Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!
Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.
Kommentit (241)
Ootko niitä selkäänpuukottaja työkavereita?
Katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin.
En ottanut kantaa. Nyt tuli mieleen koko juttu kun muuten karttaa selasin ja mittasin matkan ja kerroin asian teille.
Herranjumala että ihmiset osaa olla itsekkäitä.
Mulle nyt olis itsestään selvää että tarjoutuisin hakemaan lähialueelta vaikka kaikki halukkaat jotka kyytiin mahtuu vaikka tulis 15km koukku.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Onneks suomalaisista kukaan ei tarvii ikinä itse apua.
No, jos se kuskaa vaikka lapsia hoitoon ja kouluun ja sittenkö vielä pitäis työkaveriakin haeskella? En hakis minäkään.
Vierailija kirjoitti:
No, jos se kuskaa vaikka lapsia hoitoon ja kouluun ja sittenkö vielä pitäis työkaveriakin haeskella? En hakis minäkään.
Ei vaan mitään tällaista ns. kunnon syytä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään ns. kunnon syytä. Riittää että auton omistaja sanoo ei. Taksi kulkee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin.
En ottanut kantaa. Nyt tuli mieleen koko juttu kun muuten karttaa selasin ja mittasin matkan ja kerroin asian teille.
Kerro nyt vielä ne tekosyytkin. Sillä voi oikeesti olla auto jo täynnä tai ehkä hän yöpyy muualla kun kotonaan.
Minä otan kaksi työkaveria perjantaina kimppakyytiin. Toinen heistä tulee kävellen meille aamulla ja toinen otetaan mukaan matkan varrella olevalta bussipysäkiltä, jonne hän kotoaan kävelee. Kumpikaan ei edes ehdottanut, että tulisin heitä kotiovelta hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin.
Kerro nyt vielä ne tekosyytkin. Sillä voi oikeesti olla auto jo täynnä tai ehkä hän yöpyy muualla kun kotonaan.
No ei ollut mitään tuollaista syytä taustalla. Ei vain halunnut (ja siitä kyllä herää kysymyksiä että miksei)...
Jaha. No nytpä tiedetään, mitä ap supisee selän takana kahvihuoneessa.
En kyllä kehtaisi kieltäytyä noin pienestä koukkauksesta, etenkin kun selvä poikkeustapaus kyseessä.
Eikä ole kyse "lokkeilusta" vaan tavallisesta toisen auttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo tosissas. Mikähän kelpaisi kunnon syyksi?
Haet sen itse omalla autollasi töihin ja annat kusipäälle yyteessä kenkää.
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut mitään tuollaista syytä taustalla. Ei vain halunnut (ja siitä kyllä herää kysymyksiä että miksei)...
Ei sitä tarvitse miettiä, miksei hän halunnut. Hän ei halunnut, se tieto riittää ja kyydin tarvitsija etsii sitten toiset keinot päästäkseen töihin.
Ei siihen mitään tekosyitä tarvita. Ei auton omistavalla ole oletusarvoisesti mitään velvoitetta kuskailla muita.
Mä en enää koskaan kuskaa noita pummaajia. Yhden kerran kun ottaa kyytiin, niin aina ollaan vinkumassa kyytiä eikä yleensä kukaan halua maksaa mitään.
Mä oon ostanut auton siksi, että on kiva kulkea itsenäisesti oman aikataulun mukaan, enkä siksi, että olisin joku bussikuski. Jokainen voi ostaa itselleen oman auton.
Se vaan on niin hauskaa kun autottomat ei kuulemma tarvitse autoa mihinkään kun hyvin pärjää ilmankin. Pärjätkää sitten!
Itse en ottaisi siinä tapauksessa kyytiin, jos epäilisin, että henkilö on näitä jotka alkavat sitten alituiseen vinkua kyytiä (ilmaiseksi), kun "se on niin pikku mutka".
Maksusta puhuttiin mutta neuvotteluvaiheeseen ei päästy kun vastaus oli kertakaikkinen ei.