Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumeessa ollut Kerttu, 3, sai sittenkin jäätelönsä - Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset - 40€ noista parista tuotteesta??

Vierailija
30.01.2018 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml

Jos on vähävarainen ihminen niin luulisi tajuavan, että esim. lidlistä olisi saanut kolminkertaisen määrän ruokaa kun katsoo vähän mitä ostaa?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luomu maitoa, mutta sitten kuohukermaa jossa karrageenia?

Ehkä luomumaito on Annasta paremman makuista? Ehkä maito oli alennuksessa tai kerma tai toisinpäin. En tiedä.

Vierailija
82/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanottiin, että tämä Anna oli vähävarainen? Kyllä minullakin saattaa käyttötili olla tyhjänä, mutta sitten pitää vain maksaa toisella kortilla tai siirtää toiselta tililtä. 

Miksi Anna ei sitten tehnyt niin vaan oli viemässä ostoksia pois?

Jos ei ollut toista korttia mukana eikä puhelimessa ole verkkopankkia (minullakaan ei ole). 

Miksihän tuo Anna ei karsinut ostoksiaan niin, että olisi vain ottanut vieraalta vastaan tyttärelleen ostamansa tuutin joka oli niin tärkeä. Ostatti vieraalla 40 euron arvosta, ei niin välttämätöntä!

Ihme, että ei sanonut, että no jaa...siinä tapauksessa kipaisen vielä hakemassa muutaman muun tuotteen kun sä kerran maksat!

Minä ajattelisin niin että Annalla oli rahaa esim toisella tilillä, ja juuri siksi hän antoi tuon naisen maksaa ostoksensa, koska oletti voivansa maksaa takaisin heti kotiin päästyään. Varmaan ajatteli sitäkin, että muussa tapauksessa hän olisi sen kuumeisen lapsen kanssa joutunut lähtemään vielä uudestaan kauppaan. Hänhän kuitenkin tarjoutui maksamaan takaisin mutta tuo nainen ei suostunut siihen.

Päättelen näin siksi, että ainoa tilanne jossa itse voisin kuvitella vastaanottavani noin kalliit ostokset toiselta, on just sellainen, että pystyisin maksamaan takaisin samana päivänä. Jos olisin sillä hetkellä oikeasti rahaton, vastaanottaisin korkeintaan lapselle sen jäätelön, en muuta, koska en haluaisi jäädä edes pariksi päiväksi velkaa tuntemattomalle hyväntekijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ihmetytti nuo ostokset. Tunnen olevani kuin keppikerjäläinen, mutta ei mulla ole ikinä noin hienoja ja kalliita ostoksia, vaikka töissä käynkin. Toisaalta mulla ei ikinä lopukaan raha kassalla, tililläni ei ole mystisiä katevarauksia vaan kyllä aina suurinpiirtein tiedä mitä on varaa ostaa.

Ei tässä sanottu, että henkilö olisi köyhä?

Mulla on kaksi debet pankkikorttia (kahden eri pankin), kolme pankkitiliä (yhteen näistä tileistä - säästötilille - ei ole korttia). Sen lisäksi minulla on 3 (kolme) luottokorttia.

Kyllä minun pitää olla tarkkana kaupassa, jos olen liikkeellä vain yhdellä debet-kortilla, pitää tsekata saldo etukäteen. Onneksi yleensä on koko lompsa ja kaikki kortit mukana mutta joskus saatan lähteä lenkille ja ottaa vain pankkikortin taskuun. Jos päätänkin poiketa samalla kaupassa, voisi hyvinkin käydä niin ettei ole katetta. En muista kaikkia bensaostoksia ja muita mitä on tullut tehtyä.

Vierailija
84/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani olen oppinut kaksi asiaa.

1) Minulla on mitä ilmeisimmin elämänhallinta ja rahankäyttö totaalisen retuperällä, koska mulle on kerran käynyt niin, että tilillä ei olekaan katetta vaikka olin luullut olevan. Tuolloin tililtä oli mennyt pankin palvelumaksu ja yksi suoraveloitus, jonka olin täysin unohtanut. Tähän mennessä olen luullut, että moinen unohdus menisi inhimillisen erehdyksen piikkiin, mutta tästä ketjusta opin, että kyse onkin elämänhallinnan puutteesta.

2) Parin euron huuhteluaine on ylellisyystuote, jollaiseen vähävaraisella ei pitäisi olla varaa.

Oikeasti, en ole näin jakomielitautiseen ketjuun hetkeen törmännyt...

Vierailija
85/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ihmetytti nuo ostokset. Tunnen olevani kuin keppikerjäläinen, mutta ei mulla ole ikinä noin hienoja ja kalliita ostoksia, vaikka töissä käynkin. Toisaalta mulla ei ikinä lopukaan raha kassalla, tililläni ei ole mystisiä katevarauksia vaan kyllä aina suurinpiirtein tiedä mitä on varaa ostaa.

Miksi katevaraukset ovat sinulle mysteeri? Osuuspankin asiakkaille ne eivät sitä ole vaan ihan todellisuutta.

Joskus pankkikortilla (debit, ei credit) maksaessa maksu ei lähde heti eikä muutamassa päivässä ja se kummittelee siellä sitten katevarauksena josta ei useinkaan ole itse tietoinen jos ei tilitapahtumia tiiviisti seuraa, tottakai luulee että saldo jonka viimeksi kun tilillä kävi on realistinen.

Vierailija
86/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin varmaan ollut tilanteessa ihan paniikissa, kun muutenkin sosiaaliset tilanteet välillä ahdistavat. En olisi voinut ottaa rahaa vastaan, koska olisi tullut kauheat omantunnontuskat. Ehkä sitten jos olisin saanut rahan korvattua auttajalle. Ihan kauhistuttaa, että joudun joskus tuohon tilanteeseen. Hyvin toimittu auttajalta silti.

Vierailija
87/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän kirjoittelee ja jakelee ohjeita täydellistä täydellisemmät ihmiset, joiden elämässä kaikki menee niinkuin valettu.

Hei eivät tee koskaan virheitä eivätkä tyhmiä valintoja, he ovat erehtymättömiä ja omistavat ihmevoimat selviytyä ilman ilonpilkahdustakaan. Toisaalta he eivät myöskään suo ilonpilkahdusta muille, ihme kyllä.

Heille on tärkeintä säästää, nuukailla, laskea vessapaperipalat, laskea ja laskea kaikki asiat mikä kannattaa, vaikka ei siitä toisaalta heille mitään iloa ole, koska elämästä nauttimisen ilon tunteminen on heille täysin tuntematon asia.

Pääasia elämässä on olla järkevä ja säästää, eivät kyllä itsekään tiedä mihin.

Iloa kait sitten tuottaa seurata kun pankkisaldoon on taas tullut 50 senttiä.

Vierailija
88/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana ostan kyllä Comforttia, fetaa, mifua silloin tällöin ja kyllä ajatelkaas sitä arvon palstamammat jopa lohta!  Ostan sekaisin halpoja ja sitten vähän kalliimpia tuotteita. Ja kyllä minullakin on käynyt samoin kuin Annalle. Hävetti niin hitosti, mutta minusta ei ole teidän asianne ruotia täällä tämän henkilön raha-asioita.  Jokaiselle voi tapahtua samoin, jopa teillekkin jotka jeesustelette kalliista ostoksista.   Tuo teidän paasauksenne johtuu ihan puhtaasti kateudesta, kun teitä ei ole kukaan tuolla tavoin auttanut. 

Vierailija
89/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä jos perinyt rahaa

Vierailija
90/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkarin sekopäistä sakkia täällä!! Mitä se kenellekkään kuuluu mitä joku toinen ostaa ja mistä ostaa!!!

Ihme kitinää ja valistusta kuin MINÄ olisin ostanut sieltä ja tuolta sitä ja tätä! Voi jeesus!

Vierailija
91/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoja ottaa niin helkkaristi päähän kun jollakin on käynyt onni onnettomuudessa ja sai ilmaset ruokaostokset eikä siinä vielä mitään kaikista eniten ollaan kateudesta vihreitä siitä että juttu on iltalehdessä!!

Vierailija
92/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoja ottaa niin helkkaristi päähän kun jollakin on käynyt onni onnettomuudessa ja sai ilmaset ruokaostokset eikä siinä vielä mitään kaikista eniten ollaan kateudesta vihreitä siitä että juttu on iltalehdessä!!

Tämä!! Nyyh nyyh kun toi pääsi iltalehteen, epäreilua nyyh

Vierailija
93/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helkkarin sekopäistä sakkia täällä!! Mitä se kenellekkään kuuluu mitä joku toinen ostaa ja mistä ostaa!!!

Ihme kitinää ja valistusta kuin MINÄ olisin ostanut sieltä ja tuolta sitä ja tätä! Voi jeesus!

Mutta ajattele nyt, Marimekon pöytäliina! Ja luomua! Ja cittarista ostaa! Ilmankos on pa, varmaan jatkuvasti ostattaa ostoksena muilla ja kehtaa vielä lehdessä elvistellä!  ;D

Vierailija
94/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallinen ketju. Miksi ihmeessä ihmiset automaattisesti olettavat, että tämä Anna olisi köyhä? Ostokset eivät minusta siihen viittaa eikä katevarauksetkaan mikään ihmeellinen asia ole. Sattuu ihan tulotasoon katsomatta silloin tällöin sellaista, että debit kortilla ostettu juttu veloittuukin pois tililtä vasta myöhemmin. Silloin käy helposti niin, että ei hoksaa, että tilin todellinen saldo ja käytettävissä oleva saldo eivät olekaan sama asia. Sitä minä kutsun katevaraukseksi.

Vierailija
95/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi katevaraukset ovat sinulle mysteeri? Osuuspankin asiakkaille ne eivät sitä ole vaan ihan todellisuutta.

Joskus pankkikortilla (debit, ei credit) maksaessa maksu ei lähde heti eikä muutamassa päivässä ja se kummittelee siellä sitten katevarauksena josta ei useinkaan ole itse tietoinen jos ei tilitapahtumia tiiviisti seuraa, tottakai luulee että saldo jonka viimeksi kun tilillä kävi on realistinen.

Totta, minulla on muutaman kerran käynyt niin että maksu lähti vasta miltei kahden viikon päästä, olin sen jo ehtinyt unohtaa. Kyllä se 70 euron yhtäkkinen vajeneminen yllätti.

Vierailija
96/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tällä palstalla pyörii myös ihan tavallisiakin ihmisiä jotka eivät ole kateellisia  ja osaavat ilahtua siitä, että on olemassa noinkin ihania ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan jopa tuntemattomia<3.  Miksi suomalainen nainen on niin kateellinen otus?

Vierailija
97/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että Anna on nyt ihan itse keksinyt koko jutun päästään saadakseen huomiota. Ja saadakseen hienot ostoksensa lehteen. Miksi ihmeessä se kuva osasta ostoksia piti olla?

Näitä "oma hetkeni julkisuudessa" -tyyppejä on todella paljon. Lisäksi kuumeinen lapsi, joka saa tarvitsemansa, yhyy miten herttaista!

Samaa sanoin minäkin. Kiva päästä Iltalehtiin "hyvänä ihmisenä", joka on vähästä kiitollinen.

No mutta mitä ihme järkeä tuossa nyt olisi, kun eihän hänen henkilöllisyyttään ole edes kerrottu, ainoastaan etunimi ja ikä ja tytön etunimi ja ikä.

Vierailija
98/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vain soitan heti iltalehteen juttuvinkin siitä miten minulla loppui rahat kesken kassalla ja jätskiraha täytyi pummata toiselta ja sitten postaan kuvan epämääräisistä ostoksistani niin johan saadaan heitettyä vettä myllyyn! Kyllä vain! ja tadaa, nyt saadaan kaikki suomalaiset köyhät näyttämään huonoilta rahankäyttäjiltä ja täten tuet pois nyt ja heti! Ja sitten vielä tehtaillaan tänne aloituksia samasta aiheesta kerran tunnissa,  sillä selvä.

Ainoa vaan että olet niin vittumainen ettei kukaan halua olla sulle kiva joten. Voit unohtaa ne haaveet iltalehteen pääsystä.

Vierailija
99/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todella paljastaa nykyajan kovat arvot. Enää ei ole sellaista kuin "inhimillinen erehdys" vaan se on heti välittömästi elämänhallinnan ja älyn puutetta jos joku töppäys sattuu. Ja kuvittelette pystyvänne päättelemään henkilön kulutustottumukset ja taloudellisen tilanteen yhden kauppareissun ostosten perusteella. Miten pihalla voi ihmiset olla! Oikeasti, tulkaa nyt jo järkiinne hyvät ihmiset, ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
100/102 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekateelliset kirjoitti:

Opiskelijana ostan kyllä Comforttia, fetaa, mifua silloin tällöin ja kyllä ajatelkaas sitä arvon palstamammat jopa lohta!  Ostan sekaisin halpoja ja sitten vähän kalliimpia tuotteita. Ja kyllä minullakin on käynyt samoin kuin Annalle. Hävetti niin hitosti, mutta minusta ei ole teidän asianne ruotia täällä tämän henkilön raha-asioita.  Jokaiselle voi tapahtua samoin, jopa teillekkin jotka jeesustelette kalliista ostoksista.   Tuo teidän paasauksenne johtuu ihan puhtaasti kateudesta, kun teitä ei ole kukaan tuolla tavoin

auttanut. 

Tämä henkilö itse otti yhteyttä iltapäivälehteen, kuvasi ostoksensa ja kertoi rahaepisodinsa koko Suomen kansalle.

Pointtina oli kertoa tuntemattoman ihmisen hyvyydestä. Mutta se vaikuttaa olevan myrkkyä katkeroille. Te ootte samaan aikaan säälittäviä ja huvittavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän