Elokuvaohjaaja Lauri Törhönen ahdisteli jatkuvasti opiskelijoita ja näyttelijöitä
Yksi elokuva-alan ahdistelijoista on paljastunut:
https://yle.fi/uutiset/3-10051511
Miten tällaista on siedetty näin pitkään?
Sai jopa jonkun valtionpalkinnon urastaan. Huh!
Kommentit (537)
Kuka tästä kanteli? Oli sovittu, että ollaan hiljaa, ettei Laurin maine mene.
Järkyttävää. Veti sanattomaksi ja oksettaa koko äijä.
No nähty on, tuon naurettavaa omahyväisyyttä pursuavan MIKKI-HIIREN moukkamaisuus..siis ns.pienessä piirissäkin !!
Muistelen että eräs romanikulttuuripersoona, kulkijamustalainen, aiheutti myös kohun hakiessaan nuoria naisia produktioonsa. Seksiehdotuksia.
https://yle.fi/uutiset/3-10051767
En ihan ymmärtänyt kirjoituksen loppupuolelta lausetta: "Ylen jutussa mainitut tapaukset eivät ole rikollisia, mutta niitä voidaan pitää henkilön yhteiskunnallisen roolin ja valta-aseman huomioiden moitittavina."
Siis uutisen mukaanko seksuaalinen häirintä ja ahdistelu ei olekaan rikos.
Eivät olleet tekohetkellä rikollista? Aika harva tajuaa, et selkeäkään seksuaalinen ahdistelu/häirintä ei vielä muutama vuosi ollut rikoslain mukaan rikos - se oli vain huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea sanoa, kumpi on pahempi rikos: seksuaalinen häirintä vai sen paskat elokuvat.
Tämä. Millä ihmeen eväillä ko pervo pääsi oikein proffaksi ja sai jopa kahteen kertaan valtion taidepalkinnon?
Leffat on korkeintaan Visa Mäkisen luomusten tasoa ja kökköydessään herättää lähinnä myötähäpeää. Insiders on todellinen suomalaisen camp-elokuvan klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan näitä setämiehiä oikein onkaan? Joka toinen, jolla on valtaa? Taitaa saunan takaa tila loppua.
Saunan taus ei ole säilytyspaikka, sieltä jatketaan suon reunalle.
Tämä ei varsinaisesti ole uutinen, jo lindenin "kohun" jälkeen aiheesta keskusteltiin laajalti mm. vauva-mammain keskuudessa.
Edelleen minua etoo nää sensaatiohakuiset some- ja lööppilynkkaukset. Vaikka osa "lynkkauskampanjoiden" uhreista varmaan on maineensa omalla käyttäytymisellään ansainnnut niin minusta sivistysvaltiossa tällaiset asiat läpikäydään oikeudessa, ei lehtien palstoilla tai somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen minua etoo nää sensaatiohakuiset some- ja lööppilynkkaukset. Vaikka osa "lynkkauskampanjoiden" uhreista varmaan on maineensa omalla käyttäytymisellään ansainnnut niin minusta sivistysvaltiossa tällaiset asiat läpikäydään oikeudessa, ei lehtien palstoilla tai somessa.
Jos joku on noin selkeän röyhkeästi käyttänyt asemaansa hyväkseen ja häirinnyt kymmeniä naisia seksuaalisesti, niin mikä on sinun ja kaltaistesi motiivi lakaista ne teot maton alle. Lauri itsekö se siellä yrittää tehdä mustasta valkoista?
Edellinen kirjoittaja ei sanallakaan maininnut Törhöstä. Onko ymmärryksessäsi jotain vikaa?
Metsäketo-casessakin oli kyse siitä, että Tomi sanoi pahasti baarissa.
Teidän mielensäpahoittajien määrä on hälyttävän suuri. Miksi uhriudut toisten naisten puolesta?
Tietämättä mistään oikeita faktoja tai muutenkaan mistään mitään ?
Uhriutua? Naisten pitäisi sietää miesten huonoakäytöstä? Jos on eri mieltä niin heti syytetään uhriutujaksi. Vielä puuttuu Kateuskortti, pojat ovat poikia ja naiset itse halusivat sitä. Naisten syyllistäminen miesten käytöksestä....
Vierailija kirjoitti:
Yksi elokuva-alan ahdistelijoista on paljastunut:
https://yle.fi/uutiset/3-10051511
Miten tällaista on siedetty näin pitkään?
Sai jopa jonkun valtionpalkinnon urastaan. Huh!
Nämähän on vasta syytteitä, kuka ei ole vielä todistanut että ne pitävät paikkansa. Ja ei en puolustele, mutta Suomessa olet syytön kunnes toisin todistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on noin selkeän röyhkeästi käyttänyt asemaansa hyväkseen ja häirinnyt kymmeniä naisia seksuaalisesti, niin mikä on sinun ja kaltaistesi motiivi lakaista ne teot maton alle. Lauri itsekö se siellä yrittää tehdä mustasta valkoista?
Edellinen kirjoittaja ei sanallakaan maininnut Törhöstä. Onko ymmärryksessäsi jotain vikaa?
Teidän mielensäpahoittajien määrä on hälyttävän suuri. Miksi uhriudut toisten naisten puolesta?
Uhriutua? Naisten pitäisi sietää miesten huonoakäytöstä? Jos on eri mieltä niin heti syytetään uhriutujaksi. Vielä puuttuu Kateuskortti, pojat ovat poikia ja naiset itse halusivat sitä. Naisten syyllistäminen miesten käytöksestä....
Mihin tämä märinäsi vaikuttaa? Ei mihinkään. Vanhimmat Törhös-tapuksetkin ovat 40 vuotta vanhoja.
Todisteita tiskiin ja sitten niitä rikosilmoituksia tekemään.
Av-palsta , netti tai some ei ole tuomio-istuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä märinäsi vaikuttaa? Ei mihinkään. Vanhimmat Törhös-tapuksetkin ovat 40 vuotta vanhoja.
Todisteita tiskiin ja sitten niitä rikosilmoituksia tekemään.
Av-palsta , netti tai some ei ole tuomio-istuin.
Rikosilmoitus? Siihen aikaan se ei ollut rikos. Mitäs jos palaisit takaisin sinne hommafoorumille. Sovit paremmin heidän joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on näin tehnyt ja se on kiistattomasti todistettu oikeusjärjestelmän toimesta niin minulla ei ole mitään syytä lakaista tekoja maton alle. Ja ei, en ole Lauri.
Vierailija kirjoitti:
No aikanaan olisi jo pitänyt nostaa asioita esiin, jos kerran on tapahtunut niin pahoin ja niiiin monelle! Hiljaa oltiin vaan. Herää epäilys, kun tänä päivänä yhtäkkiä 20 naista alkaa huutaa, että heillä on tämä ongelma. Voi pyhä sylvi... tämä kuulostaa kyllä me too -kampanjan aikaansaamalta joukkoharhaisuudelta. Vanhentunutta asiaa.
En ymmärrä tätä kommenttia. Koko kampanjan yksi oleellinen pointti on nimenomaan se että miksi oltiin niin kauan hiljaa, ja ollaan vieläkin. Miten on syntynyt semmoinen kulttuuri, että ei uskalleta kertoa näistä kokemuksista? Ei todellakaan ole liian myöhäistä puhua, vaikka kuinka vanhoista asioista.
moguli kirjoitti:
Tutkitaas asia nyt ensin ennen kuin lynkataan. Naiset ne aina alkavat raivota joukolla jonkun huhun perusteella. Sitä paitsi eihän toi jätkä ole edes ahdistellut teitä. Mulle on ainakin ihan sama, kunhan ei mua ahdistele kukaan. Pitää olla kiveksiä ilmoittaa poliisille jos on ahdisteltu. Naiset vaan ovat niin tyhmiä, että menevät ekana someen ulisemaan. Hankkikaa ahdistelijalle laillinen tuomio.
Huom. Kun minua ahdisteltiin niin se ei ollut siihen aikaan rikollista. Seksuaalinen ahdistelu tuli rikoslakiin vasta 2014. Sitä ennen vastaavanlaisia tekoja on tutkittu lähinnä kunnianloukkauksina. Syytäjä ei ottanut juttua edes käsittelyyn, koska tissien kouriminen ei ollut kunnianloukkaus vaikka läsnä oli todistajia. Kourijalle ilmoitin että jos vielä koskee niin vedän kyseistä henkilöä turpiin.
Hyvä kun nimi julkaistiin.