Pettämisestä
Miten olette päässeet yli jos mies on pettänyt? Onko mahdollista jatkaa vielä suhdetta ja jos niin mistä syystä? Mitäs jos on pettänyt parhaan ystävänne kanssa ja mahdollisesti välit menee ystäväänkin, vai meneekö? Onko sekään mahdollista että välit pysyvät sekä ystävään että mieheen vielä pettämisen jälkeen? Vai olisiko vaan parasta laittaa välit poikki kumpaankin. Tuplamenetys sitten...
Kommentit (59)
mökkibileet kirjoitti:
Mitäs jos tilanne on se että ystävä väittää mieheni pettäneen hänen kanssaan mutta mies vain kieltää kaiken ja vetoaa että ystävä on tunnetusti valehtelija. Voiko pelkästään ystävän väittämän perusteella lopettaa oman parisuhteensa, varsinkin kun ystävän motiivi on vähintäänkin epäilyttävä.
Harvemmin kai tuollaista valehdellaan että itse on mukana. Valheeseen käyttäisin muotoa ”näin miehesi jonkun kanssa”. Tuossahan joutuu itse tulilinjalle. Aika vahvasti todennäköistä että mies valehtelee eikä ystävä.
Kauhean ehdottomia mielipiteitä. Voisin itse antaa miehelle pettämisen anteeksi ja toivoisin, että hän antaisi minulle, jos niin kävisi. Onhan se kova vaatimus olettaa, että ihminen ei koko elämänsä aikana saisi olla kenenkään muun kanssa. Siis koko loppuelämänään. Vaikka 50 vuoteen.
N47
Vierailija kirjoitti:
Kauhean ehdottomia mielipiteitä. Voisin itse antaa miehelle pettämisen anteeksi ja toivoisin, että hän antaisi minulle, jos niin kävisi. Onhan se kova vaatimus olettaa, että ihminen ei koko elämänsä aikana saisi olla kenenkään muun kanssa. Siis koko loppuelämänään. Vaikka 50 vuoteen.
N47
Nykyihmisistä on jotenkin parempi heittää pitkäkin suhde pois tuollaisen takia. Ja ylipäätään vähän joka asiasta. En tiedä onko ihmiset silti sen onnellisempia. Aina uusi liitto ja uudet pettymykset, kun kukaan eikä kenenkään kanssa ole kuitenkaan täydellistä.
Mun sinkkukaveri meni mun miehen kanssa sänkyyn ja ilmoitti sitten että koska on sinkku saa paneskella missä vaan ja kenen kanssa vaan, että tyhmä on mies joka lähtee mukaan.
Tässä on kyse luottamuksesta. Tuon jälkeen ei pysty luottamaan kumpaankaan, joten itsellä menisi molemmat vaihtoon. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkaisin molemmat sairaala kuntoon.
Make
Mutta mitä jos se olisit sinä joka rakastuisit kaverin naiseen?
En ole Make mutta vastaan silti. Ihminen rakastuu monta kertaa elämässään ja myös varattuna ollessaan eikä se, että rakastuu ole mikään peruste saatikka hyväksyttävä syy pettämiselle tai erolle. Rakkaudet tulevat ja menevät, rakkaudella pystyyn pistetyn vakiparisuhteen kuuluu olla pysyvä ja silloin pettämisellekin normaali ihminen osaa laittaa stopin.
Petetty kirjoitti:
Miten olette päässeet yli jos mies on pettänyt? Onko mahdollista jatkaa vielä suhdetta ja jos niin mistä syystä? Mitäs jos on pettänyt parhaan ystävänne kanssa ja mahdollisesti välit menee ystäväänkin, vai meneekö? Onko sekään mahdollista että välit pysyvät sekä ystävään että mieheen vielä pettämisen jälkeen? Vai olisiko vaan parasta laittaa välit poikki kumpaankin. Tuplamenetys sitten...
Mun exä petti parhaan ystäväni kanssa. En ikinä anna anteeksi tätä. Taustalla teen ex ystäväni elämästä helvettiä, satun olemaan ystävä tän ex ystäväni ja hänen lapsiensa toisen vanhemman ystävä, sitä kautta sabotointi on helppoa. Kosto pn suloinen ja onneksi entinen ystäväni tekee sen helpoksi
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tekisitte jos rakastuisitte miehenne parhaaseen kaveriin?
Eroisin ja unohtaisin molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tekisitte jos rakastuisitte miehenne parhaaseen kaveriin?
Siinäpä rakastuisin. Ei rakastuminen auttamatta tarkoita, että jotain pitäisi tehdä. Ja se ei ainakaan ole syy pettää. Jos suhteeseemme tulisi se kolmannen mentävä aukko se tilanne elettäisiin ensin läpi miksi olen esim. tyytymätön siinä omassa suhteessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkaisin molemmat sairaala kuntoon.
Make
Mutta mitä jos se olisit sinä joka rakastuisit kaverin naiseen?
En ole Make mutta vastaan silti. Ihminen rakastuu monta kertaa elämässään ja myös varattuna ollessaan eikä se, että rakastuu ole mikään peruste saatikka hyväksyttävä syy pettämiselle tai erolle. Rakkaudet tulevat ja menevät, rakkaudella pystyyn pistetyn vakiparisuhteen kuuluu olla pysyvä ja silloin pettämisellekin normaali ihminen osaa laittaa stopin.
Siksi olemmekin avoimessa suhteessa. Ihmisellä kun on erilaisia tarpeita, joita ei tyydytetä sen yhden ihmisen kanssa.
Petetty kirjoitti:
Kävi niin että mies petti ystäväni kanssa, ja siitä tottakai tuli valtava riita kaikkien kolmen kesken, lopputuloksena oli että ystäväni pisti välit poikki kanssani, koska syytin häntä asiasta, enkä miestä kuten hänen mielestään olisi pitänyt, hän haukkui minut ja poisti ja esti joka paikasta. Miehen mielestä ystäväni on keksinyt koko jutun ja hänen mukaansa mitään ei ole tapahtunut, jatkettiin miehen kanssa jonkin aikaa koska asia jäi ns. roikkumaan ilmaan, kun toinen ei myönnä ja syyttää toista valehtelusta ja toisen kanssa ei voi puhua ollenkaan. myöhemmin kävi ilmi, että ystäväni ja mies olivat "sopineet" asian keskenään eikä kuulemma heillä ole enää mitään riitaa tämän asian vuoksi. Lopputuloksena minä olin se ihminen joka tässä asiassa oli paha ja minä olin se joka tästä asiasta halusin riidellä kun muilla on kuulemma asiat ihan kunnossa. Jos joku minua viisaampi voisi kertoa mites tämä nyt näin meni?
Biggest looser kirjoitti:
Petetty kirjoitti:
Kävi niin että mies petti ystäväni kanssa, ja siitä tottakai tuli valtava riita kaikkien kolmen kesken, lopputuloksena oli että ystäväni pisti välit poikki kanssani, koska syytin häntä asiasta, enkä miestä kuten hänen mielestään olisi pitänyt, hän haukkui minut ja poisti ja esti joka paikasta. Miehen mielestä ystäväni on keksinyt koko jutun ja hänen mukaansa mitään ei ole tapahtunut, jatkettiin miehen kanssa jonkin aikaa koska asia jäi ns. roikkumaan ilmaan, kun toinen ei myönnä ja syyttää toista valehtelusta ja toisen kanssa ei voi puhua ollenkaan. myöhemmin kävi ilmi, että ystäväni ja mies olivat "sopineet" asian keskenään eikä kuulemma heillä ole enää mitään riitaa tämän asian vuoksi. Lopputuloksena minä olin se ihminen joka tässä asiassa oli paha ja minä olin se joka tästä asiasta halusin riidellä kun muilla on kuulemma asiat ihan kunnossa. Jos joku minua viisaampi voisi kertoa mites tämä nyt näin meni?
Se meni niin että miehesi jatkaa ystäväsi panemista samalla kun sinä jatkat kynnysmattona olemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi enää mun ystävä. Mun mies on pettänyt pari kertaa. Ollaan oltu pitkään yhdessä ja on lapsia. Olen yrittänyt antaa anteeksi, mutta jossain taustalla vaan kytee viha. Se pulpahtelee silloin tällöin pintaan. Varmaan otan vielä eron. Ei tämä suhde ole enää sama, mikä papin edessä vannottiin. Mies ei tietenkään halua eroa.
Täällä sama tilanne. 4,5 vuotta jo mennyt miehen pettämisestä, jotain meni lopullisesti rikki. Joka päivä asia käy mielessä. Tarjosin eroa, en halua olla vaimo, joka on maksimissaan toiseksi tärkein nainen miehelle. Luonnollisestikaan mies ei halua erota,kun kuulemma rakastaa niin paljon mua.
Mitä en ymmärrä tässä yhtälössä?
Avokki petti ja jäi kiinni. Ehdotti terapiaa, kun ei halua erota. Sanoin, että olisit harkinnut terapiaa ennen kun menit pettämään. Olisit terapoinu ittes pois niistä fiiliksistä.. En terapiaan mene todellakaan. Ei ole ainoa nainen maailmassa. En tuhlaa aikaani tollasee ihmiseen yhtään. Onneksi ei oltu naimisissa ja eikä ole lapsia. Voi muija pakkaa kamansa ja lähtee, vaikka äitilleen asumaan.
...saatu on ja ketä kiinnostaa, jos on aikuisista kyse... miten voi olla niin mustasukkainen jonkun pissavehkeistä
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama tilanne. 4,5 vuotta jo mennyt miehen pettämisestä, jotain meni lopullisesti rikki. Joka päivä asia käy mielessä. Tarjosin eroa, en halua olla vaimo, joka on maksimissaan toiseksi tärkein nainen miehelle. Luonnollisestikaan mies ei halua erota,kun kuulemma rakastaa niin paljon mua.
Mitä en ymmärrä tässä yhtälössä?
Ei sitä eroa pidä tarjota, vaan tehdä oma päätös asiassa.
Kyllä kannattaa jatkaa matkaansa kun on joutunut petetyksi.
Tästä poikkeuksena voisi olla hyvin nuorena solimittu pitkä liitto, ja pettäminen tapahtunut ventovieraan kanssa kännissä.
Muutoin jatka matkaa..unohda, älä katso taakse
Vierailija kirjoitti:
Petetty kirjoitti:
Mun exä petti parhaan ystäväni kanssa. En ikinä anna anteeksi tätä. Taustalla teen ex ystäväni elämästä helvettiä, satun olemaan ystävä tän ex ystäväni ja hänen lapsiensa toisen vanhemman ystävä, sitä kautta sabotointi on helppoa. Kosto pn suloinen ja onneksi entinen ystäväni tekee sen helpoksi
Teet kyllä omasta elämästäsi myös helvettiä tuollaisella menneeseen takertumisella, kostamisella ja vihalla. Olet säälittävä ihminen, äitini oli samanlainen. Ihminen joka voi edes sanoa ”en ikinä anna anteeksi” ei tiedä mitä on onnellinen elämä. Kannattaa ihan tosissaan hakea apua ja opetella elämään tätä päivää. Sä niin kärsit vihasta, paljon. Se vie energiaasi todella paljon.
Mitäs jos tilanne on se että ystävä väittää mieheni pettäneen hänen kanssaan mutta mies vain kieltää kaiken ja vetoaa että ystävä on tunnetusti valehtelija. Voiko pelkästään ystävän väittämän perusteella lopettaa oman parisuhteensa, varsinkin kun ystävän motiivi on vähintäänkin epäilyttävä.