Luottokortti on aina paras tapa maksaa!
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
+ Luottokortti käy joka paikassa.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatteko ostaa luottokortilla esimerkiksi ruokakaupasta? Mulle tulee aina sellanen olo, että kassa alkaa säälimään, että köyhällä ei ole varaa ruokaan...
Netissä käytän aina luottokorttia.
Ei hävettäisi, mutta en viitsi ostaa luotolla muualla kuin nettikaupoissa juuri ostoturvan takia. Minuun on niin iskostettu opetus "Luottoa ei oteta, osta vain se mihin sinulla on varaa". Tuskinpa sitä kassaa kiinnostaa, millä ostat.
Joku käytti perustelua, että näkee loppukuussa laskun. Näenhän minä sen debitillä maksaessanikin, kuinka paljon kuussa on mennyt rahaa. Konkreettisemminhan näkee kesken kuussa, kun katsoo paljonko on tilillä rahaa, eikä tarvitse alkaa etsimään nettipankista luottokortin laskua ja miinustaa se tilillä olevasta summasta. Tuo on aika huono perustelu, mutta toisaalta tämä vastaperustelunikin oli aika huono, sillä ei se miinuslasku niin suuri vaiva ole. :)
Ei se ole varsinaisesti mitään "luottoa" jos maksat sen laskun kokonaisuudessaan. Se on korotonta. Luottoa on vasta se kun jätät osan laskusta maksamatta ja silloin menee korkoa.
Eihän, vaan jo kulutettu muttei maksettu on velkaa. Tyhmää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevää olla syönyt aina palkan etukäteen. Mitä jos jää vaikka työttömäksi, sairastuu jne? Ei tarvitse isoa vastoinkäymistä, kun on jo hankalaa. Useimmat luottokorttivinguttajat käyttävät sitä tasan sen vuoksi, että rahaa ei tilillä ole.
Nettiostoksissa ja jossakin hotelleissa ja auton vuokraamisessa kannattaa maksaa luottokortilla, muuten ei.Siis mistä ihmeestä sait päähäsi, että ei olisi muita säästöjä? Minulla ei ole tilillä paljoa rahaa, mutta osakesalkussa yli 100 000 euroa ja tämän lisäksi kolme luottokorttia, että eiköhän näillä jotain äkillisiä menoja makseta! Pankkikortti-ihmisilläkö on koko omaisuus sillä korttitilillä vai mitä ihmettä oikein edes yrität selittää?
Osakkeillako maksat kaupassa? Omaisuus ei tarkoita sitä, että se kannattaisi realisoida joka tilanteessa. Tai että se kävisi kaupaksi heti. Mihin tarvitsee kolme luottokorttia? Eikö yksi firma myöntänyt kylliksi velkaa? Sitä se luotto on, velkaa.
Ja sitten kun työantaja tekee konkurssin ja menee pari kk paperisotaan ennen kuin saa edes ansiosidonnaista, niin millä maksat ne kolme luottokorttilaskua?
Velka kannattaa kahdessa tapauksessa: todella isossa, kuten asunnossa. Tai tilanteessa, jossa on varma ja riskitön tuotto joka on suurempi kun luoton korko.
Yritätkö nyt sanoa, että pankkikortin käyttäjillä on korttitilillä valtava omaisuus käteisenä? En edelleenkään ymmärrä miten maksutapa liittyy säästöihin.
Et myöskään ymmärrä miten luottokortti toimii. Kun laskun maksaa kuun lopussa siitä ei mene korkoa. Ja tällainen koroton "luotto" on sijoitusmielessä tietysti optimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatteko ostaa luottokortilla esimerkiksi ruokakaupasta? Mulle tulee aina sellanen olo, että kassa alkaa säälimään, että köyhällä ei ole varaa ruokaan...
Netissä käytän aina luottokorttia.Ei hävettäisi, mutta en viitsi ostaa luotolla muualla kuin nettikaupoissa juuri ostoturvan takia. Minuun on niin iskostettu opetus "Luottoa ei oteta, osta vain se mihin sinulla on varaa". Tuskinpa sitä kassaa kiinnostaa, millä ostat.
Joku käytti perustelua, että näkee loppukuussa laskun. Näenhän minä sen debitillä maksaessanikin, kuinka paljon kuussa on mennyt rahaa. Konkreettisemminhan näkee kesken kuussa, kun katsoo paljonko on tilillä rahaa, eikä tarvitse alkaa etsimään nettipankista luottokortin laskua ja miinustaa se tilillä olevasta summasta. Tuo on aika huono perustelu, mutta toisaalta tämä vastaperustelunikin oli aika huono, sillä ei se miinuslasku niin suuri vaiva ole. :)Ei se ole varsinaisesti mitään "luottoa" jos maksat sen laskun kokonaisuudessaan. Se on korotonta. Luottoa on vasta se kun jätät osan laskusta maksamatta ja silloin menee korkoa.
Koroton velka nimenomaan on äärimmäisen fiksua jos ymmärtäisit sijoittamisesta yhtään mitään..
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän käteistä. Nopeampaa ja anonyymimpää se on kuin korttiostaminen.
Jaa NOPEAMPAA!!! :D
Ensin nostat sitä käteistä jostain automaatista. Jonossa edelläsi olevat nysväävät automaatin kanssa ihan helvetin kauan joka kerta.
Sitten sinun pitää laskea kuinka paljon rahaa lompakossasi on -onko varaa kaikkeen.
Itse maksaminen on hitaampaa vaihtorahojen laskemisen vuoksi.
Kun taas kortilla kaikki käy vaivattomasti ja nopesti -varsinkin lähimaksun avulla.
Huhtasaaren kannattajat taas täällä riehuvat Electroniensa kanssa..
Tämän äänekkään vähemmistön mielipiteet ei ihan kuvasta todellisuustta kuten huomattiin.
Vierailija kirjoitti:
ca$h and bitche$ kirjoitti:
Ei tarvitse turvautua tuollaiseen, jos on kunnon puskurit kehittänyt. Maksan aina käteisellä, jos se vain suinkin on mahdollista. Ulkomailla saattaa olla kätevä, tosin en paljoa edes matkustele.
Mitä ihmeen turvautumista tarkoitat? Ei luottokortilla maksaminen tarkoita sitä, että ei ollenkaan säästöjä! Voi hohhoijaa...tämä on tätä kun AV-mammat eivät edes ymmärrä mitä luottokortti tarkoittaa ja miten se toimii. Ei se luotto siinä tarkoita sitä, että otetaan pikavippejä.
No mihin mä tarvitsen luottokorttia, jos mulla on varaa laittaa heti käteisellä vaikka kaikki kodinkoneet uusiksi ja mennä lonkkaleikkaukseen? Netistä en tilaa mitään eikä lentolippuja tarvii ostaa, koska en matkustele. Taidat ite pyörittää arkeasi luotosta luottoon ja koko ajan on luotto päällä. No tapa se on tuokin. Oot oikeasti köyhä, koska joudut turvautua tuohon. Tai sitten maksat luotolla siksi, että saat jonku 1 % maksutapaedun, joka on kuitenkin lyöty jo pohjalle hintoihin. Luuletko sä, että noi ilmaiseksi jakelee noita. Kyllä sen joku maksaa. Ilman luottoa pärjää mainiosti. En näe mitään syytä mihin kaltaiseni ihminen tarvitsisi luotto-ominaisuutta. Mutta osta sinä kaikki luotolla jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin edut:
+ Et joudu maksamaan, mikäli et saakaan tavaraa esim. netistä tilattaessa tai sinua huijataan. Visa Electronilla ja Debitillä maksettaessa ne rahat menevät heti, etkä näe niitä rahoja enää koskaan.
+ Nykyään monilla korteilla saa ostetulle tavaralle automaattisesti lisätakuun esim. hajoamisen varalle.
+ Luottoa EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ. Kun laskun maksaa kuun lopussa kokonaan, menee se ihan sama raha kuin menisi Debitillä.
+ Kun ostaa kaikki luottokortilla, niin laskusta näkee kätevästi paljonko kuussa on mennyt rahaa.
+ Luottokortti on nopea.
+ Luottokortti käy joka paikassa.
+ Käyttäessäsi luottokorttia olet 24/7 paikannettavissa ja jäljitettävissä
Vierailija kirjoitti:
Eurokolikko kirjoitti:
Edelleenkin on paikkoja, joissa käy ainoastaan käteinen. Niissä on turha yrittää luottokortilla maksaa.
Kyllä vaan, näitä on mm. Saksassa ja Hollannissa paljonkin.
Noita on jonkin verran -ja koko ajan vähenevät.
Mutta kuinka usein av-mamma käy jonkun saksalaisen pikkukylän bäckereissa?
En ole tähän keskusteluun kommentoinut mitään, paitsi nyt on pakko, miten epätoivoisesti tuo yrittää vakuutella luottokortista. Ei siinä luottokortin käytössä (poislukien verkkokauppa) ole mitään hyötyä, mutta eipä siitä mitään haittaakaan ole, paitsi riski jättää luottokorttilasku maksamatta, mahdolliset korot tai rahat loppu -tilanne. Käytän itsekin luottokorttia silloin tällöin, mutta en arkisia asioita sillä kyllä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä käytän aina luottokorttia.Ei hävettäisi, mutta en viitsi ostaa luotolla muualla kuin nettikaupoissa juuri ostoturvan takia. Minuun on niin iskostettu opetus "Luottoa ei oteta, osta vain se mihin sinulla on varaa". Tuskinpa sitä kassaa kiinnostaa, millä ostat.
Joku käytti perustelua, että näkee loppukuussa laskun. Näenhän minä sen debitillä maksaessanikin, kuinka paljon kuussa on mennyt rahaa. Konkreettisemminhan näkee kesken kuussa, kun katsoo paljonko on tilillä rahaa, eikä tarvitse alkaa etsimään nettipankista luottokortin laskua ja miinustaa se tilillä olevasta summasta. Tuo on aika huono perustelu, mutta toisaalta tämä vastaperustelunikin oli aika huono, sillä ei se miinuslasku niin suuri vaiva ole. :)Ei se ole varsinaisesti mitään "luottoa" jos maksat sen laskun kokonaisuudessaan. Se on korotonta. Luottoa on vasta se kun jätät osan laskusta maksamatta ja silloin menee korkoa.
Koroton velka nimenomaan on äärimmäisen fiksua jos ymmärtäisit sijoittamisesta yhtään mitään..
Onpa loistava argumentti "Jos ymmärtäisit". Perustelepa tuo? Miten sinä hyödyt siitä sijoittamismielessä, että maksat ostamasi appelsiinisi vasta loppukuussa pois?
Maksan kaikki ostokseni Amexilla joka on yhdistetty erään lentoyhtiön pisteohjelmaan. Jokaisesta amexilla maksetusta eurosta tulee sama määrä pisteitä. Näillä pisteillä kävin viime vuonna New Yorkissa businessluokassa lentäen. Maksettavaa jäi joku 150€ lentokenttäveroja. Maksan luottokortin saldon aina pois kuun lopussa, joten korkoa en ole maksanut penniäkään. Lisäksi minulla on Visa, jota käytän ulkomailla jos Amex ei käy.
Nettiostoksiin käytän paypalia, menee tietysti kortilta mutta ei tarvitse laittaa korttitietoja epämääräisille myyjille. Lennot ostan luottokorteilla.
Nuorempana oli lomamatkan jälkeen aina korttivelkaa, enimmillään 60 000mk, nyt tili lomakohteessa, paikallinen debit kortti ja rahaa siellä, helpompi hillitä ostohaluja kuin luottokortilla maksettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaaren kannattajat taas täällä riehuvat Electroniensa kanssa..
Tämän äänekkään vähemmistön mielipiteet ei ihan kuvasta todellisuustta kuten huomattiin.
Hahah. Tai sitten juuri toisinpäin. Oletko yksinään kirjoittanut nuo kaikki luottokortit on best -viestit? Minulla on debit ja luottokortti, enkä näe kummankaan käytössä muita eroja tai hyötyjä kuin verkkokaupoilla ostoksilla. Debitillä ei tarvitse huolehtia luottokorttilaskujen maksamisesta :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Just köyhiä ollaan pankkitilillä 250 000€ rahaa. Pankkikortin ainoastaan omistan
Ja minkähän takia makuutat tuollaista summaa tilillä? Taidat olla oikea sijoitusnero!
Sitä paitsi luottokortti tuo turvaa ostoksiin vaikka raha olisikin tilillä. Ei luottokortin käyttäminen tarkoita sitä, ettei tilillä olisi rahaa.
Paitsi että Visaan eikä Mastercardiin voi luottaa. Minä EN halua yhdysvaltalaisia tuotteita.
Etukäteen kulutettu on etukäteen kulutettu koroittakin.
Ja kun maksaa pankkikortilla tai käteisellä, ei voi käyttää sitä mitä ei vielä edes ole saanut.
Rikas ei tarvitse mitään muutaman tuhannen velkaa suoriutuakseen ruokakaupasta ulos. Se, että voi tehdä saman sijoituksen vasta kuukauden päästä ei ihmiselämässä ratkaise mitään, tai estä sijoituksia.
Kaikkein tyhmintä on ottaa velkaa monelle kortille, jos sattuu jotakin yllättävää eikä pystykään maksamaan (myymättä sijoituksia) on ihan suojaton, velkajärjestelyynkään ei pääse kun on velkaantunut holtittomasti. Jos sen sijaan on velkaa vain asumisesta, pärjää tilapäisesti hyvinkin pienillä tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä Nordean Visa Electron. En asu vakituisesti Suomessa, niin tuo on kyllä ihan kätevä. Siirrän tilille aina Suomeen tullessani isomman summan rahaa jota sitten käytän. On minulla tavallisiakin luottokortteja, mutta en viitsi Suomessa oman asuinmaani kortteja käyttää, koska joka ostos maksaa muuten extraa.
Mitä ihmeen "oman asuinmaan" kortteja? Visa ja Mastercard ovat globaaleja yhtiöitä eikä ostoksista todellakaan joudu maksamaan mitään ekstraa. Huomaa, että suomen kielessä ekstra kirjoitetaan k:lla ja s:llä.
Kyllä siitä joutuu jotain pari prosenttia maksamaan ainakin Suomen ja Usan välillä.
Molemmat puolet (luottokortti vai electron) trollaavat täällä ja molemmat puolet suuttuvat ja ragettavat lisää. Ei uskoisi, että jokaisen ihmisen omat valinnat kiinnostavat toisia näin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visalle voi siirtää etukäteen vaikka kuukauden kulutuksen verran rahaa, niin ei ikinä ole senttiäkään velkaa. Ja saa silti luottokortin edut. Minä käytän luottokorttia kaikkeen, eikä koskaan ole maksettu luottokortin korkoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole tähän keskusteluun kommentoinut mitään, paitsi nyt on pakko, miten epätoivoisesti tuo yrittää vakuutella luottokortista. Ei siinä luottokortin käytössä (poislukien verkkokauppa) ole mitään hyötyä, mutta eipä siitä mitään haittaakaan ole, paitsi riski jättää luottokorttilasku maksamatta, mahdolliset korot tai rahat loppu -tilanne. Käytän itsekin luottokorttia silloin tällöin, mutta en arkisia asioita sillä kyllä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa loistava argumentti "Jos ymmärtäisit". Perustelepa tuo? Miten sinä hyödyt siitä sijoittamismielessä, että maksat ostamasi appelsiinisi vasta loppukuussa pois?
Sen appelsiin arvon voi sijoittaa kuukauden aikana ja arvo on kasvanut sitten kun pitää maksaa se appelsiinilasku pois. Tämä nyt tietysti typerää appelsiiniesimerkkiäsi mukaillen. Ihan samalla tavalla toimii mikä tahansa muu sijoituslaina. Moni tekee samaa veroprosenttikikkailulla ja "laina" maksetaan vuoden lopussa mätkyinä.
Netissä en ole kertaakaan tainnut törmätä kauppaan jossa ei kelpaisi visa electron. Vaikka nettikaupassa ei siis mainittaisi erikseen että visa electron käy, niin käytännössä jos sinne käy Visa niin käy myös electron.