~ ~ ~ ENSKAT viikot 29 + 30 ~ ~ ~
Tässä uusi ketju kahdelle seuraavalle viikolle. Varmaa vielä paljon reissuja joten siksi laitoin 2 viikkoa samaan.
Ja edelliset viikot:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (99)
laitetaanpa samaa tekstiä kuin tuonne tammikuisiin..
jokoshan vihdoin ja viimein täällä vauva-foorumilla ois ongelmat korjaantuneet ja saisin vihdoin ja viimein kirjoitettua tännekin jotain? totta tosiaan, monet kerrat oon täällä käynyt vilkuilemassa ja yrittämässä laittaa meidän kuulumisia, mutta eikös vaan heti oo menny kone jumiin. tähän asti näyttää sujuvan hyvin, mutta saa nähdä päätyykö teksti ikinä sivuille asti. kurjaa tämmönen. :( saa nähdä koska saavat nämä sivut pelittämään?! sori, en nyt jaksa alkaa selaamaan teidän miljoonaa kirjoitusta ja kommentoimaan, joten tästä nyt tulee vaan meidän kuulumiset..
meillä voidaan hyvin. edelleenkään ei liikuta muutaku ympyrää. ei ole poitsu vieläkään tajunnut ala- ja yläkropan yhteispeliä tossa liikkumiseen lähdössä, vaikka halut ois kovat ja muutenki ois jo "kypsä". muutamaan otteeseen on menty myös konttausasentoon, mutta hyvin äkkiä siitä lässähtää taas lattialle. ei vielä istumaankaan ole pyrkinyt, tuettuna istuu kyllä jo aika hienosti. :)
meillä aloiteltiin soseet herran 6kk-synttärinä eli nyt ollaan lähes kolmisen vkoa syöty soseita ja hienosti on ruoka mennyt alas. :) olikin jo havaittavissa, että pojalla oli mielenkiintoa alotella syömään jo muutakin kun tissiä, kun esim. meidän ruokailut kiinnosti tosi kovasti ja meinasi varastaa isin jätskit sun muut käsistä. :D meillä on nyt syöty bataattia, porkkanaa, perunaa, maissia, riisi(jauhoa), possua, nautaa, omenaa ja aprikoosia. lounaaksi menee sellaset n.puoli purkkia liha-kasvissosetta ja välipalaksi sitten n.puoli purkkia hedelmäsosetta. ens vkolla meinaan sitten alotella viljojen testailu eli aamu- ja iltapuurot.
me ollaan aika paljon reissailtu nyt pojan kanssa.. oltiin kaksistaan pari vkoa sitten lapissa ja viime vkonloppuna mies oli meidän mukana kaakkois-suomessa. ens vkolla lähdetään taas poitsun kanssa kaksistaan kohti pohjoista. :) on vielä niin helppo matkustaa tommosen vaavin kanssa, kun ei niin paljon tarvi keksiä tekemistä ja viihdykettä.
mutta nyt voisin alkaa selaamaan teidän tekstejä taaksepäin (jos vaan sivut sen sallivat) ja katsastaa mistä on ollut puhetta.. ehkä tulee mullakin mieleen sitten jotain kommentoitavaa. :)
// mutsiko & sebastian 2.1.08
ps. laitetaanpa vielä lopuksi tämmönen hyvin harvinainen hymykuva poitsusta.. poitsu kyllä on hirvee hymypoika, mutta kameravalon kun näkee niin jää sitä aina tuijotteleen ja joka kuvassa on sitten juuri samanlainen tuijottava katse. :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2b104ccd-57d2-11dd-b12d-…!
Tipu:
Meillä on jo vähän maisteltu hapanmaitotuotteita, lähinnä jogurttia. Pieniä määriä tosin, ei oo mitään vaivoja tullu, joten vois varmaan maitookin kohta kokeilla.
Joo ja tosiaan kohta taapero puolelle. Nyyh. mihinkä mun pikkuvauva katos. Mut toisaalta onhan tässä se hieno puolikin, että on mahtava seurata kehitystä ja yhteiset leikit monipuolistuu.
Hieno kuva Siennasta.
Edwinalle onittelut udesta taidosta.
Heltsy:
Kiia osaa jo harjata tukkaa, wau. Varmaan hienon näköstä. Meillä ei oo viä ees kauheesti mitään harjattavaa.
Mutsiko:
Kiva kuulla että ruoka maistuu. Ihana kuva Sebastianista.
Plääh...taas sataa. En sit viittiny tänäänkään lähtee rämpiin vaunujen kanssa tonne sateeseen, vaikka ite kyllä tekis mieli jo ulkoileen.
Buuffa ja Neea 10,5kk
Taas on muutama päivä vierähtänyt palstailusta. Viikonloppuna tuli tehtyä ostoksia hullun lailla, lähinnä vaatteita piiperölle ja löysin jotain itsellenikin alennusmyynneistä. Mies myös vietti aikaa paljon tytön kanssa, joten sai tehtyä pihahommia ja sillä tavalla tuuletettua vähän päätä. Piiperöllä on tuo ilta-aika ollut kamalaa hulinaa koko ajan, alkaa pikkuhiljaa ottaa vähän koville itsellä. Öitä ei tarvitse valvoa, mutta illat menee kokonaan pinnasängyn vieressä, ja isä ei kelpaa senkään vertaa nukuttamiseen. Eli oma aikaa ei ole juuri ollenkaan tällä hetkellä. Unipussia harkitsen, kaikkea kannattaa kokeilla.. Raskasta on ollut nyt pari viikkoa, mutta ei kai tämä montaa vuotta kestä :) Muuten tyttö on aivan ihanan hyväntuulinen koko ajan.
Onko kenelläkään ollut ongelmia opettaa lasta korvikkeelle? Ja kuinka sitten lopulta onnistuitte? Mulla ei riitä enää rintamaito pumpattavaksi asti, mutta korvike ei mene alas.. Ja se tietysti vaikeuttaa sitä, että jättäisin pitemmäksi aikaa piiperöä hoitoon. Kaikki vinkit otetaan vastaan! Puuron seassa olen yrittänyt ja soseiden, mutta korvikkeen määrä saa olla tooooosi pieni, että piiperö suostuu syömään. Ihan minimaalisia annoksia olen saanut alas. Vähäisiä pakkasessa olevia rintamaitoeriä ei viitsisi tuhlata kokeiluun, jos meneekin sitten hukkaan. Tuttelia ja NANia olen kokeillut, kai niitä on vielä muitakin merkkejä.
Mutta ei meidän elo nyt pelkkää ongelmaa ole :) Päivät sujuu hienosti ja piiperö harjoittelee konttausasentoa. Vielä ei meinaa asennossa kestää, mutta yritys on kova.
Mutsiko: Ihana kuva Sebastianista! Hyvä kuulla, että ruoka maistuu pojulle.
Edwinalla on hienot uudet mitat. Miten olet noita vellejä antanut, illalla ja aamulla vai ihan pitkin päivää? Eikös velleissä ole korviketta seassa? Kyselen varmaan ihan tyhmiä, mutta meillä jäi vellit välistä, kun mentiin suoraan puuroihin. Pohdin, että onko vellit tehty korvikkeeseen? Jos kokeilisinkin niitä. Korvike puuron seassa ei mene ollenkaan, jää puurokin syömättä, vaikka normaalisti tykkää siitä :(
Edwinan yöunet on muutes kadehdittavan ihanan pitkät. Nauti niistä!
Tipulle kiitokset Babycook-vinkistä, tuo laite kuulostaa näppärältä. Toivottavasti Siennan yskä ei pitkity. Ja ihana kuva Siennasta Pariisissa. Kävin vakoilemassa Facebookissakin Siennan kuvia, ihania :) Mäkin laitoin Facebookkiin piiperön kuvia.
Reissukin oli teillä mennyt mukavasti. Mites tuo tuleva Kreikan matka, varaatko siis hotellin erikseen ja lennot Ateenaan?
Yksis: Siellä Mia oppii uusia taitoja kovaa kyytiä. Piiperö viihtyy kanssa vatsallaan, kun on kivoja leluja edessä. Peili on meilläkin tosi jännä juttu, ja sille nauretaan ja jutellaan kovasti.
Heltsy: Kiia kampaa jo tukkaa, varmasti söpö näky. Ja sanoja opetellaan jo kovasti varastoon.
Pia: Olit kirjoitellut mummojen aktiivisuudesta tähän lastenhoitoon jne.. Kuule ihan samoja fiiliksiä on täälläkin :) et tosiaan ole yksin ajatustesi kanssa. Mulla on palanut käämit noin miljardi kertaa mummin juttuja kuunnellessa, melkein pelottaa jättää joskus lasta heille hoitoon, kun tiedä se keksii innoissaan. Herkkuja pitäisi olla tietysti työntämässä suuhun, ja mummi sattaa tulla ottamaan lapsen sylistä ihan tuosta vaan. Välillä ei tilannetajua löydy ollenkaan. Argh. Alkaa ahdistaa, kun ajattelenkin kaikkia juttuja. Jotenkin ärsytyskynnys on tosi matalalla.. Johtuneeko hormoneista vai mistä. Oma äiti ei ole niin paha kuin miehen äiti, tosin omalle äidille on jotenkin helpompi sanoakin suoraan vastaan, kun on niin tuttu.
Ja vauvakuumetta ilmassa, sama vika täällä.. :)
Mama: Voi pee, että tauti tuli nyt mieheen :( Toivottavasti Justus ei sitä saisi. kakkakin on vihdoin Justukselta irronnut, pantattiinpa sitä pitkään! Ja vatkain oli pelottava :) Piiperö kanssa välillä alahuuli väpättäen katsoo mun imurointia, mutta välillä taas yrittää tulla syömään imurin letkua :) Ei oikein osaa päättää, että onko se pelottava vai mukava vekotin.
Susannan Saaga on aloittanut vaellella pitkin asuntoa :) Ja taitaa tytöllä olla myös kenkä"fetissi", hih :D
Hellikille tervetuloa mukaan juttelemaan ja onnittelut likkapötkylästä! Hienoja unia siellä vedellään, wau!
Sara-Maria: Käytiin Ikeassa, mutta toistaiseksi vaan haisteltiin ideoita. Pitää nyt kunnolla miettiä mitä tarvitaan, ettei (taas) tule tehtyä hätiköityjä ostoksia ja kohta on kämppä täynnä turhia laatikoita ja kalusteita. Piiperön tulevaan huoneeseen olisi kyllä kiva hankkia jotain. Kunhan sen saisi ensin raivattua tyhjemmäksi.
Mukavaa Riikan ja Vilnan reissua, taidatte tosin jo olla siellä :)
Buuffalle ja Neealle kanssa vilkutuksia, ja kiitoksia lihanpaistovinkeistä. Olen pohtinut, että pitäisikö kypsentää lihoja itse. Toistaiseksi olen antanut lihasoseet purkista.
Voi räkä. Alkoi sataa, ja piiperö nukkuu ulkona vaunuissa ilman sadesuojaa.. Nyt kiiruusti katsomaan onko vaunut kunnolla sateelta suojassa.
Gaijis ja piiperö 6,5 kk +
Gaiole: olen antanut velliä päivällä desin ja illalla ennen nukkumaanmenoa desin. Välillä pitkin päivääkin vähän vaihtelee,kutenkin niin että vain 2desiä päivässä velliä.
Onko piiperö juonut mitään tuttipullosta aikaisemmin, meillä ei alkuun kelvannut tavalliset tuttipullot, neiti suostui syömään vain tommee tippeen pullosta, kumiosa siinä rinnan mallinen.
nyt neiti heräs pitää mennä
Huh kun te olette ahkeria kirjoittelemaan! Tosi hienoa kyllä että palstalla on vilkasta. Ja kiva kun uusia saadaan mukaan. Deselle ja Hellille oikein lämpimät tervetulotoivotukset molemmille!
Hermione taitaa olla reissussa, mutta laitan kuitenkin Eetulle 10 kk onnittelut jos satut lukemaan!
Gaiole: en osaa antaa muuta vinkkiä korvikkeeseen totutteluun kuin että alkuun olisi hyvä sekoittaa rintamaitoon. Mutta vaikeahan se on sekottaa, jos pumppaamalla ei tule mitään. Kallelle kelpasi korvike kunhan vaan ensin tajusi miten pullosta juodaan. Annoin kyllä puuron joukossa ensin. Kätevää siihen oli muuten tuon korvikejauheen käyttäminen, eli teen puuron veteen ja lisään sitten maitojauhetta. Kalle juokin Tuttelin jauheesta tehtyä maitoa nytkin jatkuvasti. On reissussa kätevää kun ei tarvitse kantaa vettä mukana.
Ainakin Mutsikolla, Tipulla ja Susannalla oli ihania kuvia pienistä. Käsittämätöntä miten nuo voikin olla kuvauksellisia.
Tipulla Siennan yskä oli helpottanut. Kalle oli kanssa sitkeässä yskässä muutaman viikon flunssan jälkeen. Erityisesti yöllä sai yskänpuuskia ja heräsi sitten niihin. Mietin kanssa että milloin pitäisi lääkäriin viedä, mutta kun ei ollut mitään muuta ja yskäkin lähinnä öisin niin en sitten ehtinyt ennenkuin loppui. Yöksi varasin vesipullon sängyn viereen, ja yskän tullessa annoin siitä.
Tuosta veden juomisesta olikin juttua, ja mummojen kommenteista. Mikähän se on, että sitä vettä pitäisi tuon polven ihmisten mielestä antaa? Mulla anoppi myös vänkää ja vänkää että vettä pitää juottaa, eikä millään usko kun sanon että kaikki mitä Kalle juo niin saisi juoda maitona kun sitä menee meillä muutenkin vähän. Muutenkin mulla menee hermo anopin kommenttien kanssa, mitään kehuvaa siitä miten mä hoidan Kallea ei ole koskaan sanonut, kaikki kommentit on arvosteluja. Aina välillä sitä kestää paremmin, välillä pinna kiristyy. Hyväähän tuo tarkoittaa ja huolehtii, mutta kuitenkin...
Heltsy: mahtavaa kun Kiia osaa itse harjata tukkaansa, mahtoi olla suloisen näköistä. Mä odotan kanssa tuota että Kalle alkaisi tietoisesti harjoitteleen sanoja juuri noin osoittelemalla. Kirjoista mä aina kyllä näytän ja sanon mikä mikäkin on, mutta vielä ei ole tullut mitään vastinetta.
Jaahas, Kalle heräilee. Oltiin leikkipuistossa keinumassa (jaksaisi tehdä sitä miten pitkään vaan) ja simahti siitä niin että on nukkunut pitkät unet. Nyt taitaa kuitenkin olla päivällisaika. Heilutukset kaikille!
Bianco ja Kalle 9 kk (tänään)
Jos minäkin nyt sitten vihdoista viimein hyppään mukaan, lukemassa olen kyllä käynyt mutta esittäytyminen on jäänyt. Tuolla lapsettomuus puolella yksiksen, desen ja hellin tavoin viimeisempänä palstaillut sitä ennen kuumeilupuolelle, joten vilkutusta vaan kaikille jotka vielä muistavat.
Eli perheeseemme kuuluu 21.5.2008 syntynyt poika, kolmekymppiset vanhemmat sekä kaksi kissaa ja pääkaupunkiseudulla asustellaan. Syntymämitat poitsulla oli paino 3646g ja pituutta 48cm, viime perjantaina mitat olivat 57cm ja tasan 5kg. Ristiäisetkin jo olivat ja nimeksi tuli Lassi. Kaikki on mennyt ihan hyvin, keltaisuuden takia alussa oli vähän ylimääräistä työtä mutta nyt sekin on jo taakse jäänyttä. Imettämällä mennään ja maito maistuukin pojalle hyvin, päivisin tankkailee 2-3 tunnin välein yöt menevät yleensä yhdellä syötöllä. Mikään kehuttava nukkuja poika ei ole yöllä nukkuu sellaisen 4 tuntia syö ja nukkuu vielä pari kolme tuntia. Päivisin noin tunnin kahden pätkissä nukkuu ja välillä jää unet väliin kun sitterissä roikkuvat lelut ovat niin mielen kiintoisia. Sitterin lisäksi kovasti tykkää hymyilevistä sekä lepertelevistä kasvoista ja vaunuissa on niin kauan kivaa kun ne liikkuvat eli vauhtia saa olla.
Siinä taisi olla pääpiirteet mutta nyt täytyy mennä ruokkimaan pikkumies alkaa äänensävy nimittäin muuttua vaativammaksi. Yritän taas ehtiä lueskelemaan ja tutustumaan että pääsen mukaan kirjoittelemaan.
t. hapö& Lassi 2kk + 1vrk
Kylläpäs tullu taas tekstiä palstalle. Hyvä hyvä! :)
Mistähän sitä sit alottelis, jotenki ihan jäässä...
Sainpas vihdoin ja viimein tänään käytyä omat vaatteet läpi. Paljon tavaraa roskiin ja kirppikselle. Vielä olis kaappeja joita pitäis käydä läpi mut pikku hiljaa...
TIPU ja Sienna palaillu kotiin. Huomasin ku oltiin reissussa et Saagalla meni muutama päivä rauhoittuessa et pääsi taas "kotirytmiin". Eiköhän teilläki kunnon päikkärit yms asetu taas pian uomiinsa.
MAMA Toivottavasti Justus saa nukuttua ny paremmin ku tuska on tullut pois masusta. Harmillista tuommoinen panttailu. Saaga kanssa leipoi yksi päivä mun kanssa. Istui syöttötuolissa vieressä. Pienempänä säikkyi välillä kodinkoneita mut ku muistin kertoa et kohta hurisee ni sit ei ollu moksiskaan..
PIA Mitenköhän se menee noin et miehen äiti on aina se "pahempi"? ;)
Tätä oon miettiny et miks anopin tyyli kaikissa vauvaan liittyvissä saa mun veren kuohahtamaan, siis jo lirkuttelusta lähtien mut kai se on vaan niin erilainen tyyli mikä itellä on. Ja oman äidin tyyli on lähempänä sitä omaa tyyliä. Ollaan anopin kanssa muutenki ni eri tyylisiä. Mun anopista KAIKKI on aivan ihanaa ja mä oon pidättäytyväisempi.
HELTSY Ihana näky varmasti ku Kiia itse kampasi tukkaansa. Meillä Saaga laittaa vielä kamman suuhun.
YKSIS En ny osaa sanoa mitää varmaa vinkkiä mut ehkä pitämällä aina vähän kerrallaan mahallaan ja kokeilla useita kertoja päivässä ni josko tottuisi. Miten Mia jaksaa päätä kannatella, josko johtuis kyllääntyminen osittain siitä että niskat väsyy.. Mut tohonki auttaa vaa harjottelu ja niskan vahvistaminen.
Edwina saanut uuden hienot mitat. Hyvää mummola reissua teille!
MUTSIKO Tervetuloa takaisin jorisemaan! Niin ja ihanat silmät Sebastianilla =)
BUUFFAlle ja Neealle vilkutuksia!
GAIOLE Tuttu tunne toi pinniksen vieressä istuminen, huoh! Toiset illat täällä sujuu ripeemmin mut toiset sit ei. En tiiä mikä tohon auttas, aika kai. Meillä Saaga ku havahtuu hereille (tai avaa silmänsä) ja ei ookaan siinä ni alkaa etsimään ja tietää jo mistä kohtaa pitää pinnan suojaa raottaa et löytää äidin paikan sängystä ja iltasin siinä ku en oo ni sit tulee itku. Vieres pitäs siis olla niin kauan ku on syväs unes.
Mä oon pohtinu tuota samaa korvikkeen kanssa ku ei kelpaa ja minä onneton ku sähkökäyttösen pumpun rikoin (purin yks kerta liian kovakourasesti) ja käsikäyttösellä en saa pumpattua ku tipan. Ootko kokeillu silleen ettet ite ole kotona et joisko "äärimmäisessä hädässä" isältä esim. Meillä Saaga jonku kulauksen juonu isältä ku ite en oo ollu kotosalla.
Tietysti toi kiinteiden antaminen vähä helpottaa et voi ite mennä ku voi niillä kiinteillä pelata lisäaikaa..
BIANCO Pääsettekö te Kallen kanssa pk seudun treffeille?
Häpö tervetuloa kirjoittelemaan ja onnea nyytistä!
S
Heipsan...eipäs taas ole moneen päivään tullut vierailtua täällä. Mitäs kuuluu kaikille?
susanna85: mukava on olla taas näillä palstoilla mukana. Isabellan yöt on vähän tasottuneet..se oli se yks viikko kun oli tosi levotonta, mutta nyt on ollu melko helppo nukuttaa se ihan omaan sänkyyn. Tein niin, että vein sylistä sänkyyn ennen ku nukahti...kolme yötä oli levotonta ja itki, mutta aina vaan vähemmän...nyt ei enään edes itke vaan tietää että isille sanotaan hyvät yöt ja sitte mennään sänkyyn ja pääsee nukkumaan. Nyt on ongelmaksi tullu sitte syöminen..ei meinaa millään syyä mitään uusia juttuja...ei varsinkaan niitä 8kk:n ikäselle tarkotettuja "soseita", kun niissä on jo vähän makua ja palojakin...:( Kauheet taistelut välillä..tänään ei syöny ollenkaan kalaa eikä mitään muutakaan muuta kun puuroa illalla. Ja maitoa. Jospas sekin olis ohimenevä juttu :D
Onpas kyllä suloinen tuo Saaga...ihana kuva. :)
dajm75: miten mummolareissu meni? :) Mitäs teille muuta kuuluu?
butterfly: sulla on pojat syntyneet samana päivänä kun minä :) miten reissu meni ja miten kehitysseuranta? :)
Gaiole: tosiaan niinku aikasemmin jo susannalle selitin, niin aloin tekemään silleen että vien piikulin sänkyyn sen jälkeen kun on tissiä saanut ja ei oo ihan vielä unessa mutta väsy kuitenki..se on auttanut. Nyt on nukkunu öitä tosi hyvin ja eikä se enään se nukutuskaan niin kauaa kestä :D Ei tarvi ku yhen laulun laulaa pariin kertaan ja vähän jutella ja Isabella nukahtaa :)...nyt on tosiaan ongelmana tuo syöminen sitte...toivottavasti on ohimenevä juttu sekin. Kalaa ei syö millään eikä mitään sellasta jossa on vähänkin paloja...:P En oo kokeilllu unipussia.
heltsy: sullekin sama kommentti mitä oli gaiolelle ja susannalle tuosta nukkumisesta...nukkuminen onnistuu ihan ok nyt...vielä on vähän ehkä liian myöhään..kymmeneltä, mutta ehkä se siitä aikastuu :D...näytti olevan meilläki sama kun teillä että kun oppi seisomaan niin sitte tuli levottomaksi unetkin. :) Kiialla on jo niin monta hammastakin...Onnittelut niistä :D Isabellalla on vasta kaksi vielä...ehkä ne sieltä tupsahtaa sitte vauhilla muut...;) mutta onhan Isabella melkeen 2 kk nuorempikin vielä...nyt reilu viikko sitten oppi konttaamaan kunnolla ja sitä pari päivää ennen oppi seisoon tukea vasten...nyt jo sitten kävelee tukea vasten ;)
Paco-82: joko häät on jo pidettu vai onko ne tuloillaan? Onneksi olkoon!! :)
Tipu75: Tervehdystä sinne!!! :) Pitkästä aikaa. Ja onnittelut kihlauksesta!! Menette sitten naimisiin tekin maistraatissa...:) mekin mentiin mieheni kanssa Keniassa maistraatissa naimisiin :D hih...ens vuonna tulee 5 vuotta täyteen. :)Ja Siennakin oppinut vaikka ja mitä uutta!! :) Meillä Isabella myös oppinu nyt parin viikon sisällä tosi paljon kaikenlaista. :) Mm. konttaamaan ja seisomaan ja kävelemään tukea vasten :) ja joitaki sanojaki jo yrittää sanoa mutta ei niistä mitään selvää saa ;) hehe...Voi ja reissuunkin ootte jälleen menossa...vautsi vau...meillä on ollu niin tosi tiukkaa viimeset kuukaudet, että ihan kammotus..mitään ei oo tänä kesänä voitu edes tehdä..kotona oltu vaan...mies ei oo töissä ollenkaan...nyt sitte vielä ei tiietä että jäänkö vanhempainvapaalle ja pääseekö mies töihin vaiko jäiskö se vähäks aikaa kotiin ja mä menisin töihin...ei kyllä huvita mennä töihin vielä. :P :)
Oli näköjään liian pitkä viesti, niin piti pistää kahtia...tässä siis jatkoa...
Bianco: Tervehdystä sullekin ja Kallelle!! :) Meillä tuntuu olevan vähän samaa tällä hetkellä Isabellan kanssa...siis tuo takertumisjuttu...:D On just samoja oireita..välillä auttaa kun isi ottaa ja touhuaa sitte jonku aikaa...niin unohtaa että äippä on paikalla, mutta heti ku tuun lähettyville niin kitinä alkaa :P :)
norpanpoikanen: vilkutuksia sinne, ei ollakaan ennen tavattu. Onnea 7 viikkoselle poitsulle :D. Miten ristiäiset meni? :)
desejo: Teretulemast mukaan ja onneksi olkoon poitsusta!! :)
MamaJaJustus: toivottavasti flunssa on jo hellittänyt ja ettei pikkuiselle sitä tullut!
Pore71: Tervehdystä sullekin!! Miten rimpsailta meni?? :) Kiva nähdä sun kuulumisiakin pitkästä aikaa :) Onpas suloinen Noora kyllä sulla!! :)
Yksis: ootko säki facebook-fani? ;) hehe..niin mäkin, mutta mun mies on vielä enemmän...se istuis vaikka päivät pitkät facebookissa jos en mä jo välillä sitä toppuuttelis :D Oispas mukava vaikka tutustua sielläkin paremmin...:)? Ei näkynyt tuota kuvaa, minkä olit laittanut Miasta...:O
Pia-Maria: sinäkin facebook-fani...:D samma här..heh :) Tsemppiä tietyömetelin kanssa!!
Sara-Maria: Oikein mukavaa reissailua!! :)
hellikki: teretulemast mukaan ja onneksi olkoon tytön tylleröstä :)!!
mutsiko: ihana kuva poitsusta!!! :D
hapö: teretulemast joukkoon ja onnittelut poitsusta!!
Eiköhän tuossa nyt vastauksia jo menneillekin asioille...mitäs nyt sitten on tapahtunut...no ei mitään erikoista...sunnuntaina käytiin hakemassa Simon-poika leiriltä Laukaalta..oli siellä viikon verran ja voi että tykkäsi..ens vuonna sitte uudestaan...samalla käytiin Jyväskylässä äitin miehen äitin luona kyläilemässä...eka kertaa tommonen pitempi automatka Isabellan kanssa..ihan hyvin meni...välillä oli vaan vähän ärsyyntynyt kun piti vaan istuskella..on niin kova halu kontata ja nousta seisomaan ettei malta oikein paikallaan pysyä ;) hehe...eipä olla tosiaan tälle kesälle missään reissussa sitte muuten käyty. Tarkotus olis ehkä tuossa elokuun alkupuolella mennä käymään äitiä moikkaamassa Tukholmassa, mutta saas nähdä. On niin peeaa ettei koskaan mihkään pääse. :P
Voi, Tipun Sienna on niin suloinen kyllä kans. :) Joko sänky on laskettu ihan alas?...meillä piti laskea myös ihan alas kun pari viikkoa sitte alko nouseen seisomaan niin kovasti...ei meinannu tottua kyllä siellä nukkumiseen, mut nyt on jo parempi :)
Nyt on Isabellan päivät sitten joskus niin kärttysiä ettei toista...tänään varsinkin kun tosiaan ei suostunu syömään yhtään mitään ruokaa..maitoa vaan ja iltapuuron...mut toivottavasti näin ei jatku. :) nyt alkaa patterit loppuun näppiksestä..saattaa tulla kirjotusvirheitä...:) ehkä nyt on hyvä lopettaa ja lähteä nukkumaankin...Öitä kaikille!! :) Tässä vielä kuva Isabellasta yks päivä kun käytiin biitsillä :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2b28c35e-5837-11dd-b12d-…!
Muutamat kommentit, katotaan kuin kauan tuo Pätkis jaksaa leikkiä lattialla. On muuten ihan mahdoton liikkuja jo välillä, menee eteenpäin
varsin näppärästi pyörimällä ympäri ja kellonviisarina ja pikkumatkoja ryömii eteen ja taakse. Kunnolla ei kyllä vielä ryömi, mut menee silleen jännästi sivuttain. Nyt on vaarassa leivinuunin tuhkaluukut (onneksi ei vielä saa niitä auki!) ja lehdet alahyllyllä (ne pitää nostaa kohta pois tai ovat muuten entisiä). Tyttö vaan nauraa ja huutaa vastaan "eeee", kun kieltää. Muutenkin tunkee tuolien ja sohvien alle ja sitten huutelee, kun
ei pääse itse pois. Ihanahan tuota on seurata :) Uusin hauska juttu on sellainen virnistys, että nyrpistää nenää ja silmät viiruina nauraa ja tuhisee nenäänsä samalla.
MALAIKA: Kiitos kysymästä, mummolareissu meni hyvin. Matkaa on sellaiset vajaat 200 km suuntaansa, Pätkis nukkui ja hereillä ollessakin jaksoi melko hyvin olla autossa lelujen kanssa. Mummo ja ukki ja kummit ja serkut tietysti oli mukavaa seuraa ja tavattiinpa pitkästä aikaa lapsuudenystäväni
perhekin. Heillä on tasan puoli vuotta vanhempi poika, kuin Pätkis ja kiva oli katsella, kun he yritti kommunikoida keskenään. Mummon kanssa Pätkikselle tuli ihan omat jutut jo ja molemmille tais jäädä ikävä kun pois lähdettiin. Saatiin viettää vähän parisuhdeaikaakin miehen kanssa: käytiin
kesäteatterissa ja grillailtiin. Hienoa, että Isabellan omaan sänkyyn nukutus on lähtenyt sujumaan. Jospa se syöntikin siitä taas sitten, meillä myös
Pätkis vähän temppuilee välillä syönnin kanssa. Joinakin päivinä ei oikein maistu muut kuin maito ja hedelmäsose. Oho, ja vaikka mitä uutta Isabella oppinut, onnea uusista taidoista! Ja toivotaan, että saisitte selvyyttä noihin työ- ym. asioihin.
HAPÖ ja HELLIKKI: Onnea paljon pienokaisista ja tervetuloa palstailemaan! Kiva, että tekin tulitte mukaan.
SUSANNA: Siehän olet ahkerana ollut ja siivoillut kaappeja. Minä tein siivousta odotusaikana, mut en saanut vietyä vaatteita kirppikselle asti vielä (ovat olleet varastossa kasseissa), mut nyt ajattelin tällä viikolla niitä sinne viedä. Pätkiksen pieneksi käyneet vaatteetkin pitäs kyllä käydä läpi jossain vaiheessa, että mitä säilyttää ja mistä luopuis. Saatiin hirveesti 62 cm vaatteita, ei edes kaikkia ehtinyt pitää, joten vaikka joskus tonskaa
alettaisiin yrittämään, niin jotain joutais pois.
Jaahas, nyt pikku vaeltaja kyllästyi, taidetaan pikku hiljaa ruveta lähtemään ekalle päikkärilenkille. Kaikille muille siis isot vilkutukset ja yritän taas tulla jossain välissä kommentoimaan.
Dajm + Pätkis 7,5 kk
Hapölle tervetuloa palstailemaan ja onnea pojasta!
Kiitos kaikille korvikevinkeistä. Piiperö on syönyt pullosta ihan ok aina silloin, kun olen ollut poissa. Tissimaitoa on siitä maiskuttanut menemään, isältään yleensä saanut tuttipulloa. Mulla on kanssa ihan käsiveivimallinen rintapumppu, ja ei siihen heru enää ku pari pisaraa. On muuten hassua, että piiperö saa imuteltua kunnon satsit maitoa mahaansa, mutta pumppaamalla ei irtoa mitään! Kai se on tekniikkalaji sekin :) Susanna, onko tuo sähkökäyttöinen pumppu hyvä? Tässä vaiheessa ei enää viitsi uutta ostaa, mutta jos joskus tonskaa olisi tulossa, niin joutuu ehkä harkitsemaan.
Mutta siis: tänään piiperö söi kunnon satsin puuroa, johon olin laittanut Tuttelin kakkosvaiheen korviketta sekaan! Jesh! Alkuhan se vasta on, mutta jospa tottuisi makuun. Yritin eilen antaa ihan korviketta sellaisenaan pullosta, mutta eipä suostunut avaamaan suutaan. Tietty outo juttu sekin, että äiti oli tyrkyttämässä pulloa. No, aion nyt sekoittaa kaurapuuroon jatkossa tuota korviketta sekä illalla että aamulla, kokeillaan pelkkää korvikemaitoa taas myöhemmin. Aion kuitenkin jatkaa myös imettämistä, eli ei ole mikään hätäpaniikki asian suhteen. Tiedossa olisi vaan pari menoa loppukesästä, että olisi tarkoitus jättää piiperöä hoitoon ehkä yön yli. Siihen mennessä olisi hyvä oppia korviketta juomaan, sillä pakkasessa olevat tisumaidot ei ehkä riitä.
Kiva kuulla myös muiden nukkumishommista. Sama juttu täällä kuin malaikalla, että laitan aina piiperön tissittelyn jälkeen hereillä olevana sänkyyn. Aiemmin se meni hienosti, nukahti viimeistään vartin päästä ja muutaman silittelyn jälkeen. Vaan eipä enää. Sotahuuto alkaa sillä siunaaman hetkellä, kun tyttö koskettaa patjan pohjaa. Mikään ei auta. Laulut jne. saa kaverin vaan pirteämmäksi, samoin juuri mitään kontaktia ei voi ottaa. Pitää vaan kököttää siinä vieressä ja korkeintaan pitää kättä masun päällä ja katsella toiseen suuntaan. Piiperö nimittäin tuijottaa hievahtamatta suoraan silmiin. Jos johonkin lähtee, niin huuto alkaa heti.. Ja väsynyt se kyllä aina on, kaikki merkit on ilmassa ja usein meinaa jo tissille nukahtaakin. Näillä helteillä ei viitsi unipussiin tunkea, mutta jotain on otettava nyt järeämpää asetta käyttöön (heh). Unikoulu jossain muodossa kenties..
Malaikan Isabella on kyllä syötävän söpö :D Ihana biitsikuva! Toivottavasti teillä raha-asiat järkkääntyisi niin, että voisit vielä olla hetkisen Isabellan kanssa kotosalla. Ja onhan sekin ihana juttu, jos sun mies jää sit kotiin, jos sun tarvitsee palata töihin. Ja eiköhän tuo Isabellan syömä"lakko" ole ihan ohimenevä. Pian on semmoinen nälkä, että kaikki uppoaa :)
Veden antamisesta oli kanssa ollut puhetta. Meilläkin mummo kyseli jo ties missä vaiheessa, että miksei anneta piiperölle vettä.. No opetin veden juonnin ennen lentokoneeseen menoamme, mutta eipä me sielläkään vettä tarvittu. Nyt sitten vedenmaistelu on jäänyt kokonaan, eikä piiperö suostu enää edes huuhtomaan suutaan vedellä ruokailun jälkeen! Juomalla ei ole ikinä suostunut edes juomaan. Jos helteitä on, niin olis kiva, että piiperö ottaisi edes pari suullista.
Nyt suihkuun, kun pikkuinen tuhisee ulkona uniaan. Toivottavasti kuuma ilma ei herätä liian aikaisin, tai tiedossa on ärripurripäivä..
Kaikille oikein ihanaa ja aurinkoista keksiviikkoa!
G ja piippis
Tipulle suuren suuret onnittelut kihlautumisen johdosta:) Kiva reissu ollu teillä muutenkin. Tää haluis kans häämatkalle Pariisiin ku on niin ikävä sitä paikkaa. Oltiin lukio aikaan siellä leirikoulussa ja oli niin ihanaa:)
Heltsy: En yhtään tiedä että kuinka kauan tuo kehitysseuranta jatkuu. Luulisin että kouluikään saakka, mutta varmaksi en mene sanomaan. Seuraava on lasketusta ajasta 8kk ikäisenä.
Ihana Kiia ku on ite oppinu harjaa tukkaa:)
Pacolle ihanaa hääpäivää:) Äläkä turhia stressaile vaan nauti ihan täysillä jokaisesta hetkestä!
Norpanpoikanen: Tuuhan kertoilemaan miten ristiäiset meni:) Kiva kuulla että ootte saanu rempankin valmiiks. Varmaan tosi helpottavaa.
Tervetuloa mukaan Desejo, Hapö ja Hellikki:)
Mama: Toi on kyl niin ärsyttävää jos joku meteli herättää vauvan. Meillä on tässä jotain kouluikäsiä poikia rapussa ja ne pitää hirveetä mekkalaa. Sit välillä he käyvät koputtelemassa huvinvuoks tohon oveen et tosi kivaa juu:/ Sit juoksevat karkuun et en ehi mennä sanoo niille mitään. Tollaset ruohonleikkuu jutut ymmärtää ku pakkohan ne tosiaan on joskus hoitaa, mut kummasti sekin vaan ärsyttää.
Pore: Kivasti teillä juodaan vettä. Pojilla vaan valuu suupielestä vesi pois suusta ku yrittää antaa ja sit loppuukin imeminen. Ihana kuva Noorasta:) Meillä kans koirat yrittää nuolla poikien naamaa ja käsiä.
Yksis: Täällä kans ollaan koukussa facebookkiin (noh pikkuhiljaa alkaa uutuuden viehötys kadota mut hauskahan siellä on roikkua) :) Kiva muuten nähdä Miankin kuva!
Odottelija: mä oon kovasti miettiny tota junalla matkustamista että miten mä ikinä selviäisin kaikkine niitten tavaroiden kanssa. Onneks sä sait kantoapua:)
Susanna: Kivasti teillä syödään jo kiinteitä. Mä oon muuten kanssa ihan koukussa Serranon perheeseen. On ihan paras sarja:) Kivasti kertaantuu tuo espanjan kieli ku kattoo sitä (jos vaikka taas syksyllä jaksais alottaa espanjan opinnot...) Kivan hymykuvan olit laittanu Saagasta:)
Pia-Maria: Mulla on maailman ihanin anoppi mut kyllä täytyy myöntää et muakin alko risoo nyt ton viikon aikana muutamat asiat. Mua inhottaa se ku hän ei viiti kuunnella yhtään mun mielipiteitä asioista. Esimerkiksi mummo nukuttaa pojat aina illalla eka syliin vaikka oon sanonu tuhat kertaa et haluun et heidät nukutetaan suoraan sänkyyn. Muutenkaan hän ei vie heitä suurinpiirtein koskaan suoraan nukkumaan ku sanon et nyt pojilla on päikkäriaika. Se ei vissii tajuu et äitinä mä kyllä tiiän et millon mun lapset on väsyneitä. Tsemppiä sulle mummolareissuihin ja pitkää pinnaa:)
ÄitijaEdwina: Ihana et ootte saanu viettää miehen kanssa aikaa kaksistaan. Se tekee kyllä hyvää:)
Mutsiko: Ihana kuva teiän pojasta:) Ja tervetuloa taas jutskailee.
Buuffa: Mä oon kans ollu niin laiska ulkoilee tässä kesällä ku on vaan satanu. Nyt on niin ihanaa ku aurinko taas paistaa:)
Gaiole: Tsemppiä teiän korvikemaisteluihin!
Biancolle ja Kallelle vilkutukset:)
Malaika: Meillä reissu meni tosi hyvin ja kehitusseuranta myös. Aurinko ois vaan saanu näyttäytyä useammin. Mä en saanu sun laittamaa biitsikuvaa auki... Harmi:( Mites teillä on muuten Simonin kanssa sujunut. Muistan ku teillä oli hiukka alkuhankaluuksia. Joko poika on kotiutunut Suomeen? Kiva et hän oli viihtyny leirillä:)
Dajm: Pätkiselläpä on kova meno päällä:)
Noh jos eka nää kommentit ja toiseen viestiin omat kuulumiset...
Terkuin B ja pojat 5 ja puol kk
Eli tosiaan meillä meni Kotkan reissu tosi ihanasti. Köytiin kyläilemässä poikien pikkuserkun kotona ja he kävivät moikkaa meitä, löhöttiin ja juhlittiin mun nimppareita yms. Kehitysseurannassa kaikki oli ok. Laurilla oli hiukka jäykkä oikeanpuoleinen niskalihas ja nyt ollaan sitä venytelty. Hyvin on auttanu ja poika tykkää nyt paljon enemmän olla vatsallaan ku lihas ei kiristä. Sit saatiin Laurille aika ravitsemusterapeutille, koska hänen pituutensa ei ollut noussut tarpeeksi nopeaatahtia. Nyt jo saatiin ohjeeksi että kiinteään ruokaan pitää sekoittaa hieman ruokaäljyä et poika sais energiaa.
Leevillä on joku ihme kausi meneillään et ei viihdy hetkeäkään yksin. Heti alkaa narina jos laittaa sitteriin tai lattialle. Myös yöunet on meillä menny päin seiniä. Lauri herää koko ajan inisemään ja syökin taas 2 kertaa yössä. Leevikin on alkanu syömään yöllä vaikka jo pitkään nukku koko yön. Toisaalta sit me kyllä nukutaa aamulla pidempään että toisaalta ihan hyväkin:)
Jippii perjantaina mennää meripäiville ja saadaa miehen kanssa laatuaikaa kahden. Mennään kattoo Scorpionsin keikka:)
Juu eipä tässä muuta. Pitää mennä pelastamaan tuo mies tuolta ku on ollu niin kauan jo poikien kanssa kolmistaan. Laitan viel yhden kuvan mukaan mummolareissulta:)
-Sama ku äsken-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=70bdff7b-58a9-11dd-b6d2-…!
Ihanaa, kun on vihdoinkin kesä!
Tervetuloa joukkoon Hapö ja Lassi! Muistuttelen täälläkin, että meillä on pääkaupunkiseutulaisten treffipino pystyssä, joten käykäähän kurkistelemassa uutukaisetkin ja tulkaa treffeille!
Malaika: kylläpäs teillä Isabella on ajoissa lähtenyt liikkeelle! Meillä hädin tuskin noustaan seisomaan ja silloinkin aika etukenoisesti. No, se sopii kyllä mulle, ipana ehtii tehdä ihan tarpeeksi tuhoa näinkin. Mietinkin mikä teillä mahtaa olla tilanne, eikös sun mies ollut jossain vaiheessa Tukholmassa töissä? Nyt on siis taas kotona, ymmärsinkö oikein? Jep, sängyn pohja on nyt laskettu alas, kummisetä hoiti homman kun isi ei osannut... Tai siis väitti sen tehneensä mutta laski vain puoliväliin. Nyt voi olla taas levollisin mielin, ettei lapsi putoa sängystä.
Dajm: huvitti sun kuvaus pätkiksen nenännyrpistyksestä ja tuhinasta. Sienna tekee samaa ja työntää vielä ylähuulta eteenpäin, me kutsutaan sitä sen sarvikuonoilmeeksi. Outo mielleyhtymä, mutta kuitenkin.
Gaiole (ja taisi joku muukin) kirjoitteli, ettei lapsi huoli vettä. Meillä on ihan toisin päin, Sienna olisi koko ajan juomassa jos vaan antaisin. Se vesi taitaa olla sivuseikka, oikeasti se vaan tykkää hörppiä nokkamukista ja pullosta (juotan sitä kaupungilla suoraan tavallisesta puolen litran pullosta).
Pääsin tänään kampaajalle kun kaveri oli mukana pitämässä Siennaa. Mun parturireissut on aina tosi pikaisia kun on lyhyt tukka eikä sille tehdä mitään erikoista. Mentiin sitten myös jätskille kaikkien turistien joukkoon Suurkirkon portaille, enpä ole sielläkään aikoihin istuskellut. Sienna oppi siinä samalla konttaamaan portaita ylös... Ihanaa oli istuskella auringossa, mutta eihän siinä tietenkään kovin kauaa voitu olla, kun pelkäsin, että lapsi polttaa käsivartensa. Tylsää, kun tekisi mieli olla ulkona, muttei kuitenkaan varjossa. No, nyt olen tietysti kotona päikkärivahtina. Pitäisi varmaan tehdä jotain järkevää.
Tipu & Sienna 10kk+
GAIOLE Kirjoititkos ny meidän iltatouhuoista. Nimittäin toi sun kirjottama vois olla hyvinki mun kirjottamaa. Tänään pikkasen parempi ilta, sain lähteä huoneesta välillä jopa pois ilman kohtausta.
Hienoa et piiperölle on jo hieman korvikkeen maku maistunut. Varmasti vie oman aikansa että uuteen makuun tottuu. Meillä vesi maistuu todella hyvin. Ja ruualla ahnaasti sitä juoki tuntuu et ihan on kova jano.
Mä oon tykänny tosta sähkökäyttösestä. Oon saanu sillä maidon nouseen ihan rintoihin ja siten ihan kunnon satsin maito kerralla (noin dl, muistaakseni). Tein siis silleen ku illan viimenen imetys on siinä seiskan jälkeen ni sit oon juonu paljon ja joskus 22-23 välillä pumppaillu. Käsikäyttönen on ihan onneton tohon verrattuna.
DAJM Teilläkin on ajankohtaisena alatasojen tyhjäys. Toivottavasti pätkis ei ihan heti osaa aukaista tuhkaluukkuja, voi olla tyttö mustana muuten =)
MALAIKA Toivottavasti Isabellalle alkaisi maistua 8kk ruuat. Varmasti palat aiheuttaa alkuun ihmetystä mutta eiköhän pian ala maistumaan.
BUTTERFLY Mä en oo opiskellu koskaan espanjaa mut aina jaksosta joku sana tarttuu. Katoin niin vauhdilla DVD:ltä 1 ja 2 tuotantokauden et ny pitää vaa odotella 3 tuotantokautta joka julkastaan vasta 30pv...
Toivottavasti Laurille maistuu öljyisempi ruoka et painoasia saadaan kuntoon. Ja Leevin viihdytyskausi menee ohi.
TIPU Kiva et pääsit kampaajalle. Piristää mieltä! Ja sait tilaisuuden mennä ku ei ole vaki kakkos hoitajaa.
Mä kans komppaan Tipua ja muistuttelen PK- SEUDUN ENSKA TREFFEISTÄ.
Tässä vielä linkki:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
S
Oho, ompas tullut paljon tarinaa...
Jotain yritän muistaa. : )
Ensin tervetuloa uusille. Nopeesti tänne pääsee mukaan, mukavaa porukkaa. : )
Sitten jotain ulkomuistista.
TIPU oli varannu ja perunu matkoja. : ) Parempihan se on että saatte mahd. paljon yhteistä aikaa. Ja kampaajalle olit päässy. Ihanaa, se kummasti piristää mieltä ku on tukka hyvin.
GAIOLE mä olen kans yrittäny nyt kahtena päivänä tarjota korviketta, mutta sepä ei maistukkaan. Suu menee tiukasti kiinni tai jos jotain menee niin sylkee pois. Mä kun olen vähän miettiny tota imetyksen lopettamista. En vaan oikein osaa päättää koska sen tekisin. Mutta Nan on ollu nyt testauksessa, seuraavaks jotain muuta merkkiä. Toivottavasti Piiperölle alkais maistua korvike.
BUTTERFLY ompa varmasti ärsyttävää toi poikien oveen koputtelu. Kiva kuulla että teidän pojilla oli seurannassa kaikki hyvin.
PIA Siellä kanssa ollu syömis show mummolassa. Se on vaan niin ärsyttävää!!! Nyt on ollu ihana olla kotona ja Eemil syö ihan ilman temppuiluja. Tsemppiä mummola reissuihin. Vai että vauvakuumetta pukkaa... : ) Juttelin ystävien kanssa joilla on lapset lyhyellä välillä. Toinen jolla eroa 1v10kk sano et eka vuos oli rankka (vanhempi huono nukkuja) mut sit helpotti ja lapsista on seuraaki toisilleen. Ja toinen jolla lapsilla eroa 1v 3vko sano et se oli ollu oikeestaan aika helppoa, isompi ei tajunnu olla mustasukkanen, nukku vielä kunnon päikkärit. Lapsista seuraa toisilleen... Ja sit olivat kumpiki sitä mieltä et kun lapset on lyhyillä väleillä niin sit joskus ovat isoja ja sitten on aikaa itselle, esim. harrastaa tms. eikä niin et yhen saat isoks ja sit taas alkaa alusta. (tosin toisella on nyt kuitenkin vielä iltatähti. : )) Ajattelin vaan kertoa, kun mua nää kommentit helpotti kummasti tekemään päätöksiä. ; ) Mutta kukin tyylillään ja se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.
NORPANPOIKASELLA oli ollu ristiäiset. Miten meni?
Nyt tyhjeni pää totaalisesti ku avauduin Pialle noista tonska jutuista....
Mutta meillä siis vihdoin toimii netti kotona, IHANAA! Mulla onki ollu jo ihan vierotusoireita teistä. : )
Ai niin vielä unipussista, meillä kun on myös ollu yöt aika hulinaa. Mm viime yönä herra heräs noin 2h välein, seiso sängyssä ja rauhottu vasta tissille, otti pari huikkaa ja nukahti. Niin mä sitten tänään menin ja ostin h&m:stä unipussin. No kerran tuo on jo ollu sängyssä polvillaan, ei sentään ihan seisten. Et niin paljon vaikutti. Ainaki nyt ihan tuoreelleen.
Sain muuten iki ihanat 9kg pyykinpesukoneen ja kuivausrummun! Kyllä helpottaa tota pyykkihuoltoa, nytki näillä kosteilla keleillä on ollu pikkusen haasteellista kuivattaa pyykkiä pienissä tiloissa. Ja koneeseen menee niin paljon pyykkiä kerralla et ei ole tosikaan. : )
Nyt nukkumaan, sais edes vähän unta itekki jos tää yö menee samanlaiseks hulinaks ku viime yö...
Odottelija ja Eemil reilu 6,5kk
onpas taas tämäkin ilta....mies ryyppää ja oli taas ilkeenä ja mun syyksi laitto ryypiskelynsä nyt tänään...huoh...välillä tuntuu ettei tätä jaksa...tekis mieli ottaa Isabella ja jättää kaikki tämä "p.a.s.k.a." taakse....sori vuodatus...ottaa vaan nyt niin pattiin...jospa menis nukkumaan kun mies häippäs kerta johonkin...ei tietoa minne :(...ei jaksa....sori valitukset, mutta piti vähän purkaa höyryjä...toivotaan että huomenna parempi päivä...hyviä öitä!! :)
Malaika: Ikävä ilta teillä takana, törkeetä syyttää sinua omasta käytöksestään! Juoko mies usein? Toivottavasti tänään jo parempi päivä.
Odottelija: Onkos siellä jo tehty päätöksiä pikku kakkosen suhteen? Kun sillai Pialle vihjasit... Oi, kuivausrummusta täälläkin haaveillaan, mutta ei ole oikein tilaa.
Butterfly & Susanna opiskelee Espanjaa, hih. Meillä on ollut hyvä Serranon perhe -rytmi: herätään klo 8.30 ja tehdään aamutoimet klo 9.15 mennessä. Sitten leikitään leikkimatolla ja äiti vilkuilee samalla Serranon perhettä. 10.15 Justus menee päikkäreille ja äiti saa katsoa lopun rauhassa. Saa nähdä, miten tänään unta riittää, kun herättiin jo 6.30 ja mentiin päikkäreille 8.00. Varmaan herää just 9.15...
Hyvä että Butterflyn poitsuilla kaikki kehitysseurannassa kunnossa! Ja reissukin oli ollut onnistunut.
Gaiole: Hienoa että korvikepuuro oli maittanut! Miten se muuten on, voiko soseita ja puuroja syövä olla esim. päivän ilman maitoa? Voisit sitten antaa pikkuisen helpommin hoitoon.
Hapö: Hauska tutustua!
Mutsiko: Meillä sama juttu, hymyjä kyllä satelee aina paitsi kuvattaessa : ) On vissiin niin ihmeellinen se kamera, että sitä pitää ihan vakavana tuijotella.
Vilkutukset Buuffalle ja Biancolle (vieläkö oli muita ehtinyt kirjoittaa edellisen viestini jälkeen..)!
Täällä ollaan jo päikkäreillä. Justus nukkui ihanan yön, söi kerran eikä kertaakaan huudellut laittamaan tutia tms. Tosin heräisikin jo 6.30 pirteänä. No, jos yöt menisi aina näin hyvin, voisin ihan mielellään herätä jo 6-7. Oltiin eilen kylässä n. klo 17-20.30, kotimatkalla alkoi jo vähän väsy itkettää. Kotiin tultua vaan pikaisesti yövaippa ja yöpuku, syöttö ja sänkyyn, oli unessa minuutissa. Pelkäsin, että yö menee hulinaksi, mutta kävikin toisin päin : )
Nyt kahvin keittoon ja odottelemaan Serranon perhettä...
M&J
Vitsit, että ärsyttää: ei meinaa saada viestiä taas läpi ei sitten millään.... Grrr....
Jos taas yrittäis jotain raapustella, tällä kertaa Pätkis on sitterissä kuikuilemassa (ei oikein pitkään enää siinä viihdy, kun
pitäs päästä liikkeelle), joten voi olla ettei kovin pitkää juttua tule. Illalla päästäänkin vähän viettämään aikaa miehen kanssa, kun Pätkistä
tulee hoitamaan mummo ja ukki. Saa nähdä miten menee, kun eivät ole ennen Pätkistä nukkumaan laittaneet. Eiköhän se kuitenki ihan hyvin mene. Ja
tullaan kyllä myöhemmällä illalla jo kotiin, et ei se niin vaarallista ole, jos eivät nukkumaan saakaan. Eilen kuulin muuten, että meidän
vaki-neuvolantäti on lähdössä pois. Tylsää! Hän oli kuitenkin miulla koko odotusajan ja useimpina Pätkiksen neuvolakertoinakin.
Tuli muuten mieleen, että missäs SAIKKU on? Etkös sie käynyt jo tänne puolelle ilmoittautumassa? Olis kiva kuulla, miten arki lähtenyt sujumaan
pikkuisen kanssa?
GAIOLE: Kiva, että sait menemään tuttelia puurossa. Itse en osaa neuvoa tuossa ollenkaan, kun meillähän Pätkis on alusta asti saanut lisämaidon
pullosta ja aina on maistunut hyvin sekä tutteli 1 ja 2 että nan 1 ja 2. Mistä olet muuten tarjonnut Piiperölle vettä? Meillä aloitettiin nokkamukista
juomisen harjoittelu melkein samaan aikaan kun kiinteätkin ja Pätkis on ollut tosi kiinnostunut mukista. Hörppisi siitä vettä vaikka kuinka! Ei varmaan
se vesi itsessään kiinnosta, vaan jänskä muki. Nyt on oppinut jo itsekin pitämään kiinni ja kallistamaan. Pitää vaan vahtia, että muistaa kallistaa
poiskin, ettei mene väärään kurkkuun :)
BUTTERFLY: Joo, Pätkiksellä tuntuu olevan tosiaan nyt meno päällä. Jännä miten pääseekin tuolla tyylillä nopeesti kulkemaan, vaikkei kunnolla ryömi
eikä konttaa. Mut niinpä vaan näkyy pääsevän. Kiva, että teillä reissu mennyt hyvin. Ja kehityskin ollut pojilla ok, jospa se öljy auttais
Laurin pituuskasvuun. Ihan kiinnostuksen vuoksi kysyn, että miten Laurin niskalihasta venyttelette? Hauskaa keikkaa teille huomenna!
TIPU: Ai Siennalla sarvikuonoilme? ;) On ne vaan niin hassuja höpönassuja tuossa iässä!
SUSANNA: Joo, alatasot pitää tyhjätä näköjään ja eilen pääsi hivuttautumaan lehtilaatikollekin! Jotenkin puoliksi könysi vieressä olevan sitterin päälle
ja siitä sitten kurotteli. Pitää varmaan kehitellä joku teline seinälle lehdille... onko hyviä ideoita?
ODOTTELIJA: Mitäs, jokos siellä tonskaa ollaan yrittelemässä vai luinko väärin rivien välistä ;) Miulla kans ihan millin verran vauvakuume nostaa
päätään, mut meillähän Pätkis syntyi sektiolla, joten ainakin puoli vuotta odotellaan ja katotaan sitten onko ajankohtaista... Eikä mies taida olla
nyt vielä edes innostunut.Hienoa, että olet saanut pyykkihuollon pelamaan!
MALAIKA: halit sinne... tosi kurjaa tuollainen mieheltäsi. Otahan asia puheeksi, kun höyryt kaikkoaa päästä (mieheltä siis!) ja kerro miltä tuntuu.
Dajm + Pätkis 7,5 kk+
Tultiin neidin kanssa juuri neuvolareissulta. Uusi neuvolatäti on yhtä mukava kuin edellinenkin. Hieman piti neidin vierastaa kun oli taas uusi naama ja paikka. Uudet hienot mitat on nyt 66,5 cm, 7805g ja pipo 41,5cm.
Piikinkin neiti sai, ei tullut edes pientä inahdusta mikä viimeksi tuli.
Ei ole minuun tullut, pelkään piikkejä ihan hirveästi.
Soseiden aloittamista neuvolatäti suositteli kun olen imettämisen lopettanut( tai siis neiti).
Vellejä ollaan jo kuukauden verran syöty.
Peruna-porkkana on ehdoton ykkönen, maissi ei uppoa edes nälkäisenä.
Ensi viikolla lähdetään neidin kanssa Tampereelle mummolaan.
Yksis kyselit neuvoja mahallaan viihtymiseen, meillä neiti tykkää olla mahallaan kun on peili lattialla johon voi kurkistella.
Onnea kaikille joilla on tänään aihetta juhliin, muistelin että heitä olisi muutamia.
Tulipa aika omanapaa mutta mukavaa kesä päivää kaikille
Äiti ja Edwina 5kk zzzzz