Kuumeessa ollut Kerttu, 3, sai sittenkin jäätelönsä - Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset - 40€ noista parista tuotteesta??
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml
Jos on vähävarainen ihminen niin luulisi tajuavan, että esim. lidlistä olisi saanut kolminkertaisen määrän ruokaa kun katsoo vähän mitä ostaa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On röyhkeitä annoja ja röyhkeitä lapsia ja vänkyti vänkyti.
Naama rullalle ja kohti uusia pettymyksiä.Minusta siis Anna ei mitenkään ollut röyhkeä. Mutta ne kerjäävät lapset ovat, jotka olettavat, että muut maksavat heidän karkkipussinsa. Nämä eivät tajua olla edes kiitollisia, toisin kuin Anna.
Ai kamalaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt aika harvinaista, että ventovieras maksaa noin isot ostokset. Jotain kolikkojahan silloin tällöin annetaan. Itse olen kassalla töissä ja joskus näkee näitä tilanteita. Joskus olen kyllä ihmetellyt, miten jotkut lapset ovat röyhkeitä, kun heidän rahansa eivät riitä, mutta heillä ei ole aikomustakaan jättää jotain karkkipussia ostamatta, vaan jäävät siihen ihmettelemään, miten se raha nyt ei riittänytkään ja mistäs sitä nyt sitten saisi lisää ja jopa pyydetään muilta asiakkailta.
Pyydetään muilta asiakkailta? No jeejee...
Itse olisin Annana toiminut niin, että olisin karsinut ostoksista kaiken joka ei olisi ihan välttämätöntä, en olisi kehdannut vieraalla maksattaa "luksusta" huuhteluaineesta lähtien. Olisin tuon huuhteluaineen ostanut itse kun olisin saanut siirrettyä rahaa tilille (ei siis ilmeisesti ole vähävarainen).
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kaupankassat jotka ei tajua olla nöyriä ja kiitollisia kun maksan heidän palkkansa. Nöyrä on hyvä sana.
Kukas sinun palkkasi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin Annana toiminut niin, että olisin karsinut ostoksista kaiken joka ei olisi ihan välttämätöntä, en olisi kehdannut vieraalla maksattaa "luksusta" huuhteluaineesta lähtien. Olisin tuon huuhteluaineen ostanut itse kun olisin saanut siirrettyä rahaa tilille (ei siis ilmeisesti ole vähävarainen).
Tämä on kyllä omituinen ketju. Tuo Annahan on tuossa itse yrittänyt ratkaista tilannetta jättämällä osan ostoksista pois ja sitten viemällä kaikki ostokset takaisin. Hän myös yritti kieltäytyä auttajan maksusta ja tarjoutui maksamaan takaisin. Silti tässä nyt annetaan ohjeita, miten olisi kuulunut toimia, kun nyt meni kaikki ihan väärin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että tämä Anna oli vähävarainen? Kyllä minullakin saattaa käyttötili olla tyhjänä, mutta sitten pitää vain maksaa toisella kortilla tai siirtää toiselta tililtä.
Miksi Anna ei sitten tehnyt niin vaan oli viemässä ostoksia pois?
Jos ei ollut toista korttia mukana eikä puhelimessa ole verkkopankkia (minullakaan ei ole).
Miksihän tuo Anna ei karsinut ostoksiaan niin, että olisi vain ottanut vieraalta vastaan tyttärelleen ostamansa tuutin joka oli niin tärkeä. Ostatti vieraalla 40 euron arvosta, ei niin välttämätöntä!
Ihme, että ei sanonut, että no jaa...siinä tapauksessa kipaisen vielä hakemassa muutaman muun tuotteen kun sä kerran maksat!
Luitko ollenkaan tuota juttua:
"
- Sanoin, että ei kai, tämä on näin iso summa. Onhan 40 euroa on aika paljon. Ei se ole sama kuin että annan pari euroa jollekin.
Nuori vaalea nainen piti kuitenkin kiinni tarjouksestaan, ja hän maksoi Annan kaikki ostokset. Seuraava yllätys Annalle oli se, että auttaja ei halunnut edes rahojaan takaisin, vaikka Anna tarjoutui maksamaan ne hänen tililleen tai mobiilimaksulla, jos saisi puhelinnumeron."
Kerran unohtui lompakko kotiin, kun viime hetkellä vaihdoin takkia kauppaan lähtiessä. Aika noloa oli, kun kerkisi kassa lyödä puolet ostoksista, kun huomasin, ettei olekaan millä maksaa.
Siitä asti olen pitänyt käteistä laukun taskussa varalta ja S-kortilla on kanssa rahaa, jos sattuu ettei normaali pankkikortti toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että tämä Anna oli vähävarainen? Kyllä minullakin saattaa käyttötili olla tyhjänä, mutta sitten pitää vain maksaa toisella kortilla tai siirtää toiselta tililtä.
Miksi Anna ei sitten tehnyt niin vaan oli viemässä ostoksia pois?
Jos ei ollut toista korttia mukana eikä puhelimessa ole verkkopankkia (minullakaan ei ole).
Miksihän tuo Anna ei karsinut ostoksiaan niin, että olisi vain ottanut vieraalta vastaan tyttärelleen ostamansa tuutin joka oli niin tärkeä. Ostatti vieraalla 40 euron arvosta, ei niin välttämätöntä!
Ihme, että ei sanonut, että no jaa...siinä tapauksessa kipaisen vielä hakemassa muutaman muun tuotteen kun sä kerran maksat!
Luitko ollenkaan tuota juttua:
"
- Sanoin, että ei kai, tämä on näin iso summa. Onhan 40 euroa on aika paljon. Ei se ole sama kuin että annan pari euroa jollekin.
Nuori vaalea nainen piti kuitenkin kiinni tarjouksestaan, ja hän maksoi Annan kaikki ostokset. Seuraava yllätys Annalle oli se, että auttaja ei halunnut edes rahojaan takaisin, vaikka Anna tarjoutui maksamaan ne hänen tililleen tai mobiilimaksulla, jos saisi puhelinnumeron."
Miksi meidän pitää tietää, että auttaja oli nuori ja vaalea?
Miten tämä liittyi asiaan? Meinaatko, että jos ei muusta saada nyt Annaa syytettyä, niin pitää moittia häntä, kun kertoi auttajan ulkonäön? :D
Tuohan on ehkä mainittu siitä syystä, että Anna haluaa, että tilanteessa olijat tunnistaisivat tapauksen. Tai vielä todennäköisemmin, Anna on ne vain kysyttäessä maininnut toimittajalle, koska ne ovat ainoat asiat, jotka hän tietää tästä henkilöstä. Luuletko, että Anna itse on tuon jutun kirjoittanut?
Kyllä nyt av-mammoilla menee taas herne nekkuun:D
Ei tässä muuta, kuin että onneksi en ole tuo äiti. Paha mieli tulisi, ku lukisi näitä kommentteja. Taitaa mammat olla katkeria, kun kukaan ei ole tarjoutunut auttamaan heitä.
Miksi pitää vielä julkisesti yrittää tavotella auttajaa, kun johan se siellä paikan päällä oli kiitelly ja halaillu. Ymmärtäisin jos olis jääny kiittämättä, mutta ei tällasessa tapauksessa tartte enää. Vai halusko vaan nimensä lehteen.. kohta tulee kuvat.
Huolestuttaa enemmän se että näiden mediamyllytysten ansiosta on varmaan kohta enemmänkin joilla ei ole kassalla rahaa, eikä näistä kaikilla ole puhdas sydän tai omatunto.
Voiskohan sama tapahtua Stockan selektiivisen kosmetiikan osastolla? Pitäsiköhän yrittää Sisley osastolla.. hmm. Josko joku ystävällinen turkismummo takanani tarjoutuisi sitten kuittamaan laskun :-D
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa enemmän se että näiden mediamyllytysten ansiosta on varmaan kohta enemmänkin joilla ei ole kassalla rahaa, eikä näistä kaikilla ole puhdas sydän tai omatunto.
Näitä rahattomia ostajia on jo nyt liikaa. Ketuttaa kun ei ehdi viemään heidän kassalle tuomiaan ruokia ajoissa pois, vaan ne pilaantuvat hävikiksi, jonka maksavat kaikki asiakkaat. Miksi se pilaantuva tuote pittää juurikin jättää pois, kun rahat eivät riitäkään? Tai voisiko sen viedä itse takaisin hyllyyn? Tai miksette käytä visaa? Jos rahat on loppu, voisiko sen saldon tarkistaa ennen kassaa?
Terkuin: Myöskin huolestunut Kassa
Vierailija kirjoitti:
Pitihän se arvata, että taas on autettu vääränlaista henkilöä ja tämä henkilö on vieläpä kiittänyt väärällä tavalla!
Sano muuta. Mä sain päivän naurut näistä kommenteista. Ihan väärää merkkiä ja huuhteluainettakin vielä!! :D
Nykyäänhän kassa ei saa sanoa, jos kate ei riitä. Voi olla esimerkiksi häiriö kortissa. Ilmeisesti seuraava jonossa on eukon ulkoisesta habituksesta päätellyt, että nyt tuli saldo vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on köyhällä reteät ostokset. Mifut, uunifetat ja huuhteluainekin kallista Comfortia. Ei näin työssäkäyvänä ole varaa luomuun, hifistely- ja merkkituotteisiin. Huuhteluainekin hajusteetonta Rainbowta. No, mulla ei tosin olekaan tili miinuksella ja osaan etukäteen laskea paljonko katevarausten jälkeen tilillä on rahaa.
Jätä se skumpan litkiminen vain juhlatilaisuuksiin, skumppa ei ole tarkoitettu arkijuomaksi, edes työssäkäyvälle. Selvä pää saattaa auttaa jopa luetun ymmärtämisessä (missä kohdin uutista sanottiin "Annan" olevan köyhä?) ja on sitten varaa marttyyrilläkin ostaa Tokmannista kerran vuodessa 3 pulloa Comfortia pakettihintaan 5 euroa sen 0,01 euroa halvemman Pirkka-huuhteluaineen sijaan.
Ihana ihminen kuin auttoi toista! Silti pisti silmään nämä tuotteet, luomu kermaa, luomumaitoa ym. Itse ostan aina halvinta jos kärsin rahapulasta ja kyllä muidenkin pitäisi tämä ymmärtää.
Minusta siis Anna ei mitenkään ollut röyhkeä. Mutta ne kerjäävät lapset ovat, jotka olettavat, että muut maksavat heidän karkkipussinsa. Nämä eivät tajua olla edes kiitollisia, toisin kuin Anna.