Höyrytteleekö teidän puoliset sähkötupakkaa kotona lastenkin lähellä?
Meillä näin tekee mies ja kyllä ottaa ihan saatanasti päähän. Imee sitä puikkoa kun tuttia ja koko ajan on lapsetkin höyrypilven sisällä! jatkuvasti ilmassa leijuu kuiva, kurkkua kutittava höyry ja imelä haju.
Kommentit (48)
Minä666 kirjoitti:
Höyryttelen sisällä. Minun kotini. Puolisolla on lapsia, minulla ei, joten en juurikaan jaksa välittää mikäli puolison persehedelmät häiriintyy höyryttelystäni.
Toivottavasti puolisosi tekee oikean ratkaisun, ja muuttaa lapsineen pois.
Sisällä tupakointi on junttia, oli sitten sähkö- tai normirööki.
Miten kukaan voi olla läheisessä tekemisissä polttavan ihmisen kanssa?! Se haju!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asuin jonkin aikaa miehen kanssa, joka savutteli koko ajan, mutta ei siitä mielestäni mitään hirveää käryä tullut. MInusta ei ollut sen kummempaa kuin vaikka joku mieto tuoksukynttilä. Ei todellakaan voi verrata tupakan käryyn, mutta kyllä minua vähän huolestuttaa, jos lasten ääressä käryttelee.
Aika moni ihminen ei kestä tuoksukynttilöitäkään. Eikä kyllä tavallisiakaan määräänsä enempää.
Tuoksukynttilät sopii lyhtyyn pihalle.
"Sähkösavukkeiden käyttö näyttäisi lisäävän keuhkoahtaumataudin, keuhkosyövän ja mahdollisesti myös sydän- ja verisuonitautien riskiä."
"Sähkötupakoinnissa käytettyjen nikotiininesteiden seassa on haitta-aineita, joiden vaikutukset täsmentyvät tutkimuksissa. Ketjupolttaja saakin ylilääkäriltä tylyn tuomion – elin-ikä lyhenee noin 8-10 vuotta."
"Kesällä 2016 voimaan astunut uusi tupakkalaki rinnastaa sähkösavukkeen muihin tupakkatuotteisiin. Sähkösavukkeet pitää kaupassa piilottaa kuten muutkin tupakkatuotteet eikä nikotiiniliuoksissa sallita tupakanmaun ohella muita makuja. Sähkötupakkaa ei myöskään saa enää imutella paikoissa, joissa tupakointi on kielletty."
Esim. keuhkoahtaumatauti on ihan hirveää ainakin sivusta katsottuna ja kuunneltuna. Sisällä polttava vanhempi ja sähkötupakoinnin salliva työnantaja ovat ilmeisen tietämättömiä paitsi terveystiskeitä, myös tupakkalaista. Alla olevassa linkissä loput artikkelista.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/11/sahkotupakan-haitat-vasta-selv…
Ei, mutta sataa muuta ärsyttävää ja potentiaalisesti vaarallista asiaa se kyllä tekee.
Joskus tuo laite voi räjähtää - myöskin Suomessa:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sahkotupakan-rajahdyksesta…
Useampi vuosi jo vierähtänyt tästäkin, toivottavasti ukko tajusi vaihtaa raikkaampaan ilmapiiriin eikä jatkanut elämää tuollaisessa myrkyllisessä ilmastossa, huonoa ilmaa voi olla monessa muodossa
Pistäkää ulos höyryttelemään. Jos ei muusta syystä, niin edes siksi etteivät anna lapsille huonoa esinerkkia sauhuttelullaan.
Ja joo, sähkötupakoitsijat ovat kovia puolustelemaan röökinsä "terveellisyyttä".
Kun minä lopetin tupakoinnin, niin muutama tällainen paasasi, että minun olisi pitänyt vaan sähköröökiin, niin olisi ollut "sama juttu".
Niin, mitä nyt vaan sellaista pikku eroa, ettei minulla mene enää senttiäkään rahaa tupakkatuotteisiin, enkä ole nikotiinikoukussa.
Onko edes selvitetty vieläkään luotettavasti sähköröökin aktiivi- ja passiivikäytön riskejä?