IL-US-gallup: Kokoomus on suurin!!!!
Nyt se sitten tapahtui. Kokoomus nosti itsensä suomen suosituimmaksi puolueeksi.
Köyhät kyykkyyn. Porvarit porskuttaa.
Kommentit (94)
Aktiivimallipökäle on henkilöitynyt Sipilään eli keskustaan ja Lindströmiin ja Mattilaan eli sinisiin, joten ne jotka eivät ideologisesti halua kannattaa ns. vasemmistopolitiikkaa kääntyvät kokoomukseen, vaikka aktiivimalli on kokoomusta puhtaimmillaan. Orpopoika seurailee taustalta kun keskustaa ja sinisiä hutkitaan ja kokoomus jää pois pahimmasta ryöpystä keräämään kannatukset pois kuleksimasta. Näin meillä pelataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä mutta äänestän kokoomusta tulevissa vaaleissa. Haluan tuntea itseni edes hetken paremmaksi ihmiseksi. Se minulle sallittakoon.
Eräs lähisukulainen, joka on lähihoitajana ollut ja aina pieni tuloinen, on menetellyt juuri tällä tavalla.
Kyykyssä on hyvä olla.
Tästä syystä elämme demokratiassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että presidentinvaalit ovat keskeinen tekijä gallupin takana. SDP:llä oli heikko ehdokas. Huhtasaari taas vakuutti opettavaisella tyylillään opetuslapsiaan.
Mutta on se surkeaa, jos tuo on totta, ettei aktiivimalli hetkauta lainkaan.
Kyllä kansa ei tiedä.
Kyllä kansa tietää ja tosiaankin aktiivimalli hetkauttaa ainakin tätä äänestäjää. Olen duunari ja siis maksaja tässä maassa ja oma puolue SDP ränkytti mallia vastaan joten siksi äänestin Saulia ja todennäköisesti ensivaaleissa Kokoomusta. Tuntuu olevan ainoa puolue, joka ajaa työläisen ja yrittäjän asiaa, eikä vain loisten tuloilla elävien sohvalla makoilijoiden.
Mitenkäs tässä näin pääsi käymään makoilevien stallareiden raivoisasta spämmäyksestä huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä iltapaskan galluppeja on ennenkään uskonut? Avainsana "kiintiöpoiminta".
Tilastokeskus:
"Otoksiin liittyy monia riskejä. Tällaisia ovat kehikkoperusjoukon määrittelyn vaikeus, poimintakriteereitä koskevat epätäsmällisyydet, poiminnan systemaattisuuden puutteet. Monet tiedonkeruu- ja tutkimuslaitokset käyttävät ns. kiintiöpoimintaa, jossa etukäteen määritellään kuinka monta haastattelua halutaan tietyistä ikä-, sukuryhmistä tai alueilta, mutta ei tehdä systemaattista otosta kyseisistä ryhmistä, eikä pyritä tavoittamaan ennalta poimittuja kohdehenkilöitä tehokkaasti. Tällöin esim. sellaisilla kohteilla, joiden ajankäyttö työstä, matkustelusta, sairauksista, asuinpaikkojen vaihdoksista, harrastuksista yms. johtuen on epäsäännöllistä, ei ole samaa todennäköisyyttä tulla haastatelluiksi. Menettelytavan ongelmana onkin haastattelujen edustavuus, koska haastatelluiksi tulevat helpommin tavoitettavat kohteet. Jos tutkimusaihe on kriittinen edellä mainittujen asioiden suhteen, tulokset jäävät painotuksista huolimatta vinoiksi. Tällaisissa tapauksissa myöskään tieteellisesti perusteltua kattavaa katoanalyysia ei voida tehdä."
Joo,gallupit olivat ihan väärässä presidentinvaaleisa, vai mitenkä se meni? Ettei olisi ollut aivan täysosuma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että presidentinvaalit ovat keskeinen tekijä gallupin takana. SDP:llä oli heikko ehdokas. Huhtasaari taas vakuutti opettavaisella tyylillään opetuslapsiaan.
Kyllä kansa ei tiedä.
Kyllä kansa tietää ja tosiaankin aktiivimalli hetkauttaa ainakin tätä äänestäjää. Olen duunari ja siis maksaja tässä maassa ja oma puolue SDP ränkytti mallia vastaan joten siksi äänestin Saulia ja todennäköisesti ensivaaleissa Kokoomusta. Tuntuu olevan ainoa puolue, joka ajaa työläisen ja yrittäjän asiaa, eikä vain loisten tuloilla elävien sohvalla makoilijoiden.
Kokoomus ajaa ihan meidän kaikkien asiaa. Saulikin on koko kansan presidentti.
-kokoomusnuori-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kansa ei tiedä.
Jos on noin katkeraa olla töissä, niin anna se työpaikkas jollekin toiselle. Pääset makaamaan sinne sohvalle.
Minä olen ihan tavallinen palkansaaja, muuttanut maalta kaupunkiin työn perässä. Minut aktiivimallin vastustus on saanut vihaiseksi. Olen aina pitänyt työntekoa tärkeänä ja SDP:tä omana puolueenani.
Mutta tämä aktiivimalli vouhotus on kyllä saanut miettimään, pitääkö vaihtaa puoluetta.
Näin varmaan, kokoomuksella riittää kyllä kannatusta. Se vain, että ajaa tällä hetkellä omalta kannaltaankin vaarallista, lyhytnäköistä, kahtiajakavaa politiikkaa. Pikavoittoja tulee, mutta jossain kohtaa joko kelkka keinahtaa tai pahempaa, Suomi muuttuu vastenmieliseksi. Yritysympäristö on heikentynymässä jo nyt kun koulutuslaatu on laskenut. Kahtiajako luo äärioikeistolle ja muille rähinäremmeille nousua, vaikka Niinistö voitti ylivoimaisesti niin Huhtasaari asettui kalkkiviivoille - irtautuminen esim EUsta voi saada kannatuksensa ennemmin kuin Juhana Vartiainen ehtii kylkeää kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan tavallinen palkansaaja, muuttanut maalta kaupunkiin työn perässä. Minut aktiivimallin vastustus on saanut vihaiseksi. Olen aina pitänyt työntekoa tärkeänä ja SDP:tä omana puolueenani.
Mutta tämä aktiivimalli vouhotus on kyllä saanut miettimään, pitääkö vaihtaa puoluetta.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ulosannin ja puoluevalintojen perusteella olet ammattikoululainen. Ei siinä ole mitään hävettää. Työministeri Lindströmkin on hankkinut näkemyksensä itseään heikommassa asemassa olevista ihmisistä ja poliittisesta filosofiasta ammattikoulun penkiltä. Pienistäkin ajatuspuroista voi kasvaa iso virta.
Vierailija kirjoitti:
Näin varmaan, kokoomuksella riittää kyllä kannatusta. Se vain, että ajaa tällä hetkellä omalta kannaltaankin vaarallista, lyhytnäköistä, kahtiajakavaa politiikkaa. Pikavoittoja tulee, mutta jossain kohtaa joko kelkka keinahtaa tai pahempaa, Suomi muuttuu vastenmieliseksi. Yritysympäristö on heikentynymässä jo nyt kun koulutuslaatu on laskenut. Kahtiajako luo äärioikeistolle ja muille rähinäremmeille nousua, vaikka Niinistö voitti ylivoimaisesti niin Huhtasaari asettui kalkkiviivoille - irtautuminen esim EUsta voi saada kannatuksensa ennemmin kuin Juhana Vartiainen ehtii kylkeää kääntää.
Höpö höpö. Liberaalin oikeiston vastustajat ovat aina maalanneet piruja seinille. Pitäisi kumartaa menneisyyteen, tai paha meidät perisi.
Vierailija kirjoitti:
Sitte olet tyhmä, kykenemätön laajempaan ajatteluun ja syypää siksi siihen että Demarit ovat pohjamudissa. Syyhän nimittäin SDPn alholle on se, etä eivät ole tajunneet riittävän ajoissa ryhtyä ajamaan riittäväti muidenki kuin palkansaajien etua. Työttömät eivät ole syypäitä työttömyteensä, vaan kyse on siitä, että töitä ei ole.
Kyse ei ole siitäkään, että väärällä alalla olevat ihmiset eivät haluaisi muuttaa oikeammalle, vaan siitä että se muutos o tehty hankalaksi. Et voi myöskään vaatia korkeakoulutettua nuorta tai keski-ikäistä siirtymään siivoojaksi. Kyse ei ole pakasta eikä arvostuksesta - moni koulutetu tienaa vähemmän kuin hyvä siivooja, vaan elämänlaadusta. Jos ihmisen mielenkiinto on henkistä laatua olevissa työhaasteissa eikä fyysisissä niin silloin mielekkyyden vuoksi työstä niitä pitäisi saada. Ja silloin pitäisi löytyä mahdollisuus esimerkiks kirjastonhoitajalle uudelleenkouluttautua vaikkapa yrityksen informaatiohallintaan. Tms. Nyt näitä ammatinvaihtoja on päin vastoin tukittu ja tilalle tarjotaan pupukursseja.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Liberaalin oikeiston vastustajat ovat aina maalanneet piruja seinille. Pitäisi kumartaa menneisyyteen, tai paha meidät perisi.
Meillä on useampi koevaltio, läntisimmistä näkyviä ovat USA ja Britannia. Thatcher ja Reagan aloittivat, nyt molemmat ovat poliittisessa kaaoksessa. USA hajoamisen ja sisällisodan partaalla, Britanniasta ei tiedä mitä siellä taloudellisesti tapahtuu. Kehitys on hidasta, mutta sisäinen rappio vääjäämätön ja johtanut molemmissa liberalismin hylkäämiseen ummehtuneen protektionismin edeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämä aktiivimalli vouhotus on kyllä saanut miettimään, pitääkö vaihtaa puoluetta.Sitte olet tyhmä, kykenemätön laajempaan ajatteluun ja syypää siksi siihen että Demarit ovat pohjamudissa. Syyhän nimittäin SDPn alholle on se, etä eivät ole tajunneet riittävän ajoissa ryhtyä ajamaan riittäväti muidenki kuin palkansaajien etua. Työttömät eivät ole syypäitä työttömyteensä, vaan kyse on siitä, että töitä ei ole.
Kyse ei ole siitäkään, että väärällä alalla olevat ihmiset eivät haluaisi muuttaa oikeammalle, vaan siitä että se muutos o tehty hankalaksi. Et voi myöskään vaatia korkeakoulutettua nuorta tai keski-ikäistä siirtymään siivoojaksi. Kyse ei ole pakasta eikä arvostuksesta - moni koulutetu tienaa vähemmän kuin hyvä siivooja, vaan elämänlaadusta. Jos ihmisen mielenkiinto on henkistä laatua olevissa työhaasteissa eikä fyysisissä niin silloin mielekkyyden vuoksi työstä niitä pitäisi saada. Ja silloin pitäisi löytyä mahdollisuus esimerkiks kirjastonhoitajalle uudelleenkouluttautua vaikkapa yrityksen informaatiohallintaan. Tms. Nyt näitä ammatinvaihtoja on päin vastoin tukittu ja tilalle tarjotaan pupukursseja.
Moni haluaa tehdä työtä, jonka lopputuloksesta muut eivät ole valmiita maksamaan, ainakaan tarpeeksi. Näitä informaatiohallinnan ammattilaisiakin on koulutettu aivan liikaa, koska se kiinnostaa monia. Minusta valtion pitäisi lopettaa sellaisten koulutusten tukeminen, joilla työllistymismahdollisuudet ovat huonot.
Mitä ap oikein juhlii? Kokoomuksen kannatus on se ihan sama 20 % mitä se nyt on jonkun aikaa saanut ja sehän on laskenut siitä mitä se oli joskus viime vuonna (yli 22 %).
80 % kansasta EI kannata kokoomusta.
Kyllä työttömältä voi vaatia edes muutaman hakemuksen rustaamisen kuukaudessa. Kyllä tällaisen asian vastustaminen on naurettavaa pelleilyä. Kokoomusta äänestämällä tuet mallia joka on meidän kaikkien hyväksi!
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on useampi koevaltio, läntisimmistä näkyviä ovat USA ja Britannia. Thatcher ja Reagan aloittivat, nyt molemmat ovat poliittisessa kaaoksessa. USA hajoamisen ja sisällisodan partaalla, Britanniasta ei tiedä mitä siellä taloudellisesti tapahtuu. Kehitys on hidasta, mutta sisäinen rappio vääjäämätön ja johtanut molemmissa liberalismin hylkäämiseen ummehtuneen protektionismin edeltä.
Hajoamisen ja sisällissodan partaalla? Mistä teitä maailmanlopunennustajia oikein sikiää? Suomeenkin odotatte kapinaa, kun parisataa rajakkia ja toinen mokoma viheranarkoa massapostittaa mielipiteitään netissä tai onnistuu järjestämään pienen mielenosoituksen itsenäisyyspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap oikein juhlii? Kokoomuksen kannatus on se ihan sama 20 % mitä se nyt on jonkun aikaa saanut ja sehän on laskenut siitä mitä se oli joskus viime vuonna (yli 22 %).
80 % kansasta EI kannata kokoomusta.
Ei kyse ole mistään prosenteista vaan siitä, että kokoomus on ottanut oman paikkansa.
Eräs lähisukulainen, joka on lähihoitajana ollut ja aina pieni tuloinen, on menetellyt juuri tällä tavalla.
Kyykyssä on hyvä olla.