Kaunein omistamasi esine?
Ja miksi juuri se on niin kaunis että se on kaunein?
Kommentit (297)
Tallista löytyy vanha klassikkoauto.
Toinen on todella vanha, kaunis puinen korurasia, jonka sain pikkutyttönä, ollut nyt jo 40 vuotta käytössäni.
Itse valmistamani tiffany-lamppu.
Värilliset, pienet lyijykristallilasit. Oikeat silmäkarkit!
Oiva Toikan vuosikuutio. Tai sitten Sarpanevan 60-luvun harmaansiniset, ohuenohuet juomalasit. Vaikea paattaa.
Kristallikruunun kristallit on aika kauniit.
Miehen visakoivusta tekemä seinäreliefi on myös kaunis esine.
En pysty valitsemaan vain yhtä. Olen esteetikko ja valitsen kaiken kauneuden perusteella, minulta ei taida löytyä mitään rumaa.
Suosikkeja ovat keittiöni astiakaappi, eteisen pöydällä oleva kolikkokippo ja yksi kynttilänjalka.
Kun näen ympäristöni epäsiistinä, niin huomaan miten minulla menee.
Minulla on useitakin kauniita esineitä koska rakastan sellaisia. Joo, ja tiedän että esineisiin ei saisi kiintyä. :) Kaunein (minun silmissäni) on isoäidiltä 80-luvulla perinnöksi saatu kampauspöytä jonka hänen isoveljensä teki häälahjaksi sisarelleen 1930. Toiseksi kaunein on mieheni teettämä vihkisormus jossa on 9 timanttia sekä kelta- että valkokultaa. Tämä sormuksesta mainitseminen saa nyt varmaan alapeukkuja mutta oikeasti se tuli halvemmaksi kuin kultakauppojen mainostamat timanttisormukst, tosin enää en muista hintaa eikä sen ole niin väliäkään.
Isomummon kapioarkku 1900 luvun alkupuolelta
Vierailija kirjoitti:
Oiva Toikan vuosikuutio. Tai sitten Sarpanevan 60-luvun harmaansiniset, ohuenohuet juomalasit. Vaikea paattaa.
Samat :-)
Fissler Original Pro-parsakattila.
Kivi. Luonnon pyöreäksi muotoilema marmorin kimpale.
Pronssinen 30 cm korkea Lenin-rintakuva.
Tota lobostrioa mäkin jäin miettimään.
Mulla kaunein esine on ehkä isovanhemmilta peritty 1900-luvun alkupuolen lipasto. Tai matto.
Taitaako olla 70 tai 80-luvun senkki jonka ihana myyjä möi mulle halvalla. Näin sen torissa ja ihastuin siihen ihan heti. Vieläkin ihailen sitä kun se tuossa lähellä on. En tiedä mikä siinä viehättää.
No jokin vanha esine johon liittyy tunnteita. Mut näin arjen uuvuttamana sanoisin et siivottu keittiö, wc tai kylppäri.
Arabian alkoholilasisarjani, jota olen vaivalla kerännyt. Kokoelma suomalaisten ja ruotsalaisten muotoilijoiden suunnittelemia tuhkakuppeja, joista on vaikea valita vain yhtä.
Maya-toteemi. Sen pienet yksityiskohdat ovat tehty uskomattoman tarkasti ja kauniisti. Mayojen jumalat ovat olleet tärkeitä esi-isilleni ja vaalin? toteemia heitä kunnioittaen.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Mummoltani peritty Tynellin suunnittelema lasimaljakko.Sellainen serpentiinikuvioinen.