Liian tyhmä opiskelemaan.
Olen liian tyhmä opiskelemaan ja siksi en saa työpaikkaa. En sano tätä ääneen, koska ihmiset luulisivat, etten osaa hoitaa lapsianikaan. Saa kysyä.
Kommentit (52)
Tietenkään et voi hoitaa lapsia, jos et pysty edes opiskelemaan. Aikuinen on opiskellut itselleen korkeakoulututkinnon ja toimii ammatissa.
Tiedostat kuitenkin oman tyhmyytesi - mikä on jo sinänsä hyvin viisasta. Hyvä itsetuntemus on perusta menestykselle. Ehkä sinullakin on siis toivoa tässä maailmassa.
Oletko varma, ettet vähättele itseäsi?
Ettet olisi vain heikko itsetuntoinen... Ja ehkä hieman laiskakin. Niin mäkin oon uskotellut itelleni, että oon tyhmä ja en pysty opiskelee. Ihan hyvin oon amk:ssa kuitenkin pärjänny, jota on nyt kaks vuotta takana. Enemmän haastetta tuottaa se, että viitsii tehdä asioita ja välillä huonot numerot johtuvat siitä, että en vaan jaksa lukee tarpeeksi joka tenttiin.
Mikä olisi keskiarvosi koulussa?
Ovatko lapsesi onnellisia?
Onhan niitä erilaisia ammatteja, joissakin tyhmyys haittaa enemmän kuin toisissa.
Olen itsekin liian "tyhmä" opiskelemaan. Mutta ei se ole vaan ÄO mikä ratkaisee, vaan pitäisi olla kohtuullinen muisti, keskittymiskyky, itsekuri, sosiaalinen pelottomuus ym. ominaisuuksia, joita opiskelumaailmassa tarvitaan. Monelle ne on itsestäänselvyyksiä, joten tarvii miettiä vain mikä itseä kiinnostaisi ja mihin äly riittäisi. Tuntuu että mulla on miljoona asiaa asiaa vaikeuttamassa.
Ei tuo pidäpaikkansa. Kukaan muuten terve ihminen ei ole liian tyhmä opiskelemaan. Kysymys on enemmänkin motivaatiosta ja todellisesta mahdollisuudesta tehdä töitä opiskelun eteen. Esim jos elämä perheessä on pelkkää helvettiä ei lapsille jää juurikaan energiaa kouluun.
Oppiminen perustuu aina aikaisemmin opitulle. Jos sinulta on mennyt esim. peruskoulu huonosti, niin takamatkaa muihin on niin paljon että saatat tuntea itsesi tyhmäksi.
Opiskelu kannattaa aina vaikka vain omaksi huviksi. Ensin peruskoulun oppimäärä huolella. Sitten lukio kelvollisesti jne...
Ei se koulutuskaan tuo sitten sitä työpaikkaa. Pitää kouluttautua alalle jossa on töitä.
Mitä tarkoittaa liian tyhmä opiskeluun? Etkö pääse edes amikseen?
Voisitko opiskella oppisopimuskoulutuksessa alaa, josta olisit kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään et voi hoitaa lapsia, jos et pysty edes opiskelemaan. Aikuinen on opiskellut itselleen korkeakoulututkinnon ja toimii ammatissa.
Lastenhoito sujuu luonnostaan. Olen aina halunnut lapsia ja hyvin heistä huolehtinut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa liian tyhmä opiskeluun? Etkö pääse edes amikseen?
Olen ollut amiksessa, mutta en pärjännyt matikassa, masennuin ja lopetin koulun.
ehdotus kirjoitti:
Voisitko opiskella oppisopimuskoulutuksessa alaa, josta olisit kiinnostunut?
Ei huono vaihtoehto ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedostat kuitenkin oman tyhmyytesi - mikä on jo sinänsä hyvin viisasta. Hyvä itsetuntemus on perusta menestykselle. Ehkä sinullakin on siis toivoa tässä maailmassa.
Aina olen sen tiedostanut ja se on varmasti suurin syy isoihin ongelmiini menneisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito sujuu luonnostaan. Olen aina halunnut lapsia ja hyvin heistä huolehtinut.
Opiskele lastentarhanopettajaksi tai lasten ja nuorten kasvatukseen suuntautuneeksi lähihoitajaksi? Tai ala perhepäivähoitajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet yrittänyt opiskella?
Ns. Helppoja aloja joissa ei luulisi tarvitsevan aivoja. Aina on matikka mättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettet vähättele itseäsi?
Olen
Vierailija kirjoitti:
Ettet olisi vain heikko itsetuntoinen... Ja ehkä hieman laiskakin. Niin mäkin oon uskotellut itelleni, että oon tyhmä ja en pysty opiskelee. Ihan hyvin oon amk:ssa kuitenkin pärjänny, jota on nyt kaks vuotta takana. Enemmän haastetta tuottaa se, että viitsii tehdä asioita ja välillä huonot numerot johtuvat siitä, että en vaan jaksa lukee tarpeeksi joka tenttiin.
Heikko itsetuntoni johtuu suurimmaksi osaksi tyhmyydestäni. Mulla on lapsesta asti ollut myös poikkeuksellisen huono muisti, erityisesti numeromuisti. Olen paljon miettinyt asiaa ja olen 98% varma, että minulla on diagnosoinaton ADD.
Kaikilla on oikeus lisääntyä suomen lain mukaan.
Näin helppoa se on:1. menet Tinderiin..kirjoita b: nainen haluaa yhdyntää
2 swaippaat oikealle
3. annat panna.
4. toistetaan tarvittaessa
9 kk päästä mahaa kouristaa ja vaaveli tupsahtaa lattialle----
..se rakastaa sinua ja pitää sinua älykkäänä ja kauniina
GO FOR IT!
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi keskiarvosi koulussa?
Ovatko lapsesi onnellisia?
Onhan niitä erilaisia ammatteja, joissakin tyhmyys haittaa enemmän kuin toisissa.
Olen itsekin liian "tyhmä" opiskelemaan. Mutta ei se ole vaan ÄO mikä ratkaisee, vaan pitäisi olla kohtuullinen muisti, keskittymiskyky, itsekuri, sosiaalinen pelottomuus ym. ominaisuuksia, joita opiskelumaailmassa tarvitaan. Monelle ne on itsestäänselvyyksiä, joten tarvii miettiä vain mikä itseä kiinnostaisi ja mihin äly riittäisi. Tuntuu että mulla on miljoona asiaa asiaa vaikeuttamassa.
Päättötoikkarin KA oli 8, mutta kaikki lukuaineet oli mukautettuja.
Lapset on onnellisia.
Niin, ennen oli esim. tehdastoitä joihin ei tarvinut opiskella, niissä ei tarvinut paljon päätään vaivata.
Oon niin samaa mieltä. Mulla on ensinnäkin älyttömän suuri kynnys uskaltaa edes hakea opiskelu tai työpaikkaa, kun en ole koskaan töissä ollut ja opiskelusta niin huonoja kokemuksia. Varmasti huono itsetunto vaikuttaa myös.
UP