Luottokortti on aina paras tapa maksaa!
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
+ Luottokortti käy joka paikassa.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatteko ostaa luottokortilla esimerkiksi ruokakaupasta? Mulle tulee aina sellanen olo, että kassa alkaa säälimään, että köyhällä ei ole varaa ruokaan...
Netissä käytän aina luottokorttia.Ei hävettäisi, mutta en viitsi ostaa luotolla muualla kuin nettikaupoissa juuri ostoturvan takia. Minuun on niin iskostettu opetus "Luottoa ei oteta, osta vain se mihin sinulla on varaa". Tuskinpa sitä kassaa kiinnostaa, millä ostat.
Joku käytti perustelua, että näkee loppukuussa laskun. Näenhän minä sen debitillä maksaessanikin, kuinka paljon kuussa on mennyt rahaa. Konkreettisemminhan näkee kesken kuussa, kun katsoo paljonko on tilillä rahaa, eikä tarvitse alkaa etsimään nettipankista luottokortin laskua ja miinustaa se tilillä olevasta summasta. Tuo on aika huono perustelu, mutta toisaalta tämä vastaperustelunikin oli aika huono, sillä ei se miinuslasku niin suuri vaiva ole. :)Ei se ole varsinaisesti mitään "luottoa" jos maksat sen laskun kokonaisuudessaan. Se on korotonta. Luottoa on vasta se kun jätät osan laskusta maksamatta ja silloin menee korkoa.
Eihän, vaan jo kulutettu muttei maksettu on velkaa. Tyhmää sellaista.
Kerrotko miten ilmainen raha on tyhmää?
Sitä minäkään en ole ymmärtänyt, että miten koroton luotto on tyhmää. Ostat tänään jotain, mutta maksu menee tililtä noin kuukauden päästä ja rahat pysyvät tilillä sen aikaa. Parempi maksaa kaikki yhdessä pömpsissä kuukauden lopussa kuin pitkin kuukautta. Tsekkasin juuri, että luottokorttilasku on 2300 euroa, joka veloitetaan tililtäni perjantaina. Käyttötilin saldo on 5100 euroa ja seuraava palkka tulee kahden viikon kuluttua.
Kerrotko miksi on parempi? En kyllä käsitä miksi on muka parempi että tilillä makaa tuo summa ja maksat sen pois vasta kuun lopussa?
Saako tuolle summalle sitte niin hyvön koron neljön viikon aikana että tuo on järkevää vai miksi?
Miksi maksaisin heti, jos ei ole tarvetta? Hyvin harvoin käyn nettipankissa, joten seuraan tulojani luottokorttitililtä. Enimmillään lasku on ollut jotain 5000 euroa ja aina on rahaa tilillä vaikka höyläisin tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatteko ostaa luottokortilla esimerkiksi ruokakaupasta? Mulle tulee aina sellanen olo, että kassa alkaa säälimään, että köyhällä ei ole varaa ruokaan...
Netissä käytän aina luottokorttia.Ei hävettäisi, mutta en viitsi ostaa luotolla muualla kuin nettikaupoissa juuri ostoturvan takia. Minuun on niin iskostettu opetus "Luottoa ei oteta, osta vain se mihin sinulla on varaa". Tuskinpa sitä kassaa kiinnostaa, millä ostat.
Joku käytti perustelua, että näkee loppukuussa laskun. Näenhän minä sen debitillä maksaessanikin, kuinka paljon kuussa on mennyt rahaa. Konkreettisemminhan näkee kesken kuussa, kun katsoo paljonko on tilillä rahaa, eikä tarvitse alkaa etsimään nettipankista luottokortin laskua ja miinustaa se tilillä olevasta summasta. Tuo on aika huono perustelu, mutta toisaalta tämä vastaperustelunikin oli aika huono, sillä ei se miinuslasku niin suuri vaiva ole. :)Ei se ole varsinaisesti mitään "luottoa" jos maksat sen laskun kokonaisuudessaan. Se on korotonta. Luottoa on vasta se kun jätät osan laskusta maksamatta ja silloin menee korkoa.
Eihän, vaan jo kulutettu muttei maksettu on velkaa. Tyhmää sellaista.
Kerrotko miten ilmainen raha on tyhmää?
Sitä minäkään en ole ymmärtänyt, että miten koroton luotto on tyhmää. Ostat tänään jotain, mutta maksu menee tililtä noin kuukauden päästä ja rahat pysyvät tilillä sen aikaa. Parempi maksaa kaikki yhdessä pömpsissä kuukauden lopussa kuin pitkin kuukautta. Tsekkasin juuri, että luottokorttilasku on 2300 euroa, joka veloitetaan tililtäni perjantaina. Käyttötilin saldo on 5100 euroa ja seuraava palkka tulee kahden viikon kuluttua.
Kerrotko miksi on parempi? En kyllä käsitä miksi on muka parempi että tilillä makaa tuo summa ja maksat sen pois vasta kuun lopussa?
Saako tuolle summalle sitte niin hyvön koron neljön viikon aikana että tuo on järkevää vai miksi?Miksi maksaisin heti, jos ei ole tarvetta? Hyvin harvoin käyn nettipankissa, joten seuraan tulojani luottokorttitililtä. Enimmillään lasku on ollut jotain 5000 euroa ja aina on rahaa tilillä vaikka höyläisin tappiin.
Ok, ehkä se sinulle on sitten on parempi mutta noin ylwisesti ottaen sillä ei ole mitään väliä miten kukakin toimii. Itsellä electron koska ei mene mitään tilinhoitomaksuja tms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensaa saa vähän halvemmalla kun maksaa debitillä. Yhdistelmäkortissa se ei ole kummoinen juttu, että maksaa tankatessa pankkikorttiominaisuudella ja muualla kreditillä.
Höpö höpö.
Esim. Teboililla, ABC:llä, St1:llä... Ero on noin kaksi senttiä litra.
Oisko tähän jotain vahvistusta tai linkkiä? Jäi vähän vaivaamaan, että voiko pitää paikkansa? Tankkaan aina debitillä, niin ei ole kokemusta. St1 mainitsee sivuillaan, että St1:n Visalla maksaessa saa maksutapaETUA...
Minusta jo se prosentti kuussa on riittävä hyöty. Esim kahden tonnin kuukausikulutuksella se on 20 euroa ilmaista rahaa, eikä mitään kuluja. Eikö se muka ole etu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
Luottokortista veloitetaan aina minimi 30euroa kuluja vuodessa, käytät sen luotto-ominaisuutta tai et.
Ei kyllä minun mastercardistani ole mennyt vuosiin pennin jeniä. Luottoraja 10 000 €. Parhaillaan siitä on 9000 euroa kuussa käytetty.
Vaikea uskoa että pankki antaisi ilmaista luottoa🤔
Ehkä teidän persaukisten on vaikea uskoa.
Minulla on 5 luottokorttia, Luottorajat 5000, 8500, 10 000, 10 000 ja 12 000. Mistään näistä en ole maksanut kuin satunnaisesti korkoja kun en ole halunnut maksaa koko käytettyä luottoa pois. Näitä kuukausia taitaa olla yhteensä 5 viimeisen 15 vuoden aikana.
Kyllä kuule sullakin hymy hyytyy kun on melkein 50k luottokorttivelkaa ja jäät työttömäksi tms. Muutamassa vuodessa olet kerännyt sellaisen velan ulosottoon ettei tarvitse enää töitä tehdä koko loppu ikänään.
Olet todella lähellä jo nyt tuota tilannetta kun välillä jää luotot maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan antaa alapeukkua AP:lle kun kaikki tuo on totta..?
Höpöhöpö. Luottokortilla ei voi ostaa veikkauksen pelejä. Eli ei käy missä vaan.
Itse käytän Skrillin (Skrill on nettilompakko) Mastercardia, joka vastaa Visa Electronia. Etuna siitä on se, että sosiaalitoimisto ei pääse Skrillin tietoja tonkimaan, toisin kuin tavallisten pankkien tilien. Näinpä pidän siellä säästöjäni ja nostan samaanaikaan sosiaalitukea, koska he eivät tiedä, että mulla on Skrillillä säästöjä. Kaikki tallletukset Skrillille teen vaikka äitini tililtä, jolloin omalla Nordean tililläni ei näy panoja Skrillille tai ottoja sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin edut:
+ Luottokortti on nopea.
Luottokortista veloitetaan aina minimi 30euroa kuluja vuodessa, käytät sen luotto-ominaisuutta tai et.
Ei kyllä minun mastercardistani ole mennyt vuosiin pennin jeniä. Luottoraja 10 000 €. Parhaillaan siitä on 9000 euroa kuussa käytetty.
Vaikea uskoa että pankki antaisi ilmaista luottoa🤔
Ehkä teidän persaukisten on vaikea uskoa.
Minulla on 5 luottokorttia, Luottorajat 5000, 8500, 10 000, 10 000 ja 12 000. Mistään näistä en ole maksanut kuin satunnaisesti korkoja kun en ole halunnut maksaa koko käytettyä luottoa pois. Näitä kuukausia taitaa olla yhteensä 5 viimeisen 15 vuoden aikana.
Kyllä kuule sullakin hymy hyytyy kun on melkein 50k luottokorttivelkaa ja jäät työttömäksi tms. Muutamassa vuodessa olet kerännyt sellaisen velan ulosottoon ettei tarvitse enää töitä tehdä koko loppu ikänään.
Olet todella lähellä jo nyt tuota tilannetta kun välillä jää luotot maksamatta.
En ole, kiitos vain. Minun nettovarallisuuteni on satoja tuhansia euroja kiitos vain huolenpidosta. Eli vaikka kuittaisin kaikki velkani, ja realisoisin omaisuuteni, jäisi minulle satoja tuhansia käteistä rahaa. Asunnonkin arvo saisi tippua 60% pakkorealisoinnissa ja siltikin pääsisin vielä omilleni. Asunto on alle 5 vuotta vanha, PK-seudulla, arvostetulla alueella peruspalveluiden läheisyydessä.
Minä laitan aina luottokortilleni palkkani ja maksan kaiken sitten sillä, koska vakuutus. Kaikki eivät täällä näytä tajuavan että kortin credit-puoli voi olla myös plussalla.
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan antaa alapeukkua AP:lle kun kaikki tuo on totta..?
Höpöhöpö. Luottokortilla ei voi ostaa veikkauksen pelejä. Eli ei käy missä vaan.
Tässä juuri puhuttiin, että luottokortti on fiksun rahankäyttäjän kortti. Ei uhkapelurin.
Kyllä fiksu rahankäyttäjä voi käyttää luottokorttia ihan kaikkeen, mihin tarvitsee.
Minusta on ihan hyvä, että Veikkauksen asiakkaat eivät hirveästi luottokorttia käytä.
Miinusta on puolestaan se, että pankit perivät kuluja luottokortin käytöstä. Minulla on tili S-Pankissa ja Nordeassa eikä kummassakaan ole maksutonta luottokorttia. Kumpikin veloittaa visan käytöstä 2e / kk ja Nordea MasterCardin tilitapahtumien katsomisesta 0,75 / kk.
Pariskuntien on myös helppo laittaa elämiskulut puoliksi kun vain maksaa laskun kuun lopussa puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Miinusta on puolestaan se, että pankit perivät kuluja luottokortin käytöstä. Minulla on tili S-Pankissa ja Nordeassa eikä kummassakaan ole maksutonta luottokorttia. Kumpikin veloittaa visan käytöstä 2e / kk ja Nordea MasterCardin tilitapahtumien katsomisesta 0,75 / kk.
Nordeassa luottokortit ovat ilmaisia jos sinulla on samasta pankista esim. asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten tällänen kuva ihmisillä, että electronilla maksajat on köyhiä? Kyllä ne luotolla vinguttajat on enemmän niitä.
Kuva tulee siitä, että luottokorttia ei edes saa ellei luottotiedot ole kunnossa. Electron nyt taas on vihoviimeinen persereikä. Kerran jäi jouluostokset kassalle kun oli niin paljon ruuhkaa, ettei "mennyt läpi".
Electron on mulle ilmainen muut ei, en halua maksaa useita euroja kuukaudessa kortista mitä en tarvi. En silti ole persaukinen.