa kun it-nörtit ostivat kilvan urheiluautoja optiovoitoillaan ja silloinen mieheni (sekä hänen työkaverinsa) oli yksi näistä.

En sitä usein ajanut, olisin saanut kyllä ja mies suorastaan tyrkytti, mutta oli mun makuun liiankin tehokas. Nykyinen Audi A6 (muutaman vuoden vanha) on sopivampi, tarpeeksi tehoja arkiajoon.

Ja huvittavaa kyllä, nämä ovat ainoat Audi-kokemukseni, muut joko käytössäni olleet tai ostamani autot ovat olleet japanilaisia,

Mulla on tuollainen quattro TT 225hv, ei sen enempää.

Vierailija
76/83 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan ihminen, joka ihmettelee, että mikä on ihmisen elämässä pielessä, kun pitää yrittää ihan keksimällä keksiä loukattavaa toisesta, vaikka ei edes tiedä, kuka ja millainen se toinen on (paitsi nainen, jonka auton moottori on isompi kuin sinun). Ja koska olen nainen, ei mene tunteisiin, koska autolla ajaminen ei ole osa minun identiteettiäni, enkä ylpeile sillä. Ja kaikilla tuntemillani naisilla on isommat moottorit autoissa kuin suomalaisilla miehillä, koska asun Usassa, ja bensa on täällä halpaa. Eikä kenelläkään naisella ole täällä mitään ongelmia isojen autojensa kanssa. Eikä edes 16 v tytöillä, joilla on täällä myös kaikilla tehokkaammat moottorit autoissa kuin suomalaisilla miehillä.

Ei kai se moottori nyt väki pakolla niitä tehoja ulos työnnä jos ei polje kaasua pohjaan joka käänteessä. Tuskin kukaan nyt niin ajaa. Paitsi mopoauto teinit kun ne kotterot ei kulje mihinkään ja kaasu pohjassa koko ajan. Siinä on sitten siihen tottuneelle oikean auton ratissa ensimmäistä kertaa yllätyksiä kun tottuneesti kaasu pohjassa lähtee painamaan.

Vierailija
77/83 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työauto, Volvo FH16 480hv

Rekkalepso?

Ihan vaan rekkakuski.

Miten jaksat tuota hommaa? Eikö se ole hirveän raskasta lastata se rekka ja purkaa kuorma? Pomo, asiakkaat ja poliisi huohottaa jatkuvasti niskaan ja kun on jollekin mieliksi niin pyllistää toiselle. Tien päällä sunnuntaiajelijat köröttelee edessä ja rekalla ei ohi pääse käytännössä missään, ohituskaistalla ja moottoritiellä sitten kaikilta löytyy kaasupoljin jostakin.

Ja joutuu siellä autossa nukkumaan jossain ABCn parkkipaikalla, ei voi tehdä mitään, syöminen koostuu huoltoasemien pikaruuasta eikä missään pääse käymään suihkussa.

En mä enää jaksakaan, sen takia opiskelen työn ohessa uutta ammattia. Meidän hommissa ei itse juurikaan purata tai lastata, vaan sen hoitaa varastomiehet, eikä autossakaan joudu juuri nukkumaan, muuten olet ihan oikeassa. Paskaa hommaahan tämä on pienellä palkalla ja mitään omaa elämää ei ole.

Vierailija
78/83 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW 535 M-sport

Vierailija
79/83 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, naiset osaa vaan sanoa auton merkin ja ehkä mallin :D Kyllä suurinpiirtein moottorin koko ja hevosvoimat pitäis tietää ;)

Ei kysytty kuin mikä oli tehokkain auto. Ei kysytty tehoja tai moottorin kokoa.

Vierailija
80/83 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 10 vuotta autot ovat olleet 200+ heppaisia. Nykyinen on 320 hv Civic Type R.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä