Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan paras litrajäätelö?

Vierailija
30.01.2018 |

Nykyisin on marketeissa seinäkaupalla litrajäätelöitä mitä erilaisimman makuisina. Kertokaa suosikkejanne! Mitä olette maistaneet? Mikä oli ällö tai muuten epäonnistunut?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut kaikki Valion, Arlan, Ingmanin, Nestlen yms jäätelöt tosi luokattomiksi. Tämä johtuu siitä, että menin kerran maistamaan Kolmen kaverin jäätelöä. Sen jälkeen huomasin kuinka paljon nuo vetiset bulkkijädet on pumpattu täyteen ilmaa ja kaikkee lisäaineita.

On oikeestaan ihan luonnollista isojen firmojen liiketoiminnan ja voitontavoittelun kannalta, että ne bulkkivalmistajat pumppaa jäätelöön ilmaa ja vettä. Onhan se vesi ja ilma paljon halvempaa kuin kerma, sokeri ja hedelmät/marjat.

Pienvalmistajien jäätelöt on kyllä 3-4 kertaa kalliimpia kuin tusinajädet, mutta onhan ne saman verran maukkaampiakin.

Vierailija
22/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen kinuski on tämän hetken suosikkini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili-suklaa oli tosi hyvää. En tiedä onko sitä suomessa, ruotsissa oli. Tykkään kun on makua.

Vierailija
24/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl vanilija, se sininen muovirasia on kyllä aika herkkua. Tosi tosi kermasta jäätelöä. Muista kaupoista pidänkin sitten kolmen kaverin vadelma-valkosuklaasta.

Mangomelonin kauppaan tuomista odotin enemmän kun hääpäivääni ja petyin niin pahasti :( ei mitään verrattuna kioskin jätskiin ja maistuu tasan vaan mangolta.

Vierailija
25/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trio. Mulle maut suklaa, mansikka ja vanilja on parempia yhdessä kuin erikseen. Se suklaa olisi yksinään mulle liian tummaa, mutta muut maut raikastaa sitä.

Sitruuna-lakritsi.

Joskus maistuu vaniljakin, mutta yleensä ostan sitä vain jos yritän olla säästeliäs.

Mulle jäätelön pitää ehdottomasti olla KERMAjäätelöä, ei mitään kasvirasvajuttua. Joskus olen erehtynyt sellaista ostamaan, maistu ihan samalta kuin kermajäätelö "pilaantuneena" (sulana jäätyneenä).

Vierailija
26/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absintti, ehdottomasti.

Vierailija
27/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkis- tai fazerinajäätelöt

Vierailija
28/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin jäätelöt on parhaita. Ihanan täyteläisiä ja kermaisia. Maistuu oikealta jäätelöltä.

Vierailija
29/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet Kolmen kavverin jäätelöt on aivan liian mausteisia.

Miksi suomalaiset aina tykkää kaikesta mauttomasta? Noihan on just parhaita, kun ne tehdään niistä aidoista aineista, jotka purkissakin lukee ja maistuvat siltä miltä pitää eivätkä joltain esansseilta.

Minähän rakastan voimakkaita makuja, mutta mielestäni jäätelössä pitäisi maistua myös perusraaka- aine, eikä kaikki makunystyrät turruttava kardemumma. Kyse on makujen harmonia, ei se että yksi maku hallitsee liikaa. Ja jotkut yhdistelmät ei toimi. Tasapaino makujen välillä tekee ruuasta hyvää. En mä haluais syödä lammaspataa, johon on laitettu 50 valkosipulia. Tai thaicurryä, jossa on 20 trinadilaista habaneroa.

Vierailija
30/55 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs nämä suolakinuskijäätelöt, ovatko onnistuneita?

En tiedä, sattuiko mulle joku maanantaikappale, mutta ostin Ingmannin suolainen kinuski -jäätelöä ja petyin, kun se kinuskiraita oli niin mitätön. Ohut raita keskellä jäätelöä. Saman valmistajan salmiakki-jätski kyllä lunasti odotukset.

Vierailija
31/55 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei uponnut Valion salmiakki, kuulemma yskänlääkettä sotkettuna vaniljajäätelöön. Itsehän syön melkein mitä jätskiä vaan, mutta monet maut jää kertaostokseksi... Jo mainittu rommi-rusina on herkkua. Ben ja Jerryn jäätelöt on mun mielestä ylihypetettyjä.

Vierailija
32/55 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle ei uponnut Valion salmiakki, kuulemma yskänlääkettä sotkettuna vaniljajäätelöön. Itsehän syön melkein mitä jätskiä vaan, mutta monet maut jää kertaostokseksi... Jo mainittu rommi-rusina on herkkua. Ben ja Jerryn jäätelöt on mun mielestä ylihypetettyjä.

Siis minkä merkin rommirusina?

Vierailija
33/55 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän monia Pirkan (elintarvike) tuotteita, mm. pullat on surkeita. Mutta kerran kun en löytänyt oikein muuta, ostin Pirkka suklaakermajäätelöä. Hyvää! Ei liian makeaa, kuten nämä kaikki jäätelöt, joihin on lisätty vaikka mitä kokkareita. Suklaa maistuu, parasta olisi, jos malttaisi antaa hiukan sulaa. Mutta kun ei malta ;) Joskus aion sekoittaa siihen jotain vaniljajäätelöä. Kermavaahtoa sun muuta en uskalla, kun jäätelö muutenkin on niin kaloripitoista (hyvää se on!).

En raaski kokeilla esim. Ben ja Jerryä, kalliita ovat. Ennen syötiin lapsen kanssa välillä Mövenpickiäkin, nyt se on liian kallista. Helsinkiin kun pääsee kesällä, on ostettava jostain kioskista tötterö, en muista niiden tehtaiden nimiä. Täältä saa vain Ingmanin ja Pingviinin tötteröitä. Tuossa lähikaupassani myydään myös jotain hirmu kallista jäätelöä, olikohan se edes puoli litraa ja hinta oli n. 8 euroa!

Vierailija
34/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi maistoin pitkästä aikaa Pingviinin trio--jäätelöä ja se maistui todella keinotekoiselta :/ Epäilen makeutusaineita tai herajauhetta, jonka bongasin tuoteselosteesta. Milloin herajauhetta on alettu lisätä "kerma"jäätelöön ja miksi? Säästösyistäkö? Tietääkö kukaan?

Vierailija
35/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kaveria

Vierailija
36/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En raaski kokeilla esim. Ben ja Jerryä, kalliita ovat. Ennen syötiin lapsen kanssa välillä Mövenpickiäkin, nyt se on liian kallista.

Ei makeaa syödäkään mahan täydeltä.

Vierailija
37/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulkkijäätelöiden suurin raaka.aine on vesi.

Loput on lisäaineita.

Hyvän jäätelön makuun päästyään niitä ei Valiota, Pirkkaa sun muuta skeidaa ei pysty enää syömään.

Vierailija
38/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen vaniljajäätelö, miel Ingmannin. Muut liian makeita.

Vierailija
39/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut kaikki Valion, Arlan, Ingmanin, Nestlen yms jäätelöt tosi luokattomiksi. Tämä johtuu siitä, että menin kerran maistamaan Kolmen kaverin jäätelöä. Sen jälkeen huomasin kuinka paljon nuo vetiset bulkkijädet on pumpattu täyteen ilmaa ja kaikkee lisäaineita.

Tuossa yllä joku mainitsi Ingmanin suklaa-nougat, tässä esim. sen sisältö:

Rasvaton maito, kerma, sokeri, glukoosisiirappi, vesi, herajauhe, kasvirasvat (palmu, kookos, auringonkukka, rypsi, puuvillansiemen, vaihtelevina osuuksina), manteli (2%), vähärasvainen kaakaojauhe, emulgointiaineet (rasvahappojen mono- ja diglyseridit, soijalesitiini), sakeuttamisaineet (guarkumi, johanneksenleipäpuujauhe, käsitelty Eucheuma-levä), Rasvaton maitojauhe, aromi (vanilja), väri (sokerikulööri). Pääraaka-aineista osan alkuperämaa on eri kuin valmistusmaa.

Tämä! Olen samaa mieltä, että nuo perusjäätelöt eivät ole makuelämyksiä. Mutta en tiedä mikä maku olisi hyvä, jos puhutaan esim Kolmen kaverin jäätelöistä, Ben&Jerrysta tai Jymy jäätelöstä. Suositelkaa! Suklaasta, kekseistä en välitä.

Vierailija
40/55 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jäätelöiden mahdollista sisältöä muutettu viimeaikoina esim lain/asetuksen nojalla?

En muista, että ennen olisi maistunut tuolta.

-se trioa maistanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi