Aivan käsittämätöntä mikä voima auringolla on mielialaan
Heräsin yhdeksän aikaan. Aurinko paistoi ja koko olohuone-keittiö oli kirkas. Päätin että tänään menen ulos kävelylle. Niin tein. Kotona iski siivousvimma, siivosin kämpän kauttaaltaan. Päätin lähteä kierrätyskeskukseen etsimään uutta ruokapöytää, löysin sellaisen. Energiaa riitti myös ruokapöydän tuolien maalaamiseen. Minulla on ollut joulukuun alusta asti kirppikseltä ostetut tuolit odottamassa maalausta. En ole vain saanut aikaiseksi maalata. Oli niin hyvä olo kaikesta mitä olin saanut tehtyä että päätin palkita itseäni kukilla. Kävin ostamassa tulppaaneja. Nyt vain istun sohvalla ja katselen raikasta asuntoani. Tuli ihanan keväinen olo.
Kommentit (6)
Sitä se neurologia on. Suprakiasmaattinen tumake heräilee kun saa silmien kanssa sopivaa ärsykettä ja solukellot alkavat synkronoitua. Tämähän ei tietysti pillerikauppiaille sovi, koska on väärin parantua valoa katselemalla.
Olen kateellinen. Sain juuri vaatteet päälle ja verhot avattua, tosin olenkin viettänyt pari päivää pimeässä yöpaita päällä, eli sikäli hyvä. On niin paljon kaikkea mitä pitäisi jaksaa, mutta ei vaan saa aikaiseksi.
Juuri näin. Siksi lennän monta kertaa vuodessa Espanjaan tankkaamaan aurinkoa, jotta jaksaa taas jonkun viikon pimeässä pohjolassa.
Ai, mua se vaan masentaa entistä enemmän.
Niin on, mutta negatiivinen vaikutus.
Aurinko kyllä pimeän talven jälkeen antaa mullekin kivan piristyksen. Mutta kun mennään kevättä eteenpäin, liika valoisuus alkaakin ahdistaa.
Pimeällä otan d-vitamiinia, mutta ei se kyllä samaa tee kuin auringonvalo.