Sinä perussuomalaisten vastustaja, mikä sinua risoo persuissa eniten?
Kommentit (105)
Populismi, rasismin kanssa vehtailu, yleinen tiedevastaisuus.
Jotenkin kummallista, että vielä nykyisessä länsimaisessa hyvinvointivaltiossa on tuollaisia ihmisiä, joille mielipide on ihan samanarvoinen argumentti väittelyssä kuin tutkittu ja vertaisarvioitu tieteellinen tieto.
Lisäksi se, että tarjotaan yksinkertaisia "ratkaisuja" monimutkaisiin ongelmiin ja sitten kun koitetaan käydä keskustelua realistiselta pohjalta, aletaan inttämään, että "kyllä voidaan laittaa rajat kiinni", "kyllä voidaan erota heti EU:sta ja sitten ollaan rikkaita".. jne. Mitään kunnollisia perusteluita on turha odottaa, koska mutu on paras.
Plus se rasismi. Eikö se nyt oo jo aika passé?
Oikeastaan kaikki persuissa risoo. En keksi yhtäkään hyvää asiaa persuissa. Eniten risoo ehkä niiden harhainen ulina ja vikinä.
Kolme asiaa:
1. Herkkänahkaisuus
2. Huono käytös
3. Kapea populistinen poliittinen linja.
Eniten risoo kaikki. (Mutta rasismi tuli ekana mieleen.)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vanhoillisuus kokonaisuudessaan, jotenkin. Se muodostuu erilaisuuden inhosta. Se ajatus ärsyttää minua yleisesti, että muut ihmiset yrittävät määrätä toisia ihmisiä, kuinka pitää olla. Yrittävät määrätä, koska määrääjiä ärsyttää esim. homot tai hipit. Ja jotta tämä ärsyynnys lähtisi pois, olisi homonkin oltava muuta kuin homo, jotta se ei ärsytä. Tai hipin oltava ns. normaali ulkoiselta habitukseltaan. Tai oltava erilainen käytökseltään. Kyseinen ajatusmallli - muiden ruotuun pakottaminen", olemaan kuten muutkin ovat erottumatta - on äärimmäisen itsekäs.
Rakastan kaikkia sellaisia ihmisiä, jotka uskaltavat olla sitä mitä ovat muista piittaamatta.
Eli itse olet heikko
Vierailija kirjoitti:
Huono käytös, jatkuva väkivallalla uhkailu, jatkuva spammaus netissä, valehtelu, väkivaltarikokset, naisten hakkaaminen/raiskaaminen ja lasten hakkaaminen/raiskaaminen.
Persujen väkivalta politiikan välineenä on kieltämättä yksi pahimmista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti tunteella toimiminen ja kaksinaamaisuus. Ollaan olevinaan niin rehtiä suoraselkäistä kunnon miestä, vaikka todellisuudessa sinkoillaan mielipiteestä toiseen, ei välitetä tosiasioista, vihataan jokaista vastaantulijaa, hädin tuskin osataan lukea ja valehdellaan silmät ja suut täyteen. Yleinen koulutus- ja asiantuntijavastaisuus. Persut toivovat ihmisten johtajaksi karismaattista gurua, minä vastuullista asiantuntijaa.
No tuo kyllä pätee kaikkiin puolueisiin. Ei politiikassa ole ainuttakaa suoraselkäistä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Teoreettinen esimerkki toimintatavoista. Mennään ohi ja potkaistaan. Sitten porkkana väitetään, ettei potkaistiin vaan jalka lipsahti kun on selkävikaa. Sitten jatketaan, eikö vammaisena saa kulkea. Sitten se jatkuu, että suvacit haukkuu vammaisia.
Sitten jonkin ajan kuluttua on "fakta"tarina kuinka suvacci hyökkäsi vammaisen persun kimppuun.
Näin näen heidän toimintatavat kärjistettynä ja rautalangasta väännettynä.
Hyvin selitetty pähkinänkuoressa.
Tämä on juuri se, mikä minuakin häiritsee eniten. 
Persuilta tuntuu kokonaan puuttuvan moraali ja selkäranka, kaikki asiat valehdellaan ja vääristellään, kunnes ne käännetään kokonaan nurinpäin. 
Ja tollaset kehtaa pitää itseään vielä "suomalaisina".. jep jep. Kaukana perussuomalaisista.
Vääristely alkaa jo nimestä.
-Härski populismi ja asioiden yksinkertaistaminen. (tämä ärsyttää minua yleisesti, ei ainoastaan persuissa: poliitikossa tämä on aina piirre joka panee vituttamaan. Suoraan ja terävästi voi ja saa sanoa, mutta mielipiteet pitää perustella eikä vaan ulista että "yhyy vihervasurihomofillarikommunisti".
-Vähemmistöjen halveksuminen. Koskee niin etnisiä vähemmistöjä, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä jne. Ylipäätään ihmisvihamielisyys ja rotuaatteiden enemmän tai vähemmän suora ajaminen. Persut tosiasiassa tällä politiikalla yllyttävät varsinkin köyhiä toisiaan vastaan.
-Pittaamattomuus ympäristöstä
Teennäinen kansanomaisuus ja kaksinaamaisuus. "Palstapersun" käytös.
Hassu otsikko, kun perussuomalaisen sijasta voisi hyvin olla vihervassari. Onko noissa kahdessa ääripäässä muuten oikeasti mitään eroa?
Vierailija kirjoitti:
Itkeminen, valittaminen ja negatiivisuus. Jatkuvaa märsäämistä. Kasvakaa aikuisiksi.
Juuri tämä tuli mieleen kun valitsin tuon Jokin muu syy-vaihtoehdon. Liikaa hommaforumilla opittua öyhöttämistä. Liikaa vähemmistöjen nälvimistä olipa kyse suomenruotsalaisista tai seksuaalivähemmistöistä. Liikaa teinimäistä valittamista ja toisten syyllistämistä. Liikaa turhasta vääntelemistä ja vänkäämistä. Liikaa muiden ihmisten aliarvioimista ja ennen kaikkea liian suuret luulot itsestään. Monesta persusta huomaa sen lisäksi, etteivät he ole olleet silmät ja korvat auki opinahjossaan ja/tai työelämässä eivätkä tajua sitä, että suurin osa sopimuksista ja vallitsevista käytännöistä ovat kompromisseja.
Ainakaan minulla ei pääse yksikään persu ratsastamaan vaikka olen suomenkielinen kuvittelemalla, että jotenkin vastustaisin tai vihaisin ruotsinkielisiä ihmisiä tai heidän oikeuksiaan. Pakkoruotsista nillittäminen on lapsellisuuden huippu kun tässä maassa on tärkeämpiäkin asioita kouluasioissa pielessä.
Opetettiinpa mitä kieltä tahansa niin se on hukkaan heitettyä jolleivat oppilaat opi puhumaan vierailla kielillä. Suomen ongelmana ovat onnettomat myyntimiehet, jotka eivät saa vientituotteiksi kelpaavia artikkeleita kaupaksi. Pitää siis panostaa myyntimiesten koulutuksessa siihen, että he oppisivat ottamaan selvää sen maan kulttuurista, jonne ovat kauppaamassa tuotteitaan. Ruotsi on suomalaisille elintärkeä vientimaa ja sen vuoksi kannattaisi pikemminkin vahvistaa ruotsin ja ruotsalaisen kulttuurin osaamista sekä vaalia hyviä naapuruussuhteita.
Sitäkään en voi käsittää persujen ajatusmaailmassa etteikö muka vieraita kieliä voi oppia muualla kuin siellä koulussa. Itselläni on hokijunnuja ja he oppivat venäjän aakkoset helposti kun suomalaisia pelaajia lähti KHL:n mukaan. Siitä jatkoimme venäjän opiskelua ihan kotona muun muassa siten, että minä kielikylvetän heitä puhumalla venäjää ja he lukevat venäjänkielisiä lätkäartikkeleita. Sen lisäksi he seuraavat netistä KHL:n pelejä ja osaavat tietenkin alan termit venäjäksi. Joskus on ihan hyvä muutenkin ihmisten ilmoilla että voin ojentaa heitä venäjäksi.
Itse opiskelin aikoinani köyhän kunnan koulussa englantia, ruotsia, venäjää ja saksaa. Venäjässä ja ruotsissa on paljon samoja sanoja. Sen pitäisi kirkkoslaavispesialisti Halla-ahon toki tietää.
Pennut joutuvat opiskelemaan koulussa montaa ainetta eikä niistä kaikki ole mieliaineita. Siitä huolimatta kouluja pitää käydä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa persuista on ihan ok, mutta tuo viha toisia ihmisiä kohtaan häiritsee. Samoin häiritsee myös vihervasemmiston viha persuja kohtaan. Kasvakaa ihmiset aikuisiksi ja hyväksykää nekin ihmiset joilla ei ole sama mielipide asioista. Keskustelua asioista olisi kuulla, mutta aina se vaan menee lässytykseksi tai öyhyttämiseksi.
Molemmilla on kiihkosuhtautumisongelmia. Joko ollaan kiihkosuvaitsemattomia tai kiihkosuvaitsevaisia. Mitään välimuotoja ei hyväksytä. Molemmat jaksavat jauhaa ja päivitellä pienien seksuaalivähemmistöjen asioita. Aikuisilla ihmisillä pitäisi olla sen verran ymmärrystä että tajuavat elämässä olevan muutakin kuin seksuaalisuuden pohtimista.
Sen lisäksi en ymmärrä persujen naisvihaa. Ei se ole naisten vika jos heillä ei käy flaksi. Demokraattisessa maassa kun ei voi myöskään jakaa naisia kuin Isisin orjahuutokaupassa. Yleensä kalastaja joko lähtee laajemmille vesille tai vaihtaa syöttiä jos ei nappaa. Samat lait pätevät myös parinmuodostuksessa.
Perussuomalaisessa puolueessa eniten ärsyttää tietty kaksinaamaisuus ja tekopyhyys. Ilmenee esimerkiksi lausuntojen ja todellisten tekojen ristiriitana ja rasismin hyväksyntänä ja kannatuksena, jota ei kuitenkaan suoraan myönnetä. (Esimerkiksi: meillä ei perussuomalaisissa seksuaalista ahdistelua katseltaisi! Paitsi jos siihen syyllistyy varapuheenjohtaja jolle sanomme soo soo ei ollut kiva juttu, mutta ei se sen enempiä toimenpiteitä vaadi.)
Persukannattajat ärsyttävät enemmän kuin itse puolueen poliitikot. Persukannattajissa ärsyttää fanaattisuus, jatkuva öyhötys, härski valehtelu, poliittisten vastustajien demonisointi, rasismi, älytön nettispämmäys, oman käytöksensä seurauksista uhriutuminen jne. (Esimerkiksi ensin spämmätään muutama kuukausi nettiin tuhansia viestejä Laura Huhtasaaren ylistämistä ja vastaehdokkaiden haukkumista, ja kun se herättää vastareaktioksi kritiikkiä, aletaan ulisemaan että Lauraa vainotaan.)
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät saa yhtään mitään aikaiseksi jos öyhöttämistä ei lasketa. Imagokaan ei ole se kaikkein houkuttavin. Eivätkä nämä presidentinvaalien aikaiset kannattajien nettispämmäämiset eivät silmissäni ainakaan nosta sitä imagoa.
Joskus olen persuja äänestänyt, mutta en jaksa enää vaivautua.
Viimeistään näiden pressavaalien aikainen itkunsekainen nettivänkääminen aiheutti sen, etten äänestä persuja varmaan ikinä jollei nyt vallan kaksipuoluejärjestelmään siirrytä ja toinen vaihtoehto ole vielä huonompi kuten esim. väyrysläiset tai vihreät. Millään edellämainituista ei ole realistista käsitystä maailmanmenosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä minua ärsytä mikään. Pieni ja harmiton ryhmä ihmisiä joiden jutut on aika harhaisia, mutta eikös ne lahkolaisilla ole sitä melkein aina.
Huhtiksen huutelut diilistä Trumpin kanssa vaikutti jo aika harhaiselta. Erityisesti kun Trump on WTO:n vastustaja.
Eniten ärsyttää se miksi idiooteiksi persujen vastustajat tulevat kun heidän kanssaan kommunikoivat.
Yleensä kaikki wt:t äänestää persuja, esim viime pressankaudella Soinia. Perus persu ajattelu: rajat kiinni, naiset nyrkin hallan väliin (naisten pitää tehdä naisten työt, ja miesten miesten työt) jumala on olemassa, eikä aborttia sallita. Markka takasin! Jytku, jytky, jytky!
olen huomannut että persujen äänestäjät ovat tosi tyhmiä, eivätkä ymmärrä paljon asioista meillä eikä maailmalla. sellasia hyväuskosia, ennenvanhaan olisi kutsuttu hidasälyisiksi. oon joutunut sellasten parissa olemaan jotka persuja äänestää isoon ääneen, voin vaan todeta että niillä ei ollut mitään käytöstapoja sen lisäksi että pää oli täynnä sahanpurua. Huokuivat vain uhoa ja vihaa, saattoivat olla hetken mukavia, mutta yhtäkkiä astuikin esiin se vihaa mongertava satuja keksivä harhainen persu. se oli ikävää katseltavaa ja kuunneltavaa kun nämä sitten yhdessä toisiaan kiihottivat vihaan, sylki vain suusta lensi.
Kylklä min' vihan ymmärrän, jos sille on oikea kohde. Näille persuille kohde on aina väärä ja kaikki mustavalkosta. Ne heidän omat johtajat nähdään jumalina jotka tuovat pelastuksen, vaikka minä suosittelisin että raatelisivat ne omat johtajansa ja ottasivat aivot käyttöön.
Enkä todellakaan ole mikään eliitin edustaja tai katso ihmisiä yleensä alaspäin, olen syrjäytynyt pohjasakan edustaja, mutta ei se tarkota ettei mulla olis käytöstapoja ja aivoja.
Niillä ei todellakaan ole kumpaakaan joiden tiedän persuja aina äänestävän.