Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias meinattiin laittaa lennolle erikseen vanhemmista

Vierailija
29.01.2018 |

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200701714_u0.shtml

Finskihän tekee tuota ihan tarkoituksella, että saisi myytyä paikkoja. Itse olen vain todennut että korkkaan shampanjapullon saman tien kun lapset on laitettu tuntemattomien kanssamatkustajien riesaksi. Eiköhän tilanne aina jotenkin selviä.

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että ihmiset maksaa turhaan kaiken varalta kun pelotellaan ettei pääse lapsen viereen. Sellaista kun ei täpötäydelläkään lennolla voi tapahtua että alle 12 v jäisi vieraiden keskelle. hoitovastuuta kun lentoemot eivät voi siirtää kanssamatkustaja-aikuiselta jollekin ventovieraalle. JA hoitovastuulla viittaan juurikn esim. maskinlaittamiseen hätätilanteessa tms. Massiivinen virkavirhe jos lento pääsisi nousuun noilla spekseillä

Jep, kyllä niitä paikkoja aika hätäseen ruvetaan vaihtamaan kun se 2 vuotias itkee äidin perään eikä osaa laittaa edes turvavyötä itse kiinni.

Vierailija
142/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi oikein, että perhe jätettäisiin pois lennolta. Sorry, mutta meillä ei ole tarjota teille viereisiä paikkoja ja ilmailu sääntöjen mukaan lapsi ei saa matkustaa yksin.

Aika vähän ihmiset välittää lapsistaan, jos on valmiit antamaan ne vieraiden viereen koneessa.

Itse varaan paikat edelleen vaikka lapset on jo teinejä.

Sorry, ihan pakko: Kirjoitussääntöjen mukaan ilmailusäännöt kirjoitetaan yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmarra naita kutka puolustelevat Finskia.

Eiko heilla ole kokemuksia lentoyhtioista vai ovatko he trolleja?

Vierailija
144/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin muuttunut systeemissä? Mä oon aina saanut itselleni ja seuralaiselle vierekkäiset paikat siinä netti-check-inin yhteydessä. Kun ei ihan viime tinkaan jätä niin konehan on lähes tyhjä ja saa valita paikkansa ilman lisämaksua.

Tästä on ollut juttua että Finnair on nimenomaan muuttanut systeemiä. Puolityhjässä koneessakin seurue ripotellaan erilleen keskipenkeille. Toimii kuin joku halpalentoyhtiö, vaikka hinnat on aivan jotain muuta.

Paitti etta halpalentoyhtiotkaan ei toimi noin.

Aina olen saanut viereiset paikat maksamatta extraa. Se missapain konetta istun onkin sitten eri. En ymmarra mita hyotya on etta paasee koneesta ekana ulos.

Vierailija
145/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koipeasi et saa käytävällä roikottaa muutenkaan vaikka maksat lisämaksun. Jos tarvitset lisätilaa maksa itse se businespaikka

Vierailija
146/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He lukivat jutun loppuun, eivätkä pelkkää otsikkoa.

Lähtöselvitystä koneella tehtäessä ei järjestelmällä ole ollut antaa vierekkäisiä paikkoja, mutta puhelulla asiakaspalveluun tilanne on ratkennut täysin ongelmitta, kun Finnairin virkailija on ystävällisesti saanut vierekkäiset paikat järjestettyä.

Miksi vanhemmat valittavat, on kyllä täysi mysteeri.

Vierailija
147/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtöselvitystä koneella tehtäessä ei järjestelmällä ole ollut antaa vierekkäisiä paikkoja, mutta puhelulla asiakaspalveluun tilanne on ratkennut täysin ongelmitta, kun Finnairin virkailija on ystävällisesti saanut vierekkäiset paikat järjestettyä.

Taidat olla urpo tai jotain.

Ei homma hoitunut niinkuin pitaisi niinkuin Finskin kanssa usein on.

Saiko perhe palkkaa kun kaytti ylimaaraista aikaa saadakseen rahat takaisin.

Itsellani keissi Vueling kanssa. Vaihtoivat lentoni 12h myohemmaksi ja en voi sita kayttaa.

32GBP lennon pruamiseen on jo kulunut 2h ja lentoyhtio ja agentuuri josta tuon ostin palloittelevat tuota edes takaisin

Vierailija
148/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lähtöselvitystiskillä sekä porteilla töissä. AINA olen katsonut että lapsi ei istu ilman vanhempaansa. Joskus koneen ollessa täysi on ollut hankalaa saada välttämättä koko perhettä yhteen riviin mutta yksikään alle 12-vuotias tai esimerkiksi lentopelkoinen ei ole minun vuorollani istunut yksin. Muutamat haukut olen saanut niiltä kenen paikan olen joutunut vaihtamaan mutta usein hekin ovat ymmärtäneet kun on ystävällisesti kertonut tilanteen ja että en ole todellakaan ilkeyttäni paikkaa vaihtanut.

Vierailija
149/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä Finnairin toiminnasta on jo useasti iltapäivälehdille vinkattu, en sitten tiedä miksi tämä kerta ylitti uutiskynnyksen. Ja teille sisälukutaidottomille. Kyllä, loppu hyvin, lapsi pääsi vanhemman viereen mutta edelleen, Finnairin sivuilla lukee selvästi että alle 12-vuotias lapsi sijoitetaan automaattisesti saman seurueen aikuisen viereen. Eli erillistä maksullista paikkavarausta ei tarvitse tehdä. Ja nyt Finnair tällä käytöksellään käytännössä pakottaa paikkavaraukseen.

Tämä on myös tärkeää kaikin lapsiperheiden tietää, vaikka Finnair lupaa niin totuus on toinen. Osataan sitten varautua ongelmiin eikä matka mene viime hetkellä pilalle kun lupauksia ei pidetä. Tämä on törkeää toimintaa ja jos kerran tällaista lupausta ei voida pitää, niin poistakoot sen sitten.

Vierailija
150/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

149 jatkaa, niiden paikkaa en siis koskaan ole vaihtanut ketkä siitä ovat maksaneet että tietyllä paikalla saavat istua. Koskaan koko koneellinen ei ole kuitenkaan ole ollut täysi paikkansa maksaneita ja aina on myös yksinäisiä matkustajia.

Vierailija
151/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikseivät vaan vaihtaneet isää sinne missä lapsen olis pitänyt istua. :D Onpas kauheeta.

Koska kaikki kolme paikkaa olivat erillään toisistaan. Siksi.

Vierailija
152/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytön juttu. Paikkaliput on ollut mahdollista ostaa etukäteen, eivät ole ostaneet. Odottavat ja olettavat, että ostamatta palvelua saavat sen kuitenkin. En käsitä. Sitten päivitellään muiden ihmisten joustamattomuutta ja halua auttaa.

Olin yllättynyt siitä, kuinka moni tässäkin ketjussa tuntui olevan sitä mieltä, että jutun perhe toimi ihan oikeutetusti, koska liput oli ennestään jo niin kalliit. Lentoyhtiöitä ja lippuja on tarjolla erilaisia erilaisilla hinnoilla ja jokainen voi ostaa haluamansa. Jos ei halua jotain ostaa ja siitä maksaa, on ihan turha vinkua, että muiden tulee palvelun saanti mahdollistaa.

Kuka nyt ylimääräistä maksaa jos säännöt sanovat että alle 12v lapset sijoitetaan jomman kumman vanhemman viereen ilman lisämaksuakin!? Tällöin on täysin oikeutettua vaatia että näin myös tapahtuu!

Vierailija
153/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut lähtöselvitystiskillä sekä porteilla töissä. AINA olen katsonut että lapsi ei istu ilman vanhempaansa. Joskus koneen ollessa täysi on ollut hankalaa saada välttämättä koko perhettä yhteen riviin mutta yksikään alle 12-vuotias tai esimerkiksi lentopelkoinen ei ole minun vuorollani istunut yksin. Muutamat haukut olen saanut niiltä kenen paikan olen joutunut vaihtamaan mutta usein hekin ovat ymmärtäneet kun on ystävällisesti kertonut tilanteen ja että en ole todellakaan ilkeyttäni paikkaa vaihtanut.

Juuri näin! Jos kyseinen paikanvaihtaja ei itse ole maksanut ylimääräistä saadakseen juuri sen kyseisen paikan ei hänelläkin pitäisi olla asiaan mitään sanomista.

Vierailija
154/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripotellaan kyllä, mutta niitä rukseja saa siirreltyä vapaille paikoille. Lennetään Finskillä parin kuukauden välein ja aina olen 48 tuntia aikasemmin saanut haluamani paikat ja lähes poikkeuksetta haluamani penkkirivin.

Viimeksi kolmelle eri varaukselle paikat.

Vierailija
155/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellani keissi Vueling kanssa. Vaihtoivat lentoni 12h myohemmaksi ja en voi sita kayttaa.

32GBP lennon pruamiseen on jo kulunut 2h ja lentoyhtio ja agentuuri josta tuon ostin palloittelevat tuota edes takaisin

Joka toista haukkuu se itse on, vai miten se sanonta nyt menekään : )

Sinun Vueling ja keskustelun aiheena oleva Finnair tapaus eivät selkeästi ole verrannollisia keskenään.

Finnairin tapauksessa lähtöselvitysjärjestelmällä ei ole todennäköisesti loppuun myydylle lennolle antaa lapselle ja aikuiselle vierekkäistä paikkaa.

Asiakas on soittanut Finnairin asiakaspalveluun, jossa yhtiön virkailija on pystynyt selvittämään paikkavarauksen ehkäpä siirtämällä jonkun yksin matkustavan paikkaa toisaalle tmv. saaden lapsen paikan järjestymään aikuisen viereen.

Asiakkaan ei ole tarvinnut näistä saamistaan paikoista maksaa, joten mistä hänen pitäisi saada vielä rahaa takaisin?

Ainakin hänellä tuntuu ylimääräistä aikaa riittävän, kun lehtiinkin ehtii soittelemaan, vaikkei siihen todellista aihetta ole edes ollut.

Vierailija
156/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripotellaan kyllä, mutta niitä rukseja saa siirreltyä vapaille paikoille. Lennetään Finskillä parin kuukauden välein ja aina olen 48 tuntia aikasemmin saanut haluamani paikat ja lähes poikkeuksetta haluamani penkkirivin.

Viimeksi kolmelle eri varaukselle paikat.

Samoin. Sitä arvottua paikkaa ei ole pakko hyväksyä vaan ohjelma antaa vaihtaa.

Vierailija
157/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua ihmisiä, jotka eivät suostu vaihtamaan paikkaansa. Jos itse joutuisin äidin ja pienen lapsen viereen, innosta hihkuen vaihtaisin paikkani perheen isän kanssa ja mielellään mahdollisimman kauas.

Itse olin muutama vuosi sitten vauvan kanssa pitkänmatkan bussissa ja kun pääsimme kyytiin, jäljellä oli vain yksittäsiä paikkoja. Kysyin kuuluvalla äänellä vosiiko joku ystävällisesti vaihtaa paikkaa, jotta pääsisin vauvan viereen mutta kukaan ei liikahtanutkaan. Aloin sitten kiinnittämään vauvaa turvakaukaloineen erään nuoren miehen viereen ja kummasti siinä vaiheessa mieheen tuli liikettä kun ei ymmärrettävästi halunnutkaan istua vauvan vieressä.

Näin minäkin teen jos on vain yksittäisiä paikkoja vapaana. Paikkoja ei ole mahdollista ostaa etukäteen, joten pistän turvakopan vapaalle penkille ja istun itse käytävän toiselle puolelle. Usein kyllä se vauvan viereen joutunut siirtyy aika pian.

Vierailija
158/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua ihmisiä, jotka eivät suostu vaihtamaan paikkaansa. Jos itse joutuisin äidin ja pienen lapsen viereen, innosta hihkuen vaihtaisin paikkani perheen isän kanssa ja mielellään mahdollisimman kauas.

Itse olin muutama vuosi sitten vauvan kanssa pitkänmatkan bussissa ja kun pääsimme kyytiin, jäljellä oli vain yksittäsiä paikkoja. Kysyin kuuluvalla äänellä vosiiko joku ystävällisesti vaihtaa paikkaa, jotta pääsisin vauvan viereen mutta kukaan ei liikahtanutkaan. Aloin sitten kiinnittämään vauvaa turvakaukaloineen erään nuoren miehen viereen ja kummasti siinä vaiheessa mieheen tuli liikettä kun ei ymmärrettävästi halunnutkaan istua vauvan vieressä.

Näin minäkin teen jos on vain yksittäisiä paikkoja vapaana. Paikkoja ei ole mahdollista ostaa etukäteen, joten pistän turvakopan vapaalle penkille ja istun itse käytävän toiselle puolelle. Usein kyllä se vauvan viereen joutunut siirtyy aika pian.

Eli on liikaa vaadittu, että ensin kysyisit ystävällisesti haluaisiko joku vaihtaa paikkaa? Sinä vain tyrkkäät turvakopan jonkun viereen kuin mykkä paska ja sitten hihittelet sille, että hän haluaa siirtyä muualle? Ei ihme että lapsistakin kasvaa ihmeautisteja nykyisin.

Vierailija
159/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan nykyään nähdä näitä idioottien lentomatkustajien vuodatuksia IL/IS:ssä. Jatkuvasti jotain turhaa shaibaa "Finnairin lento Tampereelle lähti 15min myöhässä, yhyyyy, vali vali, nyt minun 18-vuotias poikani joutuu odottamaan yksin Tampereen lentokentällä!!!!11 kuka korvaa kun en ehtinyt paikallisbussiin johon halusin?"

Sen takia myös ihmiset kuvittelevat, että vaikka joku Finnair olisi koko ajan myöhässä ja niin surkea yhtiö tms, sillä roskalehtien mielestä Finnair on esim kilpailijaansa mediaseksikkäämpi tässä mielessä. Katsokaa seuraavan kerran kun Norwegian tai TUI on myöhässä, että laitetaanko kissan kokoisin kirjaimin NORWEGIANIN LENNOT MYÖHÄSSÄ tms vai mainitaanko vaan ylipäätään että joku lomalento on myöhässä 16h tms. Mutta jos sama sattuu Finnairille niin se satavarmasti revitellään heti jo otsikoissa. En tiedä mistä tämä Finnair ja Vr-viha oikein kumpuavat.

Samoin jos Helsingin lentokentällä on lumimyrsky tai jokin syy miksi kaikki lennot ovat myöhässä niin eiköhän sekin laiteta niin että "Finnairin lennot myöhässä - sadat matkustajat odottavat kentällä" eikä suinkaan mainita että ihan yhtä lailla se lumi haittaa myös niitä KLM, TK, TUI, Norwegian, Qatarin yms. lentoja.

En ole Finnairilla töissä, ennen kuin joku vetää sen kortin pöytään, mutta lennän heillä jonkun noin 40 lentoa vuodessa, osa työmatkoja ja osa vapaa-ajalla. Välillä olen lentänyt myös isommalla seurueella ja ajoissa kun tekee lähtöselvityksen niin on aina saanut ihan ok paikat. Aina toki ei niitä saa vierekkäin mutta ei sekään mikään maailmanloppu ole.

Jotkut kouluikäiset lapset pärjäävät ihan hyvin keskenään - paitsi kaikkien lapset on tietysti aina jotain mega-allergikko erityisiä lumihiutaleita joiden on PAKKO olla äidin ja isin vieressä. Ei ole mikään itsestäänselvyys millään yhtiöllä, että kahden vanhemman kanssa matkustat 2 lasta laitetaan kaikki 4 vierekkäin vaan ihan normaalia että toisen vanhemman kanssa istuu se 2v ja toisen kanssa 5v. Jos tätä ei kestä niin nuo ulisijat voisivat suosiolla pysyä kotona.

Olen myös huomannut, että nämä ihmiset jotka ulisevat tätä iänikuista "Finnair on paskaa" eivät oikeasti ole juuri matkustaneet. Käykääpä vaikka tekemässä pari lentoa Meksikossa tai Etelä-Amerikassa ja saattaa sittenkin tulla äkkiä ikävä sitä kotimaista, jostain Air Asiasta puhumattakaan.

Itse valitsen Finnairin jo ihan sen takia, että myöhästymis- tai peruutustilanteissa he ihan oikeasti hankkivat uudet lennot ja majoituksen yms. Toki kentällä voi olla muutakin sitä vaativia jos on lumimyrsky...

Vastaavasti taas palstalaisten kehuma Norwegian heitti hanskat tiskiin lennon peruuntuessa ja jokainen 200 matkustajasta sai itse etsiä ja OSTAA itselleen ne uudet lennot mikäli mieli sinne Espanjaan päästä. Jokainen voi sitten miettiä, että onko riittävästi luottoa kortilla ostaa 6kpl jotain lähtöpäivänä 1000e maksavia lentoja ja toivoa, että Norski antaa rahat takaisin...jos antaa. Heidän henkilökunta on myös kentällä ollut aina todella töykeää eikä yhtään palvelualtista. Ei ihme sillä ulkoistetut Airpron työntekijät eivät ilmeisesti saa riittävä koulutusta viisumiasioiden hoitoon, pari kertaa Lontoon portilla kukaan virkalijoista ei ole tiennyt saako venäläinen mennä sinne ilman viisumia ja siihen sitten tyssää koko koneen boarding.. Jos kaikki sujuu hyvin ja tarvitsee vaan käsimatkatavaran, niin silloin norski on ihan ok kun halvalla pääsee. Kuitenkin heti, kun tulee joku töyssy matkaan, niin kyllä alkaa pisteet karista asioiden hoitamisesta.

Vierailija
160/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toista haukkuu se itse on, vai miten se sanonta nyt menekään : )

Sinun Vueling ja keskustelun aiheena oleva Finnair tapaus eivät selkeästi ole verrannollisia keskenään.

Finnairin tapauksessa lähtöselvitysjärjestelmällä ei ole todennäköisesti loppuun myydylle lennolle antaa lapselle ja aikuiselle vierekkäistä paikkaa.

Asiakas on soittanut Finnairin asiakaspalveluun, jossa yhtiön virkailija on pystynyt selvittämään paikkavarauksen ehkäpä siirtämällä jonkun yksin matkustavan paikkaa toisaalle tmv. saaden lapsen paikan järjestymään aikuisen viereen.

Asiakkaan ei ole tarvinnut näistä saamistaan paikoista maksaa, joten mistä hänen pitäisi saada vielä rahaa takaisin?

Ainakin hänellä tuntuu ylimääräistä aikaa riittävän, kun lehtiinkin ehtii soittelemaan, vaikkei siihen todellista aihetta ole edes ollut.

Aihetta ollut kun asiat ei ole niin kuin pitaa. Korjataanko asioita ilman ulkopuolistapainetta? EI

Sama kuin muuttaako ihminen huonoja tapojaan jos ei ole painetta muutoksen? no ei tietenkaan.

Olen kiitollinen, etta ihmiset jaksavat valittaa huonosta asiakas palvelusta.

minulla on kovasti hampaankolossa DNAta kohtaan mm myohastymislasku jossa lasku 0e lasku myohastyneesta maksamisesta 5e. kokonaissumma 5e WTF

Finnair ei osaa kuin pahoitella asiaa. Viimeksi sain hyvityksen 2.75e kun HEL TKU lento oli peruttu. Maksoiko vaivaa. Ei

Eivat edes tuoneet laukkua lentokentalta vaan sekin piti ite hakea jos ei halunut ododttaa viikkoa.

Finski ei ole halpis yhtio kun siella saa 4cl mustikka mehua lennolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän