Kenen mies ei käytä turvavyötä?
Kommentit (26)
Jokainen kyydissäni oleva pistää turvavyöt tai auto ei liiku senttiäkään. Tästä olen joskus sanonut kyydittäville ja kertasanominen on riittänyt.
Yksi kännikuskattava hyppäsi 20 km/h liikkuvasta autosta ulos sen takia. Pysähdyin katsomaan, että hän pääsi takaisin jaloilleen ja toivotin hyvää illanjatkoa keskenään, ja vein muun seurueen luvattuun paikkaan.
Mun mies ei pidä. Oon yrittänyt sanoa, mutta ei se usko. On omasta mielestään "hyvä" kuski. Just joo!
En ole törmännyt noin tyhmiin miehiin ja autotkin ovat yleensä niin uusia että meteloivät jos vyö unohtuu.
Mun auto ei liiku metriäkään ennen kuin matkustajat ovat vöissä enkä mene turvavyötä käyttämättömän idioottikuskin kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvavöihin on moni kuollut.
Siis tilanteessa jossa auto on mennyt ihan paskaksi.
Muuten ei turvavyö ole tappanut ketään, ikinä, missään.
Tulee ehkä yllätyksenä mutta se turvavyö voi aiheuttaa kuolettavat vammat rintakehään.
Kyllä se rattikin aiheuttaa kuolettavat vammat rintakehään jos turvavyötä ei käytä. Turvavyö vähentää riskejä moninkerroin vähemmän kuin aiheuttaa uusia riskejä (toki turvavyön käytöstä tulee sellaisia riskejä mitä turvavyön käyttämättömyydestä ei tule, mutta niiden todennäköisyys on äärettömän paljon pienempi kuin niiden riskien mitä se poistaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvavöihin on moni kuollut.
Siis tilanteessa jossa auto on mennyt ihan paskaksi.
Muuten ei turvavyö ole tappanut ketään, ikinä, missään.
Tulee ehkä yllätyksenä mutta se turvavyö voi aiheuttaa kuolettavat vammat rintakehään.
Kyllä se rattikin aiheuttaa kuolettavat vammat rintakehään jos turvavyötä ei käytä. Turvavyö vähentää riskejä moninkerroin vähemmän kuin aiheuttaa uusia riskejä (toki turvavyön käytöstä tulee sellaisia riskejä mitä turvavyön käyttämättömyydestä ei tule, mutta niiden todennäköisyys on äärettömän paljon pienempi kuin niiden riskien mitä se poistaa).
*Enemmän siis
Tottakai turvavyöstä on enemmän hyötyä kuin haittaa, yli puolet liikenteessä kuolleista autoilijoista ei käyttänyt turvavyötä. Mutta turvavyö, varsinkin väärinkäytettynä, voi silti aiheuttaa vammoja jotka johtavat kuolemaan. Kaikki eivät aja 2018 vuoden volvolla jossa on kaikki olemassaolevat ja vielä kehittämättömät turvavarusteet.