Luottokortti on aina paras tapa maksaa!
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
+ Luottokortti käy joka paikassa.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Debit/electron-korteissa yhdistyy sekä käteisen että muovin huonot puolet! Se on tutkittu juttu että kortilla maksaessa käytät rahaa höveliäämmin. Käteisellä maksaminen kirpaisee enemmän. Mutta myönnän että varsinkin Suomessa on nykyään kätevämpää maksaa kaikki kortilla, ja tällöin käytän nimenomaan luottokorttia, ja syyt onkin listattu AP:n toimesta, mutta lisään siihen vielä sen että saan kaikista ostoksista prosentin bonusta. On sekin sentään jotain.
Itse tarvitsen käteistä teineille. Kaupassa käydessä käytän käteistä, kun haluan rikkoa automaatista nosttetuja rahoja pienemmäksi. Siksi silloin pitää laskea mitä ostaa eli tosiaan on tarkempi. Se rahan rajallisuus vaikuttaa alitajuntaisesti vaikka kortti olisi apuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Electron on juuri niille, jotka eivät hallitse rahankäyttöään vaan täytyy olla jokin estämässä tilin meneminen miinukselle. Luottokortti myönnetään vain luottokelpoisille ihmisille, joilla on raha-asiat kunnossa.
Electron on kyllä ihan kaikille hyvä kortti jos kokee ettei tarvitse luottokorttia. Se ei kerro luottokelpoisuudesta yhtään mitään, kuten ei myöskään luottokortti.
Luottokortti nimenomaan kertoo luottokelpoisuudesta, koska et saa sitä jos on luottotiedot mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa mitään koskaan luotolla! Jos minulla ei ole rahaa ko. tavaraan tai palveluun, en osta.
Periaatteeni on, että penniäkään ylimääräistä lainaa en halua. Talolaina saa riittää. Olen viimeksi ostanut uuden tv:n. Sitä ennen PC:n. Matkustelen kohtalaisen usein, ostan hyviä laadukkaita vaatteita ja kenkiä. En tuhlaa joten on varaa aina käyttötilillä jos tarvitsen. Olen sinkku joten toista maksajaa ei ole.
Lapsuuden kodista oppinut että velka on vihollinen ja vältettävä.
Mutta kun ei se ole mitään ylimääräistä lainaa! Tekisit ne ihan samat ruokaostokset muutenkin!
Kyllä se aika monelle on! Tiedän monia luottokortin onistajia joilla on luotto ihan tapissa. Tästä syystä luottokortti ei kerro ihmisen varallisuudesta tai rahan käyttämisestä yhtään mitään vaikka joku täällä yrittää niin kovasti väittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa mitään koskaan luotolla! Jos minulla ei ole rahaa ko. tavaraan tai palveluun, en osta.
Periaatteeni on, että penniäkään ylimääräistä lainaa en halua. Talolaina saa riittää. Olen viimeksi ostanut uuden tv:n. Sitä ennen PC:n. Matkustelen kohtalaisen usein, ostan hyviä laadukkaita vaatteita ja kenkiä. En tuhlaa joten on varaa aina käyttötilillä jos tarvitsen. Olen sinkku joten toista maksajaa ei ole.
Eli siis jos maksaa luottokortilla kuussa 500 €:lla ruokaa on se jotenkin enemmän kuin jos ostaa pankkikortilla 500 €:lla ruokaa? Ei hyvää päivää..
AV-mammojen logiikka on mystistä..
Samalla logiikalla jos en maksa sähkölaskua heti on se "ylimääräistä lainaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Electron on juuri niille, jotka eivät hallitse rahankäyttöään vaan täytyy olla jokin estämässä tilin meneminen miinukselle. Luottokortti myönnetään vain luottokelpoisille ihmisille, joilla on raha-asiat kunnossa.
Electron on kyllä ihan kaikille hyvä kortti jos kokee ettei tarvitse luottokorttia. Se ei kerro luottokelpoisuudesta yhtään mitään, kuten ei myöskään luottokortti.
Luottokortti nimenomaan kertoo luottokelpoisuudesta, koska et saa sitä jos on luottotiedot mennyt.
Jaa en minä ainakaan myöntäisi kenellekkään lainaa vain sen perusteella että hänellä on luottokortti!
Minulla on pelkästään visa electron,köyhillä on luottokortit,luottokortti tarkoittaa sitä ettei ole varaa maksaa ostoksiaan samantien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei se ole mitään ylimääräistä lainaa! Tekisit ne ihan samat ruokaostokset muutenkin!
Kyllä se aika monelle on! Tiedän monia luottokortin onistajia joilla on luotto ihan tapissa. Tästä syystä luottokortti ei kerro ihmisen varallisuudesta tai rahan käyttämisestä yhtään mitään vaikka joku täällä yrittää niin kovasti väittää!
Ei tietenkään kerro, mutta se, että joku yksittäinen ihminen toimii hölmösti, ei tee itsessään hyvää asiaa huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän ei ole kortin vika jos joillakin on luotto tapissa. Ja mitä sitten vaikka onkin? Sehän on ihmisen ihan oma asia! Niin kauan kun maksaa laskua niin ihan täysin ok.
Te, jotka ette omista luottokorttia: ettekö koskaan esim. matkusta ulkomaille ja vuokraa autoa? Se on aika mahdotonta ilman luottokorttia?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pelkästään visa electron,köyhillä on luottokortit,luottokortti tarkoittaa sitä ettei ole varaa maksaa ostoksiaan samantien
Mietipäs nyt uudelleen, että kumpi kortti mahtaa esim. Bill Gatesilla olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos maksaa luottokortilla kuussa 500 €:lla ruokaa on se jotenkin enemmän kuin jos ostaa pankkikortilla 500 €:lla ruokaa? Ei hyvää päivää..
AV-mammojen logiikka on mystistä..
Samalla logiikalla jos en maksa sähkölaskua heti on se "ylimääräistä lainaa".
Johan se laskulle ostaminen on lainaa. Näillä pitäisi olla sellaiset vanhan ajan sähkömittarit talon nurkalla, josta tulee sähköä vasta sen jälkeen, kun sinne on työnnetty kolikoita. Eipähän tule lainaksi elettyä.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette omista luottokorttia: ettekö koskaan esim. matkusta ulkomaille ja vuokraa autoa? Se on aika mahdotonta ilman luottokorttia?
Ne pitää ulkomailla käteistä mukana, että sen voisi helpommin ryöstää :D
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
Näkee kyllä, paljonko on mennyt rahaa, mutta lasku voikin olla suurempi kuin pitäisi. Käteisen hyvä puoli on se, että voi nostaa maanantaina x summan rahaa, jolla pitää selvitä seuraavaan maanantaihin. Toimii itselläni paljon paremmin, jos pitää elää pienellä budjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matkustetaan, juuri viime kesänä kierrettiin asuntoautolla eurooppaa.. Mikä tässä nyt oli mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä Nordean Visa Electron. En asu vakituisesti Suomessa, niin tuo on kyllä ihan kätevä. Siirrän tilille aina Suomeen tullessani isomman summan rahaa jota sitten käytän. On minulla tavallisiakin luottokortteja, mutta en viitsi Suomessa oman asuinmaani kortteja käyttää, koska joka ostos maksaa muuten extraa.
Mitä ihmeen "oman asuinmaan" kortteja? Visa ja Mastercard ovat globaaleja yhtiöitä eikä ostoksista todellakaan joudu maksamaan mitään ekstraa. Huomaa, että suomen kielessä ekstra kirjoitetaan k:lla ja s:llä.
Ei toimi suomalainen Visa eikä MasterCard monissa tavallisissa ruokakaupoissa asuinmaassani. Automaatista saa kyllä nostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin edut:
+ Luottokortti on nopea.
Näkee kyllä, paljonko on mennyt rahaa, mutta lasku voikin olla suurempi kuin pitäisi. Käteisen hyvä puoli on se, että voi nostaa maanantaina x summan rahaa, jolla pitää selvitä seuraavaan maanantaihin. Toimii itselläni paljon paremmin, jos pitää elää pienellä budjetilla.
Jos tuo on ongelma, niin voi laittaa itselleen sopivan alhaisen luottorajan..
Visa electronia minulla eikä edes lapsilla ole ollut koskaan. En tiedä miten se eroaa esim. alle 18 vuotiaiden debitkorteista, joissa on varmistus aina? Mielestäni on ihan järkevää olla molemmat, sekä debit-, että luottokortti ja kaiken päälle vielä käteistäkin. Itselläni Debit on käyttökortti. Luottokortilla ostan sellaiset mihin tarvitsen hyvän vakuutuksen tai se on riskialtis esim.netti tai konkurssialtis tai saan bonuspisteitä tms.
En vieläkään ymmärtänyt mikä electron kortin ongelma on? Se että se jumittaa joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin edut:
+ Luottokortti on nopea.
Onhan tuo hyvä jos elää köyhyysloukussa. Itse tienaan sen verran hyvin ettei tarvitse miettiä riittääkö raha seuraavaan maanantaihin..
Onko luottokortti peikko silloin, kun ei osaa hallita rahankäyttöään?