Kuumeessa ollut Kerttu, 3, sai sittenkin jäätelönsä - Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset - 40€ noista parista tuotteesta??
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml
Jos on vähävarainen ihminen niin luulisi tajuavan, että esim. lidlistä olisi saanut kolminkertaisen määrän ruokaa kun katsoo vähän mitä ostaa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että tämä Anna oli vähävarainen? Kyllä minullakin saattaa käyttötili olla tyhjänä, mutta sitten pitää vain maksaa toisella kortilla tai siirtää toiselta tililtä.
Miksi Anna ei sitten tehnyt niin vaan oli viemässä ostoksia pois?
Jospa hänellä ei ollut rahaa maksaa niitä ostoksia juuri siinä? Ymmärtänet varmaan, että tuo henkilö jolle vastasit, ei ole tämä Anna, vaan hän puhui omasta tilanteestaan.
Annalla on ehkä oikeasti rahat loppuneet ja liksa tulossa esim parin päivän päästä. Itselläni käy kyllä useamman kerran vuodessa niin, että rahat loppuu pari päivää ennen seuraavaa palkkaa. En silti pidä itseäni köyhänä, koska tulen toimeen ihan kivasti eikä koskaan ole ollut sellaista tilannetta, että jostain oikeasti tärkeästä jäisin paitsi vaikka tili hetken tyhjänä olisikin.
Tai ehkä Annalla olisi ollut rahaa toisella tilillä, mutta tunnusluvut kotona, eli pitää mennä kotiin tilisiirtoja tekemään. Kyllä ne ostokset sellaisessa tilanteessa pitää sinne kauppaan jättää.
Tai ehkä Anna onkin vähävarainen, mutta pihistelee jostain muusta kuin huuhteluaineesta?
Jos taloustaidot on tuota luokkaa ettei ymmärrä paljonko katevarausten jälkeen tilillä on rahaa, on syytä pitää kaikkia kortteja mukana ja nettipankkia todellakin puhelimessa. Tai käydä oman äidin kanssa kaupassa. Aikuisen äiti-ihmisen, joka toimii esimerkkinä lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Meiltäkin lähimpään Lidliin 26 km. Lähikauppaan 1 km.
Tämä Annahan oli asioinut Kupittaan Citymarketissa. Turusta kyllä löytyy Lidlejä vähän lähempää kuin teiltäpäin. :-)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on köyhällä reteät ostokset. Mifut, uunifetat ja huuhteluainekin kallista Comfortia. Ei näin työssäkäyvänä ole varaa luomuun, hifistely- ja merkkituotteisiin. Huuhteluainekin hajusteetonta Rainbowta. No, mulla ei tosin olekaan tili miinuksella ja osaan etukäteen laskea paljonko katevarausten jälkeen tilillä on rahaa.
Voihan tuonkin miehellä on rahaa vaikka kuinka paljon tai hän on töissä. Minulla on useampi tili ja joskus väärä kortti mukana. Esim. Yhteinen tili lapsen kanssa, niin siellä on vähän rahaa.
Tuskin takana oleva olisi maksanut, jos ostokset olisi ollut turhan näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt aika harvinaista, että ventovieras maksaa noin isot ostokset. Jotain kolikkojahan silloin tällöin annetaan. Itse olen kassalla töissä ja joskus näkee näitä tilanteita. Joskus olen kyllä ihmetellyt, miten jotkut lapset ovat röyhkeitä, kun heidän rahansa eivät riitä, mutta heillä ei ole aikomustakaan jättää jotain karkkipussia ostamatta, vaan jäävät siihen ihmettelemään, miten se raha nyt ei riittänytkään ja mistäs sitä nyt sitten saisi lisää ja jopa pyydetään muilta asiakkailta.
Mitä ihmettä? Kyllä mullakin usein lapsena saattoi joku 5 tai 10 senttiä puuttua, kassa antoi sen "anteeksi" tai joku asiakas maksoi loput vaikka olisin ollut valmis viemään tuotteen takaisin hyllyyn. Ei puhettakaan että olisin kerjännyt tuntemattomilta ja siitäkin tuli huono omatunto jos joku auttoi pyytämättä. Nykylapsille näköjään täysin vierasta. Mitä vanhemmat oikein opettaa vai mistä röyhkeys kumpuaa? Olen itsekin ollut askarteluliikkeessä töissä, välillä lapset tuli kassalle ja pyysi antamaan esim. 3 kuvioteippirullan paketista 2 rullaa kun eivät halunneet sitä yhtä tai rahat ei riittänyt koko pakettiin. No eihän se ihan näin taida toimia.
Antaja ja saaja saivat hyvän mielen, mutta av pahoitti mielensä😂
Miksi te nyt väännätte tuosta Lidlistä? Voisin lyödä vaikka vetoa, että ne samat ostokset olisivat maksaneet Lidlissa suunnilleen saman verran ja hintaeroa olisi ollut korkeintaan +/- pari euroa. Aloittaja nyt vain teki taas hätäisen johtopäätöksen sittarin kalleudesta, kun ei viitsinyt lukea kuvatekstiä.
Heh, itsekin katsoin että ei mitään edullisia vaihtoehtoja ollut, olisi vaihtanut uunifetan vaikka pinaattikeitoon ja huuhteluaineen halvempaan niin olisi rahat riittäneet (onko huuhteluaine edes jotenkin välttämätön ostos)?
Uutisen yhteydessä olevassa kommenttiosiossa ei ollut yhtäkään moittivaa kommenttia. Yllätys? No ei, kun sinne pitää kirjoittaa omalla nimellään.
Vierailija kirjoitti:
Heh, itsekin katsoin että ei mitään edullisia vaihtoehtoja ollut, olisi vaihtanut uunifetan vaikka pinaattikeitoon ja huuhteluaineen halvempaan niin olisi rahat riittäneet (onko huuhteluaine edes jotenkin välttämätön ostos)?
Siis Annahan aikoi viedä tavarat pois, mutta tämä toinen asiakas oli maksanut ostokset. Ei siinä kassalla ole mitään hyllyä, josta voit vaihtaa tuotteita edulisempaan, jos rahat eivät riitä, vaan kyllä sinun ihan itse pitää ne käydä siellä myymälässä vaihtamassa. Ihan turhaan naureskelet nyt, kun noinhan Anna olisi todennäköisesti joka tapauksessa tehnytkin.
Ihanaa kun täällä on heti aamusta näitä ”kyllä minä myt mieleni niin pahoitin”- tyyppejä
Ei voi kun nauraa!
Pitihän se arvata, että taas on autettu vääränlaista henkilöä ja tämä henkilö on vieläpä kiittänyt väärällä tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisen yhteydessä olevassa kommenttiosiossa ei ollut yhtäkään moittivaa kommenttia. Yllätys? No ei, kun sinne pitää kirjoittaa omalla nimellään.
Sinne ei ole pakko kirjoittaa yhtään mitään. ja kuka nyt lähtee mukaan näihin propakanda juttuihin?
Ei tännekään ole pakko kirjoittaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hienosti tehty! Voisitte tekin aiemmat kommentoijat ottaa oppia, olisi elämä paljon mukavampaa :)
Ei minulla ole 40€ antaa tuntemattomalle. Kiva sinulle jos sinulla on.
Ps. Laitanko tilinumeron kun nyt tarvitsisin rahaa?
Et vaikuta sellaiselta ihmiseltä jolle tekee mieli antaa yhtään mitään. Voisit ottaa oppia Annan auttajasta asennoitumisessa muihin ihmisiin :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on köyhällä reteät ostokset. Mifut, uunifetat ja huuhteluainekin kallista Comfortia. Ei näin työssäkäyvänä ole varaa luomuun, hifistely- ja merkkituotteisiin. Huuhteluainekin hajusteetonta Rainbowta. No, mulla ei tosin olekaan tili miinuksella ja osaan etukäteen laskea paljonko katevarausten jälkeen tilillä on rahaa.
Huuhteluaine on täysin turha! Jätä sekin ostamatta, niin säästät lisää tai sijoita se raha vaikka luomuun. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt aika harvinaista, että ventovieras maksaa noin isot ostokset. Jotain kolikkojahan silloin tällöin annetaan. Itse olen kassalla töissä ja joskus näkee näitä tilanteita. Joskus olen kyllä ihmetellyt, miten jotkut lapset ovat röyhkeitä, kun heidän rahansa eivät riitä, mutta heillä ei ole aikomustakaan jättää jotain karkkipussia ostamatta, vaan jäävät siihen ihmettelemään, miten se raha nyt ei riittänytkään ja mistäs sitä nyt sitten saisi lisää ja jopa pyydetään muilta asiakkailta.
Mitä ihmettä? Kyllä mullakin usein lapsena saattoi joku 5 tai 10 senttiä puuttua, kassa antoi sen "anteeksi" tai joku asiakas maksoi loput vaikka olisin ollut valmis viemään tuotteen takaisin hyllyyn. Ei puhettakaan että olisin kerjännyt tuntemattomilta ja siitäkin tuli huono omatunto jos joku auttoi pyytämättä. Nykylapsille näköjään täysin vierasta. Mitä vanhemmat oikein opettaa vai mistä röyhkeys kumpuaa? Olen itsekin ollut askarteluliikkeessä töissä, välillä lapset tuli kassalle ja pyysi antamaan esim. 3 kuvioteippirullan paketista 2 rullaa kun eivät halunneet sitä yhtä tai rahat ei riittänyt koko pakettiin. No eihän se ihan näin taida toimia.
Ai kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun täällä on heti aamusta näitä ”kyllä minä myt mieleni niin pahoitin”- tyyppejä
Ei voi kun nauraa!
Niinpä. Aivan käsittämätöntä.
Ottaa taas mammoja näköjään heti aamusta pumpun päälle kun joku on saanut 40€ rahaa ja mitkä ostokset, mitkä ostokset!! Byääh byääh
On röyhkeitä annoja ja röyhkeitä lapsia ja vänkyti vänkyti.
Naama rullalle ja kohti uusia pettymyksiä.
Sinäkö opetat lapsesi kerjäämään, jos rahat eivät riitä?