Senaatintori-etkot: A-talk: Juhana Vartiainen tänään 21.05 Yle tv1!!!
Diureetit, beetasalpaajat, kalsiuminsalpaajat, ACE:n estäjät, ja nitrot esiin. Rikkaruohot saavat kuulla kunniansa.
Jos illan a-talk herättää teissä ajatuksia, niin jaathan mielipiteesi meille täällä. Keräännytään tänne yhdessä viettämään mielenilmausetkoja ;)
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, taas löytyi työtön, jolla on erittäin työllistävä ala eli hän haluaa tanssittaa mummoja, mutta jostain syystä kukaan ei palkkaa häntä. Onko tämä työttömyys itse valittua vai ei?
Minusta oli kyllä aika halveksuvasti sanottu Baronan pomolta että hän voi sitten tavoitella pätkätyön lomassa haaveammattiaan. Mikä haaveammatti jos hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa? Hänhän vaikuttaa hyvinkin idearikkaalta ja sanavalmiilta ihmiseltä. Äänestäisin jos asettuu vaaleissa ehdolle.
Ehkäpä tuo sanavalmius ollee se yksi ongelma miksi ei saa töitä. Aina ei parane olla suuna päänä varsinkaan silloin kun joku muu kuin itse maksaa palkan. Pieni nöyryys voi joskus olla hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartiainen tulossa torille.
Lentääköhän tomaatit ja kananmunat niskaan. ;D
Monessa muussa maassa olisi torilla tervaa ja höyheniä odottamassa.
Leikki leikkinä. Toivon että torille tulijat säilyttävät arvokkuutensa eivätkä sorru laittomuuksiin.
Eiköhän jengi ole niin änkyräkännissä etteivät pysty heittämään kananmunia ja tomaatteja kuin omiin niskoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, taas löytyi työtön, jolla on erittäin työllistävä ala eli hän haluaa tanssittaa mummoja, mutta jostain syystä kukaan ei palkkaa häntä. Onko tämä työttömyys itse valittua vai ei?
Minusta oli kyllä aika halveksuvasti sanottu Baronan pomolta että hän voi sitten tavoitella pätkätyön lomassa haaveammattiaan. Mikä haaveammatti jos hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa? Hänhän vaikuttaa hyvinkin idearikkaalta ja sanavalmiilta ihmiseltä. Äänestäisin jos asettuu vaaleissa ehdolle.
Ehkäpä tuo sanavalmius ollee se yksi ongelma miksi ei saa töitä. Aina ei parane olla suuna päänä varsinkaan silloin kun joku muu kuin itse maksaa palkan. Pieni nöyryys voi joskus olla hyväksi.
Kyllä esim extratarjoilijan keikkaa heittävän pitää olla hyvinkin reipas ja osata puhua. Pahimpia ovat puhumattomat tarjoilijat. Koskela vaikuttaa sen verran nopeahoksottimelliselta, että lukee ruokalistan jne huolella ja osaa neuvoa jos ja kun asiakas kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huono esimerkki tuo työtön
Mä en ihan saanut kiinni siitä,minkä alan työtön oli. Tietääkö joku?
En tiedä pitäisikö vaipua epätoivoon, vai jaksanko muka uskoa Suomen tuleviin aikoihin? Niin epäpätevää porukkaa on nyt puikoissa, pelottaa oma vanheneminen ja nykyiset päätökset soteineen ja aktiivimalleineen. Kukaan ei tiedä eikä ota vastuuta, mitä Suomelle on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim extratarjoilijan keikkaa heittävän pitää olla hyvinkin reipas ja osata puhua. Pahimpia ovat puhumattomat tarjoilijat. Koskela vaikuttaa sen verran nopeahoksottimelliselta, että lukee ruokalistan jne huolella ja osaa neuvoa jos ja kun asiakas kysyy.
Juu totta. Liika on kuitenkin liikaa. Joskus on hyvä olla maltillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nöyryys tulee tutuksi yhdelle sun toiselle tulevaisuudessa. Yes Bwana, of course Bwana. Sinunkaan työpaikkasi ei ole kiveen hakatttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kolkyt työpaikkaa vyöllä ja 35-vuotias. Itse työnantajana herättäisi tuo määrä hieman epäilyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nöyryys tulee tutuksi yhdelle sun toiselle tulevaisuudessa. Yes Bwana, of course Bwana. Sinunkaan työpaikkasi ei ole kiveen hakatttu.
Liioittelu sikseen. Ei kannata kuitenkaan aina välttämättä asettaa itse itseään toisen yläpuolella, varsinkaan sen joka maksaa palkan. Kyllähän sitä voi sen palkan vuoksi esittää edes hieman nöyryyttä, jos se siitä on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitäisikö vaipua epätoivoon, vai jaksanko muka uskoa Suomen tuleviin aikoihin? Niin epäpätevää porukkaa on nyt puikoissa, pelottaa oma vanheneminen ja nykyiset päätökset soteineen ja aktiivimalleineen. Kukaan ei tiedä eikä ota vastuuta, mitä Suomelle on tapahtunut?
Aika hyvin sulla taitaa asiat olla, kun tuollaisia ehdit murehtimaan. Noh, jokainen tavallaan, eipä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssitaiteen maisteri, kulttuuriantropologi
Miten kukaan ei sanonut, että kymmentä työtöntä ei voi aktivoida yhteen työpaikkaan, vaan niitä työpaikkoja joilla elää on saatava lisää. Ihan perustavaa laatua oleva asia jäi kokonaan käsittelemättä.
Mattila oli tänään Pressan virkaan astujaisissa, ei sitä nyt joka paikkaan pääse kun pitää päästä savu saunaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kolkyt työpaikkaa vyöllä ja 35-vuotias. Itse työnantajana herättäisi tuo määrä hieman epäilyksiä.
Epäilen että on joku taiteen maisteri. Valitettavasti alan valinnassa kannattaa olla realisti. Hän saa hyvin näitä keikkatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan ei sanonut, että kymmentä työtöntä ei voi aktivoida yhteen työpaikkaan, vaan niitä työpaikkoja joilla elää on saatava lisää. Ihan perustavaa laatua oleva asia jäi kokonaan käsittelemättä.
Niin, Juhanakin vaan totesi että koko maassa on työpaikkoja, eikä kukaan tarttunut siihen että työttömiä on kymmenen kertaa enemmän.
Akateemisilla pyyhkii hyvin, kun heistä joka viides työtön työllistyi viime vuonna. Saa olla melkoinen luuseri, jos ei tänä vuonna nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Juhanakin vaan totesi että koko maassa on työpaikkoja, eikä kukaan tarttunut siihen että työttömiä on kymmenen kertaa enemmän.
En usko tuota kymmentä kertaa. Piilotyöpaikkoja löytyy runsaasti ja jos työnhakija osaa myydä osaamistaan taitavasti niin silloinkin työpaikka voi irrota paikasta, jossa ei ensimmäinen tarkoitus olekaan hankkia työntekijä. Voi toki olla, että työttömiä on enemmän kuin työpaikkoja, mutta aika suuri osa noista työttömistä pitäisi olla ihan muissa listoissa kuin työttömyystilastoissa. Työkyvyttömyyskriteerit pitäisi kyllä tarkistuttaa aika nopeasti, jotta tästä aktiivimallista saataisin kunnolla hyöty irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio pilata iltaani kyseisen pullanaaman parissa. Sen valitukset ja yninät tietää jo ennalta.
Näinhän se on. Vartiaisella on jäänyt levystä niin sanotusti sama raita soimaan. Vielä yhtä tyhmä miltä näyttää ja tuolla lärvillä se on jo pahempi juttu.
Katsoin tänään virkavalan vannomista netistä ja mietin kumpi oli rumempi, Vartiainen vaiko Soini. Olisi kyllä saatanallinen painajainen joutua noiden ukkojen kanssa autiolle saarelle.
Täh! Niistä voisi rakentaa pelastuslautan. Mahat toimisivat ponttooneina, ja jalat potkisivat perämoottorin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Keppi ja porkkana on sama asia sanoi Juuhana
Vaimo antaa sitten vastedes Juuhanalle keppiä ruoka-aikaan. Tulee halvemmaksikin kuin porkkanat.
Monessa muussa maassa olisi torilla tervaa ja höyheniä odottamassa.
Leikki leikkinä. Toivon että torille tulijat säilyttävät arvokkuutensa eivätkä sorru laittomuuksiin.