Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneen vierekkäisistä paikoista vielä

Vierailija
30.01.2018 |

Voidaanko tosiaan perhe, jolla esim 12- ja 13 - vuotiaat lapset, sijoittaa jokainen perheenjäsen eri puolille konetta? Onko kenellekään käynyt näin?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti ei olekaan se etteikö sitä voisi korjata, vaan se miksi järjestelmä on tehty noin. Se on tehty nimenomaan rahastamaan. Ja kun asiakas ei voi lippuja varatessa tietää tuleeko kone täyteen, täytyy varata paikat.

Vierailija
62/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut tuon rahastuskeinon myös muilla kuin finskillä.

Käytännössä lentoemäntää tervehtiessä olen pyytänyt järkkäämään meidän perheen jäsenet niin että kukaan ei istu yksin. Hyvin kätevästi ja nopeasti tämä onnistuu kun pysähtyy siihen jonoon odottamaan ;) Sitä saa mitä tilaa nämä lentofirmatkin. Eikä todellakaan kannata maksaa jo kertaalleen maksetuista paikoista lisää kun tietokone on jo vuosikausia osannut järjestellä ihmiset koneeseen pareittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä paikkojen etukäteen ostamista mainostettiin niin, että osta itsellesi enemmän jalkatilaa tms. Olisihan se ihan reilua kertoa jo matkaa varatessa, että maksulliseksi on tullut myös se, että pääsee istumaan lastensa viereen. Monet muut lentoyhtiöt edelleenkin pyrkivät laittamaan seurueet lähekkäin (ja Finnairkin näin tekee yleensä kotimatkalla).

Niinpä. Ja varsinkin kun heidän omien sääntöjensä mukaan alle 12-vuotiaan ei edes pitäisi matkustaa yksin. Hieman ristiriitaista, että äiti laitetaan riville 11 ja 6-vuotias lapsi riville 29.

Vierailija
64/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kun on mutulla heitelty näitä paikkavarauksen hintoja, niin finnairin euroopan lennoilla hinta on 8-14e ja kaukolennoilla 17-27€ turistiluokan paikoille. Jos se on tärkeää, niin minusta ihan kohtuullinen sijoitus. Tuntuu, että kaikki tällainen hinnoittelu aiheuttaa narinaa, vaikka minusta on ihan oikein, että voidaan tarjota peruspalvelu edullisesti ja ne, jotka tarvitsevat jotain lisää, maksaa siitä itse.

Vierailija
65/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne kun on mutulla heitelty näitä paikkavarauksen hintoja, niin finnairin euroopan lennoilla hinta on 8-14e ja kaukolennoilla 17-27€ turistiluokan paikoille. Jos se on tärkeää, niin minusta ihan kohtuullinen sijoitus. Tuntuu, että kaikki tällainen hinnoittelu aiheuttaa narinaa, vaikka minusta on ihan oikein, että voidaan tarjota peruspalvelu edullisesti ja ne, jotka tarvitsevat jotain lisää, maksaa siitä itse.

Nelihenkisellä perheellä siis jopa yli 200€. Onhan tuo nyt aivan pöyristyttävä hinta.

Vierailija
66/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelihenkisellä perheellä siis jopa yli 200€. Onhan tuo nyt aivan pöyristyttävä hinta.

Niin ja tämän takia istutaan sitten hajapaikoila. 

Vierailija
67/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko tosiaan perhe, jolla esim 12- ja 13 - vuotiaat lapset, sijoittaa jokainen perheenjäsen eri puolille konetta? Onko kenellekään käynyt näin?

Finnair harjoittaa tuota. Muilla lentoyhtioilla minulle ei ole kaynyt nain. Ei edes pahamaineisella Ryan Airilla.

Pahin mita Finnair on tehnyt. Perui koko HEL TKU lennon koska ei ollut tarpeeksi matkustajia. 2 viikkoa ennen yhteys lentoa.

Ei siina 4 hengelle voi enaa loytaa jarjellisia lentolippuja.

Eivat suostuneet perumaan TKU HEL lentoa jolla tuo matka lahti kayntiin.

Eli ei jaanyt vaihtoehtoa ajaa omalla autolla Helsinkiin ja lahtea sielta.

Oli pakko tulla bussilla Turkuun ja se sitten kestikin kaikkiaan 6h odotuksineen

Matka oli TKU HAM

Vierailija
68/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnair harjoittaa tuota. Muilla lentoyhtioilla minulle ei ole kaynyt nain. Ei edes pahamaineisella Ryan Airilla.

Hahaa. RyanAirilla saa määrätyn istumapaikan AINOASTAAN lisämaksusta. Muutenhan siellä on first come first served. Että ihan hyvä yritys.

Vierailija
69/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin mita Finnair on tehnyt. Perui koko HEL TKU lennon koska ei ollut tarpeeksi matkustajia. 2 viikkoa ennen yhteys lentoa.

Oli pakko tulla bussilla Turkuun ja se sitten kestikin kaikkiaan 6h odotuksineen

Matka oli TKU HAM

Ko. tapauksessa lentoyhtiö on velvollinen tarjoamaan vaihtoehdon tai palauttaa rahat.

Vierailija
70/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa lipuista on jo maksettu vähintään 2500€, että siitä vaan pöyristymään. 

Vierailija
71/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämän takia istutaan sitten hajapaikoila. 

tämän takia istun eri firman koneessa.

Vierailija
72/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä summa paikan varausmaksusta taitaa olla ihan liikaa joillekin. Hyväksykää tilanne erilleen joutumisesta tai jääkää kotiin jos ei kiinnosta maksaa. Yksinkertaista.

Vierailija
73/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa lipuista on jo maksettu vähintään 2500€, että siitä vaan pöyristymään. 

Todennäköisesti ylihintaa jo siinä.

Vierailija
74/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä käytäntö on ollut jo vuosikausia useilla lentoyhtiöillä että voit varata haluamasi istumapaikan etukäteen maksalla siitä,. Ja suurin osa matkustajista näin tekee,  hajapaikkoja jää jäljelle, Tämän vuoksi mäkisen jere, jannica ja lapset nooa-akseli ja ada-emme eivät välttämättä saa vierekkäisiä paikkoja koska niitä ei yksinkertaisesti ole,  koska pihit vanhemmat jere ja jannica eivät halunneet maksaa niistä kuten muut matkustajat, 

Älkää matkustako jos on noin helvatin vaikeeta. Finski kyllä viimeistään koneessa sijoittaa sen alle 12-veen ja yhden kappaleen vanhemmista vierekkäin. 

En tunne ketaan kuka niin tekee.

Itse en ole koskaan ostanut. Tulisi kalliiksikin Viime vuonna minulla oli 117 lentoa

Vierailija
75/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kun me ollaan niin erityislaatuisia, että meidän pitää saada ilmaiseksi ne palvelut mistä muut joutuvat maksmaan. Maailmassa on suuri vääryys"

Vierailija
76/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka oli TKU HAM

Ko. tapauksessa lentoyhtiö on velvollinen tarjoamaan vaihtoehdon tai palauttaa rahat.

Tarjoivat vaihtoehdon 12h kentalla ja sitten HEL TKU kone

Ja hinnan palautus halvoista lipuista jossa yhteys lennon hinnaksi oli merkattu 2e

Kun peruutus oli 1h yli kahden viikon eivat olleet pakotettu suurempiin toimiin.

Olisivat suostuneet peruuttamaan TKU HEL lennon mutta silloin olisi pitanyt perua koko matka ja varata uudellen. 2 viikkoa ennen matkaa ostettavat liput 4 hengelle olisivat maksaneet kutakuinkin 1500e enemman.

Saantojen mukaan kylla mentiin, mutta ei minun kohdalle ole harskimpaa lentoyhtiota sattunut. Lennan kuitenkin paljon.

Vierailija
77/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te pihit, jotka ette halua paria kymppiä maksaa vierekkäisistä paikoista! Tehkää lähtöselvitys heti kun se aukeaa niin silloin on vielä niitä vierekkäisiä paikkoja valittavana ihan ilmaiseksi. Lentokentällä jos vasta tekee selvityksen niin sitten on tosiaan enää niitä hajapaikkoja, kun teitä fiksummat on jo paikkansa varanneet. Ei nämä lentokoneiden paikkajutut mitään monimutkaisia asioita ole, eikä lentoyhtiöt tahallaan tee kiusaa. Teidät laitetaan sinne istumaan mihin mahtuu! Ei paikastaan maksaneita lähdetä siirtämään kovin kevyin perustein.

Kyllä niitä paikkoja oli. Mutta niitä sai vain maksamalla. Kiusantekoa, jolla rahastetaan.

Kerrotko vielä mikä lentoyhtiö oli kyseessä? Enpä ole vielä koskaan nähnyt että checkinin yhteydessä pitäisi peruspaikasta maksaa.

Vierailija
78/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa. RyanAirilla saa määrätyn istumapaikan AINOASTAAN lisämaksusta. Muutenhan siellä on first come first served. Että ihan hyvä yritys.

Eikö Ryanairilla nykyään jaeta istumapaikat, ja voi myös ostaa haluamansa paikan?

Vierailija
79/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä käytäntö on ollut jo vuosikausia useilla lentoyhtiöillä että voit varata haluamasi istumapaikan etukäteen maksalla siitä,. Ja suurin osa matkustajista näin tekee,  hajapaikkoja jää jäljelle, Tämän vuoksi mäkisen jere, jannica ja lapset nooa-akseli ja ada-emme eivät välttämättä saa vierekkäisiä paikkoja koska niitä ei yksinkertaisesti ole,  koska pihit vanhemmat jere ja jannica eivät halunneet maksaa niistä kuten muut matkustajat, 

Älkää matkustako jos on noin helvatin vaikeeta. Finski kyllä viimeistään koneessa sijoittaa sen alle 12-veen ja yhden kappaleen vanhemmista vierekkäin. 

En tunne ketaan kuka niin tekee.

Itse en ole koskaan ostanut. Tulisi kalliiksikin Viime vuonna minulla oli 117 lentoa

No eikö sinulla siinä tapauksessa jo ole kulta- tms. korttia tuolla lentomäärällä? Kannattaa keskittää lennot alliansseihin.

Itselläni on paljon vähäisemmällä lentomäärällä kultakortti, jolla voin aina varata mieleiseni istumapaikan ilmaiseksi, pääsen loungeen jne.

Vierailija
80/114 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vähän vastaava tilanne olisi, jos leffaan menisi vaikka vanhemmat ja kolme pientä lasta tai pariskunta, no oikeastaan ihan millainen porukka vaan ja ei myytäisi vierekkäisiä paikkoja vaan samalla tavalla hajautettaisiin. Maksamalla 5-10 euroa lisää per nuppi, vierekkäiset paikat onnistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän