Toinen lapsi luomusti?
Heippa!
Olisiko kokemusta asiasta eka lapsi IVF:llä ja toinen luomusti?
Meidän IVF-tyttömme on nyt 1v 2kk vanha. IVF-hoidon syynä oli endometrioosi, joka kiireellisen sektion yhteydessä todettiin arpeutuneeksi ja sinänsä ainakin toistaiseksi parantuneeksi, ei-aktiviiseksi. Kuukautiset ikävä kyllä alkoivat jo 3kk synnytyksestä, endon vuoksi olisivat voineet olla kauemmin poissa. Kuukautiset eivät ole järin kivuliaat, joten en usko endon pahentuneet.
Väestöliiton lääkäri sanoi, että nyt voisi olla hyvä aika saada luomuvauva. Olemme yrittäneet nyt 5 kierron ajan. Ovulaatiotestejä olen tehnyt nyt kahdessa viimeisimmässä kierrossa. Ovulaatio ok, noin kp 15. Kierto 23-26 päivää eli sinänsä hieman liian myöhään tulee tuo ovulaatio.
Imetän kaksi kertaa vuorokaudessa (aamu ja ilta).
Miten pitkään tätä kannattaa enää yrittää? Imetystä en haluaisi vielä lopettaa - voiko se estää raskauden (vaikka siis vain 2x vrk)?
Pakasteessa on 5 alkiota kahdessa oljessa. PASin perään tuleva hormoni (oliko se Lugesteron?) estää kaiketi kuitenkin imettämisen, joten siihen en vielä haluaisi lähteä. Syksyllä ehkä olisin valmis PASiin.
Ikä alkaa painaa, täytän 34 vuotta. Mahdollinen uusi IVF ei kiinnostaisi, koska onnistumisprosentti huononee iän myötä.
Olen todella onnellinen tytöstämme, ja jos hän jää ainoaksi, niin sitten näin on tarkoitus olla. Mutta mielelläni siskon tai veljen hänelle haluaisin.
Pauliina
Kommentit (3)
IVF llä kakkospojat joista toinen ei onnistunut.Sektiolla syntyi ja pari kk sen jälkeen tein raskaustestin ja plussaa oli.Samana vuonna pyöräytin kaksi poikaa (toinen oli kylläkin keskonen mutta iso sellainen)
Nyt taas ihmeiksemme huomasin ett vauveli tulossa vk takana 9+2.Tätä ihmetteli lääkärikin kun tutki taustani....
LUONTO ON IHMEELLINEN....
Moikka!
Meillä on ivf-tyttö 1v4kk ja luomutyttö 2.5kk! Meillä " vika" oli miehen siittiöissä, mutta niin se vaan napsahti luomuihme meidän elämään ja vielä aika nopeasti. Oli suuri, mutta iloinen yllätys. Kyllä se elämä tosiaan voi yllättää...!
t.taavi ja tytöt
Itsellä taustalla vaikea PCO, kohdun limakalvon ohuus, epäsäännölliset kierrot yms. Esikoisemme syntyi 4. IVF hoidosta kuuden vuoden yrittämisen jälkeen. Reilu vuosi synnytyksen jälkeen lääkäri sanoi tarkastuksessa että tuskin tulemme luomuvauvoja saamaan. Meillä ei ollut alkoita pakkasessa ja toive sisaruksen saamisesta oli kuitenkin olemassa ja uusiin hoitoihin oli tarkoitus jossain vaiheessa lähteä. yllätys oli kuitenkin suuri kun vuosi sitten plussasin. Imetin myös esikoista 1v 3kk, ekat kuukautiset tulivat vasta sen jälkeen kun olin imetyksen kokonaan lopettanut. Mitään ehkäisyä ei esikoisen jälkeen käytetty. Voi olla että imetys toimi ehkäisynä mutta minulla noita kuukautisia on ollut muutoinkin niin harvakseltaan että en sitten tiedä ehkäisikö se imetys vai ei. Sinuna en vielä toivoa heittäisi vaan odottaisin että mitä tapahtuu sitten kun imetys loppuu. Onnea teille kakkosen suhteen!