Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortti on aina paras tapa maksaa!

Vierailija
29.01.2018 |

Luottokortin edut:

+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.

+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.

+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.

+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.

+ Luottokortti on nopea.

+ Luottokortti käy joka paikassa.

Kommentit (216)

Vierailija
121/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tarvi luottokorttia mihinkään siksi minulla ei sitä ole. Tämä on kuitenkin joillekkin ongelma ja saan (muultakin kuin av:lta) kuulla kuinka idiootti olen kun minulla ei ole luottokorttia ja kuinka electron on teinien kortti.. itse kuitenkin pidän näitä ihmisiä idiootteina vaikka en sitä ääneen sano:)

Minulla samoja kokemuksia. Silloin aluksi, kun ne alkoivat yleistymään, oli ongelmia usein ja kaikissa kaupoissa eivät toimineet, mutta en edes muista, milloin viimeksi kortti ei olisi toiminu... Enpä edes oikeasti ajattele, että "ainiin mulla on vaan electron". Se on mulle vaan kortti, jolla saan maksettua ruoat ja kodinkoneet. (Ostin juuri tehosekottimen, josta tuli mieleen.)

Miksi ketään kiinnostaa, mitä korttia käytän? Onko tämän keskustelun aloittaja pankin työntekijä, joka haluaa lisää asiakkaita? Tosin eikö tuossakin ole se ongelma, että asiakkaat voivat mennä toiseen pankkiin.

Vierailija
122/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortit on köyhiä varten.

Minulla on erittäin hyvät tulot ja käytän paljon luottokorttia. Minusta on helpompaa, että koko käytetty summa lähtee tililtä kerran kuukaudessa. Käytän Visa debitiä, jolloin en maksa mitään korkoja. Miksi maksaa heti, jos voi pitää rahat tilillä vähän pitempään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän käteistä. Nopeampaa ja anonyymimpää se on kuin korttiostaminen.

Jaa NOPEAMPAA!!! :D

Ensin nostat sitä käteistä jostain automaatista. Jonossa edelläsi olevat nysväävät automaatin kanssa ihan helvetin kauan joka kerta.

Sitten sinun pitää laskea kuinka paljon rahaa lompakossasi on -onko varaa kaikkeen.

Itse maksaminen on hitaampaa vaihtorahojen laskemisen vuoksi.

Kun taas kortilla kaikki käy vaivattomasti ja nopesti -varsinkin lähimaksun avulla.

Sinne automaatille voi mennä silloin kun ei ole jonoa. Tiedän tasan tarkkaan paljonko lompakossani on rahaa jo ennen kassalle menoa.  Samaa ei voi sanoa pankki-/luottokortista. Saldo pitäisi katsoa nettipankista tai sieltä automaatilta. Ja jos huomaan ostosteni maksavan esim. 55 eur ja lompakossani on vaikkapa 40 eur, niin mikä estää minua maksamasta kortilla? Ei kaikki rahavarani ole siellä lompakossa. Ja lähimaksu ei todellakaan ole nopeaa, kun se maksupääte miettii ja miettii. Nopeampaa syöttää se PIN-koodi tai maksaa käteisellä. Olen luopunut lähimaksusta.

Vierailija
124/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan aina käteisellä. Kukaan ei voi kytätä mihin laitan rahani.

Kaupan kassaneiti näkee ja kaikki kassajonossa olevat, oikeastaan kaikki asiakkaat näkee mitä ostoskärrissäsi on kun kaupassa kierrät. Että kyllä näkijöitä on. 

Vierailija
125/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron on ihan huippu ja järkevien rahan käyttäjien kortti.

Käteistä kannattaa aina olla varalla jonkin verran .

Vierailija
126/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo luottokorttien nettikauppojen ostoturva toimii?

Jos henkilöä siis huijataan netissä, hän ottaa yhteyttä pankkiin. Henkilö tietysti lähettää maksutiedot yms pankille, mutta miten pystyy todistamaan, että ei ole saanut tuotetta? Miksi luottokortissa edes tällainen mahdollisuus on, sillä eikö netissä huijaaminen ole suhteellisen yleistä? Mitä luottokortin myöntäjä hyötyy tästä, että saa maksaa toisten laskuja?

Kauppiaat maksavat luottokorttiyhtiöille kortin käytöstä. Tietysti tämä on sitten mukana hinnoissa, jolloin electronin ja käteisen käyttäjät käytännössä maksavat myös tämän meidän luottokortin käyttäjien saaman takuun.

Vierailija
127/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän käteistä. Nopeampaa ja anonyymimpää se on kuin korttiostaminen.

Jaa NOPEAMPAA!!! :D

Ensin nostat sitä käteistä jostain automaatista. Jonossa edelläsi olevat nysväävät automaatin kanssa ihan helvetin kauan joka kerta.

Sitten sinun pitää laskea kuinka paljon rahaa lompakossasi on -onko varaa kaikkeen.

Itse maksaminen on hitaampaa vaihtorahojen laskemisen vuoksi.

Kun taas kortilla kaikki käy vaivattomasti ja nopesti -varsinkin lähimaksun avulla.

Miksi sieltä automaatista pitää mitään nostaa?

Lähimaksu on maailman tyhmin asia. 

Mistä sinä saat sitä käteistä rahaa?

no joka kauppahan sitä mainostaa, että käteistä kassalta

Vierailija
128/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tämä kun nämä luottokelvottomat Electron-kaverit yrittävät saada luottokortin käyttäjistä "köyhiä" :D On tämä kyllä aikamoinen palsta..

Onkohan Donald Trumpilla Visa Electron?

Vierailija
129/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti on sellaisille impulsiivisille ihmisille, joilla ei ole kykyä suunnitella rahankäyttöä ja tili käväisee usein nollassa, joten joudutaan turvautumaan luottoon. Minulla ei ole tili ollut nollassa koskaan sitten 14 ikävuoden, joten hyvin olen pankkikortilla pärjännyt.

Et usko tuota itsekään. Hyvä trolli silti.

Vierailija
130/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti on sellaisille impulsiivisille ihmisille, joilla ei ole kykyä suunnitella rahankäyttöä ja tili käväisee usein nollassa, joten joudutaan turvautumaan luottoon. Minulla ei ole tili ollut nollassa koskaan sitten 14 ikävuoden, joten hyvin olen pankkikortilla pärjännyt.

Minusta täsmälleen päin vastoin. Impulsiivisten ihmisten, joilla rahat tuppaavat loppumaan kesken kuun, pitäisi pysyä luottokortista kaukana, ja mielellään maksaa aina käteisellä.

Sen sijaan vastuulliselle rahankäyttäjälle, jolla on aina tileillä rahaa, eikä yli varojen eläminen houkuta lainkaan, luottokortti on erinomainen maksuväline ilman riskejä.

Vierailija
131/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tämä kun nämä luottokelvottomat Electron-kaverit yrittävät saada luottokortin käyttäjistä "köyhiä" :D On tämä kyllä aikamoinen palsta..

Huvittaa kun luottokortin käyttäjät leimaavat electron käyttäjät luottokelvottomiksi..

Miksi tälläistä keskustelua pitää edes käydä? Sinä koet luottokortin paremmaksi ja minä electronin.. Miksi sinun pitää yrittää todistella että sinun valintasi olisi myös minulle parempi?

Vierailija
132/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortista oli paljon iloa tädilleni varsinkin silloin, kun se varastettiin tunnusluvun urkkimisen jälkeen ja tililtä nostettiin tonneja ylimääräistä.

Electron ja pankkikortti ei eroa tuossa mitenkään. Ei tätisi ollut asettanut turvarajoja?

Ai electronilla pystyy nostamaan, jos tilillä on 0 euroa?

Saa syyttää itseään jos kortilla pystyy nostamaan automaatista "tonneja ylimääräistä". Miksi on niin kova luottoraja? Miksei ole turvarajoja käytössä? Ei minun luottokortillani saa automaatista kuin 100 euroa / päivä nostettua, että ihan turha itkeä tädin menetettyjä rahoja. Miksei korttia suljettu heti? Miksei tehty rikosilmoitusta? Ei niitä rahoja silloin joudu itse maksamaan muutenkaan.

Vierailija
133/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kun luottokortin käyttäjät leimaavat electron käyttäjät luottokelvottomiksi..

Miksi tälläistä keskustelua pitää edes käydä? Sinä koet luottokortin paremmaksi ja minä electronin.. Miksi sinun pitää yrittää todistella että sinun valintasi olisi myös minulle parempi?

Avausviestissä ei muuten edes mitenkään haukuttu muita kortteja. Jostakin syystä Electron-mammat vaan alkoivat raivota. Miten kommentoisit tätä?

Vierailija
134/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avausviestissä ei muuten edes mitenkään haukuttu muita kortteja. Jostakin syystä Electron-mammat vaan alkoivat raivota. Miten kommentoisit tätä?

Ei aloitusviestissä mutta jos katsot ekan kommentin niin siinä sulle vastaus kuka alotti.. että ei ihan yhtäkkiä vaan tyhjästä alkanut..

Vierailija
135/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa mitään koskaan luotolla! Jos minulla ei ole rahaa ko. tavaraan tai palveluun, en osta.

Periaatteeni on, että penniäkään ylimääräistä lainaa en halua. Talolaina saa riittää. Olen viimeksi ostanut uuden tv:n. Sitä ennen PC:n. Matkustelen kohtalaisen usein, ostan hyviä laadukkaita vaatteita ja kenkiä. En tuhlaa joten on varaa aina käyttötilillä jos tarvitsen. Olen sinkku joten toista maksajaa ei ole. 

Lapsuuden kodista oppinut että velka on vihollinen ja vältettävä.

Vierailija
136/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron on juuri niille, jotka eivät hallitse rahankäyttöään vaan täytyy olla jokin estämässä tilin meneminen miinukselle. Luottokortti myönnetään vain luottokelpoisille ihmisille, joilla on raha-asiat kunnossa.

Vierailija
137/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa mitään koskaan luotolla! Jos minulla ei ole rahaa ko. tavaraan tai palveluun, en osta.

Periaatteeni on, että penniäkään ylimääräistä lainaa en halua. Talolaina saa riittää. Olen viimeksi ostanut uuden tv:n. Sitä ennen PC:n. Matkustelen kohtalaisen usein, ostan hyviä laadukkaita vaatteita ja kenkiä. En tuhlaa joten on varaa aina käyttötilillä jos tarvitsen. Olen sinkku joten toista maksajaa ei ole. 

Mutta kun ei se ole mitään ylimääräistä lainaa! Tekisit ne ihan samat ruokaostokset muutenkin!

Vierailija
138/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ei ole mitään järkeä maksaa mitään heti, jos ne rahat voi pitää tilillä vielä jonkin aikaa.

Vierailija
139/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tässä ketjussa kenenkään pitävän järkevänä luotolla maksamista. Sen sijaan moni pitää järkevänä luottokortilla maksamista niin, että luottokortin saldo maksetaan kuitenkin heti taas pois.

Vierailija
140/216 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electron on juuri niille, jotka eivät hallitse rahankäyttöään vaan täytyy olla jokin estämässä tilin meneminen miinukselle. Luottokortti myönnetään vain luottokelpoisille ihmisille, joilla on raha-asiat kunnossa.

Electron on kyllä ihan kaikille hyvä kortti jos kokee ettei tarvitse luottokorttia. Se ei kerro luottokelpoisuudesta yhtään mitään, kuten ei myöskään luottokortti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän