Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temptation island Suomi 2018 - keskustelu

Kommentit (7556)

Vierailija
3101/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minnan blogista selviää, että Sammy ja Minna ovat vieläkin yhdessä.

https://www.insinoorinpaivakirja.fi/uncategorized/only-miss-the-sun-whe…

Minna on kyllä bloginsa perusteella jotenkin ihan pihalla. Miettii asioita ihan liian monimutkaisesti. Rakkaus ja vetovoima ei ole ymmärrettävissä matemaattisten vertausten kautta.

Se, mitä Minna sanoi Sammysta, että tämä saa hänet tuntemaan itsensä normaaliksi ja kauniiksi (mitä ei muuten ilmeisesti tunne olevansa), ei kuulosta aidolta rakkaudelta. Varmaan tuntisi itsensä enemmän kauniiksi, kun näkisi rakkauden rakastamansa ja arvostamansa miehen silmistä.

Tuo "kirjaviisas insinööri" ja siihen liittyvä pseudomonimutkaisuus exceltaulukkoineen ja matemaattisine yhtälöineen on opeteltu rooli eikä mitään muuta. Samoin kuin monet muut miesvaltaisilla aloilla työskentelevät naiset, Minna luulee että se tekee hänestä jotenkin sosiaalisesti coolin. Monesti tuollaiset naiset ovat vähän ressukoita, joten ammatti-identiteetillä pönkitetään itsetuntoa.

Ai jaa... Olen ihan vilpittömästi tykännyt yrittää tehdä arkipäiväisiäkin päätöksiä laatimalla laskukaavoja ja excel-taulukoita. Kiva, että joku av-mamma osaa kertoa tämän olevan vain joku rooli, jolla yritän vain olla cool. 

Tai sitten tällä mammalla on hankaluuksia ymmärtää, että ihmiset ovat oikeasti erilaisia. :D

Vierailija
3102/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Elias neitsyt horoskoopilta,  toi muiden arvostelu viittaisi siihen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eve on kyllä kaunein saaren naisista, ei voi muuta sanoa.

Minuun ei vetoa. Liian ryhditön olemus, mikä johtuu osittain runsaasta etumuksesta, jolle painovoima on tehnyt jo tehtävänsä. Pahinta ovat kuitenkin Even jutut: hän vaikuttaa bimbolta, mikä vuorostaan vaikuttaa omalla kohdallani myös siihen, miten näen hänen ulkokuorensa.

Vierailija
3104/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun verrataan Eliasta ja Jonnea ja Jonne joidenkin mielestä nyt melkein unelmavävy, niin kaikille paitsi uhrilleen narsisti yleensä näyttäytyykin tolla tavalla. On hauska, mukava seuramies ja vielä muille näyttelee normaalielämässä ulospäin myös hyvää kumppania. Mutta kotona se kumppani saa kokea, millaisen kusipään kanssa on tekemisissä. Sitä eivät ulkopuoliset näe eikä tiedä. Siksi Jonnen jeesustelut Eliaksesta Extrassa eli valtavirran mukana kulkeminen ja ulospäin kuvan kiillottaminen ei yllätä ja on yhä aivan tyypillistä narsistin käytöstä.

Elias on häiriintynyt kyllä, mutta nyt alkaa vaikuttaa että Vilman ja Eliaksen suhde ei olekaan henkinen alistussuhde siinä mielessä kuin vaikka Jonnen ja Sonjan suhde oli. Jonne on selvä narsisti ja sonja uhri. Vilma puheidensa perusteella kierosti kyllä tykkää roolistaan alistettuna, eikä kärsi siitä, kun taas narsistin uhri ei tykkää ja kärsii, vrt. vaikka se Sonja. Vilma pitää tätä lisäksi rakkautena, Elias ei. Hyvin fifty shades-tyylinen tapaus. Voihan olla että Eliaksen ja Vilman suhde perustuu alunperin täysin vaan alistavalle seksille ja Vilma alkoi vähitellen pitää tätä rakkautena. Elias ei henkisesti Vilmaa kaipaa ja Vilma taas itkee koko ajan ehkä myös koska on tottunut kotonakin itkemään, koska Elias kokee sen kiihottavana. Erittäin omituinen suhde mutta alistettava/alistaja-tyylisenä alkaneelta sopimukselta se yhä enemmän alkaa vaikuttaa kuin uhrilta ja hyväksikäyttäjältä. Sopimus jossa vaan Vilma on uponnut vähän turhan syvälle jos ja kun pitää Eliasta melkein jumalanaan. Lisäksi Elias on kyllä sosiaalisesti surkea ja laukoo mitä mieleen tulee ilman suodatinta ja empatiakykyä, ja on siksi kusipää suurinta osaa muita ihmisiä kohtaan, mutta enää en usko että välttämättä edes Vilmaa oikeasti kotona satuttaa paitsi sängyssä, mistä ovat sopineet, että siellä saa ilmeisesti lyödä ja kuristaa. Sitäkään mä en ymmärrä yhtään mutta selvästi on olemassa ihmisiä jotka tykkää, tykkäähän ne jotkut autojen pakoputkistakin seksuaalisesti.

Ehkei Elias välttämättä solvaa ja hauku kotona Vilmaa. Ohjelmassakaan ei ole haukkunut. Ei vaan puhu asioita joita normaali ihminen puhuisi, eikä osaa rakastaa. Kaikki on kylmää analyysia, pienistä päistä ja leveistä hartioista, ja se on heille todellisuutta. Analysoivat yhdessä ulkonäköä, toinen alistaa sängyssä ja heidän erittäin erikoinen suhteensa on vaan sellainen. Mistä me tiedetään onko Vilmakaan koskaan ollut ns perinteisessä suhteessa ja haluaako edes sellaista? Musta alkaa tuntua että ei halua eikä osaisi olla sellaisessa. Vilman maailmassa ei ole kuin se "jumala Elias" ja Vilma on hyvin omituisen/erilaisen oloinen ihminen myös itse vrt Sonja, joka oli alistettu mutta normaali. Tai vaikka kuka vaan muista sinkkunaisista millä tahansa kaudella. Elias myös on tosi epävarman oloinen itsestään sanoessaan että vaan jumala voi hänet korvata. Kumpikin tossa parissa on epävarmoja, vilma vaan näyttää sen olemalla todella itkijä ja Elias esittää varmaa.

Friends with benefits alkanut: https://m.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201802212200760788_tw.shtml

Vierailija
3105/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värikuvassa Kurhinen, mutta ei kukaan nyk. naisista, eli se uusi, Oonako?

Jos huhut uuden naisen henkilöllisyydestä pitää paikkansa, niin tässä yksi video hänen YouTubestaan. Ei näy sivuprofiilia, mutta mielestäni näyttää melko samalta kun nainen kuvassa Kurhisen kanssa.

Omaan silmääni tuo pelkkä kuva (Kurhinen+nainen) ei näytä kyllä kovin epäilyttävältä, mutta multa on saattanut jotain mennä ohi?

Vierailija
3106/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä edes kiinnostaa koko Elias? Tämä ketju on pilalla näiden Elias-jankutusten takia. Siellä on paljon mielenkiintoisempiakin tyyppejä. Heti kun keskustelu menee täällä vähän mielenkiintoisemmaksi, niin eikö tule nämä pari elämäänsä kyllästynyttä naista jankkaamaan Eliaksesta. Itseäni kiinnostaa normaalit heteroseksuaalit ihmiset, joilla on tuolla jotain toimintaakin. 

Vierailija
3107/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värikuvassa Kurhinen, mutta ei kukaan nyk. naisista, eli se uusi, Oonako?

Jos huhut uuden naisen henkilöllisyydestä pitää paikkansa, niin tässä yksi video hänen YouTubestaan. Ei näy sivuprofiilia, mutta mielestäni näyttää melko samalta kun nainen kuvassa Kurhisen kanssa.

Omaan silmääni tuo pelkkä kuva (Kurhinen+nainen) ei näytä kyllä kovin epäilyttävältä, mutta multa on saattanut jotain mennä ohi?

Minusta taas ei näyttänyt samalla. Siinä sylikuvassa istuva nainen näytti ensinnäkin paljon hoikemmalta. Myöskään sivuprofiili ei ihan täsmännyt. Mutta voi hyvin olla, että kyseessä on sama ihminen.

Vierailija
3108/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnan blogista selviää, että Sammy ja Minna ovat vieläkin yhdessä.

https://www.insinoorinpaivakirja.fi/uncategorized/only-miss-the-sun-whe…

Minna on kyllä bloginsa perusteella jotenkin ihan pihalla. Miettii asioita ihan liian monimutkaisesti. Rakkaus ja vetovoima ei ole ymmärrettävissä matemaattisten vertausten kautta.

Se, mitä Minna sanoi Sammysta, että tämä saa hänet tuntemaan itsensä normaaliksi ja kauniiksi (mitä ei muuten ilmeisesti tunne olevansa), ei kuulosta aidolta rakkaudelta. Varmaan tuntisi itsensä enemmän kauniiksi, kun näkisi rakkauden rakastamansa ja arvostamansa miehen silmistä.

Voiko näin päätellä? Minna on kirjoittanut blogiaan siitä, mitä ajatuksia hänellä on ollut kuvaushetkellä. Tuosta voi sanoa vain, että Minna on tuona hetkenä halunnut jatkaa heidän parisuhdettaan. Valitettavasti kaikki eivät saa haluamaan.

Toisaalta maaliskuussa Minna kirjoitti "Olen kiitollinen Sammylle siitä, että hän usein hoiti kauppareissut, jotta minun ei tarvitse ahdistua marketissa banaani- ja omenahyllyn välillä.". Mennyt muoto osaltaan voi viitata, että he eivät ole yhdessä. Tai sitten ei.

Vierailija
3109/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö teistä muista Sammy ihan Bart Simpsonilta?

Sohvaperunoiden Nellin ja Iidan mielestä Sammy muistutti jotain koiraa. Päätyivät chihuahuaan.

Oon kai jotenkin niuho, kun mulle tuollaisesta ulkonäön haukkumisesta tulee tosi paha mieli. Kukaan ei ulkonäköään valitse ja mun mielestä ihan ihmisten käytöksessä riittää puitavaa tässä sarjassa. Ja kuka kehtaa omalla naamallaan jossain sohvaperunoissa verrata toisen ulkonäköä koiraan? 🙄

Olet niuho.

Jos joku on realityohjelmaan lähtenyt ja ei halua että sohvaperunoissa kevytmielisesti herjataan, ei kannata ehkä lähteä mihinkään realityyn.

Mä en tuossa kommentissa kyllä sanallakaan puhunut kenenkään realityyn lähteneen tunteista tai sen, miten ne kestää arvostelua. Pointti oli se, että mun itseni mielestä tuollainen ulkonäön arvostelu on alhaista ja ihmettelin sitä, että joku kehtaa sitä tehdä vieläpä julkisesti omalla naamallaan.

Minä ihmettelin jo ketjun alkupuolella vallinnutta kaksinaismoralismia, kun esim. Nooran tai muutaman sinkkunaisen ulkonäköä koskevat kommentit alapeukutettiin ja moitittiin, mutta Sammyn ulkonäköä koskevat saivat (ja saavat edelleen) yläpeukkua ja komppauksia.

Kärjistetysti siis Sammysta saa sanoa, että kuka nyt tuon näköistä haluaisi panna, mutta vaikkapa Noorasta ei. Miksi?

Koska ikävä luonne.

Vierailija
3110/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö teistä muista Sammy ihan Bart Simpsonilta?

Sohvaperunoiden Nellin ja Iidan mielestä Sammy muistutti jotain koiraa. Päätyivät chihuahuaan.

Oon kai jotenkin niuho, kun mulle tuollaisesta ulkonäön haukkumisesta tulee tosi paha mieli. Kukaan ei ulkonäköään valitse ja mun mielestä ihan ihmisten käytöksessä riittää puitavaa tässä sarjassa. Ja kuka kehtaa omalla naamallaan jossain sohvaperunoissa verrata toisen ulkonäköä koiraan? 🙄

Olet niuho.

Jos joku on realityohjelmaan lähtenyt ja ei halua että sohvaperunoissa kevytmielisesti herjataan, ei kannata ehkä lähteä mihinkään realityyn.

Mä en tuossa kommentissa kyllä sanallakaan puhunut kenenkään realityyn lähteneen tunteista tai sen, miten ne kestää arvostelua. Pointti oli se, että mun itseni mielestä tuollainen ulkonäön arvostelu on alhaista ja ihmettelin sitä, että joku kehtaa sitä tehdä vieläpä julkisesti omalla naamallaan.

Eiks se oo silloin reiluu kun tekee omalla pärställään?

Vierailija
3111/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelin jo ketjun alkupuolella vallinnutta kaksinaismoralismia, kun esim. Nooran tai muutaman sinkkunaisen ulkonäköä koskevat kommentit alapeukutettiin ja moitittiin, mutta Sammyn ulkonäköä koskevat saivat (ja saavat edelleen) yläpeukkua ja komppauksia.

Kärjistetysti siis Sammysta saa sanoa, että kuka nyt tuon näköistä haluaisi panna, mutta vaikkapa Noorasta ei. Miksi?

Ei ole tullut mieleen, että ne on eri ihmiset jotka on ala/yläpeukuttaneet Nooran ja Sammyn ulkonäön kommentointia? 

Minusta kenen tahansa ulkonäön kommentointi on moukkamaista. Meitä on monenlaisia ja näköisiä, ja hyvä niin. 

Vierailija
3112/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin jo ihmetellyt pitkään, että miksi täällä puhutaan uudesta parista ja Markuksen ja Nooran lähdöstä, kun hyvin näyttivät aina olevan telkkarissa. Mutta vihdoin ne sitten lähtivät!

Taitaa olla melko klassikko jo, että joka vuosi saarelta heivataan kesken kaiken joku pariskunta. Sovitusti tai ei, mutta heivataan kuitenkin.  

Vierailija
3113/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkuille ei makseta mitään, paitsi matkat yms. Varatuille maksetaan palkkiot lisäksi.

Vierailija
3114/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliaksen kommentit Jonnan hedelmällisyydestä olivat hyvin manipuloivat ihmisen käyttäytymistä. Ensiksi ikäänkuin omiin tarpeisiin vedoten hylätään toinen ja loukataan toista ”et olisi _minulle_ sopiva, koska et voi saada lapsia”. Kun toinen on tunnereaktion vallassa, alkaa asioiden kääntäminen. Kyse olikin vain väärinymmärryksestä, Jonna voikin saada lapsia, mutta siinä voi olla haasteita. Elias oli ymmärtänyt väärin, koska Jonna oli selittänyt asian epäselvästi. Syy oli siis Jonnan. Ja asia on tärkeä, koska Elias haluaa itsensä näköisiä lapsia.Lopputulemana kohtaus lähensi heitä ja Elias Jonnan sylissä kysyi ” onks sulla tunteita?” Taitavaa pelaamista. Eliakselle tekis hyvää, että Jonna olis osoittanut täydellistä välinpitämättömyyttä, loppuajaksi. Ihmiset näyttää olevan Eliakselle välineitä ja hänen egonsa jatkeita.

Vierailija
3115/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi Markus oikein yrittää? Ensin kertoo kameralle laveasti, kuinka Nooran tavatessa tuntui, kuin he olisivat tunteneet pitkän aikaa ja kuinka Nooran kanssa on kiva jutella eläimistä ja kuinka hän arvostaa Nooran aitoutta ja rehellisyyttä. Kun Noora lähti, Markus avautui taas kameralle ja nyt oli yhtäkkiä löytynyt uusi yhteys Minnaan ihan yllättäen ja hän on Minnaan ihastunut. Ja still-kuvista päätellen on pian p***ssa Minnaa. 

Ei siinä mitään, viettelemässähän nää on tuolla noita varattuja, mutta voisko sen hoitaa vähän tyylikkäämminkin eikä teeskennellä ihastunutta joka kerta, kun haluaa jotain p***a. 

Ihan kuin se yrittäis esittää jotain unelmien vävymiestä, mutta sanat ja toiminta ei sovi yhteen. 

Vierailija
3116/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliaksen viltillä pyllötyskommentti poistettu.

Elias hajoaa, jos Vilma on Kurhisen kans -kommentit on myös poistettu.

Vierailija
3117/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, puhua voi mitä tahansa mutta teot ne on kun näyttää totuuden.

Vierailija
3118/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettelis, jos Elias pelaa koko pelin niin, että lopulta selittää vain kokeilleensa voiko manipuloida koko tuotantoporukkaa. Hän kun on älyltään niin ylivertainen. Ja Vilmahan uskoo...

Vierailija
3119/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eve itse on blogissaan kirjoittanut näin:

"Vain tietynlaisia materiaaleja käyttämällä saadaan luotua katsojalle tiettyjä mielikuvia ja juonen kehitystä. (...)

Esimerkiksi omalta osaltani tiedän sen, että mun kaikkia ikävöintejä ja itkemisiä Danin perään ei olla eikä tullakaan näyttämään. Sillä saadaan korostettua katsojalle sitä, etten tuolla ois juurikaan ajatellut Dania, vaikka oikeasti olen. Täysin ymmärrettävää myös sen kannalta, että muuten koko ohjelma menisi siihen, kun joku meistä tytöistä itkisi vuoron perään ja ohjelma-aika kun kuitenkin on rajallinen niin…"

Tuo ei edelleenkään poista sitä, että Even ja Danin käyttäytymisessä on iso ero. Eve on pariutunut sinkun kanssa saarella. Dani ei. Danin ikävöinti on näkyvämpää. Even ei.  Sekä sinkkunaiset ja sinkkumiehet ovat huomanneet, että Dani on selvästi vain Even perään. Eve taas ei ole samalla lailla Danin perään, vaan pystyy ja haluaa lähentyä sinkkumiehen kanssa. Eli joo, on voinut Eve puhua ikävästään Dania kohtaan, mutta käytös kuitenkin viestii, että ei samalla tavalla ole kiinni Danissa ja varovainen sen suhteen, miten käyttäytyy ja miten se vaikuttaa Daniin, kuin taas Dani on varovainen sinkkunaisten suhteen, jottei loukkaisi Eveä. 

Nimenomaan, puhua voi mitä tahansa mutta teot ne on kun näyttää totuuden. Epäkunnioittavaa käytöstä Eveltä ”rakastamaansa” ihmistä kohtaan.

Vierailija
3120/7556 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spontaani nauruhörähdys Akin kommentille Extrassa, kun kysyttiin uskovatko parien pysyvän yhdessä:

”[minna ja sammyhan] on kuin kaksi marjaa - peruna ja kaalikääryle”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän