Lähteekö joku muu plösö työtön luuseri sadan päivän itseaktivointiprojektiin?
Mulla on mennyt nyt viikko. Olen punnertanut kuin hullu ja muutenkin tehnyt kotitreeniä. Olen ryypännyt paljon vähemmän kuin ennen, vain kerran siis tämän viikon aikana. Tänään. Olen päättänyt, mihin haen opiskelemaan yhteishaussa, vaikka olenkin tämmöinen vanha luuseri (30v) ja olen soitellut paikkoihin, että sitä ennen voin mennä kuntouttavaan työtoimintaan.
Sadan päivän aktivointi tarkoittaa sitä, että sadan päivän aikana vaan teet kaikkesi parantaaksesi elämääsi. Jos se ei auta, niin olkoon. Itse en usko enää oikein mihinkään. En ainakaan itseeni. Nämä sata päivää kuitenkin koitan tapella vaikka veren maku suussa.
Olen ajatellut seuraavaksi mennä vapaaehtoistyöhön.
Projekti lähtee ongelmakohtien ja tavoitteiden määrittelystä. Lisäksi otetaan lukuun vahvuudet. Mulla on ongelmana pitkäaikainen työttömyys, passiivisuus, mt-ongelmat ja plösöytyvä kroppa. Olen ajatellut, ettei oma aktiivisuus auta. Haluan olla asiasta varma, joten olen aggressiivisen aktiivinen tänä aikana. Lisäksi on tämä kroppa. Teen kotitreeniä ja jos se ei toimi, todistin itselleni, ettei se toimi. No, siis teen vaan kaikkeni ja kirjaan joka päivä tekoseni ylös. Joka päivä on ollut kirjattavaa. Jos en saavuta muuta, teen ihan hiton monta punnerrusta.
Lähteekö joku mukaan? Todista itsellesi viimeisen kerran, ettei mikään auta tai edisty. Mitä hävittävää tässä enää on? Lisäksi jos sulla on mt-ongelmia, traumoja yms. niin mene vaikka vertaistukiryhmään. Tee sille jotain. Mä olen tätä LGBT-porukkaa ja sekin on ollut vaikeaa, joten ole mennyt ja tehnyt asialle jotain. Odottelen myös vastausta sähköpostiin, jossa pyysin päästä yhteen ryhmään. Mulla on pahoja traumoja.
Onko joku mukana? Uskallatteko?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!
Ihan uteliaisuudesta, mille alalle olet suuntautumassa? Mitä alaa opiskelit ennen? Millä alalla harkitsemasi firma toimisi?
Mulla on vähän samanlaisia haasteita, sillä tuntuu olevan vaikeaa palata monen vuoden kotiäitiyden jälkeen työelämään. Työpaikka lähti siis alta kotona vietettyinä vuosina, joten edessä olisi nyt uuden paikan hakeminen. Alalla on vain tapahtunut isoja muutoksia, lähinnä negatiiviseen suuntaan.
Olenkin itse asiassa aloittanut jo aktivoitumisen, joulun alla olin tilapäistyövoimana liukuhihnaduunissa. Olis kohta taas joku juhlapyhä tai muu kulutuspiikki...
Mä opiskelin ennen matemaattis-luonnontieteellisellä alalla, mutta sairastuin kun kandiin tarvittavat jutut oli melkein koossa. Ajattelin hankkia AMK-insinöörin paperit. Yrityksen jos perustaisin, niin se varmaan olisi jotain liittyen harrastukseeni, siis joku liike, josta saisi hyvää tavaraa. Toivon, ettei siihen tosiaan tarvitse mennä. Osaamista ja kokemusta kyllä olisi ja mulla on aika värikäs persoona. Pystyisin helposti pitämään vaikka jotain hassua blogia liittyen aiheeseen ja samalla mainostamaan liikettäni. Itse olen vaan huomannut, että tuohon harrastukseen ei saa hyvää ja kestävää tavaraa, vaikka tarvetta olisi. Itse olen mennyt armeijan ylijäämällä. Ideoita olisi ja mulla on hyvät käsityötaidot myöskin ja outo halu raataa vaikka orjapalkalla, jos nautin hommasta.
Mä sain opiskeluikana pätkätöitä pakkaajana, siivoojana yms., mutten ole niihin hommiin enää kelvannut. Hienoa, että sä olet päässyt jonkin verran töihin!
Tämä maailma muuttuu nopeasti. Pelkästään ahkeruudella tuntuu olevan mahdoton pärjätä, mutta haluaisin tutkia nyt tuota väitettä tekemällä kaikkeni.
Mun tavoite koko elämälleni olisi saada aikaan enemmän hyvää kuin pahaa. Raha ei ole tärkeää, mutta olen kuitenkin suht nuori ihninen, jolla on vahva kroppa, ideoita ja intoa. Haluaisin antaa maailmalle jotain.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan ap!
Kiitos. :) Sitä tarvitaan. :D
Hyvä ap!
Ihan uteliaisuudesta, mille alalle olet suuntautumassa? Mitä alaa opiskelit ennen? Millä alalla harkitsemasi firma toimisi?
Mulla on vähän samanlaisia haasteita, sillä tuntuu olevan vaikeaa palata monen vuoden kotiäitiyden jälkeen työelämään. Työpaikka lähti siis alta kotona vietettyinä vuosina, joten edessä olisi nyt uuden paikan hakeminen. Alalla on vain tapahtunut isoja muutoksia, lähinnä negatiiviseen suuntaan.
Olenkin itse asiassa aloittanut jo aktivoitumisen, joulun alla olin tilapäistyövoimana liukuhihnaduunissa. Olis kohta taas joku juhlapyhä tai muu kulutuspiikki...