en uskalla avata te-toimiston kirjettä!
Kommentit (48)
Kannattaa se silti avata ettei tule lisävahinkoja.
Voihan se olla työtarjous/kutsu tapaamiseen/tms.
Onko sinulla objektiivisesti ottaen jotain aihetta pelätä esim. karenssia, vai onko muuten vain stressaavaa?
Työtarjous tai infotilaisuus. Avaa vain, päiväsi on jo pilalla.
Ei kannata jännittää.
Siinä on infokirje aktiivimallin vaikutuksista. Postittavat kaikille.
Minulle tuli selvityspyyntö ja maksueste.
Vastoin totuutta erään paikan työnantaja oli kertonut että e ollut hakenut työtarjouspaikkaa.
Minä annoin selvityksen reilu kaksi viikkoa sitten, samoin ko työnantaja (soitettuani hänelle), kaikki todisteet ovat te-toimistoon toimitettu - ja asian käsittelyyn menee vielä lähes neljä viikkoa.
Kaikenlaista voi tapahtua vaikka itse ei tekisi mitään väärin eikä jättäisi mitään tekemättä.
Säästäkää työttömät kaikki työhakemuksenne ja mahdollisesti niihin saamanne vastaukset, koskaan ei tiedä mihin niitä vielä tarvitaan.
Hyvä tietää. Ei oo kolahtanu vielä.
Minäkin pelkäsin niitä kirjeitä. Ja postin tuloa.
Eikös olisikin ihanaa, jos siellä olisi kutsu töihin. Loppuisi köyhyys ja työttömyystuilla kärvistely.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla objektiivisesti ottaen jotain aihetta pelätä esim. karenssia, vai onko muuten vain stressaavaa?
On kaksi kertaa soitettu jostain nrosta joka viittaa työhallintoon.
Mulle tuli tänään myös ja karenssia todennäköisesti pukkaa.
Sieltä on siis tulossa kaikille työttömille infokirje aktiiviläjästä? Niinhän jossain lukikin, että helmkuussa tulee, mutta luulin vähän, että se tulee Kelasta.
Aika sairasta jos pelkääk kirjeitä .Pthui!
Mulle tuli päivitetty kelakortti :)
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on siis tulossa kaikille työttömille infokirje aktiiviläjästä? Niinhän jossain lukikin, että helmkuussa tulee, mutta luulin vähän, että se tulee Kelasta.
Niin. Jommasta kummasta, nyt en ole tästä varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksi kertaa soitettu jostain nrosta joka viittaa työhallintoon.
Nehän soittelevat välillä niitä melko rutiinipuheluita, joissa käydään läpi omaa työnhakusuunnitelmaa, joka varmaan sinullakin on joskus tehty. Ja kuulemma soittavat 1-2 kertaa ja jos eivät saa kiinni, niin voivat ensin lähettää tekstarin ja jos se ei auta, sit lähettävät kirjeen. Siinä vaiheessa työnhaku ja korvaukset eivät vielä katkea, mutta nyt kannattaisi tosiaan avata kirje. Jos kyse työlliistymissuunnitelmasta, niin senhän voi etukäteen "harjoitell" eli hakee aiemmin mä olen sanonut hakevani oman alan *kokoaikaista* työtä. Tosin aktiivimallin myötä pitää ehkä valmistaa vähän eri vuorosanoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli selvityspyyntö ja maksueste.
Vastoin totuutta erään paikan työnantaja oli kertonut että e ollut hakenut työtarjouspaikkaa.
Minä annoin selvityksen reilu kaksi viikkoa sitten, samoin ko työnantaja (soitettuani hänelle), kaikki todisteet ovat te-toimistoon toimitettu - ja asian käsittelyyn menee vielä lähes neljä viikkoa.
Kaikenlaista voi tapahtua vaikka itse ei tekisi mitään väärin eikä jättäisi mitään tekemättä.
Säästäkää työttömät kaikki työhakemuksenne ja mahdollisesti niihin saamanne vastaukset, koskaan ei tiedä mihin niitä vielä tarvitaan.
Hemmetin käsittämättömän törkeää.
Oletko ilmoittanut kelalle tilanteestasi että tuo 4 viikon käsittey-aika huomiodaan toimeentulotuessa ettei taloutesi mene täysin solmuun!
Saamarin kämmärit.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tänään myös ja karenssia todennäköisesti pukkaa.
Miksi?
Avaa se niin ei tule karenssia, mulle oli vaan kutsu käymään siellä.