Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista, että suuri osa ihmisistä ei harrasta mitään liikuntaa vaikka liikkuminen säännöllisesti on välttämätöntä terveyden ja toimintakyvyn kannalta?!

Vierailija
02.02.2018 |

Säännöllisen liikkumisen pitäisi olla kansalaisvelvollisuus ja itsestäänselvyys ihan kaikille kynnelle kykeneville. Miten moni on niin välinpitämätön tai laiska, ettei liiku, vaan ennemmin kärsii liikkumattomuudesta johtuvista vaivoista?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
62/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi minun tuntea syyllisyyttä siitä etten hölkkää heh heh. Kyllä sitä aloittajankin kummun päälle aikanaan kivi lyödään vaikka kuinka riuhtoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin liikuntatunnilla aina. Haukuttiin huonoksi jne. Ei se oikein kannustanut liikkumaan. En ole aikuisenakaan sitä iloa liikkumisesta löytänyt.

Hyötyliikuntaa tulee paljon ja se riittää minulle.

Se on liikkumista, jos hyötyliikkuu paljon. Liikkumaton ihminen ei hyötyliiku vaan menee autolla joka paikkaan. Itse olen silti sitä mieltä ettei hyötyliikunta riitä. Tarvitaan raskaampaa liikuntaa, lihaskuntoharjoittelua ja kehonhuoltoa jotta esim. selkä pysyy kunnossa. Kuinka moni kärsii selkävaivoista? Moniko heistä on esim. käynyt salilla säänöllisesti? Tärkeintä olisi löytää riittävän tehokas ja mielekäs oma laji. Lenkkeily ei ole ainoa hyvä liikuntamuoto eikä lenkkeily edes vahvista ylävartaloa lainkaan. Ap

Mä meen autolla ihan joka paikkaan, koska täältä ei pääse kävellen oikein mihinkään.

Sen sijaan esim nyt tänään teputan pitkin pihaa ja teen lumityöt. Sitten lasten kanssa pulkkamäkeen ja se vasta rankkaa onkin.

Hyötyliikuntaakin on monenlaista.

.. Ja ikävä kyllä mulla on niin kiire kaikkien töiden ym. kanssa etten edes jaksaisi liikkua enää tämän kaiken päälle. Oon ihan poikki illalla kun pääsen sänkyyn.

Vierailija
64/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sitten mielelläni sen haittaveron, jos niikseen tulee. Olen sairas eikä voimaa ole edes kahvikupin nostamiseen. Näillä mennään hautaan asti.

Vierailija
65/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin liikuntatunnilla aina. Haukuttiin huonoksi jne. Ei se oikein kannustanut liikkumaan. En ole aikuisenakaan sitä iloa liikkumisesta löytänyt.

Hyötyliikuntaa tulee paljon ja se riittää minulle.

Se on liikkumista, jos hyötyliikkuu paljon. Liikkumaton ihminen ei hyötyliiku vaan menee autolla joka paikkaan. Itse olen silti sitä mieltä ettei hyötyliikunta riitä. Tarvitaan raskaampaa liikuntaa, lihaskuntoharjoittelua ja kehonhuoltoa jotta esim. selkä pysyy kunnossa. Kuinka moni kärsii selkävaivoista? Moniko heistä on esim. käynyt salilla säänöllisesti? Tärkeintä olisi löytää riittävän tehokas ja mielekäs oma laji. Lenkkeily ei ole ainoa hyvä liikuntamuoto eikä lenkkeily edes vahvista ylävartaloa lainkaan. Ap

Mä meen autolla ihan joka paikkaan, koska täältä ei pääse kävellen oikein mihinkään.

Sen sijaan esim nyt tänään teputan pitkin pihaa ja teen lumityöt. Sitten lasten kanssa pulkkamäkeen ja se vasta rankkaa onkin.

Hyötyliikuntaakin on monenlaista.

Kuulostaa tehokkaalta liikunnalta! Lumityöt ovat lihaskuntoharjoittelua myös ylävartalolle. Ap

Vierailija
66/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken valheellisuus kirjoitti:

Vai pitäisi minun tuntea syyllisyyttä siitä etten hölkkää heh heh. Kyllä sitä aloittajankin kummun päälle aikanaan kivi lyödään vaikka kuinka riuhtoisi.

En minäkään hölkkää. Kävelen ja käyn salilla. Ap

Vierailija
67/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sinullekin tulee ikää tarpeeksi, et enää kysele miten jokin asia on mahdollista. Täytän kohta 55v enkä ole vuosikausiin enää kysynyt tuota.

Enkä harrasta liikuntaakaan, koska siitä tulee paha olo. Syön mitä huvittaa. Ihan sama mitä mieltä terveysihmiset ovat. Juicea mukaellen "terveyshenkilö terveystuolissaan sinusta on muka huolissaan, ei elämästä selviä hengissä"

Juice kuolikin diabeteksen liitännäissairauksiin vähä yli 50-vuotiaana. Lääkärissä oli kerrottu myös, että terveemmät elintavat johtaisivat parempaan ja pidempään elämään.

Vierailija
68/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uniongelma helpottaisi ratkaisevasti sillä, että heräisi säännölliseen aikaan ja lähtisi liikkumaan vaikka puoleksi tunniksi (ulos, uimahalliin tai ihan mihin vaan).

En ole itse saanut koskaan mielihyvää juoksemisesta, lenkkeilystä tai eri näköisten pelien pelaamisesta. Mutta auta armias kun löysin tanssiliikunnan, johan aloin kokea melkoisia endorfiiniryöppyjä liikuntatuntien jälkeen! Nykyään endorfiinit pamahtaa verenkiertoon jo pienemmästäkin, esimerkiksi kunnon kuntosalitreenistä ja pilatestunneista. Sain siis oppia liikunnan ilon ja palkitsevuuden kypsässä neljänkymmenen iässä : )

Vierailija
69/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pöntterö, hyötyliikunta on muutakin kuin parinsadan metrin köpöttely lähimpään butiikkiin. Luuletko, ettei se haba kasva  ja kaloria kulu, kun ensin hakkaan kirveellä halkoja tunnin, kärrään kottikärryllä ja pinoan klapit suojaan? Varmasti parempaa ja mielekkäämpää kuin joku kuntosalihomma. Ja ei, en katso harrastavani liikuntaa. Kuntoliikunnan ihanuus on, ettei tarvitse erikseen harrastella mitään. 

Vierailija
70/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaisin liikuntaa, jos olisi varaa tehdä sali kotiin. Ja uima-allas.

Vierailija
71/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt ap hikinauha tai treenipio vähän liian kireällä. Rauhoitu ja ala elää omaa elämääsi, älä vaivaa päätäsi miden liikkumisilla/liikkumattomuuksilla...

Liikunta on hyvä asia, mutta enimmäkseen ihmisen terveyttä ja sairautta määrittelee geenit ja ruokavalio.

Siitä huolimatta ihmiset on erilaisia. Tunsin ihmisen, joka on elänyt koko elämänsä urheillen ja syöden terveellisesti ja nauttien elämästä myös, eli ei ollut mikään hiekkaa sukuelimissä -tyyppi missään asiassa. No hän sitten meni ja kuoli infarktiin kesken sählytunnin, kun oli kaveriporukan kanssa höntsäilemässä. Ikää sen verran, että eläke odotti vajaan puolen vuoden päässä.

Elämästä kun ei koskaan tiedä, niin parempi kun sen viettää rennosti, kuka mistäkin asiasta nautinnon saa. No tuo mun esimerkki-ihminen nautti kyllä elämästään. Mutta se tosiaan päättyi aivan täysin ennalta-arvaamattomasti ja syyhyn, jonka vois mieltää huonoihin elämäntapoihin...

Vierailija
72/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaisin liikuntaa, jos mulle jäisi aikaa kaikkien tekosyiden keksimiseltä.

Painot voi tehdä vaikka puolentoista litran vesipulloista. Omalla kehonpainolla voi tehdä vaikka mitä harjoituksia. Torista voi ostaa edullisesti erilaisia jumppakojeita.

Mä en haluaisi uima-allasta kotiini. Riskirakenne.

Vierailija
73/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pöntterö, hyötyliikunta on muutakin kuin parinsadan metrin köpöttely lähimpään butiikkiin. Luuletko, ettei se haba kasva  ja kaloria kulu, kun ensin hakkaan kirveellä halkoja tunnin, kärrään kottikärryllä ja pinoan klapit suojaan? Varmasti parempaa ja mielekkäämpää kuin joku kuntosalihomma. Ja ei, en katso harrastavani liikuntaa. Kuntoliikunnan ihanuus on, ettei tarvitse erikseen harrastella mitään. 

Minusta on mielekkäämpää käydä salilla enkä pitäisi halonhakkuusta tulevasta tärähtävästä liikkeestä, joka voisi aiheuttaa päänsärkyä minulle. Olen koko ajan puhunut vain liikkumisesta, joka on riittävän tehokasta ja säännöllistä. Ihan sama missä muodossa se tapahtuu, kunhan rasittaa kroppaa riittävästi. Sinulle suosittelisin jonkun älyllisen harrastuksen aloittamista pihatöiden lisäksi niin ymmärtäisit lukemaasi jatkossa paremmin. Ap

Vierailija
74/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytön perustelu olla liikkumatta, koska siitä tulee paha olo! Onko joku käskenyt aloittamaan liikuntaa liian rajusti omaan tasoon nähden? Silloin toki tuleekin. Oksettavan laiskoja ihmisiä. Vituttaa maksaa veroja heidän sairasmenojensa takia.

Ap

Ajattele omalle kohdallesi kaikkein vastenmielisin asia mitä on. Oikein sellainen oksettava ja vatsaa vääntävin mitä voi olla. Esm vaikka paskan syönti. Tekisitkö sitä päivästä toiseen vain siksi, että on pakko ja joku kehuu terveelliseksi? Vaikka joka kerta ennen sitä, sen aikana ja sen jälkeen kärsit pahaa oloa ja suurta v*tutusta.

Vierailija
75/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt ap hikinauha tai treenipio vähän liian kireällä. Rauhoitu ja ala elää omaa elämääsi, älä vaivaa päätäsi miden liikkumisilla/liikkumattomuuksilla...

Liikunta on hyvä asia, mutta enimmäkseen ihmisen terveyttä ja sairautta määrittelee geenit ja ruokavalio.

Siitä huolimatta ihmiset on erilaisia. Tunsin ihmisen, joka on elänyt koko elämänsä urheillen ja syöden terveellisesti ja nauttien elämästä myös, eli ei ollut mikään hiekkaa sukuelimissä -tyyppi missään asiassa. No hän sitten meni ja kuoli infarktiin kesken sählytunnin, kun oli kaveriporukan kanssa höntsäilemässä. Ikää sen verran, että eläke odotti vajaan puolen vuoden päässä.

Elämästä kun ei koskaan tiedä, niin parempi kun sen viettää rennosti, kuka mistäkin asiasta nautinnon saa. No tuo mun esimerkki-ihminen nautti kyllä elämästään. Mutta se tosiaan päättyi aivan täysin ennalta-arvaamattomasti ja syyhyn, jonka vois mieltää huonoihin elämäntapoihin...

Kyseinen tyyppi sentään kuoli rakastamassaan harrastuksessa.

Lihavuuden, korkean kolesterolin ja verenpaineen sekä liikkumattomuuden kerrannaisvaikutukset ovat vanhemmalla iällä yhteiskunnalle kalliit ja yksilön elämänlaadun kannalta epäedulliset, että mieluummin pysyn liikkeessä.

En kestäisi olla jossain hoitokodissa Alzheimerin-vihanneksena.

Vierailija
76/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Alzheimer-vihanneksena..

(Rasittava) ennakoiva tekstinsyöttö.

Vierailija
77/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden, korkean kolesterolin ja verenpaineen sekä liikkumattomuuden kerrannaisvaikutukset ovat vanhemmalla iällä yhteiskunnalle kalliit ja yksilön elämänlaadun kannalta epäedulliset, että mieluummin pysyn liikkeessä.

Useimmat "alzheimer-vihannekset" hoitokodeissa on sellaisia pieniä, kuivia ja laihoja mummon- ja papparaisenkäppänöitä. Erityisesti vanhemmalla iällä vähän koholla oleva kolestroli ja lievä ylipaino suojaa aivoja.

Vierailija
78/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastaisin liikuntaa, jos mulle jäisi aikaa kaikkien tekosyiden keksimiseltä.

Painot voi tehdä vaikka puolentoista litran vesipulloista. Omalla kehonpainolla voi tehdä vaikka mitä harjoituksia. Torista voi ostaa edullisesti erilaisia jumppakojeita.

Mä en haluaisi uima-allasta kotiini. Riskirakenne.

On paljon tehottomampaa treenata nauhoilla ja painoilla. Koti on koirankoppi, johon ei mahdu mitään.

Vierailija
79/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liikunta ja terveet elämäntavat takaa sitä etteikö alzheimer voi iskeä. Onhan meillä esim edesmennyt presidentti, joka oli urheilullinen ihan maajoukkuetasolla asti, sen lisäksi korkeasti koulutettu ja monin tavoin sivistynyt ja eli varmasri keskivertoa rikkaamman elämän. Niin vain hänkin sairastui viimeisiksi vuosikseen jos ei alzheimeriin niin johonkin vastaavaan tautiin.

Myös eräs työtoverini eli urheilullisesti ja terveellistä ruokaa syöden. Hän kuoli 45v nopeasti edenneeseen syöpään. Tiedän myös erään sukulaismiehen, joka käytti alkoholia rrunsaasti ja poitti tupakkaa ja piippua, söi mitä sattui ja eli pitkälle yli 90v ihan skarppina.

Mielestäni ihmisen tulee elää elämänsä omilla ehdoillaan (pl laittomuudet) ilman että jotkut fasistit ovat koko ajan asettamassa jotain kieltoja ja sanktioita joka suunnassa. Pidän äärimmäisen rasittavina ihmisiä, jotka ovat koko ajan tyrkyttämässä oppejaan muille ihmisille ainoana totuutena.

Vierailija
80/90 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat "alzheimer-vihannekset" hoitokodeissa on sellaisia pieniä, kuivia ja laihoja mummon- ja papparaisenkäppänöitä. Erityisesti vanhemmalla iällä vähän koholla oleva kolestroli ja lievä ylipaino suojaa aivoja.

Siis mtäh?! HDL, muttei LDL missään tapauksessa🧐 Lähteet esiin!

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16156481/

https://www.karger.com/Article/Abstract/26149