Top 10 rumimmat naisten nimet
Kommentit (723)
Minna, Sanna, Jonna, Jenna, Reija, Raisa, Neea, Piia, Liina, Alina, Maisa, Maija, Leena, Milja
liisa, suomen kiele rumin nimi, nimen omaavat usein myös menkkasia
Sari on kyllä nimenä niin inflatoitunut, jos 1966 joka kymmenes tyttö sai sen nimen, että en yllättyisi jos se ei enää ikinä tule muotiin. Joku sanoi tässä ketjussa aikaisemmin, että se on naisen nimeksi turhan maskuliininen, ja musta tuo on ihan pätevä arvio.
Saara ja Inkeri on niminä jotenkin sellaisia muinaismuistomaisia, että niitä on joskus 1800-luvulla annettu, että hämmästyn jos jollain nuorella naisella on noita nimiä.
Tarja-nimestä vielä se, että se on jotenki hölmö väännös nimestä Daria.
Sanalla sanoen monet 60- ja 70-luvun muotinimet on aika karseita kun ne on niin väenväkisten väännettyjä ja tekemällä tehtyjä. Siksipä tervehdinkin ilolla nykytrendiä antaa vanhoja nimiä lapsille. Nimet kun tulevat jostain ja niillä on joku merkitys alkuperäiskielessään, niin tämän takia noi mainittujen vuosikymmenten nimet on jotenkin muovisia.
Uskomatonta mutta totta. Oma nimeni on mainittu tässä ketjussa tasan kerran, vaikka kyseessä eräs 80-luvun suosituimmista nimistä. Aina siis nimen suosio ei tarkoita että sitä alettaisiin vihaamaan, tai ainakaan pitämään rumana.
Omaan korvaani vähiten miellyttäviltä kuulostavat sellaiset nimet, joissa on r-kirjain ja muita kovia konsonantteja. Esimerkkeinä vaikkapa usein mainitut Pirjo, Pirkko ja Mervi.
Varpu
Virpi
Verna
Vappu
Janika
Jemina
Justiina
Petriina
Jadessa
Toini
Oon nähny mun nimen täällä jo useemman kerran, kiia siis, ja oon kuulkaa ihan samaa mieltä! Tasaisin väliajoin joutuu kuunnella autovitsejä eikä kukaan ikinä osaa kirjottaa sitä tai muuten vaan kuulee sen päin persettä, tiia, miia, piia jne
Vaihtaisin mun nimen vaikka heti mut en oo löytäny mitään mikä tuntuis oikeelta
Irma, Irmeli, Tuire, Tuija, Virpi, Pirjo, Mirva, Mervi, Janika, Pirita/Piritta.
Tyyne, Lyyli, Toini, Pälvi, Kylli(kki), Elma, Selma, Salme, Synnöve, jne. Yök
Mun mielestä
Elviira elisabeth,
Venla elise,
Aino helena,
Iina,
Pipsa,
Kyllikki, Helvi ja Pirkko. Monet Pirkotkaan ei tykkää nimestään.
Suurin osa J-alkuisista on wt. Se leima on vahva, kumma kyllä myös monessa muussa kielessä. Hirveämpää vain, jos jopa c on mukana nimessä.
LÄHES KAIKKI MUUT PAITSI NÄMÄ JA SAMANTYYLISET NIMET. OMIA JA LÄHEISTENI NIMIÄ EN LISTAA TÄHÄN:
Pinja, Marika, Tindra, Taiga, Inka, Tinja, Julia, Marie, Nelly (lausuttuna tietysti Nelly, ei Nelli.)
Jnejnejne. Nuo ovat ihania + monet muut, mutta omia ja läheisten nimiä en tosiaan listaa.
Näitä nimiä olen inhonnut aina:
Lumi-Ritva
Sarita-Isandri
Yolene-Camile
Pirkko-Pirjo
Minna-Heli
Saija-Annika
Elisabethe-Margareta
Unelma-Outi
Ulla-Irma
Brooke-Päivi
Rosa on myös nätti nimi sekä Nellie.
Marlene ja Mariela ovat myös kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on Jeminan nimipäivä, ja samalla muistui mieleen Jenna ja Janna. Jestas. Yleensä ottaen nimien väännökset tai vierasperäiset "eksoottiset" nimet, jos sukunimi on luokkaa Möttönen tai Virtanen.
Jemina ei ole mikään uusi nimiväännös, vaan ihan Raamatusta jo löytyy.
Raamatussa se on kyllä muodossa Jemima, mutta sieltä se tulee.
Täällähän on kohta lueteltu kaikki nimet ja suurin osa saa enemmän ylä- kuin alapeukkuja. Mietityttää, että mitkä nimet sitten ovat hyviä? Joku muutama nimi, jotka pitäisi sitten olla kaikilla, ettei vaan jollain ole mikään kamala ruma nimi?