Olen ihastunut epävakaaseen naiseen. Kokemuksia ?
Olen jo miehen iän saavuttanut +40v ja siitä huolimatta en ole ennen tuntenut ketään kohtaan näin suuria tunteita. Olisin valmis tekemään tämän naisen eteen mitä vain ja itseasiassa olen tehnytkin, sillä jätin naisen jota olen tapaillut yli vuoden. Nainen on suoraan kertonut ettei halua kanssani suhteeseen, koska hänellä on epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen asiaa googlettanut, mutta haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat olleet parisuhteessa epävakaan kanssa. Tällä hetkellä tuntuu ettei mikään voi estää tunteitani häntä kohtaan. Minulla oli edellisessä suhteessa "kaikki hyvin", mutta en siitä huolimatta ollut erityisen onnellinen, vaikka kumppanissa ei mitään vikaa ollut.
Kommentit (42)
Mikään järkeily, logiikka, päättely tai syy-seuraussuhteiden analyysi ei sitten auta ymmärtämään, miksi teillä menee hyvin ja joskus mikään ei ole hyvin. Kun ystäviä tulee ja menee ja elämä on suurta draamaa, niin kotona on syytä olla turvallinen ja tasapainottava ihminen kaiken tunnekuohun keskellä. Tasaista elämä sinulle ei tule, se on varmaa, mutta sitähän sinä et haluakaan.
Ei tule onnistumaan. Olin itse sellasen kanssa. Ei siitä tullu yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä tiukasti kiinni. Edessä on pomppuinen matka jos ajot elää yhteistä elämää naisen kanssa. Sille ei vaan mitään voi että päivät ovat erillaisia. Kuvittele itse mitä nainen joutuu itse kestämään 24/7. Se on jopa haaste hänelle itselle. Jos on lääkitys ja tasapaino sillä saatu edes johonkin malliin niin hieno homma. Aika moinen haaste mutta sen ei pitäisi missään nimessä olla este sille parisuhteelle. Kaikki me ollaan tavalla tai toisella outoja. Omat jutut ja ”viat”
Ei ole epävakauteen olemassa lääkitystä. Epävakaus yhdistyy kyllä toisilla masennukseen tai bipolaarisuuteen, jolloin lääkityskin voi olla aiheellinen, mutta persoonallisuushäiriötä sinänsä ei voi hoitaa lääkkeillä.
t. Epävakaa nainen
Kerro esimerkki miten epävakaa eroaa normaalista ihmisestä?
No jos normaali ei kelpaa niin kai sitten epävakaa on parempi. Tietysti ei tule olemaan tylsää. Mutta sinun täytyy osata käsitellä tuota ihmistä. Hän ei luota kovin herkästi ihmisiin.
Jos joudut kannattelemaan toisen tunteita vähän niin kuin aikuinen lapsen, ei suhde ole tasavertainen.
normaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä tiukasti kiinni. Edessä on pomppuinen matka jos ajot elää yhteistä elämää naisen kanssa. Sille ei vaan mitään voi että päivät ovat erillaisia. Kuvittele itse mitä nainen joutuu itse kestämään 24/7. Se on jopa haaste hänelle itselle. Jos on lääkitys ja tasapaino sillä saatu edes johonkin malliin niin hieno homma. Aika moinen haaste mutta sen ei pitäisi missään nimessä olla este sille parisuhteelle. Kaikki me ollaan tavalla tai toisella outoja. Omat jutut ja ”viat”
Ei ole epävakauteen olemassa lääkitystä. Epävakaus yhdistyy kyllä toisilla masennukseen tai bipolaarisuuteen, jolloin lääkityskin voi olla aiheellinen, mutta persoonallisuushäiriötä sinänsä ei voi hoitaa lääkkeillä.
t. Epävakaa nainen
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ep%C3%A4vakaa_persoonallisuus
Tuossa muutama linkki.
Olen epävakaa kolmekymppinen nainen. Parhaimmillani olen ihana rakastettava tapaus kuulemma. Pahimmillani...no voitte kuvitella.
Parisuhteitani ei helpota se että ihastun helposti ja minuun ihastutaan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Nelmsnddl kirjoitti:
Epävakaissa on sitä jotain, minkä takia miehet niihin haksahtaa... en ymmärrä. Exä jätti minut epävakaan naisen takia ja nyt on niin onnellista, vaikka tiedän, että nykyinen on hankala nainen ja minä olisi ollut.
No hänellä on varmasti ollut muuKIN syy kun sinut jätti.
En ole aloittajan ex, mutta minua ärsytti tämän keskustelun alkupuolella se piittaamattomuus naisen omista tunteista eli siitä että tämä sanoi jo ei. Ei voi sanoa ilman että vetoaa yhtään mihinkään. Ja aloittaja itsekin vaikutti jotenkin omissa tunnehuuruissaan olevalta eikä myöskään välittänyt naisen omista tunteista vaan ainoastaan omistaan.
En jaksa lukea muiden kommentteja koska meidät epävakaat varmasti haukutaan. Itse siis olen epävakaa nainen ja naimisissa. Olen oppinut elämään sairauden kanssa, minulla on lääkitys ja terapia. Teen paljon töitä itseni kanssa ja tunnistan olotiloja ym. hyvin. Miehelleni kerroin kaikesta jo alussa ja hän otti riskin jos näin voi sanoa. Hänen mielestään olen hauska, empaattinen, fiksu, toiset huomioonottava enkä valita turhasta. Rankkaa minun kanssani on pahat masennuskaudet kun olen väsynyt eikä minuun oikein saa kontaktia. Paljon riippuu siis millainen tilanne hänellä on sairautensa kanssa. Meidän kanssa elo vaatii paljon mutta hullut ovat aina hauskoja ja olemme myös rehellisiä ja lojaaleja kumppaneita jotka tekevät kaikkensa läheistensä eteen!!
Vierailija kirjoitti:
normaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Epävakaa nainen
Tuossa muutama linkki.
tarkoitin jotain tapahtumaa..esim treffeillä alkaa viskoa laseja ja kuulee omiaan...
Nelmsnddl kirjoitti:
Epävakaissa on sitä jotain, minkä takia miehet niihin haksahtaa... en ymmärrä. Exä jätti minut epävakaan naisen takia ja nyt on niin onnellista, vaikka tiedän, että nykyinen on hankala nainen ja minä olisi ollut.
Niiltä saa kovat kyydit. Kun maaninen vaihe on päällä niin seksielämä on yhtä ilotulitusta. :)
Tyttärelläni on epävakaa persoonallisuus, ja kyllä hän on aika hankala seurustelukumppani. Lisäksi häneen ihastuu yleensä ne kiltit pojat, jotka tekisivät tyttäreni puolesta mitä vain. Tytär on suhteissaan vaativa, välillä kyttäävä, ja välillä taas hälläväliä-asenteella, eli saattaa kysellä viestillä 5 min välein poikakaverin tekemisistä, ja sitten taas olla viikon verran niin ettei kunnolla vastaa puhelimeen. Itsensä kanssa noilla ihmisillä on vaikenta, koska eivät he haluaisi olla sellaisia, ja heidän on silti pakko itsensä kanssa olla huonoina hetkinäkin, toisin kuin kumppanin, joka voi jättää. Turvaa kaipaa oma tyttäreni, ja koetessaan epävarmuutta, on helvvetti irti. Hyvinä hetkinä ottaa sitten takaisinpäin ihanuudellaan. Tyttäreni on 22v.
Mieheni(ei lapseni isä) taas on seurustellut epävakaan ja muutenkin sekaisen naisen kanssa reilun vuoden, kunnes nainen onneksi jätti hänet itse. Hän sanoi ettei oikeasti uskaltanut erota, koska yritti sitä muutaman kerran, eikä jäki ollut kaunista. Nainen sitten itse vaihtoi mieheni toiseen, mikä oli mieheni mielestä tietysti hyvä, koska hän pääsi eroon lähes kokonaan ilman draamaa.
Minussa hän arvostaakin rauhallisuuttani, ja luotettavuuttani. Muutaman kerran vuodessa olen hypomaaninen, mutta se hoituu pelkällä tiedostamisella, ja tunnistan itse merkit, kuten unettomuuden ja ruokahalun heikkenemisen. En siis tarvitse lääkitystä, ellei tila pahene, ja jos elämänrytmi on kutakuinkin säännöllinen, pysyn aisoissa. Toki sekssi on hypomaniassa taivaallista, eikä vähiten mieheni mielestä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
normaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Epävakaa nainen
Tuossa muutama linkki.
tarkoitin jotain tapahtumaa..esim treffeillä alkaa viskoa laseja ja kuulee omiaan...
Epävakaa persoonallisuus ei liity mitenkään skitsofreniaan tai psykooseihin. Vaivauduitko edes lukemaan noita linkkejä?
Kaikki naiset ovat miesten mielestä epävakaita! Se on sitä naisellista temperamenttia!
Varoituksen sana on oikeasti paikallaan tässä.Jos haluaa elämästänsä kauhun tasapainon niin kannattaa sitten ottaa sellainen epävakaa kumppani.Pahimassa tapauksessa ne uhkaavat itsemurhalla ja masennusvaiheessa sitten tekevät sen.Eli sellaista vuoristorataa tiedossa.Alussa on tietysti jännää,kun toinen on niin erilainen,mutta lopussa toivot,että olisit voinut valita toisin.Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Nelmsnddl kirjoitti:
No hänellä on varmasti ollut muuKIN syy kun sinut jätti.
Miksi olisi ollut? EIhän ap:llakaan ollut. Siinä jäi kaksi kilttinaista tyhjän päälle, kun jännänainen on vaan niin paljon kivempi. Vähän ne toki pettää, saattaa olla väkivaltaisia jne. mutta ah, niitä on ihana rakastaa, kun ne on niin JÄNNIÄ!!
Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriöinen kaveri.
Laitoin välit poikki, en jaksanut sitä vehtaamista, joka päivä on jotain selkkausta. Pyytää kahville, ja kun pitäidi lähteä, muuttaa aikaa monta kertaa ja ditten kun tulee paikalle sanoo että ei lähdekään join juuri kahvia kotona, piti kerran lähteä lentomatkalle lupasin maksaa liput, lupasi lähteä, mutta perui lähtönsä ssamana päivänä.
Piti lähteä Tallinnaan. Hän asui esikaupingissa ja vaati että hänet täytyy hakea kotoa niin lähtee. En hakenut, eikä hän lähtenyt matkaan.
Jatkuvasti aloittaa kaikenlaisia koulutuksia, kaikki jättää kesken.
Vaikka oli maksanut eräitäkin ilmoittsutumismaksuja. Ei kestä
Tosi kommentti kommenttiaiempi. Ihmiset on yksiloita:D.