en uskalla avata te-toimiston kirjettä!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Avasin. Siellä oli työtarjous.
Säästä työhakemuksesi (netin kautta ilmeisesti teet) jotta voit todistaa hakeneesi jos yhtä huono tuuri käy kuin sille yhdelle.
Minulle tuli joku "maksaja harkitsee tuen keskeyttämistä"-juttu TE-toimistosta, tms. No, soitin omavirkailijalle ja saan taas etsiä duunia rauhassa maaliskuun loppuun. Ylihuomenna minulla on työpaikkahaastattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä työhakemuksesi (netin kautta ilmeisesti teet) jotta voit todistaa hakeneesi jos yhtä huono tuuri käy kuin sille yhdelle.
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli selvityspyyntö ja maksueste.
Vastoin totuutta erään paikan työnantaja oli kertonut että e ollut hakenut työtarjouspaikkaa.
Minä annoin selvityksen reilu kaksi viikkoa sitten, samoin ko työnantaja (soitettuani hänelle), kaikki todisteet ovat te-toimistoon toimitettu - ja asian käsittelyyn menee vielä lähes neljä viikkoa.
Kaikenlaista voi tapahtua vaikka itse ei tekisi mitään väärin eikä jättäisi mitään tekemättä.
Säästäkää työttömät kaikki työhakemuksenne ja mahdollisesti niihin saamanne vastaukset, koskaan ei tiedä mihin niitä vielä tarvitaan.
Hemmetin käsittämättömän törkeää.
Oletko ilmoittanut kelalle tilanteestasi että tuo 4 viikon käsittey-aika huomiodaan toimeentulotuessa ettei taloutesi mene täysin solmuun!
Saamarin kämmärit.
Asiakkaalla on valitusoikeus, muistakaapa se. Ja virkamieskin on vain ihminen isossa rattaassa. Tuntuu väärinkäsitykseltä koko homma.
Juu, minäkin inhosin koko TE-tunnusta. Vieläkin, kun näen kadulla tuon merkin, ahdistaa.
Inhottavia ne kirjeet, oli yleensä joku synkkä sisältö, jota sai stressata.
Onneksi työllistyin normaaleihin hommiin, niin ei enää tarvitse miettiä koko paikkaa eikä pelätä, mitä ne tällä kertaa keksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla objektiivisesti ottaen jotain aihetta pelätä esim. karenssia, vai onko muuten vain stressaavaa?
On kaksi kertaa soitettu jostain nrosta joka viittaa työhallintoon.
TE-keskuksen puhelut alkavat 029 numerolla, tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Avaa se niin ei tule karenssia, mulle oli vaan kutsu käymään siellä.
Onko sulle tullut jobin postia? Tiedän tuon tunteen, kun on tullut Te-toimistolta itselle kanssa. Sydän lyö kahtasataa ja tuntuu, että tämä elämä oli nyt tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla objektiivisesti ottaen jotain aihetta pelätä esim. karenssia, vai onko muuten vain stressaavaa?
Nehän soittelevat välillä niitä melko rutiinipuheluita, joissa käydään läpi omaa työnhakusuunnitelmaa, joka varmaan sinullakin on joskus tehty. Ja kuulemma soittavat 1-2 kertaa ja jos eivät saa kiinni, niin voivat ensin lähettää tekstarin ja jos se ei auta, sit lähettävät kirjeen. Siinä vaiheessa työnhaku ja korvaukset eivät vielä katkea, mutta nyt kannattaisi tosiaan avata kirje. Jos kyse työlliistymissuunnitelmasta, niin senhän voi etukäteen "harjoitell" eli hakee aiemmin mä olen sanonut hakevani oman alan *kokoaikaista* työtä. Tosin aktiivimallin myötä pitää ehkä valmistaa vähän eri vuorosanoja.
Riippuu ihan virkailijasta. Vittumaisimmat pistää jo ekan vastaamattoman puhelun jälkeen selvityspyynnön.
Kaikki tuet pois jos aktiivinen työnhaku ei kiinnosta. Kyllä muuten alkaa kiinnostamaan ja äkkiä. Kirjeetkin aukeavat takuulla sukkelasti kun on nälkä ja vilu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän soittelevat välillä niitä melko rutiinipuheluita, joissa käydään läpi omaa työnhakusuunnitelmaa, joka varmaan sinullakin on joskus tehty. Ja kuulemma soittavat 1-2 kertaa ja jos eivät saa kiinni, niin voivat ensin lähettää tekstarin ja jos se ei auta, sit lähettävät kirjeen. Siinä vaiheessa työnhaku ja korvaukset eivät vielä katkea, mutta nyt kannattaisi tosiaan avata kirje. Jos kyse työlliistymissuunnitelmasta, niin senhän voi etukäteen "harjoitell" eli hakee aiemmin mä olen sanonut hakevani oman alan *kokoaikaista* työtä. Tosin aktiivimallin myötä pitää ehkä valmistaa vähän eri vuorosanoja.
Riippuu ihan virkailijasta. Vittumaisimmat pistää jo ekan vastaamattoman puhelun jälkeen selvityspyynnön.
Onhan se vittumaista, kun veronmaksajien rahojen vastineeksi pitää osoittaa olevansa työmarkkinoiden käytettävissä. Sehän on suomalaisen työttömän mielestä ihmisoikeuksien vastaista kohtelua, että toiset ihmiset elättävät sinut ja joudut sen vastineeksi näkemään hieman vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois jos aktiivinen työnhaku ei kiinnosta. Kyllä muuten alkaa kiinnostamaan ja äkkiä. Kirjeetkin aukeavat takuulla sukkelasti kun on nälkä ja vilu..
Asumistukikin? Olet sä kyllä täys mulqvist.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joulukuussa "infossa", johon osallistuttuaan sai jatkon työnhakuun. Siellä selittivät, että soittavat työnhaun uusimisen tjs. tiimoilta oliko se nyt kerran tai kaksi, sen jälkeen tekstari ja sitten tulee kirje samasta asiasta. Kyllä siitä infosta pitäisi heidän sitten pitää kiinni, ja jos eivät pidä, tekisin valituksen.
Minä sain jonkun yhteydenottopyyntöjutun, vaikka en ollut työttömänä kuin muutaman viikon ja olen siis jo saanut pysyvän työpaikan. Soitin siihen numeroon ja haistatin paskat.
Vierailija kirjoitti:
Eikös olisikin ihanaa, jos siellä olisi kutsu töihin. Loppuisi köyhyys ja työttömyystuilla kärvistely.
Vai oikeita töitä? Taidat olla aika pihalla nyky meiningistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vittumaista, kun veronmaksajien rahojen vastineeksi pitää osoittaa olevansa työmarkkinoiden käytettävissä. Sehän on suomalaisen työttömän mielestä ihmisoikeuksien vastaista kohtelua, että toiset ihmiset elättävät sinut ja joudut sen vastineeksi näkemään hieman vaivaa.
TE-keskus ei ole työmarkkinat. Kenenkään ei tarvitse olla puhelimen tavoitettavissa koko ajan. Jos ihminen ei pysty vastaamaan juuri silloin, kun virkailija soittaa, miksei tämä laita normaali-ihmisen tavoin tekstaria, että ilmoitatko milloin olet tavoitettavissa, terveisin sejase TE-toimistosta. Niin tekee "minun" virkailijani.
Jotain käytöstapoja nyt saisi olla virkailijoillakin. Vittuilu ei ole asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä yksinkertainen tampio.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain jonkun yhteydenottopyyntöjutun, vaikka en ollut työttömänä kuin muutaman viikon ja olen siis jo saanut pysyvän työpaikan. Soitin siihen numeroon ja haistatin paskat.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli päivitetty kelakortti :)
minule tuli kela golden card. I´m so happy :)
T. Ahmed
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän soittelevat välillä niitä melko rutiinipuheluita, joissa käydään läpi omaa työnhakusuunnitelmaa...
Juu, on tuosta kai pari vuotta kun viimeksi soittivat.