Lähtiskö sinun miehesi harrastamaan, jos sinä olisit kuumeessa
ja lapset hoidettavana?
Nimittäin minun lähti. Enkä ole kovin tyytyväinen.
Kommentit (45)
Ei lähtisi, jos olisin oikein kipeä käyttäisi lomapäiviä ollakseen töistäkin kotona. Meillä yksi kaksivuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eroa onko lapsi 4 v tai 14 v. Onko kuumetta 38 astetta vai 40.
Pikku flunssa nyt ei merkittävästi haittaa jos vaikka rauhallinen lapsi katselee telkkaria sen harrastuksen ajan.Suurin ongelma on miksi, ette osaa keskustella asiasta? Asiat pitää sopia.
Sanottu on monta kertaa. Ei auta. Huudettukkin on joskus. Eikä se nytkään mieheltä jäänyt huomaamatta mitä mieltä olen asiasta...
No, selvästi häntä kiinnostaa oma etu enemmän.
Sanominen ja huutaminen on aika yksipuolista. Keskustelu on vuorovaikutteista. Neuvotellaan asiasta ja löydetään molempia osapuolia tyydyttävä kompromissi. Eikä se silloinkaan saa mennä niin, että toinen saa aina tahtonsa läpi. Jos ei pysty keskustelemaan ja sopimaan niin miksi ylipäätään olla yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kyllä, jaksaahan sitä kipeänäkin muutaman tunnin olla. Jos tarpeeksi valittaisin jättäisi varmasti välistä, mutta en nyt minkään normi flunssan/ pienen kuumeen takia kieltäisi harrastamasta. Eri asia tietysti jos koko päivän olisin puolikuntoisena hoitanut lapsia, silloin vaatisin sitä vähintään ulkoiluttamaan ja ruokkimaan lapset että saan itse levätä sen aikaa.. Mutta lapset on kyllä yleensä päiväkodissa jos oon oikeasti kipeänä ja saan lepäillä päivän.
Mutta miksi ihmeessä pitäisi jaksaa, jos kerran on se kumppani siinä vierellä? Luulis että se kipeän lepääminen on kuitenkin tärkeämpää kuin harrastukset.
Kyllähän sitä jaksaa vaikka vatsataudissa hoitaa, jos pakko on.
Vierailija kirjoitti:
ja lapset hoidettavana?
Nimittäin minun lähti. Enkä ole kovin tyytyväinen.
Tottakai lähtisi. Mitä sitä nyt omia menojaan perumaan akan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eroa onko lapsi 4 v tai 14 v. Onko kuumetta 38 astetta vai 40.
Pikku flunssa nyt ei merkittävästi haittaa jos vaikka rauhallinen lapsi katselee telkkaria sen harrastuksen ajan.Suurin ongelma on miksi, ette osaa keskustella asiasta? Asiat pitää sopia.
Sanottu on monta kertaa. Ei auta. Huudettukkin on joskus. Eikä se nytkään mieheltä jäänyt huomaamatta mitä mieltä olen asiasta...
No, selvästi häntä kiinnostaa oma etu enemmän.
Sanominen ja huutaminen on aika yksipuolista. Keskustelu on vuorovaikutteista. Neuvotellaan asiasta ja löydetään molempia osapuolia tyydyttävä kompromissi. Eikä se silloinkaan saa mennä niin, että toinen saa aina tahtonsa läpi. Jos ei pysty keskustelemaan ja sopimaan niin miksi ylipäätään olla yhdessä?
Ei mies pidä siitä kiinni mitä ollaan sovittu. Ja tämä mielestäni on aiheena sellainen missä ei tarvitse tehdä kompromisseja. Jos toinen kokee olonsa niin sairaaksi ettei jaksa hoitaa lapsia, niin kyllä terveen pitää silloin ottaa vastuu kantaakseen. Koska yksiselitteisesti lapset ja puoliso menee harrastuksen edelle, tai ainakin pitäisi.
En todellakaan tiedä miksi olen tuon kanssa. Juuri nyt voisin erota.
Ap
Lähtisi.
Jos sairastuisin kroonisesti tai vammautuisin, niin varmana kärräisi mut hoitokotiin tai äidilleen hoidettavaksi.
En tiedä, varmaan.
Terv nainen tuosta toisesta ketjusta joka on huomenna menossa julkisilla sairaalaan koska mies ei ehdi viedä vaikka on vapaalla koko päivän.
Kyllä lähtisi. Pistäisi lapsille dvd:ltä lastenleffan pyörimään siksi ajaksi ja sanoisi, että äidin pitää antaa nukkua. Hoitaisi lasten iltatoimet kotiin tultuaan.
Jos toinen on vaikkapa influenssassa ja toinen täysin terve, niin on pelkästään reilua, että terve saa tehdä muutakin kuin hoitaa sairasta, koska sairaus voi kestää pari viikkoa tai jopa yli. Mutta toki lapsista pitää sen terveen tajuta huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Näemmä en ole ainoa jolla törppö aviomies. Meilläkin mies tuli sängylle viereen ja tokas että "saispa itsekkin vaan maata täällä koko päivän". Helvetti! Se onkin niin nautinnollista maata kuumehoureissa, kurkku raastinrautana. Paskat yöunet takana. Ja kun muksut pomppii koko ajan huoneessa tai tappelee vieressä kun miehen hoitaminen on vähän niin ja näin.
No sitä vaan mietin, mistä tuollainen asenne (joillain) miehillä johtuu? Geenit? Kotikasvatus? Rajallinen aivotoiminta? Koska varmaa on että samaa ei tapahdu toisinpäin! Eipä tulis mieleenkään lähteä mihinkään jos toinen on kipeä ja on ilmaissut sen selvästi - moneen otteeseen.
Ap
Ens kerralla lähdet ja jätät miehen yksin sairastamaan. Et käy kaupassa, käy apteekissa. Jos marisee, niin sanot ettei täällä ole ennenkään ollut tapana sairaita passata, heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemmä en ole ainoa jolla törppö aviomies. Meilläkin mies tuli sängylle viereen ja tokas että "saispa itsekkin vaan maata täällä koko päivän". Helvetti! Se onkin niin nautinnollista maata kuumehoureissa, kurkku raastinrautana. Paskat yöunet takana. Ja kun muksut pomppii koko ajan huoneessa tai tappelee vieressä kun miehen hoitaminen on vähän niin ja näin.
No sitä vaan mietin, mistä tuollainen asenne (joillain) miehillä johtuu? Geenit? Kotikasvatus? Rajallinen aivotoiminta? Koska varmaa on että samaa ei tapahdu toisinpäin! Eipä tulis mieleenkään lähteä mihinkään jos toinen on kipeä ja on ilmaissut sen selvästi - moneen otteeseen.
Ap
Ens kerralla lähdet ja jätät miehen yksin sairastamaan. Et käy kaupassa, käy apteekissa. Jos marisee, niin sanot ettei täällä ole ennenkään ollut tapana sairaita passata, heippa!
Siis korjaus: ..et käy kaupassa, etkä käy apteekissa..
Ei lähtisi, vaikkei ole lapsia, mutta on 2 koiraa. Tietty jos olisin ihan ok kunnossa ja itse vakuuttelisin toisen lähtemään, niin kyllä se sitten menisi. Hoitaisi koirien ulkoilut jne. ennen lähtöä.
Mun mies oli lähdössä kuntosalille kun mä olin lähdössä synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli lähdössä kuntosalille kun mä olin lähdössä synnyttämään.
omg 😂
Tuommoinen käytös kielii arvostuksen puutteesta, kannattaa miettiä haluaako olla loppuelämän ihmisen kanssa, joka ei osaa asettua sinun asemaan.
Minun ex oli juuri tuollainen oman navan tuijottelija, myötätuntoa ei herunut vaikka mikä oli. Paljon syitä ja epäreiluutta, siksi onkin ex ja elämäni paras päätös. Ahdistava ilmapiiri kotona loppui siihen, kun ovi kolahti viimisen kerran hänen lähdön jälkeen ja sen jälkeen aloin elämään. Löysin ilon ja onnen elämässä, elon hurmostilassa kun vihdoin tajusin, että olen vapaa siitä kaikesta.
Aivan varmasti lähtisi.
Hän myös lähti ryyppyreissulle Viroon kun talotyömaalla pystytettiin autotallia -26 asteen paklasessa. Minä ja kaksi timpuria.
Ja lähti hän ryyppäämään Tsekkiin äitini hautajaisviikonloppuna.
Olemme eronneet, hyvästi kääpiö hattuinesi.
Minun mieheni käänsi kylkeä ja jatkoi uniaan kun minä lähdin lapsivedet vuotaneena synnyttämään. En saanut taksia, jouduin tilaamaan ambulanssin kun olin riskitapaus.
Olemme eronneet, luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ap
mistä johtuu? Sekä geeneistä että kasvatuksesta.
Tyyppiesimerkki: hoidat kipeät lapset. Hoidat kipeän ukkosi. Ruokit, haet lääkkeitä, kannat kuumaa mehua viereen. Sitten sairastut itse. Ukko lähtee töihin, jääkaappi tyhjä, lääkkeet loppu.
No ei tässä nukkuakkaan voi kun on lapset vahdittavana..