Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höyrytteleekö teidän puoliset sähkötupakkaa kotona lastenkin lähellä?

Vierailija
30.01.2018 |

Meillä näin tekee mies ja kyllä ottaa ihan saatanasti päähän. Imee sitä puikkoa kun tuttia ja koko ajan on lapsetkin höyrypilven sisällä! jatkuvasti ilmassa leijuu kuiva, kurkkua kutittava höyry ja imelä haju.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle Areenassa on hyvä dokkari Prisma-sarjassa e-tupakasta. Kannattaa katsoa. 

https://areena.yle.fi/1-3496489

Olen nähny ton ja niinhän siinä väitetään että mitään haittaa ei olis. Mutta ei sitä kuivaa höyryä silti ole miellyttävä hengittää! 

Minusta tuossa sanottiin, että on vaarattomampaa kuin tupakka, mutta vaarallisempaa kuin olla kokonaan ilman eli suositeltiin tupakoitsijoille siirtymistä sähkötupakkaan, mutta ei aloitettavaksi, jos ei tupakoi lainkaan. Lisäksi dokkarin loppupuolella oli niitä makunestekokeita keuhkojen solukolle ja kuolihan niitä soluja melkoinen määrä.

Itsellä on lievää hajusteyliherkkyyttä ja haistan kyllä nuo makunesteet enkä ole samoissa sisätilossa, joissa joku höyryttelee, koska haistan ja aistin höyryn epämiellyttävänä

Vierailija
22/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein että joudun kodissani altistumaan höyrylle?

Joka ikinen päivä keittiössä höyryää milloin peruna/riisikattila tai uunin poistoilmaventtiilistä nousee höyryä ilmaan. Se leviää ympäri asuntoa ja olen mielestäni saanut siitä jos terveydellistä haittaa. Rintaa pistää ja pierettää.

Olen yrittänyt kauniilla puheella saada vaimoni kokkaamaan pihan grillikatokselle, mutta ei hän välitä. Kertoo vain kylmästi, ettei vesihöyry tai rasvankäry ole vaarallista ja paistaa pannulla verisiä pihvejä, joista nousee rasvainen henkeäsalpaava höyrypilvi jota liesituuletin ei pysty pois imemään ja minä kärsin silmien kirvelystä ja ilmavaivoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä jää rasvaakin ympäristöön. Ei hyvä.

Mies e-tupakoi autossaan. Tuulilasin sisäpuoli on rasvakerroksessa. Miten keuhkot?

Vierailija
24/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein että joudun kodissani altistumaan höyrylle?

Joka ikinen päivä keittiössä höyryää milloin peruna/riisikattila tai uunin poistoilmaventtiilistä nousee höyryä ilmaan. Se leviää ympäri asuntoa ja olen mielestäni saanut siitä jos terveydellistä haittaa. Rintaa pistää ja pierettää.

Olen yrittänyt kauniilla puheella saada vaimoni kokkaamaan pihan grillikatokselle, mutta ei hän välitä. Kertoo vain kylmästi, ettei vesihöyry tai rasvankäry ole vaarallista ja paistaa pannulla verisiä pihvejä, joista nousee rasvainen henkeäsalpaava höyrypilvi jota liesituuletin ei pysty pois imemään ja minä kärsin silmien kirvelystä ja ilmavaivoista.

Jotkut joutuvat altistumaan kodissaan myös idiotismille. Päivittäin ja vuosikausia.

Vierailija
25/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se ylen dokkari sanoi tuosta passiivisesta höyryttämisestä? kai se jotain solumuutoksi teki?

Vierailija
26/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon sähkötupakkaan jää todella koukkuun ja nikotiinia taatusti tulee vedettyä ihan järkyttävät määrät. Mulla on työkaveri, joka tupakoi työpisteellään taukoamatta eli 8h päivässä. Sama jatkuu kotona eli tyyppi polttaa 16 tuntia päivässä. Pomo ei kiellä. Etsin uusia hommia, niin v*tun väsynyt siihen rätinään ja mietoon makeaan tuoksuun kun tarttuu myös minun vaatteisiini.

Vierailija
27/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä haluaako se lasten höyryttelevän koska esimerkillään tekee sitä ihailtavaa, haluttavaa ja hyväksyttyä.

Vierailija
28/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon sähkötupakkaan jää todella koukkuun ja nikotiinia taatusti tulee vedettyä ihan järkyttävät määrät. Mulla on työkaveri, joka tupakoi työpisteellään taukoamatta eli 8h päivässä. Sama jatkuu kotona eli tyyppi polttaa 16 tuntia päivässä. Pomo ei kiellä. Etsin uusia hommia, niin v*tun väsynyt siihen rätinään ja mietoon makeaan tuoksuun kun tarttuu myös minun vaatteisiini.

No ei kai se nyt noin voi mennä? Kysy työterveydestä apua. 

Vierailija
29/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin jonkin aikaa miehen kanssa, joka savutteli koko ajan, mutta ei siitä mielestäni mitään hirveää käryä tullut. MInusta ei ollut sen kummempaa kuin vaikka joku mieto tuoksukynttilä. Ei todellakaan voi verrata tupakan käryyn, mutta kyllä minua vähän huolestuttaa, jos lasten ääressä käryttelee. 

Vierailija
30/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin jonkin aikaa miehen kanssa, joka savutteli koko ajan, mutta ei siitä mielestäni mitään hirveää käryä tullut. MInusta ei ollut sen kummempaa kuin vaikka joku mieto tuoksukynttilä. Ei todellakaan voi verrata tupakan käryyn, mutta kyllä minua vähän huolestuttaa, jos lasten ääressä käryttelee. 

Aika moni ihminen ei kestä tuoksukynttilöitäkään. Eikä kyllä tavallisiakaan määräänsä enempää. 

Vierailija
31/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies polttaa, ulkona onneksi. Mutta on tosiaankin kuin joku "tutti", pitää käydä imemässä monta kertaa tunnissa!!Niin typerää ja rahan hukkaa..

Vierailija
32/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että samaan pääsisi ihan vaan syvähengittämällä (sehän tutkitusti rauhoittaa ja tekee hyvää) ja vaikka nikotiinilaastari kankkuun ja siitä annosta pienemmäksi ja pienemmäksi. 

Vierailija
33/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa rikotaan räikeästi työsuojelu- ja tupakkalakia. Jos pomo ei kiellä sisätupakointia, tee työsuojeluilmoitus. Työnantaja joutuu henkilökohtaisesti vastuuseen työntekijöiden turvallisuuden ja terveyden vaarantamisesta.

Vierailija
34/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten (ja myös aikuisten) pakottaminen passiiviseen tupakointiin on väärin! 

Vierailija
35/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa rikotaan räikeästi työsuojelu- ja tupakkalakia. Jos pomo ei kiellä sisätupakointia, tee työsuojeluilmoitus. Työnantaja joutuu henkilökohtaisesti vastuuseen työntekijöiden turvallisuuden ja terveyden vaarantamisesta.

Arvaa oonko miettinyt tuota, mut mulla määräaikainen työsuhde ja olen pidetty työntekijä. Välit menis jos ilmoittaisin jonnekin. Etsin nyt vaan uutta hommaa. Ensi viikolla haastattelu isoon firmaan. Meitä siis nykyisessä hommassa 2 naista taloushommissa, pari insinööriä ja tj.

Vierailija
36/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa oonko miettinyt tuota, mut mulla määräaikainen työsuhde ja olen pidetty työntekijä. Välit menis jos ilmoittaisin jonnekin. Etsin nyt vaan uutta hommaa. Ensi viikolla haastattelu isoon firmaan. Meitä siis nykyisessä hommassa 2 naista taloushommissa, pari insinööriä ja tj.

Olet pidetty, koska pidät pääsi kiinni? Joskus voi olla pidetty siksikin, että osaa hoitaa vaikeita(kin) asioita.

Vierailija
37/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole sitten lammas ja jätä taistelu seuraavalle.

Vierailija
38/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitut se mitään rätise, jos on kunnon välineet eikä halpis sähkötupakkaa. Halvemmissakin saa yleensä säädettyä sitä rätinää eli ilman ottoa pienemmälle.

Vierailija
39/48 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se nyt noin voi mennä? Kysy työterveydestä apua. 

Samaa mieltä. Ei kai se työnantaja voi sallia edes omalla luvallaan tupakointia yhteisissä tiloissa, vaikka oliskin sähkötupakka?

Kuulutko liittoon? Kysy sieltä neuvoa.

Vierailija
40/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryttelen sisällä. Minun kotini. Puolisolla on lapsia, minulla ei, joten en juurikaan jaksa välittää mikäli puolison persehedelmät häiriintyy höyryttelystäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi