Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei osa tajua, ettei aktiivimallissa vastusteta sitä, että joutuisi tekemään jotain

Vierailija
01.02.2018 |

Lue viesti kokonaan ja kahteen kertaan, niin ehkä ymmärrät. En ole työtön, tämäkin pitää aina muistaa mainita, kun osan mielestä jokainen, joka ei vihaa työttömiä, on itse työtön.

Vaan sen järjettömyyttä, eli tukea leikataan vaikka kuinka ahkerasti hakisi. Sekä se, että työn tai koulutuksen pitää olla työkkärin hyväksymää ja siinä on minimipalkkavaatimus.

Jos hoidat sukulaisten vesirokkoon sairastunutta lasta vaikka kuukauden ajan kuudella eurolla tunti, se ei kelpaa, koska palkka on liian pieni. Jos käyt vapaaehtoistyössä siivoamassa joka viikonloppu ilman palkkaa, se ei kelpaa. Jos käyt kansalaisopistossa useallakin kurssilla, se ei kelpaa. Mutta se kelpaa, että menet neljännen kerran CV:n muokkauskurssille, jonka työkkäri on järjestänyt. Tästä on kyse, VERONMAKSAJANA tajuan sen järjettömyyden. Olen itse töissä yksityisellä alalla, jolla on hyvin töitä. Mutta koskaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. En luule itsestäni liikoja, kuten useimmat tekevät.

Kommentit (273)

Vierailija
201/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltis kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801302200707925_pi.shtml

Iltalehti Tiistai 30.1.2018

Kommentti: Ay-liike ei ole huolissaan työttömistä vaan valtansa murenemisesta

Ay-liike haluaa pullistella, koska se pelkää valtansa menettämistä, kirjoittaa Iltalehden Mika Koskinen

Ei ay-liike ole huolissaan työttömistä. Ay-liike on huolissaan vallastaan.

SAK:ta potuttaa, kun hallitus päätti aktiivimallista ilman sen suostumusta. Se pelkää valtansa menettämistä. Siksi se haluaa pullistella.

Ay-liike on työn tarjonnan kartelli. Myyjän kartellissa myyjät sopivat hinnat, ostajan kartellissa ostajat. Suomen työmarkkinoilla kummallakin on vahva asema.

Jos ay-liike olisi aidosti huolissaan työttömistä, se ei rajoittaisi työvoiman tarjontaa, ja siten nostaisi työllistymisen kynnystä pitämällä kynsin hampain kiinni esimerkiksi yleissitovista työehtosopimuksista tai jarruttamalla paikallista sopimista.

Koskisen kirjotuksista nyt ei kannata hirveästi perustaa, se on kokoomuksen oma pikku puudeli. En tajua miten Iltalehti ei puutu noin räikeään asenteellisuuteen kun se sotii kaikkia journalismin eettisiä sääntöjä vastaan.

Vierailija
202/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työtä mutta keksin heti kymmeniä hommia mitä voisi tehdä..

Lähtisin siivoojaksi, niitä haetaan aina. Vois soittaa firmoihin ja kysyä pääsenkö tekemään jotain. Vois lähteä opiskelemaan vaikka mitä!

Päättäjillä tuntuu olevan sama naivistinen olettamus että mihin tahansa voi vain mennä ja ilmoittaa ovella että tulin nyt (töihin/opiskelemaan). Tosielämässä vaan näihin paikkoihin haetaan ja pyritään ja EHKÄ tullaan valituksi tuhansien muiden hakijoiden joukosta. Saitko nykyisen työpaikkasi vain kävelemällä ovesta sisään? Vai äitikö palkkasi?

Ei, ei irronnut kävelemällä mihinkään sisään.

Eikä soitettu kotiin.

Kuitenkin kommentoit että "lähtisit siivoojaksi" ja "vois lähteä opiskelemaan vaikka mitä" eli oletat silti että voi vain mennä kunhan niin päättää. Luuletko että työttömät ei tekisi näin jos se olis mahdollista? Monikaan ei kotona itkisi ja rukoilisi että joku antaisi mahdollisuuden tehdä työtä/opiskella, jos tämä reaalielämässä olisi mahdollista.

No ihan itse sanoit että luulenko että työtä ja opiskelupaikka löytyy hakemalla... Ööö... Luulen.

Löytyy kyllä, mutta vain todella pienelle osalle työttömistä. Ajattelitko että jossain yhtäkkiä auki parisataatuhatta uutta paikkaa?

No jospa nyt täytetään ne ensin.

Vai eikö kannata kun ei kuitenkaan ole kaikille työkkärintäti osoittamassa työtä?

Jos perehtyisit ensin asiaan. Mun haaviin (työpaikkavahdeistani poimin) jäi kymmenen minuutin etsinnällä 19 eri nimikettä provisiopalkkaiselle puhelinmyyjälle. 

Jos vaikka selvyyden vuoksi sovittaisiin, että keskustellaan tässä ketjussa olettamuksella työ=maksetaan palkkaa. Kyllä minäkin voin tarjota työtä vaikka sinulle, en vain pysty palkkaa maksamaan, ei varmaan haitanne?

1. Asiakaspalvelija

2. Asiakaspalvelukoordinaattori

3. Assistentti

4. Asiakaspalveluassistentti

5. Palvelukoordinaattori

6. Projektiassistentti

7. Toimistotyöntekijä

8. Ratkaisumyyjä

9. Asiakasneuvottelija

10. Myyntineuvottelija

11. Asiakaskontaktoija

12. Ajanvaraaja

13. Palveluneuvoja

14. Toimistoassistentti

15. Asiakashankkija

16. Myynnin assistentti

17. Asiakaspalvelukoordinaattori

18. Markkinointiharjoittelija

19. Markkinointiassistentti

Saa jatkaa..

No sitten haet jotain muuta. Tai menet tuollaiseen ja jatkat työttömänä työnhakijana. Sehän saattaa olla että onnistuukin.. Samalla haet jotain muuta.

Huoh, jos sinun mielestäsi työnhakijan tavoite on saavutettu, kun hän löytää työn, josta ei makseta palkkaa, ei ihme, että ymmärrys on mitä on.  Haluaisitko sinä tehdä työsi palkatta?

No tekemisestähän noissa maksetaan..

Sinä haluat rahasi tekemättä mitään. Jos nyt sun rahat on siitä kiinni että sulla on joku puhelinmyyjän työ, niin etkös silloin saa palkkaa tekemättä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei osa tajua sitä, että vastustamalla hallituksen päätöksiä lakolla, tehdään kiusaa ainoastaan työnantajille? Miten se edistää työllistymistä, että yritykset kärsii tappioita? Ei niin yhtään mitenkään.

Miksi SAK sitten masinoi lakon? Heitä harmittaa se, että hallitus ja eduskunta kehtasi säätää lakeja (perustuslain mukaisesti) ilman heidän suostumustaan. Kertoo minusta ihan riittävästi ay-liikkeestä. Eikä asiaa paranna sekään, että heidän suosikkipuolueiden kannatuskaan ei ole kovin korkealla.

Väärin. Kyse ei ole lakien säätämisestä vaan siitä, että hallitus sopi työntekijäosapuolen kanssa, että jos kiky-sopimus tulee, työttömyysturvaan ei kosketa. Pääministerimme oli ihan itse sopimassa asian. Kiky tuli eli työntekijäosapuoli noudatti sopimusta, mutta hallitus ja eduskunta rikkoi oman osansa sopimuksesta. 

Vierailija
204/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm miks työssä käyvät käy töissä jos työttömänä on tosi lepsua ja saa paljon tukia ja aktiivimalli mahdollistaa uuden työn jos sellaisen haluaa?

Mä oisin kyl onnellinen ku pääsisin töihin jonnekkin. Kävin tommosella cv-kurssilla pari vuotta sitten. Siellä oli nainen jolle tuo oli jo varmaa joku 6 kurssi samaa paskaa(entinen kaupan alan työntekijä, ja ei, ei omasta tahdostaan lopettanut töitä) eli ei varmaan kovin tehokkaita nuo kurssit kun ei sitä työtä riitä kaikille.. en ymmärrä miksei ihmiset tajua tätä ja kuvitellaan, että työttömät huvikseen makoilee kotona raapimassa persettä.

Te aktiivimallin puolustajat jotka käytte töissä tehäänkö niin,että vaihetaan päikseen et me tultais töihin ja te saisitte soveltaa tuota ihanaa mallia? Ai eikö? Höh miksei?!

Vierailija
205/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kannattaisi huomata, että työkkäri tukee aika hyvin esimerkiksi 1-2 vuotta kestäviä ammatillisia tutkintoja ja niitä voi opiskella työttömyysetuudella, jos sen katsotaan parantavan työllistymisnäkymiä. En ymmärrä, miksei tätä käytetä enemmän, ei tarvitse mennä kuutta kertaa CV-kurssille vaan voi opiskella jotain oikeasti mielekästä ja toivottavasti myös hyödyllistä.

Niinpä, JOS sen katsotaan parantavan työllistymisnäkymiä. Eipä meikämaisteri ole päässyt opiskelemaan sähköasentajaksi tai hitsaajaksi.  Ei ole katsottu että se edistäisi työllistymistäni. 

Tuntemani maisteri pääsee opiskelemaan lähihoitajaksi, vaikkei se liity aiemmin opiskeltuun mitenkään. Ja on jopa ihan innoissaan :)

Vierailija
206/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtöntä siis rangaistaan sellaisesra, mihin hän ei voi itse vaikuttaa. Onko se oikein? Ei.

Koetko oikeasti että et voi edes vaikuttaa asiaan? Kuka hiton pässi sinut palkkaisi? Se on sinusta itsestäsi kiinni jos et työllisty.

Kurjaa on varmasti kun toisten rahat on loppumassa mutta se ei ole toisten vika. Kyllä me teitä lusmuja ollaan ihan reilusti ruokittu.

Anteeksi nyt vaan, mutta en ole työtön, joku pässi on minut siis palkannut, joten haukkumisesi meni pieleen.

Ei työnhakija voi itse sitä päättää siitä, kenet työnantaja palkkaa, kai sinä sen tajuat. Työnantaja sen päättää. Ja kun jää vaille työ- tai opiskelupaikka aktiivisesta hakemisesta huolimatta, työtöntä rangaistaan. Kyse on työttömyydestä. Se tarkoittaa sitä, että työpaikkoja ei ole riittävästi. Ei niitä synny töitä hakemalla.

Ajattelit siis että työttömiä nyt vaan ei palkata vai?

Miten ihmeessä mun täytyy tehdä jotain että saan palkkaa.

Kumma juttu että jos en työssäni tee työtäni ihan tosi kunnolla niin saan fledut. En voi sanoa että mää nyt oon tämmönen ja teen mitä pystyn ja ei nyt tämä ja tuo kiinnosta, että kyllä mulle pitää maksaa kun olen oma mainio itseni. Ei kiinnosta kouluttautua eikä oppia uutta mutta kyllä mua nyt vaan pitää pitää?

Kuinkahan monella jatkuisi palkan maksu...

”Työttömiä ei nyt vaan ei palkata?...” Mistä luulet, että työttömyys johtuu? Olisikohan sillä, että työpaikkoja on vähemmän kuin työtä tarvitsevia, jotain tekemistä sen kanssa? Vai mistä työttömyydessä in sinun mielestäsi kyse? Mistä se johtuu?

Ja sinä itsekö päätit, että työnantajasi palkkaa juuri sinut? Eiköhän se ollut työnantajasi, et sinä. Valinta olisi voinut kohdistua johonkuhun toiseenkin. Mietipä sitä.

Kyllä mä hain useampaakin työtä.. :D

Johonkin en päässyt ja otin tuon 4h viikko homman, olin hetken sitten ohessa työtön työnhakija ja tein iltahommia tuon päälle.

Ihan oikeasti, herää nyt.

Mihin minun pitäsi herätä?

Niin, sinä, sinä, sinä. Puhut vain itsestäsi ja omasta tilanteestasi. Kyse ei nyt kuitenkaan ole vain sinusta ja sinun tekemisistäsi ja menemisistäsi ja työpaikan ottamisistasi.

Ajattele ihan tosissasi, mitä, jos et olisi kaikesta hakemisestasi huolimatta saanut mitään työtä etkä mitään muutakaan sellaista paikkaa, mitä aktiivimalli edellyttää, ja sinulta olisi sen vuoksi leikattu työttömyyspvärahaa. Miten sen kokisit? Toteaisitko silloinkin, että sinä itse olet noin päättänyt?

Onko toisen ihmisen asemaan vaikea asettua? (Tässä en tarkoita itseäni, en ole työttömänä.) Mitä ilmeisemmin on.

Ja suosittelen tutustumaan aktiivimalliin oikeista tietolähteistä, eikä nettikeskustelujen perusteella ja kuulopuheitten perusteella tehdä virhepäätelmiä.

Vierailija
207/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako tämän porvareitten (riistäjien) äänitorvea enään kukaan täysjärkinen kuunnella saati juttuja lukea..ei. Koskinen joutaa saada potkut.

Vierailija
208/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei osa tajua sitä, että vastustamalla hallituksen päätöksiä lakolla, tehdään kiusaa ainoastaan työnantajille? Miten se edistää työllistymistä, että yritykset kärsii tappioita? Ei niin yhtään mitenkään.

Miksi SAK sitten masinoi lakon? Heitä harmittaa se, että hallitus ja eduskunta kehtasi säätää lakeja (perustuslain mukaisesti) ilman heidän suostumustaan. Kertoo minusta ihan riittävästi ay-liikkeestä. Eikä asiaa paranna sekään, että heidän suosikkipuolueiden kannatuskaan ei ole kovin korkealla.

Väärin. Kyse ei ole lakien säätämisestä vaan siitä, että hallitus sopi työntekijäosapuolen kanssa, että jos kiky-sopimus tulee, työttömyysturvaan ei kosketa. Pääministerimme oli ihan itse sopimassa asian. Kiky tuli eli työntekijäosapuoli noudatti sopimusta, mutta hallitus ja eduskunta rikkoi oman osansa sopimuksesta. 

Niin niin, hienosti sotketaan jo ansiosidonnainen jota maksaa liitot ja valtion maksama korvaus ansiosidonnaisilta tippuneelle pitkäaikaistyöttömälle..

Vierailija
209/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hoitaja tyttö kotona hoitamassa muksuja.. Maksoin sille 10 euroa tunti ja bussiliput päälle.. Tätä työssä käyvä joutuu maksamaan.

Ei työtön vaan tajua.

Tämäkin on jotenkin idioottimainen ajattelutapa, ikään kuin työtön olisi aina koko elämänsä työtön, joku oma ihmislajinsa? Suurin osa työttömistä on joskus ollut töissä ja myös iso osa työssäkävyistä on joskus ollut työttöminä. Ei ole kyse mistään kahdesta eri ihmisryhmästä joilla ei ole mitään käsitystä toistensa elämäntilanteista.

Minä olen ollut 15 vuotta työssä, nyt 1,5 v työttömänä eli pitkäaikaistyötön

No eikös se ole sitten pirun hyvä että sua aktivoidaan, niin saatat saada työtä. Hohhoijaa.

Hohhoijaa vain itsellesi. Miten työtöntä auttaa se, että hän itse aktivoituu? Ei niitä työpaikkoja ole tarjolla yhtään sen enempää. Jos aktivoiminen kohdistuisi työnantajiin, niin aktivointi olisi tosi hyvä juttu. 

Jaa niin että kotoa tultaisiin hakemaan? :D

Öö, ei. Tiedätkö, mitä työnhaussa tapahtuu? 

Joo, tiedän. Työtä vailla oleva ihminen hakee töitä.

Niin. Ja jos vietäisiin ajatus niin pitkälle, että vielä saataisiin työtä, se pelkkä haku ei vielä riitä, vaan jonkun pitää myös tämä ihminen palkata. Eli työtön on tekee jotain + työnantaja on tekee jotain = työpaikka. Tällä hetkellä yhtälö menee niin, että työtön tekee jotain + työnantaja ei tee mitään = ei työpaikkaa. Kun ymmärrät tämän yhtälön, sinun ei tarvitse kysyä, pitääkö työtöntä tulla kotoa hakemaan. 

No sitten haetaan toista työpaikkaa.

Sinulle kuuluisi Nobel-palkinto. Kukaan ei ole tätä vielä aiemmin keksinyt. Tämähän mullistaa koko yhteiskunnan. 

Tää edellä oleva vuoropuhelu on hauska esimerkki siitä minkätasoisten työntekijöiden (niiden palkattujen) kanssa yrittäjät joutuu painimaan, ilkeiden ja pahansuopien, eikä älykkyysosamäärässäkään ole kehumista. Olispa laki erilainen että yrittäjät pääsis noista idiooteista eroon ja vois heti palkata järkevän ihmisen kortistosta tilalle. Meitä päteviä on siellä pilvinpimein ja joskus kun itse käy yrityksissä ja näkee sitä asiakaspalvelun tasoa miettii että miten paljon paremmin sen työn itse tekisi että yritys saisi parempaa mainetta ja tyytyväisempiä asiakkaita. 

t: sivusta kommentoin.

Vierailija
210/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm miks työssä käyvät käy töissä jos työttömänä on tosi lepsua ja saa paljon tukia ja aktiivimalli mahdollistaa uuden työn jos sellaisen haluaa?

Mä oisin kyl onnellinen ku pääsisin töihin jonnekkin. Kävin tommosella cv-kurssilla pari vuotta sitten. Siellä oli nainen jolle tuo oli jo varmaa joku 6 kurssi samaa paskaa(entinen kaupan alan työntekijä, ja ei, ei omasta tahdostaan lopettanut töitä) eli ei varmaan kovin tehokkaita nuo kurssit kun ei sitä työtä riitä kaikille.. en ymmärrä miksei ihmiset tajua tätä ja kuvitellaan, että työttömät huvikseen makoilee kotona raapimassa persettä.

Te aktiivimallin puolustajat jotka käytte töissä tehäänkö niin,että vaihetaan päikseen et me tultais töihin ja te saisitte soveltaa tuota ihanaa mallia? Ai eikö? Höh miksei?!

Siis jos ei kiinnosta nuo osarihommat niin ei taitaisi kiinnostaa mun työt sinua. Eihän nyt kunnianarvoisa työtön voi alentua mihinkään 4h viikko töihin ja sit täytyy vielä itse olla aktiivinen että saa leipää pöytään.

Ei kun kotoa pitää tulla hakemaan ja täysin työpäivä ja 15 euroa tunti töitä ja 2km kotoa työmatka.

Selvä, vaihdetaan. Mä jään pois ja sinä haet mun hommaa. Sopii. Maksatko mun karenssin?

Vierailija
211/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, hienosti sotketaan jo ansiosidonnainen jota maksaa liitot ja valtion maksama korvaus ansiosidonnaisilta tippuneelle pitkäaikaistyöttömälle..

Niin siis ansiosidonnainen on ihan yhtälailla työttömyyspäivärahaa ja aktiivimalli koskee sitä ihan samalla lailla. Pitäisköhän sun vähän selvitellä asioita ennen kuin alat pätemään?

Vierailija
212/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hoitaja tyttö kotona hoitamassa muksuja.. Maksoin sille 10 euroa tunti ja bussiliput päälle.. Tätä työssä käyvä joutuu maksamaan.

Ei työtön vaan tajua.

Tämäkin on jotenkin idioottimainen ajattelutapa, ikään kuin työtön olisi aina koko elämänsä työtön, joku oma ihmislajinsa? Suurin osa työttömistä on joskus ollut töissä ja myös iso osa työssäkävyistä on joskus ollut työttöminä. Ei ole kyse mistään kahdesta eri ihmisryhmästä joilla ei ole mitään käsitystä toistensa elämäntilanteista.

Minä olen ollut 15 vuotta työssä, nyt 1,5 v työttömänä eli pitkäaikaistyötön

No eikös se ole sitten pirun hyvä että sua aktivoidaan, niin saatat saada työtä. Hohhoijaa.

Hohhoijaa vain itsellesi. Miten työtöntä auttaa se, että hän itse aktivoituu? Ei niitä työpaikkoja ole tarjolla yhtään sen enempää. Jos aktivoiminen kohdistuisi työnantajiin, niin aktivointi olisi tosi hyvä juttu. 

Jaa niin että kotoa tultaisiin hakemaan? :D

Öö, ei. Tiedätkö, mitä työnhaussa tapahtuu? 

Joo, tiedän. Työtä vailla oleva ihminen hakee töitä.

Niin. Ja jos vietäisiin ajatus niin pitkälle, että vielä saataisiin työtä, se pelkkä haku ei vielä riitä, vaan jonkun pitää myös tämä ihminen palkata. Eli työtön on tekee jotain + työnantaja on tekee jotain = työpaikka. Tällä hetkellä yhtälö menee niin, että työtön tekee jotain + työnantaja ei tee mitään = ei työpaikkaa. Kun ymmärrät tämän yhtälön, sinun ei tarvitse kysyä, pitääkö työtöntä tulla kotoa hakemaan. 

No sitten haetaan toista työpaikkaa.

Sinulle kuuluisi Nobel-palkinto. Kukaan ei ole tätä vielä aiemmin keksinyt. Tämähän mullistaa koko yhteiskunnan. 

Tää edellä oleva vuoropuhelu on hauska esimerkki siitä minkätasoisten työntekijöiden (niiden palkattujen) kanssa yrittäjät joutuu painimaan, ilkeiden ja pahansuopien, eikä älykkyysosamäärässäkään ole kehumista. Olispa laki erilainen että yrittäjät pääsis noista idiooteista eroon ja vois heti palkata järkevän ihmisen kortistosta tilalle. Meitä päteviä on siellä pilvinpimein ja joskus kun itse käy yrityksissä ja näkee sitä asiakaspalvelun tasoa miettii että miten paljon paremmin sen työn itse tekisi että yritys saisi parempaa mainetta ja tyytyväisempiä asiakkaita. 

t: sivusta kommentoin.

Ei taitaisi työtöntä mikään osa-aikainen myyjän työ kiinnostaa..

Että se siitä.

Työttömyyskortistossahan on kansamme kerma vaan odottamassa että työnantajat noutaa sieltä parempaa työväkeä! :D :D

Vierailija
213/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei ole mikään etu, jonka kanssa sitten möllötellään ja nostetaan palkkaa kitisemällä. Työpaikkaa ei siis voi vain antaa ihmiselle jolla se ei pysy käsissä. Miten kävi kaivoon kannetulle vedelle?

Vierailija
214/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ansiosidonnainen on ihan yhtälailla työttömyyspäivärahaa ja aktiivimalli koskee sitä ihan samalla lailla. Pitäisköhän sun vähän selvitellä asioita ennen kuin alat pätemään?

Eikös ansiosidonnaiset makseta kassasta eikä työkkäristä..

Vierailija
215/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei ole mikään etu, jonka kanssa sitten möllötellään ja nostetaan palkkaa kitisemällä. Työpaikkaa ei siis voi vain antaa ihmiselle jolla se ei pysy käsissä. Miten kävi kaivoon kannetulle vedelle?

Niin, sieltä saa kenkää tai kuten nykypäivään päivitettynä, se 4h/viikko soppari ei paljon muutu..

Vierailija
216/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue viesti kokonaan ja kahteen kertaan, niin ehkä ymmärrät. En ole työtön, tämäkin pitää aina muistaa mainita, kun osan mielestä jokainen, joka ei vihaa työttömiä, on itse työtön.

Vaan sen järjettömyyttä, eli tukea leikataan vaikka kuinka ahkerasti hakisi. Sekä se, että työn tai koulutuksen pitää olla työkkärin hyväksymää ja siinä on minimipalkkavaatimus.

Jos hoidat sukulaisten vesirokkoon sairastunutta lasta vaikka kuukauden ajan kuudella eurolla tunti, se ei kelpaa, koska palkka on liian pieni. Jos käyt vapaaehtoistyössä siivoamassa joka viikonloppu ilman palkkaa, se ei kelpaa. Jos käyt kansalaisopistossa useallakin kurssilla, se ei kelpaa. Mutta se kelpaa, että menet neljännen kerran CV:n muokkauskurssille, jonka työkkäri on järjestänyt. Tästä on kyse, VERONMAKSAJANA tajuan sen järjettömyyden. Olen itse töissä yksityisellä alalla, jolla on hyvin töitä. Mutta koskaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. En luule itsestäni liikoja, kuten useimmat tekevät.

Kaikki asiat elämässä eivät ole mukavia. Ihmistä kun paapotaan liikaa ei elämästä pysty enää ottamaan itse vastuuta. Jonkun muun pitäisi aina olla maksamassa. Jos satut olemaan itse aktiivinen työtön, voi malli ärsyttää sinua - mutta ei haittaa kuitenkaan elämääsi - koska se on helppo täyttää. Sen sijaan malli tuuppaa eteenpäin sitä työttömien suurta joukkoa, joilla ei ole aikomustakaan ajaa omaa asiaansa.

Itse virkamiehenä olisin esitellyt mallin käänteisenä; Heikennysuhkan sijaan olisin tuonut porkkanaksi 5% lisätuen aktiivisuutta osoittaneille työttömille. Mallin hinta olisi ollut yhteiskunnalla täysin sama, sillä inflaatio kasvattaa tukien tarvetta, ja esittelemälläni mallilla tuen perusosaa ei oltaisi nostettu hieman pitempään aikaan.

Osa työttömistä ovat siis sijaiskärsijöitä. Aivan samoin kuin työtätekevät ovat sijaiskärsijöitä työttömistä. Pitää kuitenkin ymmärtää ilmiö; Ennemmin tai myöhemmin muitten rahat on kulutettu ja ollaan jonkun tahon ylläpidon varassa.

p.s. Kansalaisopiston kursseista ei muuten makseta palkkaa töitä tekevillekään. Se on asia mitä teet itsesi kehittämiseksi. Tämä taas voi nostaa markkina-arvoasi. Vastuuta peliin!

Ei makseta, mutta ei myöskään pienennetä töitä tekevän palkkaa, jos käy kansalaisopiston kursseilla. Aktiivimallissahan mikään kansalaisopiston kurssi ei riitä "aktivoinniksi" vaan työttömyyspäivärahaasi pienennetään. Menisitkö itse kansalaisopiston kurssille, jos palkastasi leikattaisiin sen vuoksi lähes 5%?

Kyllä pienennetään jos työajalla käy! Itse käyn vapaa-ajallani kahdellakin kansalaisopiston kurssilla. Mistään en saa mitään kompensaatiota käytetystä ajastani. Rikastan omaa pääomaani ja sijoitan itseeni.

Oikeastiko meidän muiden pitäisi maksaa siitä että työttömät käy "töissä" kansalaisopiston kursseilla? Salli mun nauraa.

Siis täh saako työttömät tukirahaa siitä että käyvät kursseilla? Kyllä meidän työtätekevienkin pitäisi saada sitten yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti!

Vierailija
217/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ansiosidonnaiset makseta kassasta eikä työkkäristä..

Ensinnäkin työkkäri ei maksa kenellekään yhtään mitään vaan kela. Että voit saada ansiosidonnaista, pitää ensin käydä työkkärissä ja sieltä toimittaa lausunto liittoon tai kassaan. Vasta sitten voit saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa.

Ansiosidonnaista saadaksesi ilmoitat työttömyys ajan ihan yhtä lailla kun muutkin työttömät.

Vierailija
218/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siitä päätä liitot että maksetaanko kassasta työttömäksi jääneille millä ehdoilla..

Ei tässä nyt ihan lakkoilla siksi että ollaan huolissaan siitä kuinka pelasi 25 vuotta työttömänä nyt pärjää kun täytyy käydä kursseilla jottei kossurahat vähene..

Vierailija
219/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo..

Ei mulle makseta kuukauden vesirokon hoitamisesta tai ilmaisesta siivoamisesta.

Eikä tarvi maksaa kellekään.

Ei työtön vaan tajua.

Ota lopputili, niin ei tarvi maksella. Itsepähän olet lapsesi hommannut.

Vierailija
220/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asiat elämässä eivät ole mukavia. Ihmistä kun paapotaan liikaa ei elämästä pysty enää ottamaan itse vastuuta. Jonkun muun pitäisi aina olla maksamassa. Jos satut olemaan itse aktiivinen työtön, voi malli ärsyttää sinua - mutta ei haittaa kuitenkaan elämääsi - koska se on helppo täyttää. Sen sijaan malli tuuppaa eteenpäin sitä työttömien suurta joukkoa, joilla ei ole aikomustakaan ajaa omaa asiaansa.

Itse virkamiehenä olisin esitellyt mallin käänteisenä; Heikennysuhkan sijaan olisin tuonut porkkanaksi 5% lisätuen aktiivisuutta osoittaneille työttömille. Mallin hinta olisi ollut yhteiskunnalla täysin sama, sillä inflaatio kasvattaa tukien tarvetta, ja esittelemälläni mallilla tuen perusosaa ei oltaisi nostettu hieman pitempään aikaan.

Osa työttömistä ovat siis sijaiskärsijöitä. Aivan samoin kuin työtätekevät ovat sijaiskärsijöitä työttömistä. Pitää kuitenkin ymmärtää ilmiö; Ennemmin tai myöhemmin muitten rahat on kulutettu ja ollaan jonkun tahon ylläpidon varassa.

p.s. Kansalaisopiston kursseista ei muuten makseta palkkaa töitä tekevillekään. Se on asia mitä teet itsesi kehittämiseksi. Tämä taas voi nostaa markkina-arvoasi. Vastuuta peliin!

Ei makseta, mutta ei myöskään pienennetä töitä tekevän palkkaa, jos käy kansalaisopiston kursseilla. Aktiivimallissahan mikään kansalaisopiston kurssi ei riitä "aktivoinniksi" vaan työttömyyspäivärahaasi pienennetään. Menisitkö itse kansalaisopiston kurssille, jos palkastasi leikattaisiin sen vuoksi lähes 5%?

Kyllä pienennetään jos työajalla käy! Itse käyn vapaa-ajallani kahdellakin kansalaisopiston kurssilla. Mistään en saa mitään kompensaatiota käytetystä ajastani. Rikastan omaa pääomaani ja sijoitan itseeni.

Oikeastiko meidän muiden pitäisi maksaa siitä että työttömät käy "töissä" kansalaisopiston kursseilla? Salli mun nauraa.

Siis täh saako työttömät tukirahaa siitä että käyvät kursseilla? Kyllä meidän työtätekevienkin pitäisi saada sitten yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti!

Voi kuule tuolla on ihan älyttömän hienoja kursseja joille ei edes pääse jos ei ole työtön..

Ja on viimeisen päälle ja aika hyviin aikoihin illasta.